- adware_man
- OP
- 1,732 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,732
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut, baieti... Deja am devenit expert in ECM-uri, compresoare, climatronic, Ac, etc.. Asta din cauza ca am avut o gramada de probleme.... La mine de la ECM s-a dus tot... Electronic cooling module asta, care se afla in spatele spoilerului fata in stanga (nu e asezat deloc ok), se poate defecta de la lovituri, apa, mizerie, etc... La mine s-a fisurat carcasa, a intrat apa in el si s-a dus.... Problema aparuta: martorul galben cu steluta in mijloc aprins, iar radiatoarele nu mai porneau, deci apa se ridica (cum s-a incalzit un pic afara), si de aici era clar ca nu mai pot merge cu masina. Dupa ce am verificat pana am crapat toata instalatia electrica, am aflat ca ECM-ul era down. N-am avut incotro si l-am schimbat. Am gasit la dezmembrari, nu a fost scump, ca vorba lui maiandrei, nou nici nu ne intereseaza cat costa L-am schimbat singur, e foarte simplu, iar acum totul e ok din acest punct de vedere. Problema e alta. Din cauza la ECM, s-a dus si bobina de la compresorul de climatronic. Pe asta inca n-am remediat-o, am inteles ca se poate drege, are o dioda pe ea si nu mai stiu ce. neavand timp si nefiind foarte cald afara, nici nu m-am grabit sa o fac. Dar am aflat ca daca e bobina dusa de tot, si nu gasesc alta separata, un compresor sh este in jur de 500 ron. Sper ca ajuta informatiile mele. bafta!
- ciobi sib
- **
- 134 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
ionvatrai
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
- adware_man
- OP
- 1,732 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,732
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- **
- 193 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- **
- 193 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
@roccatgaming: nu stiu daca te ajuta prea mult, dar si la mine atarna la fel de liber acel fir. L-am vazut in aceasi ipostaza la multe Astre.
Dragi colegi, am o problema mare cu eroarea P1530 si nu-i mai dau de cap.
Am descris-o si in topicul asta https://www.clubopel.com/vie...p?p=859697#859697 dar fiind o discutie veche de 4 ani, nu mi-a raspuns nimeni.
Asa ca descriu aici:
Am avut de curand probleme cu supraincalzirea motorului Z16SE din cauza senzorului de temperatura lichid racire. Mi-a fiert lichidul.
Dupa ce am rezolvat problema, cu prima ocazie cand am pornit A/C-ul si dupa ~15 secunde compresorul de AC-ul s-a oprit de la sine si s-a aprins martorul sistem de racire in bord (radiator cu ventilator). Asa a ramas si azi.
La diagnoza au aparut urmatoarele erori:
"Fault codes" de la ECM:
-163 Engine coolant temperature no signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor - nu mai este importanta
-164 Engine coolant temperature incorrect signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor - nu mai este importanta
- 57 A/C Cutoff request no signal -- a reaparut imediat dupa stergerea erorilor -- aici e problema.
"Fault codes" de la ECU:
-P1530-(4) Ismeretlen DTC - Detected -- nu am scris gresit, a reaparut imediat dupa stergerea erorilor -- aici e iar problema.
-XXXXX-(1) Coolant Temperature Voltage High - Not detected -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor - nu mai este importanta
Deci am doua erori peristente, celelate au disparut o data cu eliminarea problemelor datorate supraincalzirii.
Eroarea 57 se refera la functia de a opri compresorul de A/C in momentul cand motorul este suprasolicitat (supra sau subturat).
Erorea P1530 se refera la nu stiu ce releu care nu lasa compresorul da porneasca.
Nu stiu cum se realizeaza functionalitatea fizic si care sunt piesele implicate.
Pe forum am gasit urmatoarele explicatii pentru P1530, lucru care ma face sa cred ca este strans legata de eroare 57:
-P1530 Ignition Timing Adjustment Switch Circ
-P1530 AC compressor clutch cut-off relay - circuit malfunction.
-P1530 AC cut-off relay - circuit malfunction Wiring, AC cut-off relay, ECM
-P1530 - A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
(04) - Present
Am verificat sigurantele de 40A de la ventilatoare, sunt in regula. Am verificat ECM ochiometric, i-am curatat contactele, am reseatat totul din baterie. Nimic.
Am mai gasit undeva pe forum o explicate despre P1530 dar care n-am inteles-o:
-"cumva la tine este arsa dioda antiinductie de pe bobina compresorului? Asa a fost la mine (si se pare ca sunt unicul caz pana acum). Daca masori bobina compresorului, gasesti 0 ohm (scurt)? "
@kratt, Vin 16 Apr, 2010 7:50 pm scriai ca si tu ai eroarea P1530. Cum ai rezolvat-o, ai schimbat ECM?
Apropo, ECM-ul meu pare sa fie cat se poate de intreg, iata-l
Intrebarea mea este: care/unde este releul (AC compressor clutch cut-off relay) la care se refera eroarea P1530? Daca este pe placa din ECM, as inlocui numai releul ca sa nu mai dau o caruta de bani pe un ECM SH/nou. Nu?
Dragi colegi, am o problema mare cu eroarea P1530 si nu-i mai dau de cap.
Am descris-o si in topicul asta https://www.clubopel.com/vie...p?p=859697#859697 dar fiind o discutie veche de 4 ani, nu mi-a raspuns nimeni.
Asa ca descriu aici:
Am avut de curand probleme cu supraincalzirea motorului Z16SE din cauza senzorului de temperatura lichid racire. Mi-a fiert lichidul.
Dupa ce am rezolvat problema, cu prima ocazie cand am pornit A/C-ul si dupa ~15 secunde compresorul de AC-ul s-a oprit de la sine si s-a aprins martorul sistem de racire in bord (radiator cu ventilator). Asa a ramas si azi.
La diagnoza au aparut urmatoarele erori:
"Fault codes" de la ECM:
-163 Engine coolant temperature no signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor - nu mai este importanta
-164 Engine coolant temperature incorrect signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor - nu mai este importanta
- 57 A/C Cutoff request no signal -- a reaparut imediat dupa stergerea erorilor -- aici e problema.
"Fault codes" de la ECU:
-P1530-(4) Ismeretlen DTC - Detected -- nu am scris gresit, a reaparut imediat dupa stergerea erorilor -- aici e iar problema.
-XXXXX-(1) Coolant Temperature Voltage High - Not detected -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor - nu mai este importanta
Deci am doua erori peristente, celelate au disparut o data cu eliminarea problemelor datorate supraincalzirii.
Eroarea 57 se refera la functia de a opri compresorul de A/C in momentul cand motorul este suprasolicitat (supra sau subturat).
Erorea P1530 se refera la nu stiu ce releu care nu lasa compresorul da porneasca.
Nu stiu cum se realizeaza functionalitatea fizic si care sunt piesele implicate.
Pe forum am gasit urmatoarele explicatii pentru P1530, lucru care ma face sa cred ca este strans legata de eroare 57:
-P1530 Ignition Timing Adjustment Switch Circ
-P1530 AC compressor clutch cut-off relay - circuit malfunction.
-P1530 AC cut-off relay - circuit malfunction Wiring, AC cut-off relay, ECM
-P1530 - A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
(04) - Present
Am verificat sigurantele de 40A de la ventilatoare, sunt in regula. Am verificat ECM ochiometric, i-am curatat contactele, am reseatat totul din baterie. Nimic.
Am mai gasit undeva pe forum o explicate despre P1530 dar care n-am inteles-o:
-"cumva la tine este arsa dioda antiinductie de pe bobina compresorului? Asa a fost la mine (si se pare ca sunt unicul caz pana acum). Daca masori bobina compresorului, gasesti 0 ohm (scurt)? "
@kratt, Vin 16 Apr, 2010 7:50 pm scriai ca si tu ai eroarea P1530. Cum ai rezolvat-o, ai schimbat ECM?
Apropo, ECM-ul meu pare sa fie cat se poate de intreg, iata-l
Intrebarea mea este: care/unde este releul (AC compressor clutch cut-off relay) la care se refera eroarea P1530? Daca este pe placa din ECM, as inlocui numai releul ca sa nu mai dau o caruta de bani pe un ECM SH/nou. Nu?
- roccatgaming
- **
- 193 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Mersi de raspunsul pentru firul respectiv. Probabil e pentru masini cu dotari mai multe, ceva senzor sau asa ceva. Ma gandesc ca poate sa fie ceva pentru climatronic.... nu stiu. Oricum, daca zici ca la mai multe astre e asa... inseamna ca nu are legatura cu problema mea.
O sa ma uit pe forumuri dupa codul tau si o sa postez aici daca gasesc ceva ce te-ar putea ajuta.
O sa ma uit pe forumuri dupa codul tau si o sa postez aici daca gasesc ceva ce te-ar putea ajuta.
qwerty123
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Am si eu o problema cu calculatorul. In doi ani am schimbat doua, desi nu am facut km foarte multi in ultimul an, pensionar fiind nu imi permit sa merg foarte des cu masina. In una din zilele trecute mi s-a oprit motorul in mers. Am fost la "doctor" si mi-a zis ca, calculatorul este defect. Este vorba despre un Opel Astra G 1.6 16v an 2002 101cp. Electricianul crede ca s-a defectat din cauza temperaturii ridicate a motorului desi este un anotimp racoros acum si nu mi s-a intamplat asta-vara.
Daca cineva ma poate ajuta cu sfaturi si chiar cu un calculator la un pret de criza i-as multumi foarte mult.
P.S: codul calculatorului este Z16XE
Am si eu o problema cu calculatorul. In doi ani am schimbat doua, desi nu am facut km foarte multi in ultimul an, pensionar fiind nu imi permit sa merg foarte des cu masina. In una din zilele trecute mi s-a oprit motorul in mers. Am fost la "doctor" si mi-a zis ca, calculatorul este defect. Este vorba despre un Opel Astra G 1.6 16v an 2002 101cp. Electricianul crede ca s-a defectat din cauza temperaturii ridicate a motorului desi este un anotimp racoros acum si nu mi s-a intamplat asta-vara.
Daca cineva ma poate ajuta cu sfaturi si chiar cu un calculator la un pret de criza i-as multumi foarte mult.
P.S: codul calculatorului este Z16XE
- cristi_bv
- **
- 346 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- **
- 193 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
qwerty123
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2010
- Mesaj Privat
salut.
am o problema legata de calculatorul masinii , un opel astra G 1.6 , si anume mi s-a defectat si am inteles ca defectinea este de la caldura degajata de motor .
Daca cineva a pus intre calculator si blocul motor o placa de asbest pt a nu se mai incalzi , sau o alta metoda pt a numai supraincalzii calculatorul , asteptam o sugestie .
Va multumim !
am o problema legata de calculatorul masinii , un opel astra G 1.6 , si anume mi s-a defectat si am inteles ca defectinea este de la caldura degajata de motor .
Daca cineva a pus intre calculator si blocul motor o placa de asbest pt a nu se mai incalzi , sau o alta metoda pt a numai supraincalzii calculatorul , asteptam o sugestie .
Va multumim !
- adware_man
- OP
- 1,732 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,732
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
qwerty123 a scris:salut.
am o problema legata de calculatorul masinii , un opel astra G 1.6 , si anume mi s-a defectat si am inteles ca defectinea este de la caldura degajata de motor .
Daca cineva a pus intre calculator si blocul motor o placa de asbest pt a nu se mai incalzi , sau o alta metoda pt a numai supraincalzii calculatorul , asteptam o sugestie .
Va multumim !
am o problema legata de calculatorul masinii , un opel astra G 1.6 , si anume mi s-a defectat si am inteles ca defectinea este de la caldura degajata de motor .
Daca cineva a pus intre calculator si blocul motor o placa de asbest pt a nu se mai incalzi , sau o alta metoda pt a numai supraincalzii calculatorul , asteptam o sugestie .
Va multumim !
flacai, aici nu era vorba despre calculatorul de clima? voi despre ce calculatoare vorbiti?
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- adware_man
- OP
- 1,732 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,732
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
adware_man a scris:
din cate stiu eu, sunt la fel la benzinare... cred ca sunt cele gri daca nu ma insel. iar la diesel, cele albe-galbui...
te-ai uitat la al tau? e gri?
Nirolf1986 a scris:Stie cineva, calculatorul de racire de la ce motorizari se mai potriveste pe Z16XE? Sau sunt toate la fel la benzinare?
din cate stiu eu, sunt la fel la benzinare... cred ca sunt cele gri daca nu ma insel. iar la diesel, cele albe-galbui...
te-ai uitat la al tau? e gri?
l-am vazut o data cand era masina pe rampa, dar nu mai tin minte culoarea. Parca era negru...
- adware_man
- OP
- 1,732 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,732
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
eremia
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
va rog frumos am o problema cu ac la astra g 1,6,16v tip motorx16xel
1 nu merge ac- sfatul mecanicului este compresorul l am schimbat cu unul sh
2 compresorul sh merge dar nu baga destul doar f putin verifica mecanicul compresorulvechi este daorblocat deoarece nu a fost folosit sfatul lui il deblocam si il punem inapoi
3 am facut asta la fel nu merge destul sfat mecanic mergi la tester
4 am facut si asta eroare p57 si p1530 releu din topic
5 sa verificat si asta este in regula
6 sfat firele dintre calc ac si ac se curata se verifica si rezultat zero la fel conducta groasa se raceste f putin cea subtire f calda
7 toate functioneaza k ventilatoare releu sigurante si tot asa am inebunit acum ma trimis sa aduc un vaporizator dupa ce sa suflat instalatia si sa reincarcat cu freon nimic am inebunit 1 sapt in service zi de zi baga freon scoate freon schimba compresoare schimba sigurante si bobina ac verifica calc ac si tot nimic prea putin varog dati mi un apel sa vb la tel daca stie cineva ceva pls 0729036238
1 nu merge ac- sfatul mecanicului este compresorul l am schimbat cu unul sh
2 compresorul sh merge dar nu baga destul doar f putin verifica mecanicul compresorulvechi este daorblocat deoarece nu a fost folosit sfatul lui il deblocam si il punem inapoi
3 am facut asta la fel nu merge destul sfat mecanic mergi la tester
4 am facut si asta eroare p57 si p1530 releu din topic
5 sa verificat si asta este in regula
6 sfat firele dintre calc ac si ac se curata se verifica si rezultat zero la fel conducta groasa se raceste f putin cea subtire f calda
7 toate functioneaza k ventilatoare releu sigurante si tot asa am inebunit acum ma trimis sa aduc un vaporizator dupa ce sa suflat instalatia si sa reincarcat cu freon nimic am inebunit 1 sapt in service zi de zi baga freon scoate freon schimba compresoare schimba sigurante si bobina ac verifica calc ac si tot nimic prea putin varog dati mi un apel sa vb la tel daca stie cineva ceva pls 0729036238