- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salutare.Zilele trecute am pornit masina si pe bord martorul bateriei a ramas aprins, iar volanul mergea foarte greu......l-a inceput m-am speriat, in urma cu 1 an a trebuit sa schimb puntea de diode...de data aceasta dupa cateva porniri-opriri...becul s-a stins iar servo functiona perfect. Astazi, nu a mai vrut nici chip, si a trebuit sa plec cu becul aprins, volanul greu, si dupa aprx 3 km, opresc masina, pun contactul.....porneste fara bec aprins, fara volan greu.....totul perfect! Mentionez k bateria este noua in septembrie a fost schimbata! Ce poate fii? Va multumesc!
- speede_dany
- *
- 3 mesaje
- din 06 Feb 2011
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
speede_dany
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
speede_dany a scris:tot alternatorul este ...am patit si eu .....cand ti-a dat jos alternatorul si a aschimbat puntea de diode trebuia schimbat si oringul de la pompa de vacum ....probabil ca ai ulei din motor in alternator, si pentru asta trebuie reparat din nou.....
Sa se intampla asta dupa 1 an de zile?
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
catalino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2008
- Mesaj Privat
speede_dany a scris:tot alternatorul este ...am patit si eu .....cand ti-a dat jos alternatorul si a aschimbat puntea de diode trebuia schimbat si oringul de la pompa de vacum ....probabil ca ai ulei din motor in alternator, si pentru asta trebuie reparat din nou.....
Asa este. Am desfacut si eu alternatorul duminica cu gandul sa-l repar. L-am avut la reparat acum 2 ani si acum a cedat iar. M-am hotarat sa-l repar singur de aceasta data si SURPRIZA ! Se vedea clar ca una din periile de la regulator nu a mai facut contact pe colector din cauza uleiului, ceea ce a dus la arderea puntii de diode. Cauza este uzura semeringului si lipsa a jumatate din O-ringul de pe rulment. Am cumparat alternator nou si l-am montat azi. Totul este OK acum si sper sa nu mai am probleme curand.
- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
catalino a scris:
Asa este. Am desfacut si eu alternatorul duminica cu gandul sa-l repar. L-am avut la reparat acum 2 ani si acum a cedat iar. M-am hotarat sa-l repar singur de aceasta data si SURPRIZA ! Se vedea clar ca una din periile de la regulator nu a mai facut contact pe colector din cauza uleiului, ceea ce a dus la arderea puntii de diode. Cauza este uzura semeringului si lipsa a jumatate din O-ringul de pe rulment. Am cumparat alternator nou si l-am montat azi. Totul este OK acum si sper sa nu mai am probleme curand.
speede_dany a scris:tot alternatorul este ...am patit si eu .....cand ti-a dat jos alternatorul si a aschimbat puntea de diode trebuia schimbat si oringul de la pompa de vacum ....probabil ca ai ulei din motor in alternator, si pentru asta trebuie reparat din nou.....
Asa este. Am desfacut si eu alternatorul duminica cu gandul sa-l repar. L-am avut la reparat acum 2 ani si acum a cedat iar. M-am hotarat sa-l repar singur de aceasta data si SURPRIZA ! Se vedea clar ca una din periile de la regulator nu a mai facut contact pe colector din cauza uleiului, ceea ce a dus la arderea puntii de diode. Cauza este uzura semeringului si lipsa a jumatate din O-ringul de pe rulment. Am cumparat alternator nou si l-am montat azi. Totul este OK acum si sper sa nu mai am probleme curand.
Ce-mi trebuie sa demontez alternatorul? este dificil sau daca esti putin dibace ii dai de cap? am inteles k este pe jos pe undeva....si cat te-a costat ce-l sa fac o comparatie! MS mult
catalino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2008
- Mesaj Privat
Daca te pricepi putin ii dai de cap. La mine a durat cam o ora demontatul si tot cam o ora montatul. Alternator nou luat de pe OKAZII la 600 lei. Reparatia celui vechi m-a costat acum 2 ani 450 lei cu tot cu manopera. Daca este vechi si a mai fost reparat eu zic ca se merita sa pui unul nou. Gasisem un tutorial de demontare a alternatorului dar nu imi mai aduc aminte unde. Noroc ca imi salvasem intr-un Word pasii de urmat. Daca vrei ti-l pot trimite. Toata operatia am facut-o in parcare cu masina ridicata pe crick. Este mult mai usor daca ai o groapa in care sa te bagi.
manu25ro
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2011
- Mesaj Privat
catalino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2008
- Mesaj Privat
- iordan florin
- *
- 25 mesaje
- din 13 Jan 2011
- Astra 2002 y17dt
- Olt
iordan florin
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2011
- Mesaj Privat
- iordan florin
- *
- 25 mesaje
- din 13 Jan 2011
- Astra 2002 y17dt
- Olt
iordan florin
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2011
- Mesaj Privat
catalino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
catalino a scris:Daca te pricepi putin ii dai de cap. La mine a durat cam o ora demontatul si tot cam o ora montatul. Alternator nou luat de pe OKAZII la 600 lei. Reparatia celui vechi m-a costat acum 2 ani 450 lei cu tot cu manopera. Daca este vechi si a mai fost reparat eu zic ca se merita sa pui unul nou. Gasisem un tutorial de demontare a alternatorului dar nu imi mai aduc aminte unde. Noroc ca imi salvasem intr-un Word pasii de urmat. Daca vrei ti-l pot trimite. Toata operatia am facut-o in parcare cu masina ridicata pe crick. Este mult mai usor daca ai o groapa in care sa te bagi.
Ok. Ma gandeam sa demontez eu sapt viitoare si pe urma sa verific, poate scap doar cu puntea si implicit mai ieftin. Trimite-mi doc pe mail bogdan1anghel@yahoo.com . Ms
catalino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2008
- Mesaj Privat
Acest tutorial a fost scris de altcineva cred ca pe alt forum, dar nu il mai gasesc.
Pt inceput se scoate borna de la baterie, apoi cureaua de accesorii prin detensionarea intinzatorului.
Apoi se scoate scutul mare(cu tot cu cel mic), se desfac cele doua claxoane cu tot cu supotul lor comun de prindere, se desface furtunul de ungere a pompei de vacuum( ai grija sa nu pierzi garniturile de cupru) se scot furtunele de vacuum din pompa(parca sunt 2)(vezi ca mai e un furtun de retur pentru ulei, in total 4 furtune cu tot cu cel de ungere), se scoate mufa de excitatie, se desface cablul de + (cu grija ca are un fel de izolatie in jurul surubului prins de punte care e casanta). Apoi se desfac cele doua suruburi de prindere a alternatorului.
Dupa scoaterea celor doua suruburi alternatorul trebuie rasucit inspre zona claxoanelor caci pe acolo se scoate, cu fulia inainte(parca). Dupa ce l-ai scos desfaci cele 3 suruburi ale pompei de vacuum(cu grija sa nu strici capul suruburilor pt ca daca ai facut asta te vede Doamne-Doamne), inainte de a da jos pompa e bine sa marchezi pozitia acesteia cu un marker printr-o dunga atat pe pompa cat si pe alternator pentru a nu avea surprize la montare. Se da jos pompa apoi se desfac suruburile ce tin capacul alternatorului si piulitele ce tin puntea si releul prinse de acesta(ai 5 suruburi mici, 2 de la releu si 3 de la punte. Mai trebuie desfacuta si cea de a doua piulita de la surubul mare pe care vine prins firul de + la alternator). Se scoate cu grija capacul prin ciocanire usoara pana acesta iese. Vei vedea puntea de diode si regulatorul. Ai nevoie de un letcon puternic pentru a desprinde cele 4 fire ale alternatorului de pe punte. Mare grija cu capacul de plastic in care e prinsa puntea cu suruburile gen prezon. Se vor scoate aceste suruburi cu mare grija prin bataie cu un ciocan, fara a crapa respectivul capac. Apoi se demonteaza puntea si regulatorul, se inlocuesc aceste 2 repere cu altele noi(se vor uni intre ele cu surub si cate doua piulite sau cu pop-nituri) si se fac toate operatiile in ordine inversa.
Bafta multa.
Pt inceput se scoate borna de la baterie, apoi cureaua de accesorii prin detensionarea intinzatorului.
Apoi se scoate scutul mare(cu tot cu cel mic), se desfac cele doua claxoane cu tot cu supotul lor comun de prindere, se desface furtunul de ungere a pompei de vacuum( ai grija sa nu pierzi garniturile de cupru) se scot furtunele de vacuum din pompa(parca sunt 2)(vezi ca mai e un furtun de retur pentru ulei, in total 4 furtune cu tot cu cel de ungere), se scoate mufa de excitatie, se desface cablul de + (cu grija ca are un fel de izolatie in jurul surubului prins de punte care e casanta). Apoi se desfac cele doua suruburi de prindere a alternatorului.
Dupa scoaterea celor doua suruburi alternatorul trebuie rasucit inspre zona claxoanelor caci pe acolo se scoate, cu fulia inainte(parca). Dupa ce l-ai scos desfaci cele 3 suruburi ale pompei de vacuum(cu grija sa nu strici capul suruburilor pt ca daca ai facut asta te vede Doamne-Doamne), inainte de a da jos pompa e bine sa marchezi pozitia acesteia cu un marker printr-o dunga atat pe pompa cat si pe alternator pentru a nu avea surprize la montare. Se da jos pompa apoi se desfac suruburile ce tin capacul alternatorului si piulitele ce tin puntea si releul prinse de acesta(ai 5 suruburi mici, 2 de la releu si 3 de la punte. Mai trebuie desfacuta si cea de a doua piulita de la surubul mare pe care vine prins firul de + la alternator). Se scoate cu grija capacul prin ciocanire usoara pana acesta iese. Vei vedea puntea de diode si regulatorul. Ai nevoie de un letcon puternic pentru a desprinde cele 4 fire ale alternatorului de pe punte. Mare grija cu capacul de plastic in care e prinsa puntea cu suruburile gen prezon. Se vor scoate aceste suruburi cu mare grija prin bataie cu un ciocan, fara a crapa respectivul capac. Apoi se demonteaza puntea si regulatorul, se inlocuesc aceste 2 repere cu altele noi(se vor uni intre ele cu surub si cate doua piulite sau cu pop-nituri) si se fac toate operatiile in ordine inversa.
Bafta multa.
- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- alx78
- ***
- 604 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2001 y17dt
- Buzau
alx78
- Mesaje scrise: 604
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
cristyliviu a scris:Salut baieti! Vreau sa fac si eu o revizie la alternatorul meu, nu am avut niciodata probleme cu el, incarca bine, dar urmeaza sa mai fac niste drumuri in afara. Ce se poate schimba la el? Are platou de carbuni, asta ma intereseaza, ca de la elecromotor au cazut odata! Ce imi recomandati?
daca nu ai nici o problema la el, atunci lasa-l asa. o verificare nu strica niciodata, dar sa schimbi de dragul de a schimba...............
oldspike
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salut!
am si eu o problema asemanatoare: la mai putin de 1 an dupa schimbarea releului si a puntii de diode, a inceput iar sa se aprinda becul de baterie in mers.. Am intrat in ecranul ascuns si imi arata ca incarca cu 11.8-12.4 V. Cand accelerz, puterea creste la 13.5-13.9 V, iar becul se stinge...
Probabil tot de la alternator...
am si eu o problema asemanatoare: la mai putin de 1 an dupa schimbarea releului si a puntii de diode, a inceput iar sa se aprinda becul de baterie in mers.. Am intrat in ecranul ascuns si imi arata ca incarca cu 11.8-12.4 V. Cand accelerz, puterea creste la 13.5-13.9 V, iar becul se stinge...
Probabil tot de la alternator...
- alx78
- ***
- 604 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2001 y17dt
- Buzau
alx78
- Mesaje scrise: 604
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Nu stiu daca la modele voastre exista ambreiaj pe alternator, e posibil ca ambreiajul sa patineze ori cureaua daca tensiunea revine in momentul cand accelerezi. EU pateam pe ploaie cand treceam cu roata dreapta prin balti, imi uda la cureaua de accesorii si imediat mi se aprindea becul. De ce ? Pentru ca patina cureaua pe fulia de la vibrochen. Poate ai trecut prin balti si nu ti-ai dat seama, si-asa s-au anuntat ploi in toata tara zilele astea .