fun
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Downtown, Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut tuturor !
I just joined the club ! - Saptamina trecuta mi-am cumparat tigruta.
Saptamina asta am realizat ca am o problema si anume : imi sta apa f sus pe la vreo 97-98 de grade.
Trebuie sa merg subturat ca sa ramina pe la vreo 95.
A vazut-o ieri in fuga un mecanic si mi-a spus ca ar fi niste celule anulate la radiator si ar trebui schimbat.
Am fost azi la un magazin de piese am gasit un radiator produs de Niseen la un pret de doar 2 mil.
E o idee buna sa cumpa radiator? adica intr-adevar din cauza acestor celule nu functioneza racirea si imi sta apa aproape de fierbere?
Iar Nissen sint cit de cit ok ca si calitate? pretul de 2 mil mi se pare cam mic...
Sa dau detalii exacte despre masina :
Opel Tigra fabr. 12/95, motor 1.4, 66KW, cutie manuala, fara aer , 150.000 KM parcursi.
Orice sfat e binevenit !
Multumesc
I just joined the club ! - Saptamina trecuta mi-am cumparat tigruta.
Saptamina asta am realizat ca am o problema si anume : imi sta apa f sus pe la vreo 97-98 de grade.
Trebuie sa merg subturat ca sa ramina pe la vreo 95.
A vazut-o ieri in fuga un mecanic si mi-a spus ca ar fi niste celule anulate la radiator si ar trebui schimbat.
Am fost azi la un magazin de piese am gasit un radiator produs de Niseen la un pret de doar 2 mil.
E o idee buna sa cumpa radiator? adica intr-adevar din cauza acestor celule nu functioneza racirea si imi sta apa aproape de fierbere?
Iar Nissen sint cit de cit ok ca si calitate? pretul de 2 mil mi se pare cam mic...
Sa dau detalii exacte despre masina :
Opel Tigra fabr. 12/95, motor 1.4, 66KW, cutie manuala, fara aer , 150.000 KM parcursi.
Orice sfat e binevenit !
Multumesc
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
deci, in ciuda a ceea ce am invatat la scoala... apa nu fierbe la 100 de grade
cum asa... simplu... instalatia de racire functioneaza sub presiune... si cum stim de tot de la scoala, asta duce la mutarea punctului de fierbere.
la 100C deabea porneste ventilatorul, iar sub 95 se opreste.
deci:
las-o nitel sa "te" fiarba... si vezi daca atunci cand iti ajunge acul la 100 iti pleaca ventilatorul.
daca nu pleaca... ai intradevar o problema si este legata de termocupla sau de ventilator
pt mai multe detalii cauta prin forum dupa termocupla, termocontact, etc.
cum asa... simplu... instalatia de racire functioneaza sub presiune... si cum stim de tot de la scoala, asta duce la mutarea punctului de fierbere.
la 100C deabea porneste ventilatorul, iar sub 95 se opreste.
deci:
las-o nitel sa "te" fiarba... si vezi daca atunci cand iti ajunge acul la 100 iti pleaca ventilatorul.
daca nu pleaca... ai intradevar o problema si este legata de termocupla sau de ventilator
pt mai multe detalii cauta prin forum dupa termocupla, termocontact, etc.
fun
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Downtown, Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
esti sigur ca mai merge.... so fi dus motorul.....
termostatul deschide circuitul de racire, baga apa prin radiator.
se verifica simplu daca merge... vezi daca se incalzeste radiatorul... cu grija ca frige in draci.
termocupla porneste si opreste ventilatorul de pe radiator, este un senzor montat pe radiator,
nu costa mult si cu putina dibacie si o cheie gigantica eu l-am schimbat singur.
termostatul deschide circuitul de racire, baga apa prin radiator.
se verifica simplu daca merge... vezi daca se incalzeste radiatorul... cu grija ca frige in draci.
termocupla porneste si opreste ventilatorul de pe radiator, este un senzor montat pe radiator,
nu costa mult si cu putina dibacie si o cheie gigantica eu l-am schimbat singur.
fun
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Downtown, Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
fun
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Downtown, Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
decat daca vrei radiator nou... poti sa-l schimbi
eu unu as incerca sa repar alte probleme ale sistemului de racire... cum ar fi cele discutate mai sus.
totusi ca sa dormi linistit verifica si in carte cum functioneaza corect sistemul de racire.
PS:
pune locatia in profil... ca sa nu te mai intrebe si altcineva
si masina in semnatura.
eu unu as incerca sa repar alte probleme ale sistemului de racire... cum ar fi cele discutate mai sus.
totusi ca sa dormi linistit verifica si in carte cum functioneaza corect sistemul de racire.
PS:
pune locatia in profil... ca sa nu te mai intrebe si altcineva
si masina in semnatura.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Scimba termostatul ca a ramas blocat pe o pozitie intermediara , nici deschis , nici inchis .
Degeaba iti raceste ventilatorul radiatorul , nu mai trece prin termostat decat foarte putin lichid racit din radiator .
La fel patisem si eu la Astra F cand veneam odata de la Bucuresti si am tras doua fire de la termocupla pana in habitaclu si porneam ventilatorul in mers , ca sa pot ajunge acasa .
Degeaba iti raceste ventilatorul radiatorul , nu mai trece prin termostat decat foarte putin lichid racit din radiator .
La fel patisem si eu la Astra F cand veneam odata de la Bucuresti si am tras doua fire de la termocupla pana in habitaclu si porneam ventilatorul in mers , ca sa pot ajunge acasa .
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Daca fosta proprietara a legat ventilatorul pe direct, inseamna ca a mai avut belea cu el. Fa un test: lasa motorul la relanti (indiferent cald, rece) si uita`te in vasul de expansiune daca vin bule de aer prin furtun. Daca vin, s`ar putea sa ai garnitura de chiulasa impuscata. Bulele reprezinta pierdere de presiune in motor. Daca nu, si sper sa fie asa, urmeaza sfaturile de mai sus.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
daca radiatorul nu face fatza.cel mai simplu iti dai seama in sarcina,pe sosea,peste o anum viteza incepe sa urce si sa fiarba;in oras nu e asa solicitat radiatorul,doar ventilatorul,da zici ca merge continuu
Asta o stiu de la o dacie de mai demult cu rad infundat,in oras nu fierbea deloc,afara cum depaseai 70 fierbea,i-am bagat ,demontat,niste soda (era de cupru radiatorul) si s-a rezolvat
Ultima modificare făcută de 1.7dti_edition2000 la Dum 19 Nov, 2006 10:35 pm
Asta o stiu de la o dacie de mai demult cu rad infundat,in oras nu fierbea deloc,afara cum depaseai 70 fierbea,i-am bagat ,demontat,niste soda (era de cupru radiatorul) si s-a rezolvat
Ultima modificare făcută de 1.7dti_edition2000 la Dum 19 Nov, 2006 10:35 pm
fun
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Downtown, Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2006
- Mesaj Privat
Multumesc tuturor pentru sfaturi !
Am verificat vasul de expansiune nu vin nici un fel de bule si nici urme de ulei in vas nu sint.
Nici pe joja si nici in motor nu se vad urme de spuma alba.
Vestea buna ca intre timp se pare ca nu mai imi face figura cu incalzitul - sta pe la vreo 93.
vestea rea e ca mi s-a aprins astazi engne check.
Ce e ciudat e ca mi se pare ca dupa ce s-a aprins ledul imi targe masina mult mai bine !!!
Am verificat vasul de expansiune nu vin nici un fel de bule si nici urme de ulei in vas nu sint.
Nici pe joja si nici in motor nu se vad urme de spuma alba.
Vestea buna ca intre timp se pare ca nu mai imi face figura cu incalzitul - sta pe la vreo 93.
vestea rea e ca mi s-a aprins astazi engne check.
Ce e ciudat e ca mi se pare ca dupa ce s-a aprins ledul imi targe masina mult mai bine !!!
GKoo
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
chestia asta cu engine check poate fi dun urmatoarea cauza ( cel putin eu asa am atit cu masina din semnatura )
evacuarea nu se face calumea ... se pierd gaze undeva inainte de sonda lambda ( la mine era desfacut saxofonul ... ) sau gazele nu se evacueaza destul de repede dupa saonda lambda ( site sparte in toba, toba infundata ). Poti incerca sa vezi daca nu e sonda lambda devina.
chestia cu trasul masinii am patit-o din alta cauza ... aveam cureaua de distributie de kkt si sarise masina de la punct putin.. megea rau de tot. am schimbat cureaua, am reglat-o la punct si voila .. merge foarte bine.
daca zici ca abia ai cumparat masina ar fi ideal inainte de toate sa-i faci un schimb de ulei sa verifici placutele de frana, sa schimbi cureaua de distributie ... cel mai bine parerea mea mergi intr-un service bun dai un ban da iti fac aia o verificare cap coada.
evacuarea nu se face calumea ... se pierd gaze undeva inainte de sonda lambda ( la mine era desfacut saxofonul ... ) sau gazele nu se evacueaza destul de repede dupa saonda lambda ( site sparte in toba, toba infundata ). Poti incerca sa vezi daca nu e sonda lambda devina.
chestia cu trasul masinii am patit-o din alta cauza ... aveam cureaua de distributie de kkt si sarise masina de la punct putin.. megea rau de tot. am schimbat cureaua, am reglat-o la punct si voila .. merge foarte bine.
daca zici ca abia ai cumparat masina ar fi ideal inainte de toate sa-i faci un schimb de ulei sa verifici placutele de frana, sa schimbi cureaua de distributie ... cel mai bine parerea mea mergi intr-un service bun dai un ban da iti fac aia o verificare cap coada.
fun
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Downtown, Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2006
- Mesaj Privat
ochiu- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2005
- Mesaj Privat
- javier2008
- *
- 2 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Astra 1996 18.16VX18XE
- Bucuresti
javier2008
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 18.16VX18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut.Aceeasi problema am si eu, cu ventilatoru de racire care imi tot arde siguranta din bord ,am fost la o groaza de service dar nu au reusit sa ii dea de cap ma schimbat si electroventilatoru asa a zsi mecanicu ca are un scurt in moatoras dar degeaba si termocupla(prima data am schimbat termocupla acum un an jumate) am schimat-o dar nu i-am dat de cap inca,siguranata o arde atunci cand se incalzeste motoru atunci cand stau mai mult in trafic la semafor daca se raceste si schimb siguranta merge ventilatoru pana se incalzeste motoru si o arde din nou,poate aveti idee de la ce poate fii...............
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
pai poate ca pui o siguranta prea mica si nu face fatza ... nu e bine sa pui nici o siguranta prea mare pt ca daca se intampla vreo defectiune nu-ti mai sare siguranta si posibil sa se topeasca firele si sa patesti alte necazuri (doamne fereste) ... trebuie sa te uiti in cartea masinii si sa vezi exact ce siguranta ii trebuie ... verifica si electrica ventilatorului, posibil sa ai vreun fir dezizolat sau vreo mufa defecta si cand se incinge motorul din cauza calduri sa faca scurt si atunci e normal sa sara siguranta ...
- BUF
- **
- 137 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Bucuresti
BUF
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
botosu a scris:daca se impusca garnitura de chiuloasa... nu apar urme de ulei in vasule de expansiune ?
nu stiu, intreb....
nu stiu, intreb....
am si eu o problema, cred.
in vasul in care pui apa la radiator am DEPUNERE de ulei, l-am dat jos sa il curat dar nu am reusit sa fac mare lucru.
este o problema asta, radiatorul este schimbat de o saptamana (masina este luata second hand si o am de 3 luni) asa era de cand am luato.
In rest nu am nici o problema cu incalzirea motorului sau ceva de genul asta.
Ce trebuie schimbat sau la ce sa am grija?
Multumesc.