- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am deschis acest subiect in calitate de utilizator al ambelor metode de curatire a injectoarelor atat cu ultrasunete cat si soltii de curatare ,ambele metode fiind aplicate cu aparate cred eu destul de bune calitativ.
1.ULTRASUNETE:Avantajul principal ar fi in primul rand standul de verificare a injectoarelor inainte de a incepe operatiunea,unde se vizualizeaza functionarea fiecarui injector in parte si foarte important cantitatea de carburant debitata in timpul unei simulari de mers la diferite regimuri de turatie a motorului (ex. 750- 6000 rot/min,) programul se termina cu o verificare de debit. Urmeaza baia de ultrasunete unde se afla alt tip de solutie,(pe care unele aparate o si incalzesc in jur de 60gr.) functie de rezultatele verificarii de pe standul de debit...poate dura pana la 120minute max.
ATENTIE! Injectoarele se pun in baia de ultrasunete dupa ce s-au demontat oringurile,distantierele de plastic la unele modele si foarte important sita care filtreaza benzina ce vine din rampa comuna.
Dupa curatire se reface operatiunea de verificare pe stand si eu personal nu am antalnit seturi de injectoare la care sa nu fie diferenta de debit si care sa nu se corecteze .
2.Curatirea cu solutie se face tot cu un aparat care circula prin sistemul de alimentare o solutie pe care motorul o foloseste drept combustibil pe peroada cat dureaza operatiunea, in general intre 20-45min.Respectiva metoda are avantajul ca nu se mai demonteaza nimic ,dureaza mai putin curata tot sistemul de alimentare,inclusiv supape,camera de ardere si are doar dezavantajul ca nu prea ofera informatii exacte despre ce se intampla cu fiecare piston in parte.
Acestea fiind spuse putem alege in cunostinta de cauza care e metoda ce s-ar potrivi mai bine fiecaruia cu mentiunea ca nu exista aparat de curatare care sa arda injectoare sau sa le deterioreze in vreun fel. Injectoarele care au probleme si permit solutiei sa ajunga in infasurarile bobinei fiti sigur ca-si traiau ultimile zile si oricum nu mai faceau mare lucru . Incercati sa va feriti de aparate improvizate , nu de altceva dar nu cred sa poata face o operatiune ca la carte,si poate incet incet ne obisnuim sa incercam sa nu reinventam roata cand altii deja au facut tot ce trebuie sa putem readuce un injector in parametrii normali cu aprox 350.000/buc. decat sa-l cumparam nou cu aproape 4.000.000.
In incheiere vreau sa adaug ca verificarea si curatarea daca este cazul este operatiune de intretinere deci se face la un anumit interval de timp sau nr. de km. iar unii producatori recomanda 50.000 km. pana la 75.000 si nu mai des de 35.000km. in cazul folosirii metodei chimice.
Putem sa mai discutam despre acest subiect si mai amanuntit daca exista doritori si mentionez ca acesta nu este un mesaj de reclama mascata deci nu voi recomanda NICI UN PRESTATOR DE SEVICII IN ACEST DOMENIU singurul motiv pentru care am scris este sa faceti o alegere cat mai avantajoasa.
1.ULTRASUNETE:Avantajul principal ar fi in primul rand standul de verificare a injectoarelor inainte de a incepe operatiunea,unde se vizualizeaza functionarea fiecarui injector in parte si foarte important cantitatea de carburant debitata in timpul unei simulari de mers la diferite regimuri de turatie a motorului (ex. 750- 6000 rot/min,) programul se termina cu o verificare de debit. Urmeaza baia de ultrasunete unde se afla alt tip de solutie,(pe care unele aparate o si incalzesc in jur de 60gr.) functie de rezultatele verificarii de pe standul de debit...poate dura pana la 120minute max.
ATENTIE! Injectoarele se pun in baia de ultrasunete dupa ce s-au demontat oringurile,distantierele de plastic la unele modele si foarte important sita care filtreaza benzina ce vine din rampa comuna.
Dupa curatire se reface operatiunea de verificare pe stand si eu personal nu am antalnit seturi de injectoare la care sa nu fie diferenta de debit si care sa nu se corecteze .
2.Curatirea cu solutie se face tot cu un aparat care circula prin sistemul de alimentare o solutie pe care motorul o foloseste drept combustibil pe peroada cat dureaza operatiunea, in general intre 20-45min.Respectiva metoda are avantajul ca nu se mai demonteaza nimic ,dureaza mai putin curata tot sistemul de alimentare,inclusiv supape,camera de ardere si are doar dezavantajul ca nu prea ofera informatii exacte despre ce se intampla cu fiecare piston in parte.
Acestea fiind spuse putem alege in cunostinta de cauza care e metoda ce s-ar potrivi mai bine fiecaruia cu mentiunea ca nu exista aparat de curatare care sa arda injectoare sau sa le deterioreze in vreun fel. Injectoarele care au probleme si permit solutiei sa ajunga in infasurarile bobinei fiti sigur ca-si traiau ultimile zile si oricum nu mai faceau mare lucru . Incercati sa va feriti de aparate improvizate , nu de altceva dar nu cred sa poata face o operatiune ca la carte,si poate incet incet ne obisnuim sa incercam sa nu reinventam roata cand altii deja au facut tot ce trebuie sa putem readuce un injector in parametrii normali cu aprox 350.000/buc. decat sa-l cumparam nou cu aproape 4.000.000.
In incheiere vreau sa adaug ca verificarea si curatarea daca este cazul este operatiune de intretinere deci se face la un anumit interval de timp sau nr. de km. iar unii producatori recomanda 50.000 km. pana la 75.000 si nu mai des de 35.000km. in cazul folosirii metodei chimice.
Putem sa mai discutam despre acest subiect si mai amanuntit daca exista doritori si mentionez ca acesta nu este un mesaj de reclama mascata deci nu voi recomanda NICI UN PRESTATOR DE SEVICII IN ACEST DOMENIU singurul motiv pentru care am scris este sa faceti o alegere cat mai avantajoasa.
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
calinbont
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2006
- Mesaj Privat
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
b28cxh a scris:multumim pt topic...s-a mai discutat pe tema dar nu asa de amanuntit.
spui ca esti utilizator al ambelor metode..adica tu faci curatarea sau ti-ai curatat injectoarele prin ambele metode?
daca e varianta 2, de care din ele ai fost mai multumit?
spui ca esti utilizator al ambelor metode..adica tu faci curatarea sau ti-ai curatat injectoarele prin ambele metode?
daca e varianta 2, de care din ele ai fost mai multumit?
Da curat efectiv,personal injectoarele,fac diagnoza in prealabil...montat demontat adica totul.Utrasunetele reprezinta maximul ce poti face pentru un injector,mai mult de atat nu prea mai ai ce-i face.Chimic actionezi simultan asupra prea multor variabile si nu stii exact care este de vina pentru problemele avute anterior, deci o recomand ca o varianta rapida si mai ieftina dar net inferioara ca .eficienta.
- deleted-4904
- *
- 43 mesaje
- din 13 Feb 2007
deleted-4904
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
mi-am luat si eu de curand o vectra b si eram curios unde se pot curata injectoarele pt ca am fost deja sa schimb bujii +fise la sfatul unui "priceput" dar tot nu merge rotund cum merge cand am luat-o acum o luna
Este vorba de motor de 2.5 v6. multumesc anticipat si sper ca nu am scris unde nu trebuie
Este vorba de motor de 2.5 v6. multumesc anticipat si sper ca nu am scris unde nu trebuie
- adrian.preda
- **
- 58 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
adrian.preda
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Bun topic.
Eu am Corsa C la care i-am schimbat imediat dupa ce am luat-o (85000km) curea de transmisie, ulei, bujii, filtru benzina, filtru aer, filtru habitaclu, filtru ulei.
Am o problema cu relantiul care am inteles ca e de la debitmetru.
De injectoare nu m-am legat.
masina e din a x-a 2001, acum are 96000km, al doilea schimb de ulei +filtru (de cand e a mea) la 95000.
problema relantiului nu s-a modificat in astia 11000km.
Pana acum am mers numai cu Efix 95 si 2-3 plinuri de 98
Ar trebui sa iau in vedere curatarea injectoarelor?
Eu am Corsa C la care i-am schimbat imediat dupa ce am luat-o (85000km) curea de transmisie, ulei, bujii, filtru benzina, filtru aer, filtru habitaclu, filtru ulei.
Am o problema cu relantiul care am inteles ca e de la debitmetru.
De injectoare nu m-am legat.
masina e din a x-a 2001, acum are 96000km, al doilea schimb de ulei +filtru (de cand e a mea) la 95000.
problema relantiului nu s-a modificat in astia 11000km.
Pana acum am mers numai cu Efix 95 si 2-3 plinuri de 98
Ar trebui sa iau in vedere curatarea injectoarelor?
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Exista ateliere care se ocupa de curatire. Clar ca fiecare va lauda metoda pentru care are echipamente.
In alta ordine de idei, am povestit zilele acestea cu un inginer care se ocupa de injectoare, adept al metodei cu ultrasunete, si mi-a zis ca:
Depozitele din injectoare se fac la oprirea masinii. Cand opresti motorul, ramane benzina in injector. Injectorul de incalzeste de la degajarile de temperatura ale motorului (care e cald) si nu mai beneficiaza de racirea asigurata de fluxul de benzina. Aceasta incalzire a injectoarelor genereaza depuneri, deoarece toate kestiile din benzina (gen parafini, etc) ard si se solidifica in injector. Indepartarea lor e putin probabil sa se faca complet chimic, pentru ca daca folosesti solutii prea agresive bulesti si injectorul, daca folosesti solutii mai putin agresive, nu se curata mizeriile, dar ultrasunetele fac curatare mecanica. In plus, masinile de curatare rampa de injectoare (fara demontare) au marele dezavantaj ca nu vezi cum a functionat injectorul inainte, cum functioneste dupa.. De asemenea, tipul zicea ca ultrasunele nu distrug bobima injectorului deoarece aceasta e "impachetata" intr-o rasina.
mai multe detalii pe site-ul tipului
http://www.curatare-injectoare.ro/index.php?w=c
acuma stau si citesc ce am scris.,.. explicatiile omului sunau mult mai convingator:)
La ce concluzie am ajuns eu: daca ai probleme mari la injectoare, e bine sa faci curatare cu ultrasunete. Curatare de mentenanta (la un 20-30.000 km) poti sa faci curatatre de rampa de injectie, fara demontare, cu utilajul ala meserias...
In alta ordine de idei, am povestit zilele acestea cu un inginer care se ocupa de injectoare, adept al metodei cu ultrasunete, si mi-a zis ca:
Depozitele din injectoare se fac la oprirea masinii. Cand opresti motorul, ramane benzina in injector. Injectorul de incalzeste de la degajarile de temperatura ale motorului (care e cald) si nu mai beneficiaza de racirea asigurata de fluxul de benzina. Aceasta incalzire a injectoarelor genereaza depuneri, deoarece toate kestiile din benzina (gen parafini, etc) ard si se solidifica in injector. Indepartarea lor e putin probabil sa se faca complet chimic, pentru ca daca folosesti solutii prea agresive bulesti si injectorul, daca folosesti solutii mai putin agresive, nu se curata mizeriile, dar ultrasunetele fac curatare mecanica. In plus, masinile de curatare rampa de injectoare (fara demontare) au marele dezavantaj ca nu vezi cum a functionat injectorul inainte, cum functioneste dupa.. De asemenea, tipul zicea ca ultrasunele nu distrug bobima injectorului deoarece aceasta e "impachetata" intr-o rasina.
mai multe detalii pe site-ul tipului
http://www.curatare-injectoare.ro/index.php?w=c
acuma stau si citesc ce am scris.,.. explicatiile omului sunau mult mai convingator:)
La ce concluzie am ajuns eu: daca ai probleme mari la injectoare, e bine sa faci curatare cu ultrasunete. Curatare de mentenanta (la un 20-30.000 km) poti sa faci curatatre de rampa de injectie, fara demontare, cu utilajul ala meserias...
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- pam
- **
- 440 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
presupun ca principiul e acelasi. Adica depunerile se fac, si in injectoarele de motorina, in acelasi fel ca si in cele de benzina. Deci, ca recomandare (neavizata), ai putea folosi acelasi algoritm la care m-am gandit eu pentru a mea.
Sau poti sa ii dai un telefon la tip (vezi link-ul pus mai sus) sa te faci un client interesat, si sa afli mai multe detalii.
Sau poti sa ii dai un telefon la tip (vezi link-ul pus mai sus) sa te faci un client interesat, si sa afli mai multe detalii.
- pam
- **
- 440 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Se pare ca momentan singura solutie pentru curatarea injectoarelor de diesel este varinta de curatat chimic pe masina.Exista echipamente care pot face operatiunea fara demontare .Ca pret sunt apropiate cu varianta ultrasonica poate chiar un pic mai mic.
Astazi trec pe la un asemenea service si ma interesez iar raspunsul o sa-l dau cat mai repede sa stie si cei cu motoarele diesel .
Astazi trec pe la un asemenea service si ma interesez iar raspunsul o sa-l dau cat mai repede sa stie si cei cu motoarele diesel .
- cataro1970
- **
- 65 mesaje
- din 12 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
cataro1970
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
avoicu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
avoicu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,836 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,836
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
mctoto a scris:eu am facut la DanDon - curatare cu ultrasunete
Si ?
...esti multumit? Au utilaje comparabile cu cei din Cluj? :
citez din pagina lor:
[paºii care se fac într-o astfel de operaþie sunt:
Înaintea curãþãrii în tancul ultrasonic
1. inspecþia vizualã pentru a observa eventualale fisuri, urme de loviri, starea conectorului electric.
2. curãþare ºi degresare externã.
3. testul ohmic – verificarea rezistenþei interne (la 70 grade celsius ºi la 25 grade celsius), ºi compararea cu valorile producãtorului, descoperirea unui eventual defect la bobinã.
Testele hidraulice se efectueazã pe un echipament ce permite vizualizarea ºi mãsurarea parametrilor injectorului (atomizare, tip flux, mãsurãri volumetrice, inchidere injector, reacþie solenoid).
Injectoarele se monteazã pe rampa aparatului de testare unde sunt simulate condiþiile de pe motor (700–9900 rpm, timpi diferiþi de deschidere a injectorului). Se verifica:
4. testul de închidere – depistarea unor posibile scurgeri la presiunea de lucru +2 bari când injectorul nu este activat.
5. testul pentru vizualizarea modului de pulverizare (atomizare) în regim liber ºi pulsatoriu.
6. testul volumetric de curgere în regim liber ºi pulsatoriu.
7. testul de reacþie solenoidalã.
8. curãþarea în tancul ultrasonic se bazeazã pe urmãtorii 3 factori:
A. fenomenul de cavitaþie – care apare la propagarea ultrasunetelor în lichide.
B. utilizarea unui detergent special ºi într-o anumitã concentraþie în concordanþã cu natura materialului ce trebuie înlãturat.
C. încãlzirea lichidului din tancul ultrasonic ºi menþinerea la o temperaturã constantã pe întreg ciclul de curãþare.
Injectoarele pe durata unui ciclu de curãþare sunt supuse unor secvenþe de activare alternând deschiderea continuã cu deschiderea în regim de impulsuri la diferite frecvenþe.
9. dupã curãþarea cu ultrasunete injectorul este supus unui flux invers de lichid pentru eliminarea impuritãþilor rãmase în interiorul acestuia ºi eliminarea lichidului de curãþare rãmas în injector.
Testele 4,5,6, se repetã dupã curãþarea în tancul ultrasonic.
Datele obþinute la testele dupã curãþarea cu ultrasunete se comparã cu parametrii originali de producþie ai injectorului.]
Eu sunt din Campina PH, mi-ar fi mai la indemana Bucurestiul...
- mctoto
- ****
- 1,836 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,836
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
ovidiucro a scris:
Si ?
...esti multumit? Au utilaje comparabile cu cei din Cluj? :
da sunt multumit
citez din pagina lor:
[paºii care se fac într-o astfel de operaþie sunt:
Înaintea curãþãrii în tancul ultrasonic
1. inspecþia vizualã pentru a observa eventualale fisuri, urme de loviri, starea conectorului electric.
2. curãþare ºi degresare externã.
3. testul ohmic – verificarea rezistenþei interne (la 70 grade celsius ºi la 25 grade celsius), ºi compararea cu valorile producãtorului, descoperirea unui eventual defect la bobinã.
1. s-or fi uitat ei acolo
2. erau deja curate
3.nu tin minte sa fi masurat
Testele hidraulice se efectueazã pe un echipament ce permite vizualizarea ºi mãsurarea parametrilor injectorului (atomizare, tip flux, mãsurãri volumetrice, inchidere injector, reacþie solenoid).
Injectoarele se monteazã pe rampa aparatului de testare unde sunt simulate condiþiile de pe motor (700–9900 rpm, timpi diferiþi de deschidere a injectorului). Se verifica:
4. testul de închidere – depistarea unor posibile scurgeri la presiunea de lucru +2 bari când injectorul nu este activat.
5. testul pentru vizualizarea modului de pulverizare (atomizare) în regim liber ºi pulsatoriu.
6. testul volumetric de curgere în regim liber ºi pulsatoriu.
7. testul de reacþie solenoidalã.
8. curãþarea în tancul ultrasonic se bazeazã pe urmãtorii 3 factori:
A. fenomenul de cavitaþie – care apare la propagarea ultrasunetelor în lichide.
B. utilizarea unui detergent special ºi într-o anumitã concentraþie în concordanþã cu natura materialului ce trebuie înlãturat.
C. încãlzirea lichidului din tancul ultrasonic ºi menþinerea la o temperaturã constantã pe întreg ciclul de curãþare.
Injectoarele pe durata unui ciclu de curãþare sunt supuse unor secvenþe de activare alternând deschiderea continuã cu deschiderea în regim de impulsuri la diferite frecvenþe.
9. dupã curãþarea cu ultrasunete injectorul este supus unui flux invers de lichid pentru eliminarea impuritãþilor rãmase în interiorul acestuia ºi eliminarea lichidului de curãþare rãmas în injector.
Testele 4,5,6, se repetã dupã curãþarea în tancul ultrasonic.
-nu mai stiu ce si cum a fost (a fost acu 2 ani aproape)
-dar a fost testata pe aparat capaciatea de "scuipare" si apoi a urmat procesul de curatare aprox 20 de minute timp in care a variant turatia simulata de la 0 la 9000 rpm.
-apoi au fost iar testate sa vedem daca e diferenta(la mine a fost).
Datele obþinute la testele dupã curãþarea cu ultrasunete se comparã cu parametrii originali de producþie ai injectorului.]
nu s-au comparat cu parametrii originali ci doar cu cei dinainte de curatare
Eu sunt din Campina PH, mi-ar fi mai la indemana Bucurestiul...
mctoto a scris:eu am facut la DanDon - curatare cu ultrasunete
Si ?
...esti multumit? Au utilaje comparabile cu cei din Cluj? :
da sunt multumit
citez din pagina lor:
[paºii care se fac într-o astfel de operaþie sunt:
Înaintea curãþãrii în tancul ultrasonic
1. inspecþia vizualã pentru a observa eventualale fisuri, urme de loviri, starea conectorului electric.
2. curãþare ºi degresare externã.
3. testul ohmic – verificarea rezistenþei interne (la 70 grade celsius ºi la 25 grade celsius), ºi compararea cu valorile producãtorului, descoperirea unui eventual defect la bobinã.
1. s-or fi uitat ei acolo
2. erau deja curate
3.nu tin minte sa fi masurat
Testele hidraulice se efectueazã pe un echipament ce permite vizualizarea ºi mãsurarea parametrilor injectorului (atomizare, tip flux, mãsurãri volumetrice, inchidere injector, reacþie solenoid).
Injectoarele se monteazã pe rampa aparatului de testare unde sunt simulate condiþiile de pe motor (700–9900 rpm, timpi diferiþi de deschidere a injectorului). Se verifica:
4. testul de închidere – depistarea unor posibile scurgeri la presiunea de lucru +2 bari când injectorul nu este activat.
5. testul pentru vizualizarea modului de pulverizare (atomizare) în regim liber ºi pulsatoriu.
6. testul volumetric de curgere în regim liber ºi pulsatoriu.
7. testul de reacþie solenoidalã.
8. curãþarea în tancul ultrasonic se bazeazã pe urmãtorii 3 factori:
A. fenomenul de cavitaþie – care apare la propagarea ultrasunetelor în lichide.
B. utilizarea unui detergent special ºi într-o anumitã concentraþie în concordanþã cu natura materialului ce trebuie înlãturat.
C. încãlzirea lichidului din tancul ultrasonic ºi menþinerea la o temperaturã constantã pe întreg ciclul de curãþare.
Injectoarele pe durata unui ciclu de curãþare sunt supuse unor secvenþe de activare alternând deschiderea continuã cu deschiderea în regim de impulsuri la diferite frecvenþe.
9. dupã curãþarea cu ultrasunete injectorul este supus unui flux invers de lichid pentru eliminarea impuritãþilor rãmase în interiorul acestuia ºi eliminarea lichidului de curãþare rãmas în injector.
Testele 4,5,6, se repetã dupã curãþarea în tancul ultrasonic.
-nu mai stiu ce si cum a fost (a fost acu 2 ani aproape)
-dar a fost testata pe aparat capaciatea de "scuipare" si apoi a urmat procesul de curatare aprox 20 de minute timp in care a variant turatia simulata de la 0 la 9000 rpm.
-apoi au fost iar testate sa vedem daca e diferenta(la mine a fost).
Datele obþinute la testele dupã curãþarea cu ultrasunete se comparã cu parametrii originali de producþie ai injectorului.]
nu s-au comparat cu parametrii originali ci doar cu cei dinainte de curatare
Eu sunt din Campina PH, mi-ar fi mai la indemana Bucurestiul...