Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
salutare!
care ar putea fi cauza pt care recircularea aerului nu functioneaza mereu?
am observat ca dimineata cand pornesc masina merge mai tot timpul. dupa ce se incalzeste putin motorul nu mai vrea, desi daca apas butonul becul se aprinde... are vreo legatura cu pompa de vacuum?
ps: circulatia aerului nu e directionata spre parbriz (in cazul asta stiu ca nu porneste).
Skip ads

  • kapp

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
e destul de ciudat ca nu prea vad legatura cu incalzirea motorului.. cum e cu recircularea asta.. se inchide o clapeta la ventilator aeroterma acolo si nu mai baga aerul dinspre motor..doar sa ai probleme cu motorasul care inchide clapeta..
dar cum ai descoperit ca nu mai merge? nu se mai mareste turatia ventilatorului? sau cum?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
nu cumva ai jetul de aer orientat spre parbriz?
ar putea fi una din cauze:)
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pai a spus ca aerul nu e orientat spre parbriz ( ultimul rand din post )
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cu motorul la relanti cand e rece se aude clapeta cum se deschide si se inchide. cand e pe recirculare se simte cum baga mai mult aer. dupa ce se incalzeste nimic...
nu vad de ce motorasul ala de la recirculare n-ar merge cand e cald motorul.
intrebare: butonul care-l actioneaza e un simplu comutator (circuit electric inchis/deschis) sau este actionat si de vacuum?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
dar la astra g nu stiu daca sunt pe vacum controalele, parca sunt pe motorase electrice.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
de vreo 2 zile mi s-a blocat si mie recircularea in pozitia 'intrare aer din afara';degeaba se aprinde becul de la buton,ca nu mai misca sistemul;acum citeva zile ramasese tot asa dar parca la o groapa si-a revenit pentru o vreme.
Pare si asta o problema tipica la Astra G,poate a rezolvat-o cineva totusi...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
e un motoras ce actioneaza clapeta( care e de fapt un sfert de sfera) cu o tija. mie mi-a sarit odata, am desfacut torpedoul si am pus-o la loc. de atunci nu mai am probleme.
  • Operabilus

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:e un motoras ce actioneaza clapeta( care e de fapt un sfert de sfera) cu o tija. mie mi-a sarit odata, am desfacut torpedoul si am pus-o la loc. de atunci nu mai am probleme.
Exact la fel am rezolvat si eu, nici mie nu-mi mergea.
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
am avut aceeasi problema, motorasul nu mai mergea. am dat jos motorasul (munca migaloasa) m-am uitat la el, l-am defacut, l-am refacut si a mers. nu pot spune ca i-am facut ceva anume, probabil fusese blocat rotorul, nu stiu, dar cand l-am pus la loc a mers.
  • dragos_costy87

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am patit la fel, mi se blocase pe interior indiferent de ceea ce-mi arata butonul. Am desfacut torpedoul si am vazut ca motorasul nu tragea sfertul ala de cerc, asa k l-am ajutat cu mana pana a ajuns pe pozitia in care trage aer de afara. Apoi functia de la buton. Dupa 2 zile iar mi s-a blocat si atunci am hotarat sa-i scot mufa aia ca sa nu mi se mai abureasca masina.
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eu am o problema cu ventilatorul aerotermei...mai precis: acum 3 zile mergand pe autostrada fara a avea deschisa ventilatia am auzit un zgomot ciudat de undeva de la baza consolei. Am oprit si m am tot uitat pe acolo. Am luat contactul si zgomotul s-a oprit. Punand din nou contactul acelasi zgomot( tipic de elice de ventilator care atong ceva). Mam uitat si in carte si se pare ca acolo e motorasul aerotermei. Ciudat e ca se aude si fara a avea aeroterma pornita. E normal sa functioneze motorasul asta chiar si pe pozitia aeroterma oprita?? Shocked
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
E normal sa mearga pe viteza mica chiar si in pozitia '0' daca este pornit AC
  • Ov

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2006

  • Mesaj Privat
ala e un jeg de motoras si un jeg de sistem.
De ce ?
pt ca dupa efectuarea cursei complete, ramane tensiune aplicata pe motoras, asadar motorasul ramane fortat cu urmarile care se vad (se uzeaza periile si colectorul) !

Am incercat sa-l curat, sa-i fac orice, nu se poate, daca a ajuns atat de uzat cat sa se blocheze nu mai aveti ce sa-i faceti.

Partea buna e ca e un motoras de 12V ordinar, la fel ca ala de la trenuletele electrice. Eu am pus in locul lui un motoras scos dintr-un actuator mizerabil de inchidere centralizata. Am incalzit melcul de pe axul motorului original, l-am scos si l-am pus pe noul motor. Problema cu noul motoras e ca e prea puternic si cand ajunge la capat de cursa incepe sa scartaie clapeta de tare ce o forteaza. In plus, dupa ~1 min incepe sa scoata si un tiuit si chiar daca becul de recirculare e stins, incepe sa se aprinda putin. I-am scos mufa si l-am lasat asa, n-am chef sa-mi ia foc masina.

Cel mai destept, s-ar putea face un mic montaj, un limitator de curent sau ceva care sa taie alimentarea cand curentul trece peste o anumita valoare (era o diferenta mare, motorul meu de la inchidere consuma in liber ~200mA si cand ajungea la capat de cursa si se bloca sarea lejer 1A). N-ar trebui sa fie mare branza sa se faca un circuit, dar personal mi-a fost lene. L-am lasat sa traga aer de afara si cand vad RABA in actiune sar si opresc ventilatia Smile
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
si al meu fiind defect o sa-l desfac la un mom dat cind voi avea timp si ne vom lamuri,mi se pare aiurea si incredibil sa ramina alimentat motorul la capat de cursa din constructie. Daca intr-adevar va fi cazul se poate face un montaj de temporizare care sa zicem dupa 3 secunde sa opreasca alimentarea,cu limitarea de curent nu e ok ca si la pornire consuma mult un motor electric.
  • Ov

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2006

  • Mesaj Privat
sigur ramane alimentat, am facut bucati 2 astre la care mergea si am blocat cu mana clapeta sa vad cat timp impinge. Dupa cateva minute m-am plictisit si am lasat-o balta. Evident alimentarea era mentinuta Wink

Merge ori cu temporizator ori cu ceva care detecteaza curentul (asemanator geamurilor electrice).

Mie deocamdata mi s-a luat de recirculare, ma chinuie EGR-ul: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14364 Smile

EDIT: in ansamblul respectiv (dupa ce o sa-l demontati cu greu ca e prins in 3 suruburi din care unul este intr-o pozitie aproape imposibila, eu m-am speciaizat sa-l dau jos in ~5 min) o sa gasiti acel motoras si un mic reductor compus din 3 roti dintate. In afara de motor NU are ce sa se strice. Motorul este incapsulat foarte ciudat, in sensul ca are carcasa foarte tare si nu prea merge desfacut, dar cu putina vointa de a distruge ceva, se poate Smile. Ca fapt divers, subansamblul nou costa 670RON Cool
  • npcqaz

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: bacau
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
am gasit si la 300 ron
  • Ov

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2006

  • Mesaj Privat
de azi dimineata imi bat capul cum sa rezolv problema (si sa imbunatatesc sistemul). Reusesc eu pana la urma. Promit un tutorial despre cum se poate repara motorul (prin schimbare cu unul de inchidere centralizata ~15RON) si montajul care sa taie alimentarea motorului la depasirea unui prag (de curent).
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
imi cer scuze pt ca nu am apucat sa citesc tot thread-ul, dar nu am timp si vreau sa va ajut. stiu problema, a avut-o un prieten la un astra din 2002, Y20DTH. indiferent de model, problema se afla in torpedo. dati jos torpedoul si va veti lamuri in cel mai scurt timp Wink
sunt acolo mai multe dracii... problematica este o clapita. si o tija.
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Dupa cum spuneam la inceput, la mine merge motorasul dimineata cand pornesc masina (motor rece) si rar dupa ce se incalzeste.. E destul de ciudat, pt ca nu vad legatura...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR