- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cred ca unii s-au intrebat masina lui ZU-ZU asta nu se mai strica, numai intretinere face, ce cloceste de citeva zile incoace ? Ei na ca se mai strica cite ceva. Si ca de obicei exact cind nu este momentul.
Mergeam si eu la munte si deodata clanc si nu mai aveam faruri, intuneric si ceata ca sa fie meniu complet. Colac peste pupaza nu aveam lanterna sau lampa si unica bricheta cu gazul pe sfirsit s-a gasit dupa ce a scotocit nevasta toate ungherele masinii, noroc ca mai cad si ele din buzunar... Colegii in fata bagau kilometri la greu si eu pipaiam sigurante, relee, fire...nervi la greu.
Pina la urma gasesc buba: comutatorul semnalizare directie de mers si faza faruri (SWITCH, ASSY., TURN SIGNAL LAMP/HEADLAMP FULL AND DIPPED BEAM pn 9181010 cat.no. 12 41 212 ). Imping de el putin in fata si LUMINA. Bag pe lunga (lumina de drum) merge, dau flash merge dar pe scurta (lumini de intilnire) nu prea face contact. Il frec putin si "isi da drumul". La intorcere iarasi mici probleme dar il puneam pe pozitie si facea contact. Dupa o saptamina iarasi la munte dar de data asta JALE, daca nu il tineam impins in fata nu vroia si pace. Nervos foc ajung acasa si jos cu el, eu te-am platit eu te distrug !
Bag il el spray contact la greu, il frec pe lunga/scurta/flash pina la urma parca ar merge. Dupa citeva drumuri pe noapte, CLAR trebuie facut bucati-bucatele si CURATAT.
Ca simptom am remarcat ca la schimbarea de faza scurta/lunga si invers pentru o fractiune de secunda nu ai lumina la faruri.
DEMONTARE :Se scoate 1 surub cap cruce care tine capacul inferiorde la carcasa volan, este pe mijloc dedesubt.
Se baga un deget si se extrage usor burdufele de cauciuc de la manete semnalizare/stergatoare.
Cu ajutorul degetelor introduse in gaurile de la menete despartim cele doua capace inferior/superior impingind cel de jos in exterior si cel de sus in interior. In fotografie aveti marcate clips-urile, cite 3 pe fiecare parte.
Mai aveti 2 suruburi si scapati si de capacul superior.
Se extrage blocul deblocind cu degetele prin apasare cele doua clips-uri/sigurante. Se scoate mufa departind cu ceva ascutit cele 2 sigurante laterale.
CURATARE :
Gata cu partea usoara de acum incepe balul. Veti face loc pe o masa fara copii, neveste, mamme, bunici, catel si purcel ca treaba cere putina concentrare.
Pe laterale aveti clips-uri, se desfac usooor ! pe rind fara sa trageti de capac in sus numai de o laterala ca sa nu sara toate si sa va apucati de cautat pe jos. In foto se vede unde este problema.
Se curata cu spray contact si in cazul in care ramine totusi urma de arsura (gaura) se va "netezi" suprafata cu o coada de penseta, merge usor ca e in cupru moale si este destul de gros.
MONTARE :
Daca pina acum a fost cu a fost de acum este putin dificil cu montatul. Se aplica veselina in gaurile unde stau cele 2 arcuri de jos ca sa fie "incleiate" si sa nu sara. Vaselina care o vom folosi este speciala pentru contacte electrice si plastic, nu este viscoasa si foarte fina. In locul ei se poate folosi cea de la filmele de fixare din imprimantele laser. In curind poze si cu ele.
De asemenea se pune vaselina si in lagare/ghidaje. Imi cer scuze ca nu am poze si cu pasii de la montare dar chiar numai la asta nu ma mai gindeam atunci. Inainte de a pune capacul complet si apasa pentru capsulare la loc il prindem numai in "spate". Se pun cele 2 arculete pe pozitie si cu o penseta ghidam clenciul de revenire semnalizare dupa care inchidem definitiv blocul.
Verificam daca functioneaza revenirea semnalizarii actionind asupra lui.
Preventiv cred ca merita curatat ca sa nu se adune praf, in plus vaselina care o are din fabrica e demult plecata sau uscata. Nu va apucati de desfacut decit daca este absolut necesar !, numai spray contact pentru curatat si la sfirsit si unul care sa contina vaselina.
Poze mai slabe ca astea nu am avut pina acum dar fierbeam si numai la reglaje nu imi statea capul ca sa nu mai spun ca tremuram tot de nervi, de asta sunt neclare. SCUZE !
Mergeam si eu la munte si deodata clanc si nu mai aveam faruri, intuneric si ceata ca sa fie meniu complet. Colac peste pupaza nu aveam lanterna sau lampa si unica bricheta cu gazul pe sfirsit s-a gasit dupa ce a scotocit nevasta toate ungherele masinii, noroc ca mai cad si ele din buzunar... Colegii in fata bagau kilometri la greu si eu pipaiam sigurante, relee, fire...nervi la greu.
Pina la urma gasesc buba: comutatorul semnalizare directie de mers si faza faruri (SWITCH, ASSY., TURN SIGNAL LAMP/HEADLAMP FULL AND DIPPED BEAM pn 9181010 cat.no. 12 41 212 ). Imping de el putin in fata si LUMINA. Bag pe lunga (lumina de drum) merge, dau flash merge dar pe scurta (lumini de intilnire) nu prea face contact. Il frec putin si "isi da drumul". La intorcere iarasi mici probleme dar il puneam pe pozitie si facea contact. Dupa o saptamina iarasi la munte dar de data asta JALE, daca nu il tineam impins in fata nu vroia si pace. Nervos foc ajung acasa si jos cu el, eu te-am platit eu te distrug !
Bag il el spray contact la greu, il frec pe lunga/scurta/flash pina la urma parca ar merge. Dupa citeva drumuri pe noapte, CLAR trebuie facut bucati-bucatele si CURATAT.
Ca simptom am remarcat ca la schimbarea de faza scurta/lunga si invers pentru o fractiune de secunda nu ai lumina la faruri.
DEMONTARE :Se scoate 1 surub cap cruce care tine capacul inferiorde la carcasa volan, este pe mijloc dedesubt.
Se baga un deget si se extrage usor burdufele de cauciuc de la manete semnalizare/stergatoare.
Cu ajutorul degetelor introduse in gaurile de la menete despartim cele doua capace inferior/superior impingind cel de jos in exterior si cel de sus in interior. In fotografie aveti marcate clips-urile, cite 3 pe fiecare parte.
Mai aveti 2 suruburi si scapati si de capacul superior.
Se extrage blocul deblocind cu degetele prin apasare cele doua clips-uri/sigurante. Se scoate mufa departind cu ceva ascutit cele 2 sigurante laterale.
CURATARE :
Gata cu partea usoara de acum incepe balul. Veti face loc pe o masa fara copii, neveste, mamme, bunici, catel si purcel ca treaba cere putina concentrare.
Pe laterale aveti clips-uri, se desfac usooor ! pe rind fara sa trageti de capac in sus numai de o laterala ca sa nu sara toate si sa va apucati de cautat pe jos. In foto se vede unde este problema.
Se curata cu spray contact si in cazul in care ramine totusi urma de arsura (gaura) se va "netezi" suprafata cu o coada de penseta, merge usor ca e in cupru moale si este destul de gros.
MONTARE :
Daca pina acum a fost cu a fost de acum este putin dificil cu montatul. Se aplica veselina in gaurile unde stau cele 2 arcuri de jos ca sa fie "incleiate" si sa nu sara. Vaselina care o vom folosi este speciala pentru contacte electrice si plastic, nu este viscoasa si foarte fina. In locul ei se poate folosi cea de la filmele de fixare din imprimantele laser. In curind poze si cu ele.
De asemenea se pune vaselina si in lagare/ghidaje. Imi cer scuze ca nu am poze si cu pasii de la montare dar chiar numai la asta nu ma mai gindeam atunci. Inainte de a pune capacul complet si apasa pentru capsulare la loc il prindem numai in "spate". Se pun cele 2 arculete pe pozitie si cu o penseta ghidam clenciul de revenire semnalizare dupa care inchidem definitiv blocul.
Verificam daca functioneaza revenirea semnalizarii actionind asupra lui.
Preventiv cred ca merita curatat ca sa nu se adune praf, in plus vaselina care o are din fabrica e demult plecata sau uscata. Nu va apucati de desfacut decit daca este absolut necesar !, numai spray contact pentru curatat si la sfirsit si unul care sa contina vaselina.
Poze mai slabe ca astea nu am avut pina acum dar fierbeam si numai la reglaje nu imi statea capul ca sa nu mai spun ca tremuram tot de nervi, de asta sunt neclare. SCUZE !
- marius_cyp
- **
- 250 mesaje
- din 12 Feb 2006
- Astra 2000 Y20DTH
- Italia
marius_cyp
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Cam aceeasi chestie am patit si eu la Vectra mea, cu mentiunea ca mi se aprindea faza lunga cand mi-era lumea mai draga si din ce in ce mai des; am rezolvat-o desfacand maneta si indoind placuta care se ocupa cu contactul pentru faza lunga (nu mai stiu acum care este, am reusit aplicand metoda trial & error), ocazie cu care am si curatat + uns cu vaselina pe acolo. Luminile functioneaza perfect de vreo 6 luni.
dsand86
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: iasi
- Masina: Kadett 1991 CN16Z
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
- adexpert_com
- **
- 186 mesaje
- din 06 Nov 2007
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
adexpert_com
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
- adexpert_com
- **
- 186 mesaje
- din 06 Nov 2007
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
adexpert_com
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
cum spuneam......... m-am apucat de el, am facut poze cu un telefon deoarece nu aveam altceva la indemana, pozele au iesit ca naiba, nu se intelege nimic. problema s-a rezolvat dar flashurile au mers zece minute, dupa care........l-am desfacut iar m-am uitat am mai umblat cu lamelele alea din el dar.. nu mai am flashuri, m-am intereseat de unul nou sio e 70 ron neoriginal, au zpus ca original nu se mai livreaza....poate nu la iei. oricum prima data cred ca mi-a luat mai bine de o ora sa il desfac pe cand acum in 15 minute il desfac si il pun la loc
macar acum cand semnalizez nu se mai pune singur pe faza lunga, aia ma deranja cel mai tare.
am schimbat si becurile de la ceasuri, am vrut albastre, am luat de la o benzinarie 2 becuri philips albastre, sau asa trebuie...... luminau alb, intradevar un alb neon frumos, dar alb, iar eu vroiam albastre. am luat alte becuri din targ, i-am explicat omului pt ce imi trebuiau si mi-a recomandat 2 becuri de 10 ron ambele.le-am pus pe alea... acuma abea se vede un pic de albastru, parca ar fi lumina data la minim.
cand rezolv problema cu luminile mia revin.
macar acum cand semnalizez nu se mai pune singur pe faza lunga, aia ma deranja cel mai tare.
am schimbat si becurile de la ceasuri, am vrut albastre, am luat de la o benzinarie 2 becuri philips albastre, sau asa trebuie...... luminau alb, intradevar un alb neon frumos, dar alb, iar eu vroiam albastre. am luat alte becuri din targ, i-am explicat omului pt ce imi trebuiau si mi-a recomandat 2 becuri de 10 ron ambele.le-am pus pe alea... acuma abea se vede un pic de albastru, parca ar fi lumina data la minim.
cand rezolv problema cu luminile mia revin.
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- adexpert_com
- **
- 186 mesaje
- din 06 Nov 2007
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
adexpert_com
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
iannnis
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 y 17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
salutari!...am si eu o problema cu maneta de semnalizare(sau modulul),semnalizez stanga si dupa ce redresez volanul se aude click-ul clenciului de revenire a manetei de semnalizare dar maneta nu revine la ''punctul mort'' ca sa zic asa,si trebuie sa dau maneta manual...este deranjant si incomod(de multe ori uit si fac operatiunea datorita semnalului acustic si vizual)...la semnalizarea dreapta este ok...dupa ce am vazut pozele postate mai sus,m-am gandit sa desfac eu si sa incerc sa vedem ce este pe acolo...oare se mai poate repara?... sau este dus si sa incerc sa caut alt modul... masina mea astra g 17 dti 2001...multumesc celor care incearca sa ma ajute cu un sfat bun!
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- adexpert_com
- **
- 186 mesaje
- din 06 Nov 2007
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
adexpert_com
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
georsc
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2006
- Mesaj Privat
georsc
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2006
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
vin si eu cu o intrebare in acest topic, la masina din semnatura nu mai sare semnalizarea cand fac stanga. se aude clickul dar nu sare. in partea cealalta merge bine. am vazut ca a mai avut un coleg mai sus aceeasi problema, poate stie cineva rezolvarea. Eu am desfacut maneta am curatat contactele alea pe acolo, am mai intarit putin cele doua arcuri in speranta ca v-a merge mai bine dar degeaba. Astept macar un sfat sa stiu unde sa caut defectul. daca misc de tamburusul alb cu maneta scoasa sare inapoi maneta dar mai greu.
- slickest
- **
- 391 mesaje
- din 31 Mar 2008
- Astra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
slickest
- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Alexutzu4you
- *
- 12 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Hunedoara
Alexutzu4you
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
nu stiu daca am postat bine....dar imi cer scuze de la inceput:D
Am si eu o problema la becurile din interiorul masinii,ele stau tot timpul aprinse chiar si daca sunt oprite de la comutator.. Oare de la ce sa fie ca am verificat sigurantele dar mie imi par Ok. Poate voi vati mai confruntat cu o astfel de problema si ma puteti ajuta. Multumesc
Am si eu o problema la becurile din interiorul masinii,ele stau tot timpul aprinse chiar si daca sunt oprite de la comutator.. Oare de la ce sa fie ca am verificat sigurantele dar mie imi par Ok. Poate voi vati mai confruntat cu o astfel de problema si ma puteti ajuta. Multumesc