nicu_rx a scris:cand pornesc motorul imi palpaie rosu pompa de ulei , si imi raman deschise pe bord sonda lambda galbena mereu si daca motorul este in relanti cu rosu pompa de ulei.
"am sonda lambda de dupa catalizator dusa. e moarta de tot. cat de curand vreau sa o schimb." cu Sonda lambda DELPHI : ES20284-12B1 ( e ok ? am dat deja comanda de ea ... )
masina e 2001, z18xe (benzina, motor 1.8 92kw, 125cp) 140.000 KM. initial a avut ulei efix, apoi proprietarul de dinaintea mea a pus castrol 5w40 . a zis ca uleiul facea la fel, palpaia in relanti dar dupa ce a pus uleiul nou primii 2000 de km se pare ca nu a mai facut probleme uleiul. (asa zice el). in total uleiul ar avea 6.000 km facuti. 2000 fara probleme restul cu problema respectiva. proprietarul ar zice ca uleiul s-ar fi subtiat si dupa cei 2000 km ar face probleme, deci...sa iau alt ulei... asa reiese din ce am citit in forum ...
imi recomandati sa schimb sonda de ulei si sa pun ULEI CASTROL MAGNATEC A3/B4(B3) 10W40 (dedeman) ?
problema de ulei ar fi data de sonda lamba defecta ?
sumar :
cand pornesc motorul uleiul palpaie rosu pe bord, dupa cateva secunde uneori se opreste. cand sunt intr-o intersectie si astept uleiul palpaie iar... deci cam cand stau pe loc.
niciodata uleiul nu imi palpaie cand merg.
ce sa fac, care ar fi problema ?
Salut. Detin aceeasi masina ca tine Z18XE din 2002. Spune-mi care este eroarea pentru sonda lambada si cat te-a costat sa o schimbi. La mine, dupa un numar de km parcursi de la pornire, se aprinde martorul galben care indica profilul masini intretaiat de o cheie fixa pozitionata vertical. Multumesc.