- ciobi sib
- OP
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salutare, ieri am reusit sa montez incalzirea in scaune la vectra mea ca doar vine iarna si o sa pun niste poze poate sunt de folos pt cineva, pozele sunt facute cu telefonu' si poate unele nu sunt foarte clare.Primu' lucru am desfacut bornele de la baterie ,ca asa am invatat de pe forum, si am asteptat 30 min pana sa decuplezi mufa neagra de sub scaun sa evit problema cu airbagul. Am desfacut cele doua surubri din spatele scaunului
au vopsea pe filet asa ca se desfac un pic mai greu, dupa care am desfacut mufa cu airbagul si surubul de la centura de siguranta. Am scos scaunele afara ca sa dau jos tapiteria de la sezut si spatar, sezutul se desface relativ usor are pe partea de jos un bandou si se prinde precum chederul
ca sa-l desfaci tragi usor de el in jos.Tapiteria este prinsa de burete cu niste cleme din sarma oteloasa in forma de triunghi
care trebuie taiate sau se si desfac dar eu nu m-am complicat.Am desfacut aproape toate clemele si am asezat incalzirea care este din doua bucati una la sezut si una la spatar
dupa care am prins inapoi tapiteria cu cleme de plastic.
cam asa a iesit
La spatar este cam la fel,in spatele spatarului sunt trei sine( una in stanga ,una in dreapta si una jos)
care se desfac foarte usor dupa care vin clemele care trebuie taiate ,se pune incalzirea si se prinde tapiteria inapoi cu aceasi cleme din plastic.
cam asa a iesit, nu se observa deloc ca s-a umblat la tapiterie
Legaturile electrice sunt simple, firele sunt trase pana in mufa negra de sub scaun langa mufa verde de la airbag dar n-am avut mufa asa ca nu m-am complicat am scos firele din izolatia neagra(care vine din podea si se duce in mufa neagra) care sunt separate de cele de la airbag care sunt prinse impreuna cu o izolatie galbena si una neagra.N-am reusit sa fac poze c-am lucrat in garaj si n-au iesit poze clare. Am taiat firele si le-am legat la cele de la instalatia montata in scaune, pe langa butonul din bord care trimite curent pe fire am mai montat si butonul de la instalatie pt ca are doua trepte.Butonul l-am pus in plasticul de pe marginea scaunului
[url=https://www.postimage.org/image.php?v=aV1Jvysi][/url
Am probat si functioneaza foarte bine asa ca poata sa vina iarna ,sper ca nu v-am plictisit.
au vopsea pe filet asa ca se desfac un pic mai greu, dupa care am desfacut mufa cu airbagul si surubul de la centura de siguranta. Am scos scaunele afara ca sa dau jos tapiteria de la sezut si spatar, sezutul se desface relativ usor are pe partea de jos un bandou si se prinde precum chederul
ca sa-l desfaci tragi usor de el in jos.Tapiteria este prinsa de burete cu niste cleme din sarma oteloasa in forma de triunghi
care trebuie taiate sau se si desfac dar eu nu m-am complicat.Am desfacut aproape toate clemele si am asezat incalzirea care este din doua bucati una la sezut si una la spatar
dupa care am prins inapoi tapiteria cu cleme de plastic.
cam asa a iesit
La spatar este cam la fel,in spatele spatarului sunt trei sine( una in stanga ,una in dreapta si una jos)
care se desfac foarte usor dupa care vin clemele care trebuie taiate ,se pune incalzirea si se prinde tapiteria inapoi cu aceasi cleme din plastic.
cam asa a iesit, nu se observa deloc ca s-a umblat la tapiterie
Legaturile electrice sunt simple, firele sunt trase pana in mufa negra de sub scaun langa mufa verde de la airbag dar n-am avut mufa asa ca nu m-am complicat am scos firele din izolatia neagra(care vine din podea si se duce in mufa neagra) care sunt separate de cele de la airbag care sunt prinse impreuna cu o izolatie galbena si una neagra.N-am reusit sa fac poze c-am lucrat in garaj si n-au iesit poze clare. Am taiat firele si le-am legat la cele de la instalatia montata in scaune, pe langa butonul din bord care trimite curent pe fire am mai montat si butonul de la instalatie pt ca are doua trepte.Butonul l-am pus in plasticul de pe marginea scaunului
[url=https://www.postimage.org/image.php?v=aV1Jvysi][/url
Am probat si functioneaza foarte bine asa ca poata sa vina iarna ,sper ca nu v-am plictisit.
- emilperijoc
- ***
- 577 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Vectra 2000 Y20DTH
- Alta tara
emilperijoc
- Mesaje scrise: 577
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ciobi sib
- OP
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut,Emil am cumparat instalatia dintr-un magazin de piese din Sb pun o poza sper ca nu se considere reclama
si a costat 290 lei.In carte scrie consumul de 22w treapta 1 si 44w treapta 2 si este montata o siguranta de 10 A dar daca socotim amperajul real este cam 4 A, pe langa instalatie am cumparat butoanele originale din bord cam 50 lei.
si a costat 290 lei.In carte scrie consumul de 22w treapta 1 si 44w treapta 2 si este montata o siguranta de 10 A dar daca socotim amperajul real este cam 4 A, pe langa instalatie am cumparat butoanele originale din bord cam 50 lei.
- emilperijoc
- ***
- 577 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Vectra 2000 Y20DTH
- Alta tara
emilperijoc
- Mesaje scrise: 577
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ciobi sib
- OP
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Vin aici cu intrebarea: ai avut masina precablata? ce ai mai avut de facut doar sa legi husele incalzite la firele de sub scaun si ai adaugat siguranta in panoul de sigurante.
da mai multe detalii
si eu am observat la a mea ca am firele trase de la butoanele din bord la mufa de sub scaun
am pus butoane in bord si se aprinde semnificatia butonului cand aprind luminile si martorul portocaliu cand actionez butonul
mi-am cumparat si eu un set de huse incalzite si urmeaza sa le montez insa nu stiu ce mai este nevoie de facut.
ai montat cumva si relee sau nu mai este nevoie totul este tras numai sa faci legaturile intre firele masinii si cele de la huse si pusa o siguranta in tabloul de sigurante.
Unde anume ai pus siguranta la ce nr.
da mai multe detalii
si eu am observat la a mea ca am firele trase de la butoanele din bord la mufa de sub scaun
am pus butoane in bord si se aprinde semnificatia butonului cand aprind luminile si martorul portocaliu cand actionez butonul
mi-am cumparat si eu un set de huse incalzite si urmeaza sa le montez insa nu stiu ce mai este nevoie de facut.
ai montat cumva si relee sau nu mai este nevoie totul este tras numai sa faci legaturile intre firele masinii si cele de la huse si pusa o siguranta in tabloul de sigurante.
Unde anume ai pus siguranta la ce nr.
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- ciobi sib
- OP
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
- emilperijoc
- ***
- 577 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Vectra 2000 Y20DTH
- Alta tara
emilperijoc
- Mesaje scrise: 577
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
ciobi sib , pana la urma am gasit si eu o instalatie de scaune incalzite ( nu ca a ta ci ceva de la renault) intrebarea mea este cum desfac mufa airbag-ului? e ceva special de stiut,?
M-am uitat sub scaun si am am vazut ca toate firele ( airbag, si incalzire) intra intr-o cutie prinsa de scaun, cum scot cutia aia?
Masina este o vectra B2, si da am cablajul din fabrica, am identificat cablurile cu schema din TIS.
mersi frumos
M-am uitat sub scaun si am am vazut ca toate firele ( airbag, si incalzire) intra intr-o cutie prinsa de scaun, cum scot cutia aia?
Masina este o vectra B2, si da am cablajul din fabrica, am identificat cablurile cu schema din TIS.
mersi frumos
- ciobi sib
- OP
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
iti spun maine ca nu mai stiu exact,dar mufa neagra are o clema pe care trebuie sa apesi sa iasa de pe sina la scaun. Daca n-ai mufa care intra in cutia neagra nu te complica ,scoti firele din izolatie le tai le cositoresti cu cele de la instalatie si gata. Iti las nr. de tel. si ma poti suna pt nelamuriri 0723068965.Spor la treaba
- gabriel1ro
- *
- 22 mesaje
- din 30 Mai 2007
- Vectra 2001 y20dth
- Bucuresti
gabriel1ro
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
Deci,asa cum foarte bine a detaliat Ciobi,daca exista deja cablajul pe scaunele din fata,se poate monta relativ usor acest kit W.Magic(nu dau alte detalii despre producator sau unde pot fi gasite,pt a nu se considera reclama),;in plus voi posta cateva fotografii pentru mai buna lamurire asupra a ceea ce veti gasi sub scaune:
1)aceasta este acea piesa care se desprinde de sub scaun si la care vine cablajul efectiv(se pot vedea mufele tip "mama",la care trebuie conectate firele kit-ului).Atentie:sunt 2 perechi de mufe=una pt airbag-uri si una pt incalzirea scaune!(va trebuie un aparat de masura si veti gasi unde sa va conectati,doar sa aveti montata siguranta nr 36,de care va mai spun mai tarziu)
2)aici vedeti ceea ce ramane sub scaun dupa scoaterea mufei;se poate observa clema din mijloc,cea care trebuie sa fie apasata pentru eliberarea piesei de mai sus
3)cam asa arata "sezutul"si "spatarul" kit-ului pt incalzirea scaunelor fata,impreuna cu firele aferente,asa cum vin la pachet
4)bordul cu locasul pentru butoanele originale de comanda incalzire scaune,dupa ce a fost scos capacul ornamental
Mai mentionez ca,spre deosebire de Ciobi,eu am renuntat la posibilitatea de a folosi ambele trepte de putere,si am legat la instalatia originala a masinii doar treapta mai mica,1)pt a o putea folosi timp indelungat(treapta mai mare de putere consuma mai mult si se incinge mai tare) si 2)pentru a nu fi nevoit sa adaug butoanele cu trei pozitii(on tr.1,on tr.2 si off,astfel fiind suficiente doar butoanele originale).Ca veni vorba de butoane de comanda,vedeti ca pot fi folosite si altele,nu doar cele cu simbolul de incalzire scaune(parca de la comanda AC,nu mai sunt sigur-trebuie sa aibe aceeasi comanda electrica,simplu de verificat cu un ap. de masura),doar ca trebuie rupt profilul din plastic in forma de "T"(in ultima fotografie puteti vedea locasul in forma de "T" in care intra profilele din plastic-metoda anti stupid,pentru a nu gresi cineva la reintroducerea butoanelor scoase...).
Deasemenea nu am mai montat alta siguranta suplimentara;se foloseste siguranta cu nr-ul 36,care este dedicata incalzirii scaunelor si climei,20A.Nu cred ca sunt multe Vectre care sa nu o aibe deja...
Sper ca veti gasi util ceea ce am adaugat si eu la acest topic,asa ca "succesuri depline si sa ne simtem bine",intr-un Opel bine incalzit!
- keopsss
- ****
- 1,507 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,507
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- gabriel1ro
- *
- 22 mesaje
- din 30 Mai 2007
- Vectra 2001 y20dth
- Bucuresti
gabriel1ro
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
Dar ai destule foto cu tapiteria de la colegul ciobi sib.Nu trebuie sa iti fie teama,pt ca este simplu.Mult este pana te vezi cu scaunele scoase;daca le vei rasturna vei vedea si singur ce trebuie facut si cum...Vezi ca pt suruburile de la scaune iti va trebui un torx T40,dar din otel bun(chinezaria mi s-a sficuit,am fost nevoit sa cumpar un cap torx de la Bosch).Spor la treaba!
- keopsss
- ****
- 1,507 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,507
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ciobi sib
- OP
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salut, imi iau si eu un kit din asta si vreau sa intreb ... pe firele de la bricheta nu se pot monta ? Adica sa primeasca curent odata cu bricheta (deci doar cand e contact pus, pentru mai multa siguranta) si sa schimb vreo siguranta ? Este posibil ? Astra mea nu are nici incalzire in scaune, nici clima nici nimic, deci nu prea stiu de unde altundeva as putea aduce curent. Multumesc !
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- gabriel1ro
- *
- 22 mesaje
- din 30 Mai 2007
- Vectra 2001 y20dth
- Bucuresti
gabriel1ro
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
bx3m : nu conteaza prea mult de unde iei curent.Ceea ce conteaza este
1)sa ai firele destul de groase ca sa duca un consum relativ mare pentru elementele de incalzire ( P=U x I ) ; cu cat este mai mare puterea cu atat mai multe caldura care se va degaja prin conductori(nu dorim sa avem necazuri!).
2)sa ai o siguranta corespunzatoare pe circuit.
Curaj si succes!
boditza : vad ca ai Omega.Nu prea conteaza modelul de Opel.Tapiserie de stofa sau de piele,cam acelasi lucru;doar sa ai atentie cum manipulezi scaunele dupa demontare, ca sa nu perforezi accidental pielea(este mai usor de deteriorat decat stofa).
ms mult de sfat.. o sa incerc sa le desfac dar cel mai probabil la primavara si trebuie sa iau si kitul de incalzire just in case al meu e distrus.
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
1)sa ai firele destul de groase ca sa duca un consum relativ mare pentru elementele de incalzire ( P=U x I ) ; cu cat este mai mare puterea cu atat mai multe caldura care se va degaja prin conductori(nu dorim sa avem necazuri!).
2)sa ai o siguranta corespunzatoare pe circuit.
Curaj si succes!
boditza : vad ca ai Omega.Nu prea conteaza modelul de Opel.Tapiserie de stofa sau de piele,cam acelasi lucru;doar sa ai atentie cum manipulezi scaunele dupa demontare, ca sa nu perforezi accidental pielea(este mai usor de deteriorat decat stofa).
gabriel1ro a scris:boditza : vad ca ai Omega.Nu prea conteaza modelul de Opel.Tapiserie de stofa sau de piele,cam acelasi lucru;doar sa ai atentie cum manipulezi scaunele dupa demontare, ca sa nu perforezi accidental pielea(este mai usor de deteriorat decat stofa).
ms mult de sfat.. o sa incerc sa le desfac dar cel mai probabil la primavara si trebuie sa iau si kitul de incalzire just in case al meu e distrus.
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
Mi-am pus si eu incalzire in scaune de la Renault. Am tras firul de + din spatele brichetei si masa de pe caroserie, am pus si 2 butoane cu led in carenajul scaunelor insa am o oarecare teama in privinta rezistentei ce se incalzeste, pe spatar este o captuseala facuta din ,, paie '' presate si cam imi este frica sa nu ia foc cumva, chiar si buretele din sezut imi da ceva de gandit deoarece rezistenta vine direct in contact cu buretele sau cu acele ,, paie '' presate. Stiu ca kitul are termostat pentru temperatura dar....... nesiguranta persista.
Voi ce parere aveti?
Voi ce parere aveti?
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Mi-am montat si eu incalzirea, tot Renault, si o tot folosesc de vreo saptamana si ceva incoace - fara vreun fel de problema. Rezistentele la un moment dat se opresc singure, se incinge destul de tare dar nu cred ca e suficient sa iti dea emotii. Am o intrebare : ce dimensiuni are butonul ala cu LED ? Mai are nevoie de alt fir in afara de cele 2 (+ si -) care alimenteaza rezistentele ? Ma poti ajuta si pe mine cu 2 butoane (aici in Ploiesti nu am gasit asa ceva, si tare as vrea sa si vad cand sunt pornite incalzirile) - bineinteles, contracost ? Eu am butoane simple cu on/off, si 2 pini pe spate.
In alta ordine de idei, nu cred ca scaunele care vin cu incalzire din fabrica sa fie facute din alte materiale decat cele de pe masina mea si a ta - ceea ce inseamna ca sunt facute sa reziste la asa ceva. Nu ?
In alta ordine de idei, nu cred ca scaunele care vin cu incalzire din fabrica sa fie facute din alte materiale decat cele de pe masina mea si a ta - ceea ce inseamna ca sunt facute sa reziste la asa ceva. Nu ?