Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sunt si eu posesor de Astra H Z17DTH 2005 1.7cdti. La un moement dat mi-a trecut si mie prin cap sa-mi iau scaune incalzite. Partea proasta e ca instalatia electrica la Astra H e FULL-CAN si trebuie cablat conform cu ce a gandit Opel (deci nu mai merge sa cablezi cum si cu ce te taie capul, ca la Astra G). Altfel, iti intra REC-ul in protectie... mie mi s-a intamplat de la o simpla oglinda electrocromata sa o ia REC-ul prin ceapa si sa-mi ramana iluminarea din usi alimentata dupa ce am inchis masina (pe-asta am rezolvat-o simplu cu o deconectare de baterie). In plus, eu am demontat husele de scaun si NU mica mi-a fost mirarea sa gasesc sub huse burete in locul algelor de mare sau ce naiba a fost pus pe Vectra B/Astra G inainte de a aparea Astra H ca si model. Deasemenea, spre surprinderea mea.. cineva la un moment dat a schimbat sezutul scaunului soferului la masina mea cu unul de la un scaun ce a avut incalzire (asa am cumparat-o). Pe partea dinspre interior am gasit o grila cu arsuri pe toata suprafata, iar cand am discutat chestiunea asta cu persoana de la care cumpar piese de Opel din dezmembrari mi-a spus sa nu imi cumpar scaune de Astra H incalzite ca a gasit multe scaune de Astra H cu astfel de incalzire in scaune la care buretele era efectiv innegrit de la rezistentele de incalzire si ca ar fi risc de incendiu. Personal nu cred ca e chiar risc de incendiu... insa buretele ala impreuna cu urmele de arsura ce le-am gasit sub sezutul soferului nu imi inspira incredere, absolut deloc.

Acum, daca tot ai facut investitia.. alegerea de a continua e doar a ta. E destul de multa munca sa o cablezi corect conform TIS si in mod sincer iti doresc sa te bucuri de ea dupa ce-ti functioneaza incalzirea in scaune. Eu unul am renuntat la ideie din momentul in care am vazut ca sub husele scaunelor se afla burete (wtf !?!, desigur ca nu stiu cat de ignifug este ca nu am testat.. insa mie mi s-a parut ca este doar un burete ordinar, de aici si confortul redus al scaunelor la pachet cu o rezistenta slaba la uzura a acestor scaune... ale mele sunt modelul ,,sport,, si compar aici cu cele ,,comfort/sport,, ce-au fost puse de Opel pe Astra G si Vectra B).
Skip ads

  • skyman777

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Salut! Am rezolvat problema! A fost din mufa de la REC 👍


Revin la final dupa ce cablez incalzirea in scaune. E ceva de munca si am nevoie de timp Smile

Multumesc tuturor pentru tot sprijinul! 👍
  • skyman777

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Salutare! Acum mi-am facut timp sa verific....
Nu era bine impinsa mufa in REC. Acum totul e ok ! Am lumini si in treptele de caldura din butoane !
Zilele astea o sa ma ocup sa-nsir firele si finalizez o data cu proiectul asta !
M-am tot gandit... si, pentru noul releu + cele 2 sigirante, am luat decizia sa schimb panoul electric cu unul compatibil pentru incalzire in scaune. Sunt foarte utile sfaturile voastre ...cum ar trebui sa fac legaturi noi, etc - multumesc inca o data - insa nefiind cumoscator in electrica mi-e teama sa nu stric ceva. O sa-l schimb cu totul! A costat doar 100 lei un second de pe olx

Ce nu prea stiu, este de unde sa trag masa in mufa de sub scaune ? Stiu ca poate pare o intrebare tâmpã, dar cum nu sunt cunoscator, ati putea sa-mi spuneti va rog de unde sa leg cele 2 fire de masã (scaun stanga + scaun dreapta) ?

Multumesc inca o data pentru toate sfaturile!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

pe schema apare ca ambele trebuie trase de aici


a doua imagine este o lupa a primeia ca sa vezi mai bine.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am gasit de cumparat (ieftin) doua scaune incalzite de Astra H, insa proprietarul nu mai are consola cu butoane, a vandut-o deja. Pretul pe scaune e bun si vreau sa fac o deplasare pâna la ele ca sa vad ce iau.

Rog sa ma ajutati cu o modalitate de testare a scaunelor incalzite la fata locului, alimentandu-le direct de la baterie. Sau macar sa le masor rezistentele si sa le testez modulul de comanda de sub scaun.

Stima.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La minutul 5 in acest mini tutorial am vazut ca prin scaderea tensiunii pe firul de comanda REC-ul porneste incalzirea din scaune:


  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu, nu nu. Indiferent de ce se spune/scrie ...
Din REC, vine doar tensiune de alimentare, trecuta printr-un releu si prin cate o siguranta pentru fiecare scaun.
Modulul scaunului, primeste +12V din REC, masa (GND) si semnalul de comanda, din consola centrala.
In consola, exact acolo unde noi spunem ca este "butonul" pentru scaun incalzit, exista cate un controler pentru fiecare scaun. Acest controler furnizeaza acele tensiuni, catre modulul scaunului.

Ei bine, eu nu cunosc protocolul de comunicare intre "buton" si modulul din scaun, asa ca nu pot spune cum s-ar putea testa fara "buton", imi pare rau.

La nivel de presupunere, as putea tinde sa cred ca acel controler (butonul), furnizeaza 3 semnale PWM sau 3 trepte de tensiuna fixa, pentru fiecare treapta de temperatura.
Dar, controlul temperaturii se face strict in modulul fiecarui scaun, pentru ca in modul intra si semnalul de la senzorul de temperatura.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
As fi vrut doar sa pornesc incalzirea din scaun cat sa verific ca este functionala, fara variatia temperaturii. Sa pot furniza o tensiune fixa pe modulul de comanda care sa porneasca incalzirea din scaun. Daca scaunul isi schimba temperatura chiar si cu putin, atunci ar trebui sa fie functional.

Vad ca alta solutie nu am decat sa cumpar o grila de butoane originale... si-mi trebuie una cu 6 butoane, pentru ca i-am instalat o pompa ABS cu HiilAssist + DDS, de fabrica are buton Sport, iar de curand i-am pus si senzori de parcare.

Daca are cineva de vanzare o grila completa de butoane pentru Astra H cu scaune incalzite, ParkPilot, DDS, Sport, Door Lock si vrea sa o vanda la un pret la care ne putem intelege, rog mesaj aici sau folosind optiunea Mesaj Privat.

L.E:
Daca cumpar o grila cu 6 butoane dar fara DDS (blank), pot sa o demontez si sa-i adaug butonul DDS din grila mea cu 4 butoane? Par modulare, si nu prea cred ca au fost atat de batuti in cap sa faca cablaj PCB cu si fara mufa de buton DDS. Sau chiar au fost ?!?
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Am lucrat pe o consola centrala, cu cinci butoane si unul "blank" (butonul "SPORT"). Cablajul imprimat era complet, doar fara componentele electronice (si firesc, fara buton).
Am mutat 6 rezistoare SMD si 2 diode LED, de pe o alta consola, care avea doar doua butoane (inchidere si sport), singurul lucru care nu a putut fi "transplantat", a fost butonul de plastic, inscriptionat, care, fiind de pe partea cealalta (la cele cu doar doua butoane, butonul "SPORT" este in stanga butonului pentru luminile de avarie), avea inclinatia invers si iesea din relieful celorlalte.

Spre rusinea mea, nu am vazut un scaun cu incalzire, demontat, deci nu stiu exact unde este modulul si cum se conecteaza (mufe sau fire scoase direct din el).
Dar, din schema spre rezistentele din scaun (rezistenta spatar si rezistenta sezut, inseriate), din modul, pleaca un fir rosu si unul maro (tot maro duce si spre conexiunea de masa (GND). Presupun ca daca ar fi acces la acestea doua, s-ar putea masura rezistentele din scaun (si daca ar fi mufa, pentru scoaterea modulului din circuit, ar putea fi chiar alimentate aceste rezistente)

Firele Galben cu Alb si Albastru, duc la senzorul de temperatura.
Pe Negru, este alimentarea +12V.
Pe Maro cu Gri si Negru cu galben, vin semnalele din consola centrala.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, apreciez mult raspunsurile primite de la Dvs., intotdeauna sunt detaliate. Pe grila de butoane cu 4 butoane, butonul DDS este pe stanga, la grila cu 6 butoane, este tot pe stanga, as zice ca sunt transplantabile. Mutarea pieselor are cine sa mi-o faca, probabil as putea sa o fac chiar si eu.

Modulul de comanda ar trebui sa fie sub scaun, seamana sau este exact acesta:

Poza am descarcat-o de aici de pe forum, a postat-o altcineva intreband de la ce este defapt aceasta piesa (de sub scaun).Vad ca culoarea firelor este identica cu ce ati scris mai sus. Modulul are stantat pe el 07, adica e din anul 2007.

Ca sa verific rezistentele as putea intepa camasa firelor si sa pun un multimetru. Sau, poate as putea chiar alimenta in acest fel.. indepartând o bucata din camasa firelor si liping acolo fire aditionale folosind un letcon, apoi alimentand de pe baterie direct pe ele?

Daca totusi nu este posibil sa le alimentez, atunci puteti detalia macar putin cum fac ca sa testez cele doua perne din fiecare scaun cu multimetrul?

Cu Stima.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 23 Feb, 2023 11:53 pm
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Da, acesta este modulul, din pacate nu vad sa aiba mufe (pentru separare), am mai cautat poze cu acel cod.
Poate totusi ar fi ceva mufe, cumva fixate pe scaun ... chiar nu stiu, nu as vrea sa vorbesc prostii.
Daca totusi nu exista acces la firul Rosu si firul Maro, nici macar nu se poate masura valoarea rezistentelor din scaun. (pentru ca vanzatorul, sigur nu va fi de acord cu "afectarea" izolatiei).

Edit:
Pentru masurare, da, se poate face prin "inteparea" izolatiei. Presupun ca valoarea masurata ar trebui sa fie undeva in jur de 2 Ohm, deci se va putea neglija orice montaj paralel care ar exista in modul.
Pentru alimentare, nu recomand ca aceasta (alimentarea cu +12Vcc) sa se faca atat timp cat modulul este in circuit (in functie de schema folosita, poate dauna montajului interior).
Deci, daca cumva, prin absurd, vanzatorul ar fi de acord, alimentarea rezistentelor trebuie facuta DOAR dupa taierea/intreruperea firului Rosu. Atunci alimentarea se poate face pe firul Maro (GND) si Rosu +12V.

Later edit:
Prin acea mufa, se realizaeaza conectarea tuturor sistemelor electrice din/de pe scaun, cu restul instalatiei masinii.
Deci, acolo se vor regasi cei trei pini de intrare in modul (+12V, GND si semnalul de la consola cu butoane)
Pe noi ne intereseaza iesirea din modul, spre rezistentele din scaun.






Ultima modificare facuta de sebage la Vin 24 Feb, 2023 12:22 am, modificat de 4 ori in total
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Intradevar, regleta cu fire de sub scaun are doar trei fire pentru partea de incalzire scaun (un plus, un minus, un fir de comanda care vine de la butoane).

Multumesc mult pentru explicatii, cred ca-mi este suficient ca sa reusesc macar masurarea rezistentelor din scaune. Daca rezistenta este aproape identica pe ambele scaune, atunci cel mai probabil ambele sunt functionale. Daca da zero, ambele sunt intrerupte
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@ahappyuser Salut , daca rezistenta este intrerupta o sa ai infinit , daca ai 0 ohmi inseamna scurt .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, asa este, le-am incurcat.
  • PMiauPisuMiau

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2024

  • Mesaj Privat



Acesta este modulul de comand de sub scaun .......
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si cum de s-au rupt firele? Modulul este fixat (lipit cu banda dublu-adeziva) sub sezutul la scaun.

De la ultimul mesaj pe care l-am scris mai sus am cumparat doua scaune si pentru ele am cablat masina conform TIS2000, ambele functioneaza perfect. Ca sa tina lucrarea, am inversat pernele (de pe scaunul pasagerului am pus la sofer ambele perne, si invers). Iarna asta a fost ,,priceless,, optiunea asta de incalzire in scaune.
  • PMiauPisuMiau

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2024

  • Mesaj Privat



Ceva imagini ........
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR