Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • ovibis

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut!

Desi au mai fost post-uri cu aproximativ acelasi subiect, cred ca problema mea este diferita motiv pentru care am sa descriu exact toata povestea. Imediat dupa ce am luat masina a inceput sa imi mearga in suturi (inclusiv la relanti).
Am fost la tester, mi-au zis ca e electro-valva EGR.Am schimbat-o si la fel. Mentionez ca imi statea aprins in bord si martorul Exhaus emission si inainte si dupa ce am schimbat EGR-ul.
Problema a ramas identica pana cand am curatat camera de admisie care era super jegoasa. Totul a fost perfect pentru aproximativ 1000 de km, eram bucuros ca am scapat de problema (chiar daca am schimbat si EGRul degeaba!). Acum a inceput sa aiba cam aceleasi simptome in sensul ca pierde putere dar de data aceasta numai dupa ce se incalzeste motorul si acum mi se aprinde sporadic martorul Engine Electronics fault (masinuta cu cheita ). Cateodata mi se stinge singur , alta data trebuie sa opresc motorul vreo 2 minute , iar dupa ce oprnesc din nou, se stinge martorul.La relanti mege perfect.
Din cauza ca am incercat o mie de mecanici o mi de reprezentane si service-uri si am fost jecmanit peste tot, m-am decis sa imi rezolv singur problema si sunt dispus sa invat tot ce e de invatat sa nu mai fiu nevoit sa stau la mana "meseriasilor" romani care nu stiu ce sa mai faca sa iti ia banii.

Sper ca ati avut rabdare sa citi, si ca aveti idee de unde sa incep cu troubleshoutting-ul.

Multumesc !
Skip ads

  • G-power

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Daca zici ca se aprindea/aprinde pe bord martorul luminos, automat ,inseamna ca aveai /ai un cod de eroare stocat in calculator.Prima data trebuie sa citesti codul de eroare respectiv.In functie de el incepi investigatia.Vezi ce acuza intai si dupa aia schimbi.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Suspectez sonda lambda (aproximativ aceleasi simptome si la motorul meul x16xel) - i-am schimbat lambda=totul ok.
Citeste codul de eroare, te ajuta enorm in identificarea problemei.
  • ovibis

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Hmmm.
Am fost la tester si mi-au zis ca era softul computerului bulit. Rolling Eyes
mi-au reinstalat softul si cica gata, masina e buna. imi vine greu sa cred ca asta era.

o sa merg maine 500 de km si o sa imi dau seama daca intr-adevar problema s-a eliminat.

s-a mai intamplat la cineva asa ceva?
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
stiam ca reinstalarea softului se face pe stand de proba....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca citeai la Agila postul cu EGR poate nu dadeai bani degeaba.
De obicei nu se scrie un soft si gata, pentru ca nu de alta dar nu este ca la calculatoare instalez sistemul de operare si totul e ok. Valorile nu stau pe hard si se schimba dupa cum vor ele.
Macar acum trage masina sau tot se bilbiie ?
  • ovibis

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Teapa!

Am mers cu masina acasa 500 de km si mi-a facut aceleasi belele: Se aprinde martorul check engine si pierde putere. Ca sa nu opresc de o mie de ori pe drum, am descoperit un truc si anume daca nu tin mult apasata acceleratia si ii intrerup alimentarea cu benzina apoi apas iara , ma tine mai mult. Cu trucul asta puterea totala a motorului am pierdut-o doar odata la 500 de km, iar martorul mi s-a aprins de 2 ori. In orice caz, masina este in exact acelasi stadiu ca inainte de reinstalarea softului.

Erorile care mi-au iesit la tester inainte de reinstalare sunt:

P1600 (reprogram or replace ECU)
P1616 (wrong vehicule ID from instrument)
P1120 (acceleration pedal position incorect signal)
P0530 (h.p. A/C refrigerant pressure sensor circuit low input )

Sunt sigur ca daca ma duc acum din nou la tester o sa imi iasa exact aceleasi erori , pentru ca masina se comporta identic.

Aveti vreo idee?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
eu in locul tau as merge la reprezentanta si as cere sa imi repare masina si sa imi scada din factura contravaloarea primei reparatii (reprogramarea).. pentru ca a fost facuta degeaba
Nu mi se pare normal ca niste "mesteri" sa bajbaie si sa invete meserie pe masinile noastre si pe banii nostri.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
daca nu tin mult apasata acceleratia si ii intrerup alimentarea cu benzina apoi apas iara , ma tine mai mult.

Mai spune odata ca nu am inteles....

Curata throttle body, contacte ECU, contacte de masa si plus, contacte si potentiometru acceleratie, contacte debitmetru. In acest timp bateria decuplata ! Cred ca miine am sa pun si ceva poze ca sa stii ce/cum/unde.

P1600/1616 pot aparea datorita parazitilor electrici, contacte/scintei/rezistente de contact. Si eu am reprogramat destule copiatoare/imprimante din aceeasi cauza
P1120 cureti throttle si la pedala, vezi si contacte
P0530 o fi a ta cu AC si a pierdut lichid...

Pina sa termin de scris je a si postat. Are dreptate niste cretini cu 4 clase numai sa faca scoala pe noi ca patronii nu au bani sa-i trimita la specializare. Si chiar daca i-ar trimite crezi ca se prinde ceva de capul lor... La ce sevice ai fost, in ce oras ?


Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 06 Aug, 2007 8:39 am
  • ovibis

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
astept pozele sa ma apuc sa curat eu ce pot.
reprogramarea ECU am facut-o la reprezentanta Opel din Brasov, dar eu sunt din Constanta si acum sunt acasa.


o sa mai incerc sa explic odata "trucul" care ma ajuta sa conduc masina pentru mai mult timp fara sa mi se aprinda martorul sau sa pierd complet acceleratia. La drum lung, dupa ce ajungi in viteza a 5-a , de obicei incerci sa mentii viteza constanta prin apasarea pedalei de acceleratie cu o anumita tensiune a piciorului. Asta presupune ca uneori pedala este apasata constant o anumita perioada de timp, fara a mai misca pozitia ei. E normal , si logic. Eu insa, sunt nevoit sa iau piciorul de pe acceleratie si apoi sa o apas iar imediat, chiar daca viteza si acceleratia masinii sunt cum as vrea eu. Chestia asta, ma ajuta sa aman aprinderea martorului si pierderea totala a acceleratiei care sunt mult mai grave decat mersul in suturi declansate de neaccelerarea constanta.

ma intreb daca nu cumva o fi bulit pur si simplu senzorul pedalei de acceleratie. se poate ca un senzor stricat sa buleasca softul ECU-ului ? daca da, dupa ce il schimb e nevoie de o reprogramare ECU?

o alta intrebare ar fi daca curat eu toate contactele sugerate de tine, dan e nevoie de reprogramare ECU?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cind tu faci miscarea din pedala se misca:
potentiometru pedala acceleratie
clapeta acceleratie throttle body
piston la egr
si altele dar nu mai continui.
Afara este frumos, te duci in bazar si cumperi chei cap torx, cleste....din magazin restul ... vezi ca am pus inventar complet la Agila EGR si Throttle Body. Curata azi throttle ca este mai simplu pentru inceput. Garantat ai sa te sperii ce gasesti depus acolo. Fa o poza la EGR sa vad si eu de curiozitate cum arata... Daca EGR este sigur nou nu umbla acolo.
Vezi cablul de la debitmetru ca este cam lung, il prinzi sus cu ceva sa nu atirne aiurea. Toti conectorii sa fie curati, spray contact si penson/periuta.
Mai vorbim dupa
  • ovibis

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
daca throttle body este acelasi lucru cu clapeta de acceleratie, aceasta a fost curatata acum aprox 1500 de km, deci nu cu mult timp in urma. am sa o mai curat odata, oricum , dar nu cred ca este sursa problemei mele.

ma intreb din nou daca nu cumva o fi senzorul stricat si cauzeaza functionarea proasta a ECU.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Throttle body contine clapeta de acceleratie care este actionata de un motoras prin intermediul unor pinioane dar si un potentiometru ca sa stie ECU in ce pozitie este. Citeste postul meu si curata, nu l-am facut degeaba, sunt probleme acolo.

Nu stiu de ce senzor spui.....
  • ovibis

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am vrut sa ma apuc de curatat throttle body dar mi-am dat seama ca la modelul meu (Corsa) e pozitionat altfel decat la Agila. E cumva piesa argintie din imagine de sub chestia aia neagra?

Daca da, difera mult demontarea ei fata de Agila ?

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exact ala.
Nu difera mult,
Succes, asteptam poze si rezultatele
  • ovibis

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu noi informatii.
Am ajuns cu greu la clapeta acceleratie pentru ca suruburile T30 erau stranse cu bormasina , si am stricat 2 surubelnite pana sa le desfac.
In fine, am ajuns dar clapeta e curata ca lacrima. Nu sunt probleme de acolo.
Am deconectat body-throttle de la ECu (am scos pur si simplu mufa ) si in bord mi s-a aprins martorul care se aprinde dupa ce merg mai mult si nici acceleratia nu mai mergea cand apasam , adica exact cele 2 simptome care mi se intampla dupa ce merg mai mult, si tin apasata acceleratia un timp mai indelungat.
Ce a mai ramas suspect in continuare? Ce pot sa mai verific cu ochiul liber ca simt ca sunt pe aproape.
E clar o componenta din body-throttle care inceteaza sa functioneze doar in momentul in care tin apasata pedala de acceleratie mai mult. Contactul la mufa e foarte curat si in regula. Mai sunt alti contacti prin interior pe undeva, la care pot sa ajung?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am intirziat putin cu ideile, scuze
Se pare ca sunt probleme cu potentiometrul din throttle body. Deci se decapsuleaza si se curata cu spray ptr contacte electrice. Miine iti pun si poze. ca sa stii la ce trebuie sa te astepti si cum arata inauntru.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Posibil mizerie la potentiometri de la pedala de acceleratie si clapeta .
Contacte oxidate. Se va verifica si sonda de oxigen inclusiv contacte. Despre ea in curind la agila senzori cum se masoara. In rest pe mail ca sunt cam mari doc pe care vreau sa ti le trimit.

Subject: Engine - ECU sets FC P1600
Models: Engines: Option:
Vectra-B 2001,Astra-G 2001,Corsa-C 2001,Agila 2000...2001,Astra-G Coupe 2001 Y26SE,Z12XE,Z10XE| Z12XE,Z10XE| Z12XE,Z20LET
Complaint: ECU sets FC P1600. No driveability problems. MIL or SVS warning lamp doesn't occur.
Cause: Software failure in ECU.
Production: Starting from the following engine-no. and VIN, ECU with modified software were used in production: Agila: Z10XE: from engine-no.: Q68247, Z12XE: from engine-no.: Q69746. Corsa-C: Z10XE: from engine-no.: Q73279, Z12XE: from engine-no.: Q67961. Astra-G: Z12XE: from engine-no.: Q73342. Astra-G Coupe: Z20LET from VIN: W0L0TGF07B1012138. Vectra-B: Y26SE: from VIN: W0L0JBF3511064332.

Remedy:
Reprogrammimg of ECU.

Working procedure:

In case that FC P1600 is set reprogram ECU.

Note: Replacement of ECU is not necessary.

This work contains also reading and delete of the trouble code by using
the TECH2. An improved Software is available as of TIS 2000 CD 21.
Labour times: TC: Hours:
T8 138 10 Program ECU 92 0.3 hrs
The regular warranty procedure should be used for claiming Set-up-time.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Cred ca problema este de la potentiometrul pedalei de acceleratie (nu se coreleaza semnalul cu cel de la senzorul clapetei) si atunci ECU face urat. In momentele cand merge OK masina se remarca o latenta mare la scaderea turatiei cand schimbi viteza sau doar apesi pe ambreiajul?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ingineru, putina rabdare cu potentiometri ca i-am trimis lui ovidiu valori, pini, schema...o sa desfaca si o sa curete...
Daca clapeta din throttle se misca greu si motorasul nu are forta, potentiometri murdari la pedala si throttle imediat intra in balarii ECU .
In plus lui cica i-au curatat admisia si throttle dar de obicei intra mizerie si solvent pe la axul clapetei si ea se va misca greu...
Cred ca pe zilele viitoare o sa primim vesti de la el.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR