cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
Masina: Opel Astra 93, motor c14nz
Simptome: De cand a venit frigul a inceput sa pornesca greu, chiar foarte greu dimineata, uneori deloc. (un electromotor s-a stricat cu ocazia asta). M-am pus pe verificat tot felul de chestii.
Constatari: bujia dinspre volanta nu functioneaza - are tensiune, da scanteie (verificat cu bujia scoasa) dar se pare ca nu face aprindere. Spun asta deoarece atunci cand scot fisa nu se observa nici o schimbare (gripare) a motorului. Schimbat bujii, acelasi simptom. Deasemenea se aude in toba motorul sacadat. Am observat ca accidental, la ponire de exemplu (cand mi-a pornit la sfert de cheie) ca rar, bujia dinspre volanta functiona cateva minute (imi dadeam seama prin griparea motorului la scoaterea fisei) insa dupa verificarea facuta la 5 min dupa se pare ca bujia nu mai aprindea amestecul (scos fisa ->nu se intampla nimic).
La ralanti mai ales se simte ca merge in 3 bujii deoarece motorul nu merge rotund si are tendinta se moara dar de cele mai multe ori se compenseaza si mareste turatia motorului (ECU cred).
Am observat la bujiile vechi cateodata era umeda bujia 1 (volanta) dar nu intotdeauna (se intampla sa nu functioneze si sa fie uscata).
Ce ar putea fi? De unde sa incep? Obisnuiesc sa incep prin eliminarea posibilitatilor de la cea mai mica prbl posibila la cea mai grava. Pana acum am facut: schimbat bujii, schimbat fise intre ele, verificat scanteie la fiecare bujie, intre fise si bujii. Pana la aprindere amestec la pistonul unu totul pare functional.
Ce sa fie? Ce sa mai incerc?
Simptome: De cand a venit frigul a inceput sa pornesca greu, chiar foarte greu dimineata, uneori deloc. (un electromotor s-a stricat cu ocazia asta). M-am pus pe verificat tot felul de chestii.
Constatari: bujia dinspre volanta nu functioneaza - are tensiune, da scanteie (verificat cu bujia scoasa) dar se pare ca nu face aprindere. Spun asta deoarece atunci cand scot fisa nu se observa nici o schimbare (gripare) a motorului. Schimbat bujii, acelasi simptom. Deasemenea se aude in toba motorul sacadat. Am observat ca accidental, la ponire de exemplu (cand mi-a pornit la sfert de cheie) ca rar, bujia dinspre volanta functiona cateva minute (imi dadeam seama prin griparea motorului la scoaterea fisei) insa dupa verificarea facuta la 5 min dupa se pare ca bujia nu mai aprindea amestecul (scos fisa ->nu se intampla nimic).
La ralanti mai ales se simte ca merge in 3 bujii deoarece motorul nu merge rotund si are tendinta se moara dar de cele mai multe ori se compenseaza si mareste turatia motorului (ECU cred).
Am observat la bujiile vechi cateodata era umeda bujia 1 (volanta) dar nu intotdeauna (se intampla sa nu functioneze si sa fie uscata).
Ce ar putea fi? De unde sa incep? Obisnuiesc sa incep prin eliminarea posibilitatilor de la cea mai mica prbl posibila la cea mai grava. Pana acum am facut: schimbat bujii, schimbat fise intre ele, verificat scanteie la fiecare bujie, intre fise si bujii. Pana la aprindere amestec la pistonul unu totul pare functional.
Ce sa fie? Ce sa mai incerc?
- bujuxp
- **
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Aceleasi lucruri mi s-au intamplat si mie , am verificat bujii, am cumparat fise noi si degeaba . De vina a fost blocul de inductie, care este identic cu al tau . Solutia a fost inlocuirea lui(290ron nou cu garantie 18luni) .
Acum nu te trimit sa cumperi blocul de inductie, daca ai posibilitatea fa un test cu un altul(vezi in linkul pus de mine pe ce motoare se mai regaseste acest bloc de inductie) .
Vezi aici :
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=x14xe
Acum nu te trimit sa cumperi blocul de inductie, daca ai posibilitatea fa un test cu un altul(vezi in linkul pus de mine pe ce motoare se mai regaseste acest bloc de inductie) .
Vezi aici :
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=x14xe
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
O sa incerc sa schimb blocul cu altcineva sa vad daca asta e buba, desi la mine e o bobina de inductie din care iese doar o singura fisa care merge la mijlocul capacului de la delco iar pe marginile delcoului sunt 4 iesiri de unde pleaca cele 4 fise la bujii (intuiesc ca modul de functionare e urmatorul: bobina da tensiunea necesara iar in capacul de la delco este delcoul care se roteste si face contact cu fiecare fisa-bujie in parte dupa timpii de aprindere. Deduc de aici ca daca merge o bujie, merg toate dpdv al bobinei si al tensiunii induse. Poate gresesc Uite asa arata rotorul din delco [img]https://www.postimage.org/image.php?v=aV2wCpSJ[/img] Observ acuma ca ma uit la el ca plasticul dintre contactul din mijloc si cel de pe extremitate e ars (topit). Poate sa fie si asta o problema?)Pe de alta parte, eu am scanteie la bujie insa nu imi dau seama cat de buna e.
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
kamuflaj
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
comialarm
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,945 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,945
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat