- pustiu_pst
- OP
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Scule necesare.
-Surubelnita Phillips
-Surubelnita normala
-Cutter
-Cleste sau patent
-Si bineinteles Piesa Numar catalog: 9138056
Sa incepem.
Desconectati bateria.
Localizati cablurile in partea stanga a masinii la picioarele pasagerului in spatele panoului care le acopera.
Aici o sa ai 2 "prize".Gaseste-o pe cea albastra deoarece aici vom lucra.
Identifica firul rosu/negru .Vor fi 2 fire.Cel care te intereseaza este cel aflat catre fata masinii.La acest fir leaga un fir care sa ajunga in bord unde vei monta butonul.
Poti vedea in poza unde se leaga firul.cand vei inchide capacul "prizei" aceasta va presa pe fir si-l va tine in loc.
Acum ne mutam la consola centrala unde vom monta butonul.Scoateti scrumiera.
Apoi desfaceti si controlul aerului conditionat si playerul.
Apoi scoate conectorii si monteaza firele.
Acuma legati firul care vine de jos la buton(legat mai devreme).
Apoi montati totul la loc.
Conectati bateria.
Bagati cheia in contact,asteptati sa se stinga toti martorii.Si apasati pe buton.
Becul TC se va aprinde.
Tutorial tradus de pe:http://homepage.ntlworld.com/mallwood/traction_control.htm
-Surubelnita Phillips
-Surubelnita normala
-Cutter
-Cleste sau patent
-Si bineinteles Piesa Numar catalog: 9138056
Sa incepem.
Desconectati bateria.
Localizati cablurile in partea stanga a masinii la picioarele pasagerului in spatele panoului care le acopera.
Aici o sa ai 2 "prize".Gaseste-o pe cea albastra deoarece aici vom lucra.
Identifica firul rosu/negru .Vor fi 2 fire.Cel care te intereseaza este cel aflat catre fata masinii.La acest fir leaga un fir care sa ajunga in bord unde vei monta butonul.
Poti vedea in poza unde se leaga firul.cand vei inchide capacul "prizei" aceasta va presa pe fir si-l va tine in loc.
Acum ne mutam la consola centrala unde vom monta butonul.Scoateti scrumiera.
Apoi desfaceti si controlul aerului conditionat si playerul.
Apoi scoate conectorii si monteaza firele.
Acuma legati firul care vine de jos la buton(legat mai devreme).
Apoi montati totul la loc.
Conectati bateria.
Bagati cheia in contact,asteptati sa se stinga toti martorii.Si apasati pe buton.
Becul TC se va aprinde.
Tutorial tradus de pe:http://homepage.ntlworld.com/mallwood/traction_control.htm
- pustiu_pst
- OP
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Brook
- ***
- 734 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Brook
- ***
- 734 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- gabytzuxxl
- ***
- 818 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 818
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
Hm...eu stiam ca se schimba modulul abs cu unul care are TC...pare prea simplu doar sa tragi un fir + "boton"
Se aprinde martorul, dar functioneaza TC-ul ?
Ma intereseaza si pe mine...
Conectati bateria.
Bagati cheia in contact,asteptati sa se stinga toti martorii.Si apasati pe buton.
Becul TC se va aprinde
Bagati cheia in contact,asteptati sa se stinga toti martorii.Si apasati pe buton.
Becul TC se va aprinde
Se aprinde martorul, dar functioneaza TC-ul ?
Ma intereseaza si pe mine...
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
- kallyo
- ****
- 1,366 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,366
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
kazzu88
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2009
- Mesaj Privat
andy_ciprian- Suspendat
- 343 mesaje
- din 11 Sep 2011
- Zafira 2002 y20dth
- Iasi
andy_ciprian- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2011
- Mesaj Privat
- kallyo
- ****
- 1,366 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,366
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
kazzu88
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2009
- Mesaj Privat
eu am firele trase in bord si pt TC si pt incalzirea in scaune...deci cu firele stau bine indifeent de ce as vrea sa-i adaug....acum reamane sa aflu daca unitatea mea de ABS stie si de TC. Daca stie careva cum astept sugestii. Cred ca merita efortul...atata timp cat nu trebuie sa schimb si unitatea ABS....butonul si cateva fire sunt ieftine si simplu de montat.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Pentru Astra G am gasit discutia aici:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73270&start=0
Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system
Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
cangri a scris:Pentru Astra G am gasit discutia aici:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73270&start=0
Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system
Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system
Am inteles un fel de ASR?
Este valabil si pe zapada?
- kallyo
- ****
- 1,366 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,366
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
testo a scris:
Am inteles un fel de ASR?
Este valabil si pe zapada?
cangri a scris:Pentru Astra G am gasit discutia aici:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73270&start=0
Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system
Ce face traction control?
Pei nu-ti permite sa pleci cu scart.
Dar el face chestii diferite in fucntie de masina,model si motor.
http://en.wikipedia.org/wik...on_control_system
Am inteles un fel de ASR?
Este valabil si pe zapada?
Ii valabil atat timp cat ii pornit
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Are mai multe denumiri ( cu abrevierile aferente ) Este de fapt un sistem antipatinaj , inspirat ca si principiu de functionare de la locomotivele si automotoarele feroviare (minus secventa de a nisipa in fata rotilor , desigur !) , pe care se aplica de foarte multa vreme ! Sistemul functioneaza pe principiul comparatiei nr de rpm al rotilor autoturismului . Daca una din rotile motoare are tendinta de patinare , turatia suplimentara va fi sesizata de o functie speciala a calculatorului sistemului ABS / ESP .( ca traductoare de viteza unghiulara se folosesc numaratoarele de impulsuri ale sistemului ABS , iar ca unitate de executie se foloseste o parte a sistemului ESP ) . Asadar , la o depasire a numarului de rotatii la una din rotile motoare , se da comanda la ECU de reducere a injectiei de carburant , implicit mentinerea turatiei motorului la o anumita valoare de cuplu , ptr a nu se amplifica tendinta de patinare . Daca totusi ( datorita aderentei reduse ) roata (sau rotile motoare) continua sa patineze , se da o comanda in ECU de taiere a tensiunii electrice pe una sau mai multe bujii , respectiv blocarea injectorului respectiv ( la motoarele Otto cu injectie multipunct ) , ptr reducerea cuplului motor . Asta este treapta a doua a secventei din softul implementat al ASR . Daca tot continua patinarea , se da comanda de actionare a sistemului electrohidraulic al ESP/ EBD si etrierul de frana corespunzator rotii (rotilor ) care patineaza , este actionat automat cu o anumita forta , prin modularea presiunii agentului hidraulic cu ajutorul electrovalvelor din dispozitivul EBD ( Electronic Brake Distribution) Asta este a treia treapta de antipatinare , cele trei lucrand in mod secvential obligatoriu ( E lipsit de noima sa ai doar metoda franarii , iar soferul sa apese pedala de acceleratie turand motorul , nu ?!) . Astfel , masina se comporta in multe situatii de aderenta asimetrica , ca si cum ar avea diferential autoblocabil (mecanic) reusind sa egalizeze viteza unghiulara a rotilor motoare. Ideea este ca nu se poate adapta aceasta functie ( de control al tractiunii ) decat la auto care au obligatoriu montat ABS , ESP si EBD , ( + sistem de comanda a acceleratiei prin sistemul "drive by wire ") ptr ca functia de antipatinare este doar un alt program software dintr-un microcontroler implementat pe linga cele enuntate anterior si nu poate functiona fizic fara acestea , fiind doar un sistem redundant . Acest sistem care in combinatie cu niste anvelope bune si ceva experienta la volan , face toti banii . Sistemul poate fi setat dintr-un buton pe On sau pe Off . Starea lui normala este On ( orice resetare a microcontrolerelor de pe masina prin disparitia si reaparitia tensiunii de comanda de 12 V cc il comuta tot in stare logica 1 ) La dorinta soferului se poate comuta pe stare logica 0 prin intermediul unui buton aflat de regula pe consola centrala .
Ultima modificare făcută de cangri la Mie 19 Oct, 2011 8:33 pm, modificat de 2 ori în total
Ultima modificare făcută de cangri la Mie 19 Oct, 2011 8:33 pm, modificat de 2 ori în total