McCasian
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salutare,
Recent am intalnit cazul unui motor pe opel Vivaro, 2.5 DTI de fabricatie Renault, cu 99KW(135hp), cod motor G9U 730, care se mai intalneste si pe Renault Master si Nissan Primastar.
Am vazut ca motorul are senzor la arborele cotit, si senzor la pompa de inalta care citeste pozitia fuliei de pe pompa de inalta. Am vazut si ca pompa de inalta presiune se "aliniaza" cu restul distributiei, nu are voie sa fie pusa oricum.
Intrebarea vine, ca daca tot avem injectie common rail, ce rol mai are citirea pozitiei pompei de inalta presiune?.. Totusi am numarat dintii de la fulii, si mi-am dat seama ca pompa de inalta presiune are 66 comparativ cu 33 pe arbore, deci se roteste la 1/2 viteza arborelui cotit, exact cum fac si axele cu came, tot la 1/2 din viteza arborelui cotit.
Stiu ca sistemul common rail necesita minim 2 senzori de pozitie, din cauza diferentei de rotatie de 1/2 dintre arbore si axele cu came. M-am gandit ca au pus senzor pe pompa ca sa nu puna pe axele cu came... . Totusi in manualul oficial de montaj al distributiei nu se specifica de verificarea pozitiei pompei de inalta, deci dupa carte se poate face un montaj aparent gresit montand axele cu came(care se rotesc impreuna cu pompa la aceiasi viteza) la 180 grade fata de pompa... pana la urma arborele cotit e pe pozitie cand pompa e la 180 grade fata de axele cu came.
De exemplu si in video-ul 2 se sare peste verificarea pozitiei pompei de inalta presiune
Cateva video-uri in care se vede clar montajul distributiei si pompei pot fi gasit aici(din pacate in alta limba):
Manual de demontare si montare motor: G9U G9T engine dissasembly
Un ghid de instalare distributie in care nu se specifica nimic de pompa: Ghid instalare distributie
Alt ghid de instalare unde nu scrie nimic de alinierea pompei: How to replace timing belt Opel Movano/Vivaro 2.5 dti
Inca unul la fel: 2.2 2.5 dti timing belt - Distributie
Ma induce in eroare faptul ca in manualul de reparatie nu scrie despre alinierea dintre pompa si axele cu came, si in video al doilea nu se tine cont de aceasta.
Intreabarea este daca intradevar banuiesc bine ca senzorul de pe pompa e pus acolo din cauza ca.... nu au vrut sa il puna pe axe; si daca are intradevar un rol sincronizarea dintre pompa si axe; avand in vedere ca, sa spunem un pic fortat, putem alinia pompa cu arborele, arborele cu axele, si totusi la final sa avem axele la 180 grade opuse fata de pompa.
Recent am intalnit cazul unui motor pe opel Vivaro, 2.5 DTI de fabricatie Renault, cu 99KW(135hp), cod motor G9U 730, care se mai intalneste si pe Renault Master si Nissan Primastar.
Am vazut ca motorul are senzor la arborele cotit, si senzor la pompa de inalta care citeste pozitia fuliei de pe pompa de inalta. Am vazut si ca pompa de inalta presiune se "aliniaza" cu restul distributiei, nu are voie sa fie pusa oricum.
Intrebarea vine, ca daca tot avem injectie common rail, ce rol mai are citirea pozitiei pompei de inalta presiune?.. Totusi am numarat dintii de la fulii, si mi-am dat seama ca pompa de inalta presiune are 66 comparativ cu 33 pe arbore, deci se roteste la 1/2 viteza arborelui cotit, exact cum fac si axele cu came, tot la 1/2 din viteza arborelui cotit.
Stiu ca sistemul common rail necesita minim 2 senzori de pozitie, din cauza diferentei de rotatie de 1/2 dintre arbore si axele cu came. M-am gandit ca au pus senzor pe pompa ca sa nu puna pe axele cu came... . Totusi in manualul oficial de montaj al distributiei nu se specifica de verificarea pozitiei pompei de inalta, deci dupa carte se poate face un montaj aparent gresit montand axele cu came(care se rotesc impreuna cu pompa la aceiasi viteza) la 180 grade fata de pompa... pana la urma arborele cotit e pe pozitie cand pompa e la 180 grade fata de axele cu came.
De exemplu si in video-ul 2 se sare peste verificarea pozitiei pompei de inalta presiune
Cateva video-uri in care se vede clar montajul distributiei si pompei pot fi gasit aici(din pacate in alta limba):
Manual de demontare si montare motor: G9U G9T engine dissasembly
Un ghid de instalare distributie in care nu se specifica nimic de pompa: Ghid instalare distributie
Alt ghid de instalare unde nu scrie nimic de alinierea pompei: How to replace timing belt Opel Movano/Vivaro 2.5 dti
Inca unul la fel: 2.2 2.5 dti timing belt - Distributie
Ma induce in eroare faptul ca in manualul de reparatie nu scrie despre alinierea dintre pompa si axele cu came, si in video al doilea nu se tine cont de aceasta.
Intreabarea este daca intradevar banuiesc bine ca senzorul de pe pompa e pus acolo din cauza ca.... nu au vrut sa il puna pe axe; si daca are intradevar un rol sincronizarea dintre pompa si axe; avand in vedere ca, sa spunem un pic fortat, putem alinia pompa cu arborele, arborele cu axele, si totusi la final sa avem axele la 180 grade opuse fata de pompa.
McCasian
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2013
- Mesaj Privat
Intre timp, am probat singur. De dimineata am modificat distributia si am dat pompa cu 180 grade invers apoi am pus la loc distributia. A pornit masina imediat.
Am tras deci concluzia ca senzorul de pe pompa il inlocuieste pe cel care ar fi trebuit sa fie pe axele cu came, si e foarte important ca pompa sa fie aliniata cu axele cu came.
Pentru cei care au de gand sa faca distributia la motorul acesta, aici in link-ul de mai jos la minutul 20:16 indica exact cum se face verificarea daca pompa este pe pozitie sau nu:
https://youtube.com/watch?v=...YoLc&t=20m11s
Am tras deci concluzia ca senzorul de pe pompa il inlocuieste pe cel care ar fi trebuit sa fie pe axele cu came, si e foarte important ca pompa sa fie aliniata cu axele cu came.
Pentru cei care au de gand sa faca distributia la motorul acesta, aici in link-ul de mai jos la minutul 20:16 indica exact cum se face verificarea daca pompa este pe pozitie sau nu:
https://youtube.com/watch?v=...YoLc&t=20m11s
ovidiu91
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2011
- Mesaj Privat
McCasian
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2013
- Mesaj Privat
Desi stiu ca ar pica bine un raspuns scurt si direct, din pacate nu se poate lua o decizie aici pe forum. In locul tau as face urmatoarele:
1. Daca motorul s-a oprit in turatie mica, sunt ceva sanse sa scape nevatamat... au fost destule cazuri la diverse masini. In cazul asta, as lua un set de distributie si l-as pune pe motor. Daca motorul porneste bine si merge bine, ai rezolvat.
2. Daca motorul nu merge bine si bate, atunci il desfaci si inspectezi cat de nasol e si daca merita reparat... un mecanic ar trebui sa isi dea seama imediat cand vede motorul desfacut. Sustin cu tarie ca un motor cu asa problema nu se inspecteaza de un om fara experienta; aici este nevoie de mecanic pentru ca sunt cateva detalii care un ochi neprofesionist le poate scapa din vedere si se apuca de reparat degeaba.
3. indiferent daca repari motorul sau schimbi motorul, tot vrei sa ii pui distributie noua, asa ca distributia cumparata la pasul 1 o sa iti fie de folos.
Daca chiar vrei sa o faci in cel mai profesionist mod, prima si prima data desfaci chiulasa sa inspectezi acolo, apoi vezi ce.... dar nu am inceput asa, pentru ca majoritatea nu prefera varianta asta.
Success.
1. Daca motorul s-a oprit in turatie mica, sunt ceva sanse sa scape nevatamat... au fost destule cazuri la diverse masini. In cazul asta, as lua un set de distributie si l-as pune pe motor. Daca motorul porneste bine si merge bine, ai rezolvat.
2. Daca motorul nu merge bine si bate, atunci il desfaci si inspectezi cat de nasol e si daca merita reparat... un mecanic ar trebui sa isi dea seama imediat cand vede motorul desfacut. Sustin cu tarie ca un motor cu asa problema nu se inspecteaza de un om fara experienta; aici este nevoie de mecanic pentru ca sunt cateva detalii care un ochi neprofesionist le poate scapa din vedere si se apuca de reparat degeaba.
3. indiferent daca repari motorul sau schimbi motorul, tot vrei sa ii pui distributie noua, asa ca distributia cumparata la pasul 1 o sa iti fie de folos.
Daca chiar vrei sa o faci in cel mai profesionist mod, prima si prima data desfaci chiulasa sa inspectezi acolo, apoi vezi ce.... dar nu am inceput asa, pentru ca majoritatea nu prefera varianta asta.
Success.
TCostel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2020
- Mesaj Privat
Sall. Am si eu o problema cu un opel vivaro 2.5 cdti din 2007. A inceput sa bata motorul din mers. Am cumparat un alt motor din dezmembrarii , acelasi cod de motor acelasi an . L am montat dar nu reusesc sa.i dau de cap. Porneste la prima cheie sta 2 3 secunde pornit si se opreste. Motorul l am luat cu injectoarele si rampa de injectie pe el. Ce am pus dupa al meu e pompa de inalta si turbo. Am schimbat senzorul de la volanta si acela de la pompa de inalta. Nimic nici o schimbare. Porneste 2 3 secunde si se opreste.multumesc
McCasian
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2013
- Mesaj Privat
Simptomele de pornit si oprit imediat sunt specifice problemelor de imobilizator, adica nu recunoaste cheia.
Ai schimbat cu ocatia asta si calculatorul masinii, sau ai uitat ceva fire scoase pe undeva?
Totusi, ai spus ca ai montat pompa de inalta pe motorul ce l-ai cumparat... si pompa trebuie sa fie aliniata cu distributia. E posibil ca ceva la distributie sa nu fie chiar la punct, sau daca ai pus pompa doar asa, cel mai probabil nu e aliniata la semn. Sunt video destule pe youtube care arata cum se face distributia la G9U 2.5 dti.
O diagnoza cu calculator ar putea sa iti spuna multe detalii.
Ai schimbat cu ocatia asta si calculatorul masinii, sau ai uitat ceva fire scoase pe undeva?
Totusi, ai spus ca ai montat pompa de inalta pe motorul ce l-ai cumparat... si pompa trebuie sa fie aliniata cu distributia. E posibil ca ceva la distributie sa nu fie chiar la punct, sau daca ai pus pompa doar asa, cel mai probabil nu e aliniata la semn. Sunt video destule pe youtube care arata cum se face distributia la G9U 2.5 dti.
O diagnoza cu calculator ar putea sa iti spuna multe detalii.
TCostel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2020
- Mesaj Privat
TCostel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2020
- Mesaj Privat
McCasian
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2013
- Mesaj Privat
TCostel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2020
- Mesaj Privat
TCostel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2020
- Mesaj Privat
Sall. Am pus toata distributia la punct exact ca in video. Am reusit sa o pornesc in final. Porneste imediat ,dar scoate fum teroare. Si in relantiu si in turatie fum alb. Care ar fi cauza. I am dat avans i am luat avans nu se schimba cu nimic. Daca o turez peste 2000 de ture imi arunca afara si capacul acela de guma de la pompa de inalta de sub senzorul. Si arunca ulei. De ce face oare presiune in motor. Multumesc
TCostel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2020
- Mesaj Privat
- DMihaiSopron
- *
- 4 mesaje
- din 31 Aug 2022
DMihaiSopron
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2022
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,815 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,815
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,600 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,600
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- DMihaiSopron
- *
- 4 mesaje
- din 31 Aug 2022
DMihaiSopron
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2022
- Mesaj Privat
- DMihaiSopron
- *
- 4 mesaje
- din 31 Aug 2022
DMihaiSopron
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2022
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,815 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,815
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- DMihaiSopron
- *
- 4 mesaje
- din 31 Aug 2022
DMihaiSopron
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2022
- Mesaj Privat