Throttle Body Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE
Eu sunt posesor de Astra z14xe si am oarece probleme cu relanti-ul.
Asadar, eu, om fara mari aptitudini tehnice si fara multe scule am purces la aceasta operatiune care poate fi simpla...si cu rezultate spectaculoase.
Cauzele care va pot determinasa faceti o asemenea curatare sunt enumerate aici in forum de n ori...vedeti postul lui Dan
Rezultatele sunt, dupa cum va spuneam, usor sesizabile...e vorba despre o mai mare promptitudine la apasarea pedalei, si, foarte sesizabil (in cazul meu) o revenire in turele de relanti mult mai rapida. De asemenea, relantiul este mai stabil.
Ceea ce am facut eu este o operatiune pentru amatori, in cazul unei posibilitati si disponibilitati mai mari, se poate face si o curatare mai profunda, prin detasarea completa a corpului clapetei si curatarea in interior mult mai temeinica...eu nu am avut (inca) curajul, dar am constatat ca nu e ceva foarte complicat.
Dar, iata pozele..
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
1.Aici am desfacut cu o cheie Torx? cred (noroc ca am gasit iuntr-o trusa uitata de lume un cap de acest tip) cele 2 suruburi care tin ornamentul acela cu Ecotec, dupa scoaterea busobului de ulei, desigur..(sagetile negre)
2.Am slabit colierele(sagetile caramizii) care tin tubulatura de aer (la mine erau niste coliere de otel cred cu autostrangere) si am scos tubul de pe corpul clapetei si l-am tras deoparte cu expunerea clapetei de acceleratie
Iata cum arata motorul cu capacul desfacut..
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa indepartarea tubului deasupra clapetei iata ce s-a vazut la mine..
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Partea superioara a clapetei cat si peretele interior sunt murdare cu o substanta uleioasa, de o consistenta destul de scazuta, asa ca la mine s-a putut curata destul de usor cu o carpa curata si inmuiata cu putin WD40...altceva nu am avut la indemana..dar exista in comert si cam asa ceva se foloseste spray carb@throttle cleaner...
Am curatat bine-bine peretii si partea superioara a clapetei, dupa care, cu grija si cu atentie, ca sa nu scap nimic in corp, am apasat usor clapeta pe latura dinspre mine. aceasta se misca destul de usor, si revine la pozitia initiala, fiind in legatura cu un resort-arc?....aici trebuie tinut contra la clapeta pentru a curata si partea ei inferioara (fata cealalta) cat si peretii interiori aflati sub clapeta.
NOTA! NU SE FOLOSESTE NICI UN OBIECT METALIC!
Eu am infasurat pe deget carpa si am curatat cat de bine am putut...si am mai folosit vreo 10 betigase de urechi pentru curatarea in locurile mai inaccesibile degetului meu (si le am destul de groase 😂 )
Dupa aceasta operatiune, iata cum arata clapeta si corpul..
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nu v-am spus ca am mai curatat cu carpa curata si partea terminala a tubulaturii de aer (cea care vine peste corpul clapetei)- dar de aici nu a iesit cine stie ce mizerie, tubul care duce gazele de carter (cred) in corpul clapetei (avea ceva mizerie chair si putina spuma si asta, dar cred ca e ceva normal...) cat si faptul ca am desfacut clemele de la filtrul de aer (sagetile roz) si am inspectat, scuturat putin si filtrul de aer.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Inca odata fac trimiterea la postul lui Dan de la Agila unde el va arata de aici incolo ce trebuie facut in cazul in care il desfaceti de tot si bagati carburol, gumcutter, etc..
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
No Dane, ii bine asa? 😃
Te rog sa corectezi, editezi si ce mai vrei tu aici...ma inclin in fata ta "maestre"!