Cum se schimba un amortizor, arc, flansa, rulment amortizor pentru vectra B, astra G, si cred ca mai sunt si alte modele
spre surprinderea mea, fuzeta rotii ramane pe caroserie
Scule necesare: - presa arc, eu am folosit-o cu succes pe cea de dacie
- 1 cheie fixa de 18, o tubulara nu strica, dar ma rog....
- 1 cheie inelara cotita de 18
- 1 cheie fixa de 17
- un imbus de 4(la mine) sau o gheie de 10 la majoritatea
- perie sarma si degripant - optional
ATENTIE : masina se fixeaza pe capre, nu pe cric
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
edit: in singura poza postata am numerotat cu 1.2.3.4 piulitele care trebuiesc desfacute
din diferite motive nu prea am facut poze,
o sa incerc sa mai adaug si alte poze.......
preferabil sa se curete de mizerie inainte toate suruburile si sa se pulverizeze filetele cu degripant
se slabeste(nu desface) intai prima piulita din capatul amortizorului din compartimentul motor, cu o inelara cotita de 18 si/sau un imbus/vheie de 10 cu care se tine contra (in poza, nr 4)
se desfac cu mana (in poza, nr 1)cablurile de la abs si senzor placute frana, iar cu un patent se scoate clema ce tine conducta de cauciuc a pistonasului de frana, iar cele 2 cabluri si 1 conducta se leaga impreuna cu o sarma, si se prind de caroserie pentru a fi indepartate din spatiul de lucru
se desface piulita bieletei antiruliu, si eventual se tine contra cu o cheie fixa de 17, care se pozitioneaza intre amortizor si bieleta (in poza, nr 2), si se indeparteaza bieleta de pe amortizor
se desfac cele 2 suruburi (in poza, nr 3) care sustin fuzeta cu 2 chei de 18
Acum amortizorul se tine doar in piulita de sus, din compartimentul motor, care se desface complet si se scoate ansamblul arc-amortizorul-flanse
De remarcat faptul ca presa de arcuri se utilizeaza dupa ce se scoate de pe masina tot ansamblul amortizor
Preferabil ar fi sa marcati cu un marker pozitia arcului si a flansei care tine rulmentul, chiar daca au catere o sa va dea putine batai de cap
Pe arc si suportul arcului de pe amortizor se fixeaza presa si se comprima pana cand se desprinde de pe flansa rulmentului
Odata comprimat arcul se poate desface a doua piulita (cheie de 18 ) din capatul amortizorului, se scot flansele si rulmentul. Pentru schimbarea amortizorului sau a arcului este necesar sa decomprimati arcul, iar doar pentru schimbarea flanselor nu este necesar sa-l decomprimati
pentru montare la loc se repeta operatiile in sens invers
timpul de lucru a fost de 4-5 ore de lucru batraneste pentru 2 flanse schimbate, iar de economisit am economisit minim 70 ron
sambata asta am schimbat flansele
sambata viitoare schimb bieletele antiruliu
Ultima modificare făcută de DB77AAA la Mar 20 Nov, 2007 2:28 pm, modificat de 2 ori în total