multumesc mult
papyto
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2010
- Mesaj Privat
papyto
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2010
- Mesaj Privat
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
papyto
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2010
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 202 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am citit toate comentariile acestei sectiuni si am observat ca lipsesc lucruri esentiale, iar oamenii se feresc de probleme false.
1. Consumul de ulei, scaparea de compresie se verifica nu doar prin funinginea de pe esapament (tobele pot fi curatate cu spray de carburatoare), ci cu un compresiometru in mod obligatoriu; mai e varianta scoaterii busonului superior de ulei cu motorul la ralanti si verificat daca pe acolo iese foarte putin fum abia vizibil (scapare de compresie), insa inconvenientul poate fi ascuns prin aditivarea uleiului cu un restaurator de compresie. Scaparea de compresie se verifica atat cu motorul rece, cat si cu motorul cald. Uneori fumul abia vizibil la busonul de ulei apare cand motorul e cald. Alteori exista batai la rece care dispar la cald, semn ca masina isi face compresie prin dilatare si e foarte uzata.
2. Daca doriti o verificare temeinica, nu va limitati la tester, trebuie introdusa o minicamera video in camerele de ardere prin orificiile bujiilor, pt. a vedea daca s-a format guler de uzura pe cilindri. Samsarii segmenteaza masinile ca sa nu scape compresie la vanzare si monteaza segmenti cu diametru marit pt. motoare uzate, iar momentan masinile functioneaza perfect, au compresie in parametri, nu afuma esapamentele etc.
3. Vopseaua originala e absolut neteda (vopsire in camp electrostatic), pe cand cea ulterioara are mici neregularitati oricat ar fi de polisata, trebuie sa comparati o masina cu vopsea originala cu una revopsita si dupa cateva exercitii veti putea observa usor o masina revopsita.
4. Urmele de vopsea ori polis de pe chedere, ornamente de plastic pot fi sterse si curatate, innegrite cu ulei siliconic, asa ca nu va obositi sa cautati nod in papura fiindca daca ele exista atunci e clar ca pe vanzator nu-l intereseaza acest aspect si va chinuiti degeaba, mai ales ca toate masinile trebuie polisate o data la doi ani din cauza intemperiilor (gheata, ploi diluviene), iar dupa 10 ani revopsite obligatoriu, altfel apar puncte de rugina la imbinari.
5. O masina de colectie pe care de fapt o viseaza amatorii de second hand-uri trebuie mentinuta in garaj incalzit si ventilat la temperatura constanta vara/iarna si slabe sperante sa gasiti asa ceva la pretul de piata (eu am vandut masina din 1993 cu 4000 de euro acum doua luni la un pasionat, nu cred ca va doriti asa ceva; eu vreau sa dau aceeasi suma pe o masina din anii 80). Trebuie sa fiti constienti ca sunteti totusi pe piata second hand, iar hibe sunt si la masinile de show room (vopsea cursa in cateva locuri, din fabricatie).
Imi cer scuze anticipat daca v-am suparat cu ceva, sunt parerile mele, am dreptul sa gresesc.
1. Consumul de ulei, scaparea de compresie se verifica nu doar prin funinginea de pe esapament (tobele pot fi curatate cu spray de carburatoare), ci cu un compresiometru in mod obligatoriu; mai e varianta scoaterii busonului superior de ulei cu motorul la ralanti si verificat daca pe acolo iese foarte putin fum abia vizibil (scapare de compresie), insa inconvenientul poate fi ascuns prin aditivarea uleiului cu un restaurator de compresie. Scaparea de compresie se verifica atat cu motorul rece, cat si cu motorul cald. Uneori fumul abia vizibil la busonul de ulei apare cand motorul e cald. Alteori exista batai la rece care dispar la cald, semn ca masina isi face compresie prin dilatare si e foarte uzata.
2. Daca doriti o verificare temeinica, nu va limitati la tester, trebuie introdusa o minicamera video in camerele de ardere prin orificiile bujiilor, pt. a vedea daca s-a format guler de uzura pe cilindri. Samsarii segmenteaza masinile ca sa nu scape compresie la vanzare si monteaza segmenti cu diametru marit pt. motoare uzate, iar momentan masinile functioneaza perfect, au compresie in parametri, nu afuma esapamentele etc.
3. Vopseaua originala e absolut neteda (vopsire in camp electrostatic), pe cand cea ulterioara are mici neregularitati oricat ar fi de polisata, trebuie sa comparati o masina cu vopsea originala cu una revopsita si dupa cateva exercitii veti putea observa usor o masina revopsita.
4. Urmele de vopsea ori polis de pe chedere, ornamente de plastic pot fi sterse si curatate, innegrite cu ulei siliconic, asa ca nu va obositi sa cautati nod in papura fiindca daca ele exista atunci e clar ca pe vanzator nu-l intereseaza acest aspect si va chinuiti degeaba, mai ales ca toate masinile trebuie polisate o data la doi ani din cauza intemperiilor (gheata, ploi diluviene), iar dupa 10 ani revopsite obligatoriu, altfel apar puncte de rugina la imbinari.
5. O masina de colectie pe care de fapt o viseaza amatorii de second hand-uri trebuie mentinuta in garaj incalzit si ventilat la temperatura constanta vara/iarna si slabe sperante sa gasiti asa ceva la pretul de piata (eu am vandut masina din 1993 cu 4000 de euro acum doua luni la un pasionat, nu cred ca va doriti asa ceva; eu vreau sa dau aceeasi suma pe o masina din anii 80). Trebuie sa fiti constienti ca sunteti totusi pe piata second hand, iar hibe sunt si la masinile de show room (vopsea cursa in cateva locuri, din fabricatie).
Imi cer scuze anticipat daca v-am suparat cu ceva, sunt parerile mele, am dreptul sa gresesc.
Geo89- Suspendat
- 623 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 623
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salutare.Ultima mea problema la masina sunt actele acesteia.Dupa ce am cumparat-o anul trecut in iulie,fiind inmatriculata pe romania dupa ce a fost adusa din franta de firma de la care am cumparato eu,am fost chemat la politie acum 4 zile cu actele masinii si numerele de inmatriculare.Motivul nu era trecut pe acea hartie.M-am prezentat a doua zi dupa ce am primit hartia si surpriza,mi-au spus ca masina a fost inmatriculata prima oara in tara cu acte false si ptr asta imi anuleaza inmatricularea.Mai exact avea taxa de poluare platita cu un ordin de plata fals.In tot timpul acesta am trecut eu personal cu masina de 2 ori rar-ul.Fara sa-mi zica nimeni ca ar fi vreo problema.Masina a fost adusa in tara in 2008 si inmatriculata tot atunci.Deci toata treaba a durat 2 ani.Acum a primit citatie de la tribunalul bucuresti si tre sa ma judec cu ei tocmai pe 15 septembrie.Pana atunci masina o sa stea numai in garaj ptr ca nu mai am drept de circulatie.Singura scapare ar fi sa-i platesc eu taxa de prima inmatriculare care ajunge la 42 mil.Asa ca tepe puteti lua chiar daca luati masina inmatriculata cu nr de romania ea fiind adusa de afara.Numai bine!
Victor.Cl
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
Buna ,
Am citit si m-am minunat cat de inventiv poate di romanul in a ... frauda un al om. Probabil asta esplica foarte bine situatia noastra actuala.
Problema mea este urmatoarea:
Doresc sa achizitionez un Astra clasic, inmatriculat in Romania, adus din Germania, Ce acte ar trebui sa cer pentru a putea sa o inmatriculez pe numele meu, etc?
Si la ce ar trebui sa ma uit in principal cand doresc cumpararea unei astfel de masini ?
Multumesc anticipat.
Am citit si m-am minunat cat de inventiv poate di romanul in a ... frauda un al om. Probabil asta esplica foarte bine situatia noastra actuala.
Problema mea este urmatoarea:
Doresc sa achizitionez un Astra clasic, inmatriculat in Romania, adus din Germania, Ce acte ar trebui sa cer pentru a putea sa o inmatriculez pe numele meu, etc?
Si la ce ar trebui sa ma uit in principal cand doresc cumpararea unei astfel de masini ?
Multumesc anticipat.
Victor.Cl
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
teolica
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2010
- Mesaj Privat
- darius 15
- ***
- 720 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Hunedoara
darius 15
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Mr.Opel
- Admin
- 2,297 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,297
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Am gasit un topic mai vechi, pe aceeasi tema:
Cum sa ne ferim de tepe la achizitionare unui SH?
Nu unesc topicul acesta cu cel vechi pentru ca nu s-ar mai intelege nimic.
Cum sa ne ferim de tepe la achizitionare unui SH?
Nu unesc topicul acesta cu cel vechi pentru ca nu s-ar mai intelege nimic.
lospaa
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
M-am decis de curand sa imi cumpar un opel vectra din 2001 motor2l 101cp 130k km si apelez la bunavointa voastra pentru cateva sfaturi, pentru ca nu am mai avut niciodata masina diesel si nici opel , tot timpul am optat pentru benzina dar timpurile se schimba ...ideea e ca am avut mereu masini relativ noi si ma sperie ideea sa stau tot timpul cu nasu sub capota sau prin servisuri la reparat, am auzit, ca la un vectra c , schimba baiatul bucsi la 10k km sau ca pompa de injectie la vectra b daca se strica nu se mai gasesc, la un moment dat ma gandeam sa iau un opel astra h motor 1,7 101cp(130k km) dar am inteles ca si astea au metehnele lor etc.Asa ca am zis sa incerc sa aflu raspunsul la cateva intrebari si parerea unor oameni care sunt posesori de opel:
-ce piese cad frecvent la vectra(an 2001 motor 2000cm)?se gasesc usor?
-cam cat costa o revizie(ulei filtre placute etc)?
-ce model este mai fiabil:vectra2001 sau astra 2005?(in cazul meu ambele nu cred ca au km reali, dar le testez si daca functioneaza in parametri e ok)
-la cati km rulati apar probleme la turbo si pompa de injectie?
-se meriata sa dau cu 3000euro mai mult pe astra?
Ma opresc aici deocamdata, va multumesc anticipat pt raspunsuri, orice parere,sfat e binevenit!
M-am decis de curand sa imi cumpar un opel vectra din 2001 motor2l 101cp 130k km si apelez la bunavointa voastra pentru cateva sfaturi, pentru ca nu am mai avut niciodata masina diesel si nici opel , tot timpul am optat pentru benzina dar timpurile se schimba ...ideea e ca am avut mereu masini relativ noi si ma sperie ideea sa stau tot timpul cu nasu sub capota sau prin servisuri la reparat, am auzit, ca la un vectra c , schimba baiatul bucsi la 10k km sau ca pompa de injectie la vectra b daca se strica nu se mai gasesc, la un moment dat ma gandeam sa iau un opel astra h motor 1,7 101cp(130k km) dar am inteles ca si astea au metehnele lor etc.Asa ca am zis sa incerc sa aflu raspunsul la cateva intrebari si parerea unor oameni care sunt posesori de opel:
-ce piese cad frecvent la vectra(an 2001 motor 2000cm)?se gasesc usor?
-cam cat costa o revizie(ulei filtre placute etc)?
-ce model este mai fiabil:vectra2001 sau astra 2005?(in cazul meu ambele nu cred ca au km reali, dar le testez si daca functioneaza in parametri e ok)
-la cati km rulati apar probleme la turbo si pompa de injectie?
-se meriata sa dau cu 3000euro mai mult pe astra?
Ma opresc aici deocamdata, va multumesc anticipat pt raspunsuri, orice parere,sfat e binevenit!
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
As mentiona totusi ca nu orice masina polishata si lustruita inseamna pacaleala, nu orice motor spalat inseamna pacaleala, samd.
Asta ce ar insemna? Ca toata lumea sa se naclaiasca pe maini pa la coate doar ca vrea sa verifice nivelul la ulei sau antigel intr-o dimineata ? Sa mearga cu masina matuita si eventual cu puncte de rugina pe ea doar ca sa o poate vinde ? Pt ca daca omu vrea sa aiba grija de masina se considera ca o manareste ? Devenim prea paranoici. Nu sunt de acord ca o masina care e curata trebuie sa fie ceva suspect la ea. Un motor curat este semn de ingrijire si intretinere. Nu masina trebuie analizata in primul rand ci cel care o vinde. Asta iti sare in ochi prima oara. Calitatea omului. Cel putin asa gandesc eu.
Totusi e vb de achizitionarea unui autoturism SH. Pai cred ca sunt ceva masini noi care nu ar trece testele mentionate mai sus.
Asta ce ar insemna? Ca toata lumea sa se naclaiasca pe maini pa la coate doar ca vrea sa verifice nivelul la ulei sau antigel intr-o dimineata ? Sa mearga cu masina matuita si eventual cu puncte de rugina pe ea doar ca sa o poate vinde ? Pt ca daca omu vrea sa aiba grija de masina se considera ca o manareste ? Devenim prea paranoici. Nu sunt de acord ca o masina care e curata trebuie sa fie ceva suspect la ea. Un motor curat este semn de ingrijire si intretinere. Nu masina trebuie analizata in primul rand ci cel care o vinde. Asta iti sare in ochi prima oara. Calitatea omului. Cel putin asa gandesc eu.
Totusi e vb de achizitionarea unui autoturism SH. Pai cred ca sunt ceva masini noi care nu ar trece testele mentionate mai sus.
fulgerul
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
Salutare. Dupa ce am citit cateva topicuri similare am ajuns la concluzia ca intre mine (ca si cumparator final) si vanzatorul (persoana juridica, cel care a importat masina din strainatate) sunt necesare urmatoarele acte :
1. Factura fiscal / Contract vanzare – cumparare a vanzatorului (eventual traducere legalizata)
2. Brief mare si brief mic : Carte Identitate si Certificatul de inmatriculare (eventual traducere legalizata)
3. Fisa fiscala a firmei vanzatorului
4. Factura fiscala / contract vanzare – cumparare dintre vanzator si eu, cumparatorul final
Va rog sa-mi spuneti daca am omis ceva, deoarece maine voi merge la RAR si voi cumpara masina, motiv pentru care va raman recunoscator daca primesc un raspuns in seara asta
Multumesc anticipat!
1. Factura fiscal / Contract vanzare – cumparare a vanzatorului (eventual traducere legalizata)
2. Brief mare si brief mic : Carte Identitate si Certificatul de inmatriculare (eventual traducere legalizata)
3. Fisa fiscala a firmei vanzatorului
4. Factura fiscala / contract vanzare – cumparare dintre vanzator si eu, cumparatorul final
Va rog sa-mi spuneti daca am omis ceva, deoarece maine voi merge la RAR si voi cumpara masina, motiv pentru care va raman recunoscator daca primesc un raspuns in seara asta
Multumesc anticipat!
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
fulgerul
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
Pana acum totul este in regula, am trecut cu succes RAR-ul si am obtinut certificatul de autenticitate si cartea masinii.
Astept sa primesc si fiscalul de la vanzator si ma apuc de inscris masina.
Stiu ca urmatorii pasi sunt :
- traducerea in romana a facturii si a brief-urilor
- mers la CIRCA FINANCIARA de care apartin pt a trece masina pe numele meu
- mers la TREZORERIA sectorului de care apartin pt a plati taxa de mediu
- mers la PIPERA pt a obtine numere si pt a mi se scrie pe cartea masinii datele mele
Va rog sa ma ajutati informatia referitoare la actele necesare fiecarei institutii si taxele ce mai trebuie platite. Am citit o sumedenie de topicuri si a devenit din ce in ce mai confuz.
Multumesc anticipat!
Astept sa primesc si fiscalul de la vanzator si ma apuc de inscris masina.
Stiu ca urmatorii pasi sunt :
- traducerea in romana a facturii si a brief-urilor
- mers la CIRCA FINANCIARA de care apartin pt a trece masina pe numele meu
- mers la TREZORERIA sectorului de care apartin pt a plati taxa de mediu
- mers la PIPERA pt a obtine numere si pt a mi se scrie pe cartea masinii datele mele
Va rog sa ma ajutati informatia referitoare la actele necesare fiecarei institutii si taxele ce mai trebuie platite. Am citit o sumedenie de topicuri si a devenit din ce in ce mai confuz.
Multumesc anticipat!
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
fulgerul
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
Astazi am fost la Administratia Financiara si am depus actele pt stabilirea taxei de inmatriculare, iar mai apoi la Directia Taxe si Impozite pt a lua in evidenta masina pe numele meu.
Alea au fost taxele, 52 RON si 37 RON, ambele platite la CEC.
Acum luni, dupa plata taxei de inmatriculare, voi merge la PIPERA pt inmatriculare, talon, numere.
Multumesc de ajutor, parea complicat insa m-am descurcat pana la urma.
Alea au fost taxele, 52 RON si 37 RON, ambele platite la CEC.
Acum luni, dupa plata taxei de inmatriculare, voi merge la PIPERA pt inmatriculare, talon, numere.
Multumesc de ajutor, parea complicat insa m-am descurcat pana la urma.
medichit
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2011
- Mesaj Privat
mario opel a scris:foarte important:
in cazul in care nu aveti un tester pe aproape, puneti contactul de mai multe ori si urmariti ca toate becurile sa se aprinda...abs,airbag,esp,pompa injectie,in fine....toate.
exclus cele care au comp. de bord( ecranul ala dintre turometru si vitezometru). chiar daca scoti becul oricum iti ramane eroarea pe comp.
aa..si nu puneti vanzatorului intrebarea cea mai idioata: cati km. REALI are? si ce ai vrea sa-ti spuna... avea 300.000 da,am smenuit-o la 150.000...
nu faci decat sa pari o "gasca" care habar n-are si a venit singur la "shoping"(luati o persoana care se pricepe, chit ca o platiti)
atentie! nu numai samsarii smenuiesc masinile. asa ca nu conteaza daca e proprietar de 5 ani..
Orice masina se poate "smenui". asa ca nu va inchipuiti ca .."dom-le,la marca asta nu cred ca pot umbla.."
mai bine sa fii exagerat de suspicios.
spun asta pt. ca am un prieten care m-a lasat masca cand am vazut cum in 10-15 min face ce vrei la o masina(orice marca). de la el stiu tot ce am scris mai sus.
in cazul in care nu aveti un tester pe aproape, puneti contactul de mai multe ori si urmariti ca toate becurile sa se aprinda...abs,airbag,esp,pompa injectie,in fine....toate.
exclus cele care au comp. de bord( ecranul ala dintre turometru si vitezometru). chiar daca scoti becul oricum iti ramane eroarea pe comp.
aa..si nu puneti vanzatorului intrebarea cea mai idioata: cati km. REALI are? si ce ai vrea sa-ti spuna... avea 300.000 da,am smenuit-o la 150.000...
nu faci decat sa pari o "gasca" care habar n-are si a venit singur la "shoping"(luati o persoana care se pricepe, chit ca o platiti)
atentie! nu numai samsarii smenuiesc masinile. asa ca nu conteaza daca e proprietar de 5 ani..
Orice masina se poate "smenui". asa ca nu va inchipuiti ca .."dom-le,la marca asta nu cred ca pot umbla.."
mai bine sa fii exagerat de suspicios.
spun asta pt. ca am un prieten care m-a lasat masca cand am vazut cum in 10-15 min face ce vrei la o masina(orice marca). de la el stiu tot ce am scris mai sus.
Salutare
Am si eu un opel corsa c db11 cu nr de identificare W0L0XCF6826085161.
Sunt extrem de interesat sa aflu tot ce se poate despre acest autoturism in special nr real de km mai exact istoricul real al acestei masini.
Nu am aflat prea multe prin vinformer.
Multumesc anticipat
- Mr.Opel
- Admin
- 2,297 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,297
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Aici puteti verifica daca potentiala masina pe care vrei sa o cumperi a fost raportata la autoritati furata (valabil numai pentru romania):
http://www.politiaromana.ro/furtauto/furtauto.aspx
Suporta cautare dupa Marca, Serie Caroserie si Numar inmatriculare.
http://www.politiaromana.ro/furtauto/furtauto.aspx
Suporta cautare dupa Marca, Serie Caroserie si Numar inmatriculare.