- mihait
- OP
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am un opel astra f din 1997 cu motor X16SZR si cutie automata AF13( cred, ca eu unul nu am gasit placuta pe ea ...).
Cutia a inceput sa faca figuri ( intra in avarie cam cand vrea ea si mai ales la scurt timp dupa pornire, cateodata schimba aiurea vitezele, vibreaza cateodata samd...)
In urma mai multor vizite la mai multi meseriasi au rezultat tot atatea pareri diferite si cand am auzit si preturile pentru manopera + piese si garantie de tipul "lucram pe incredere " am zis sa ma las pagubas.
Am gasit o cutie manuala de opel astra f, F13 , 5+1 viteze + planetare + volanta + timonerie + schimbator + plastice + pedalier + cablu ambreiaj la niste preturi f. rezonabile. ( totul la mai putin decat m-ar fi costat reparatia la actuala cutie )
Problema este ca respectiva cutie vine dupa un astra f cu motor C16NZ.
Stie cineva daca se portiveste cutia pe al meu X16SZR !?!?!?
PS:Am gasit ca respectiva cutie este prezenta atat pe X16SZR cat si pe C16NZ ( http://www.opel-infos.de/ ) dar ma gandesc sa nu difere la prindere...
Cutia a inceput sa faca figuri ( intra in avarie cam cand vrea ea si mai ales la scurt timp dupa pornire, cateodata schimba aiurea vitezele, vibreaza cateodata samd...)
In urma mai multor vizite la mai multi meseriasi au rezultat tot atatea pareri diferite si cand am auzit si preturile pentru manopera + piese si garantie de tipul "lucram pe incredere " am zis sa ma las pagubas.
Am gasit o cutie manuala de opel astra f, F13 , 5+1 viteze + planetare + volanta + timonerie + schimbator + plastice + pedalier + cablu ambreiaj la niste preturi f. rezonabile. ( totul la mai putin decat m-ar fi costat reparatia la actuala cutie )
Problema este ca respectiva cutie vine dupa un astra f cu motor C16NZ.
Stie cineva daca se portiveste cutia pe al meu X16SZR !?!?!?
PS:Am gasit ca respectiva cutie este prezenta atat pe X16SZR cat si pe C16NZ ( http://www.opel-infos.de/ ) dar ma gandesc sa nu difere la prindere...
- Dr.Opel
- **
- 232 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
In mod normal n-are de ce sa difere, mai ales ca este tot de Astra F. Pentru mai multa siguranta, se da jos cutia originala, se face o "amprenta" a cutiei originale, de pe masina, pe un carton (se unge cu ulei marginea cutiei care se prinde pe motor ) si se compara cu cea de la dezmembrari. Apoi se compara sistemul de prindere de sub caroserie (un soi de montant de metal cu o bucsa mare pe mijloc). Daca cutia are acelasi indicativ F13, 99% ar trebui sa se potriveasca. Ramine de vazut daca si pe tunelul central, sistemul de prindere a manetei pt manual se potriveste cu cel automat (cel existent acum) sau daca trebuie ceva modificat. Dupa inlocuire, la noua cutie ar fi bine de schimbat uleiul cu unul nou pt mai multa siguranta. Bafta!
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- mihait
- OP
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
- imo2209
- **
- 138 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 1998 X16SZR
- Bucuresti
imo2209
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salutare Mihaita,
Am si eu o astra G, x16szr cu cutie automata...ce ai facut pana la urma ? ai rezolvat problema pe care o aveai la cutie? Te intreb k eu i-am schimbat de 2 zile uleiul (doar uleiul, deoarece la service Radacini Motors lumea(a se citi mecanici) nu prea au mai vazut o cutie automata. Au venit ku 5 litri dextron II dar au intrat efectiv 4, pareau k nu prea stiu ce fac. Am citit si aici pe forum si in manuale k tre schimbat si filtru, ei ziceau k modelul meu are doar o sita in interiorul cutiei si k tre desfacuta toata cutia pentru a o curata...?!
Sper sa nu am probleme cu ea, nu de-alta dar la acelasi service o cutie k a mea costa....nici mai mult...nici mai putin decat aproape ...11.000 de Euro (unusprezece mii de euro) !
Am si eu o astra G, x16szr cu cutie automata...ce ai facut pana la urma ? ai rezolvat problema pe care o aveai la cutie? Te intreb k eu i-am schimbat de 2 zile uleiul (doar uleiul, deoarece la service Radacini Motors lumea(a se citi mecanici) nu prea au mai vazut o cutie automata. Au venit ku 5 litri dextron II dar au intrat efectiv 4, pareau k nu prea stiu ce fac. Am citit si aici pe forum si in manuale k tre schimbat si filtru, ei ziceau k modelul meu are doar o sita in interiorul cutiei si k tre desfacuta toata cutia pentru a o curata...?!
Sper sa nu am probleme cu ea, nu de-alta dar la acelasi service o cutie k a mea costa....nici mai mult...nici mai putin decat aproape ...11.000 de Euro (unusprezece mii de euro) !
- mihait
- OP
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
M-am panicat degeaba pana acum.
Toata problema la a mea a fost din cauza cutiei cu contacte de deasupra cutiei. Era plina cu span de cupru si intra in avarie. Dupa o curatare in parcarea blocului ( treaba de 30 min ) s-a rezolvat problema.
O cutie AF13 ( tip I ) costa 4000 EUR noua ( + TVA) si aprox. 1300-1500 Eur refacuta la tolerante de fabrica.
Eu iti zic sa nu te gandesti la ce e rau din moment ce nu ai nici o problema cu cutia.
Daca crezi ca ti-au pus aia prea mult ulei in ea , suna la serviceul de automate din curte de la rocar, te programezi si ii pui sa-ti verifice nivelul uleiului si eventual sa-ti mai scoata din el.
Bafta si multi KM fara probleme!
PS:
1. Da, si mie mi s-a spus ca filtrul se schimba doar in caz de interventie in cutie !
2. Fa-ti obiceiul de a verifica odata la 1-2 saptamani nivelul uleiului, culoarea si daca prezinta impuritati prin el.
Toata problema la a mea a fost din cauza cutiei cu contacte de deasupra cutiei. Era plina cu span de cupru si intra in avarie. Dupa o curatare in parcarea blocului ( treaba de 30 min ) s-a rezolvat problema.
O cutie AF13 ( tip I ) costa 4000 EUR noua ( + TVA) si aprox. 1300-1500 Eur refacuta la tolerante de fabrica.
Eu iti zic sa nu te gandesti la ce e rau din moment ce nu ai nici o problema cu cutia.
Daca crezi ca ti-au pus aia prea mult ulei in ea , suna la serviceul de automate din curte de la rocar, te programezi si ii pui sa-ti verifice nivelul uleiului si eventual sa-ti mai scoata din el.
Bafta si multi KM fara probleme!
PS:
1. Da, si mie mi s-a spus ca filtrul se schimba doar in caz de interventie in cutie !
2. Fa-ti obiceiul de a verifica odata la 1-2 saptamani nivelul uleiului, culoarea si daca prezinta impuritati prin el.