- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
Am montat azi un termostat de Dacie(nou) pentru a sacpa de demontarea transmisiei, rezultatul: munca de 10 minute, pret 16 lei si masina a mers mult mai bine imediat dupa aceea, de caldura as nu mai zic.
O problema totusi: inainte de a monta termostatul l-am pus la incalzit in apa pe aragaz si am observat ca se deschide abia cu putin inainte de a incepe apa sa fiarba, adica aproape 100 grade. Intrebarea este: la cate grade trebuie sa se deschida termostatul? Am scapat oare de racirea rapida a motorului si as putea sa ma aleg cu o supraincalzire? Se poate distruge astfel garnituar de chiuloasa? Cred ca in cel mai scurt timp o sa iau totusi un termostat original ca sa fiu mai sigur
O problema totusi: inainte de a monta termostatul l-am pus la incalzit in apa pe aragaz si am observat ca se deschide abia cu putin inainte de a incepe apa sa fiarba, adica aproape 100 grade. Intrebarea este: la cate grade trebuie sa se deschida termostatul? Am scapat oare de racirea rapida a motorului si as putea sa ma aleg cu o supraincalzire? Se poate distruge astfel garnituar de chiuloasa? Cred ca in cel mai scurt timp o sa iau totusi un termostat original ca sa fiu mai sigur
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
bonny
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am avut si eu un termostat de Dacia montat pe masina. Nici nu am stiut ca e acolo cand am cumparat-o ( SH ). Am aflat abia cand s-a stricat si acesta si-mi crestea temperatura vazand cu ochii. La 100*C opream, ridicam capota, fumam cateva tigari pana se mai racea si porneam mai departe, pana ce ajungea iar la 100. Si tot asa pana la service.
Am cumparat termostat adevarat, mi l-au pus, si apoi am vazut si eu cum trebuie sa creasca si sa stea temperatura ( adica sa stea fix ! ). Cu cel de Dacie temperatura fluctua in permanenta, dupa cum se inchidea si deschidea el, temperatura maxima urca pana pe la 95-97 si apoi cobora mult, pana pe 60. E adevarat ca in interior se incalzea mai repede, dar nu cred motorului ii placea acest tratament de "calire" cald-rece. Asa ca, parerea mea e ca tot mai bun e asa cum l-a gandit neamtu`, ca nu-i chiar o avere un termostat nou ( cu tot cu manopera, si daca tot umbla pe acolo, nu strica sa verifice si pompa de apa, sa spele circuitul de racire, sa puna antigel proaspat, si... vina iarna ca nu-mi pasa )
Am cumparat termostat adevarat, mi l-au pus, si apoi am vazut si eu cum trebuie sa creasca si sa stea temperatura ( adica sa stea fix ! ). Cu cel de Dacie temperatura fluctua in permanenta, dupa cum se inchidea si deschidea el, temperatura maxima urca pana pe la 95-97 si apoi cobora mult, pana pe 60. E adevarat ca in interior se incalzea mai repede, dar nu cred motorului ii placea acest tratament de "calire" cald-rece. Asa ca, parerea mea e ca tot mai bun e asa cum l-a gandit neamtu`, ca nu-i chiar o avere un termostat nou ( cu tot cu manopera, si daca tot umbla pe acolo, nu strica sa verifice si pompa de apa, sa spele circuitul de racire, sa puna antigel proaspat, si... vina iarna ca nu-mi pasa )
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Am executat si eu manopera.....am intercalat un termostat de dacie pe furtunul din partea dreapta a masinii...care intra in radiator. Am stat cu ochii pe el doua zile si se comporta bine...adica are 2-3 oscilatii de la 95 la 90 grade si apoi se stabilizeaza pe la 88-90 grade. Nelamuriri: azi am tinut mana pe furtun ca sa observ exact momentul deschiderii circuitului si...surpriza..am avut senzatia ca s-a incalzit intai furtunul din stanga radiatorului...care intra pe la mijloc in radiator....care din cele doua furtune e tur si care e retur...le-am incurcat cumva?
@cristea victor: exista 2 tipuri de termostat : de 87 grade si 92 grade-astea sunt temperaturile de incepere a deschiderii...al meu e de 87 grade. Temperatura asta se poate citi pe corpul termostatului.
Poate cineva sa ma lamureasca care e furtunul de tur(care baga apa dinsprepompa de apa in radiator)? cel din stanga masinii sau cel din dreapta masinii?
Later edit:Ca sa eviti oscilatia de temperatura, se recomanda sa se dea o gaura cu diam de 1.5-2 mm in corpul termostatului. Explicatia am dat-o pe aici pe undeva...e perfect logica...nu e termostatul de vina ci pozitia lui. Au trecut vreo 3 luni de cand l-am pus si e ok.
@cristea victor: exista 2 tipuri de termostat : de 87 grade si 92 grade-astea sunt temperaturile de incepere a deschiderii...al meu e de 87 grade. Temperatura asta se poate citi pe corpul termostatului.
Poate cineva sa ma lamureasca care e furtunul de tur(care baga apa dinsprepompa de apa in radiator)? cel din stanga masinii sau cel din dreapta masinii?
Later edit:Ca sa eviti oscilatia de temperatura, se recomanda sa se dea o gaura cu diam de 1.5-2 mm in corpul termostatului. Explicatia am dat-o pe aici pe undeva...e perfect logica...nu e termostatul de vina ci pozitia lui. Au trecut vreo 3 luni de cand l-am pus si e ok.