CRISTIetz- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
dar am o curiozitate:in cazul in care tu conduci asa linistit,pe drumul tau,iti vezi de ale tale si dintr-o data,din lateral iti apare unu' in fata,ce faci?strangi tare de volan si...astepti impactul?
sau incerci,pe cat posibil,sa il eviti?inclusiv sa tragi de volan,daca este necesar si este un reflex pe care l-am vazut la 99% dintre soferi,in situatii de genul acesta.
.[/quote]
Daa cam asta ar fi instinctul dar total eronat dupa parerea mea... prima reactie ar fi sau ar trebui sa fie FRANA!
elenacimp
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2011
- Mesaj Privat
Dar,in cazul de fata,eu cred ca problemele colegului nostru au pornit de la agentul constatator.
Mie personal,mi s-a intamplat ca politistul,cu codul in mana,sa nu stie ce sanctiune sa imi dea.Asa ca...nu degeaba li se spune "Garcea".
CRISTIetz- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
elenacimp
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2011
- Mesaj Privat
Dar,in cazul colegului,cel care a efectuat manevra de intoarcere,desi si el se afla pe acelasi drum cu prioritate,a pierdut aceasta prioritate in favoarea colegului nostru.Parca asa ne invata codul nostru rutier.Daca gresesc,atunci sa ma corecteze cei mai invatati.
Intr-adevar,este logic ca el a avariat celelalte 2 masini,este responsabil pt asta,dar sunt urmari ale evitarii coliziunii cu celalalt sofer.
matrix007
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
Dar,in cazul colegului,cel care a efectuat manevra de intoarcere,desi si el se afla pe acelasi drum cu prioritate,a pierdut aceasta prioritate in favoarea colegului nostru.Parca asa ne invata codul nostru rutier.Daca gresesc,atunci sa ma corecteze cei mai invatati.
Intr-adevar,este logic ca el a avariat celelalte 2 masini,este responsabil pt asta,dar sunt urmari ale evitarii coliziunii cu celalalt sofer.
Ma bucur ca exista cineva care a inteles cum stau lucrurile.
Am depus plangerea. Acum astept termenul si ma concentrez pe repararea masinii (daca gasesc finante).
- lcf_156
- OP
- 171 mesaje
- din 10 Jan 2011
- Astra 2007 z19dt
- Bucuresti
lcf_156
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2011
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- valyd11
- **
- 381 mesaje
- din 17 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 659 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 659
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Care este greseala? acolo este un marcaj nu simplu de separatie benzi ci ATENTIE de viraj stanga prima masina face manevra urmeaza Opelul atunci se separa soferul cu instinct de carutasul manuitor de haturi ...frana violenta masina continua traiectoria DREPT se vede intentia celuilalt opreste sau continua ....a continuat e clar ca nu spre dreapta e salvarea se corecteaza usor stanga cu rotile blocate si aproape de locul impactului SE ELIBEREAZA FRANA atunci Dacia va ocoli pe portiunea ramasa libera avea acolo 3/4 din banda deci loc exact pentru a trece. NU SE LOVESTE CU ROTILE BLOCATE abia atunci poti fi aruncat de pe traiectorie total necontrolat.Dupa impact aproape 5 secunde nu trece nici o masina ...atunci cu cine se ciocnea chiar daca intra pe contrasens ,el vedea situatia mai bine ca noi fiind cu fata spre directia de mers stia ca mai avea si varianta intrarii pe banda de facut stanga de pe contrasens.......DOUA VARIANTE PERFECT POSIBLE a ales sa stea crispat cu piciorul infrana si culmea sa vireze in sensul de mers al celui care deja intrase in zona mortii.
[/marq] Bine ca a scapat s ie ls icei din Opel am deschis subiectul pentru a arata cat de fragila e granita dintre accident si siguranta ....FACTORUL DETERMINANT ESTE CEL UMAN. Nu va cramponati de alegerea voastra ,invatati exersati...intelegeti ...de acesti parametri intr-o zi vor depinde vietile si integritatea corporala a voasrta si a familiilor voastre SI ASTA NU-I PUTIN.
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 659 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 659
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Truian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2011
- Mesaj Privat
Chiar si presupunand ca vei reusi sa-ti invingi instinctul de a evita pericolul, tot vei avea probleme in a aplica regula ta. Iti dau 2 exemple:
Iti sare in fata un "soricar" cum le zici tu la astia cu scootere, conform regulii tale calci frana si intri in el, ca poate mai e altul in dreapta, nu? Cu siguranta vei calca mai mult decat frana. Sau e polei pe carosabil, iar de data asta iti vine in fata un camion. Nu-mi spune ca ai intra si-n asta ca nu te cred.
Sunt de acord cu tine cu anticipatul. E un obicei care pe mine m-a scapat de multe drumuri la service. Dar ca sofer amator nu pun prea mult pret pe reguli d-astea de aplicat in fractiunea de secunda inainte de impact. Din fericire, instinctul preia legatura pana sa-ti dai tu seama ce s-a intamplat. Daca esti pilot de formula 1, atunci da... ma astept sa faci exact manevrele care sa te scaota din rah*t, dar si p-alea le faci tot pt ca, exersand, ti-au intrat in instinct.
Cu2peuJr
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2011
- Mesaj Privat
Circulam in linie dreapta pe o strada din oras, iar in dreptul marcajului longitudinal dublu continuu un autoturism parcat pe sensul opus cu botul spre mine a executat o manevra de intoarcere (180 de grade), fara sa se asigure si incalcand marcajul continuu, intrand pe sensul meu de mers, in fata mea, in momentul in care eram foarte aproape de zona respectiva. Am franat puternic si incarcand sa evit coliziunea cu acesta, am virat putin dreapta si am acrosat 2 autovehicule (unul foarte putin - doar stopul) stationate pe banda 1, eu aflandu-ma pe banda 2. De remarcat ca facand aceasta manevra nu l-am atins deloc pe cel care a produs efectiv accidentul. Masina mea este cea mai avariata in partea din dreapta fata pentru ca am intrat in spatele uneia dintre masinile stationate.
Sincer , astazi am fost intr-un accident cat se poate de asemanator : tineam banda mea de mers mi-a iesit unu in fata , nu s-a asigurat si am facut accident.
Faza initiala : viteza mea 50 km/h , omul a iesit si cand m-a vazut ca vin spre el s-a blocat si nu am reusit sa mai calce frana , eu vazand ca iese am tras de volan stanga , dar tine cont m-am asigurat ca n-am nimic in spate / fata(contrasens) in caz contrar nu ai voie sa tragi dreapta de volan , in primul rand intrii la urmatoarea categorie : Depasire prin partea DREAPTA a masinii , ceea ce este permis doar pe drum cu sens unic.
Eu m-am asigurat , am tras de volan o tura si jumatate , apasand si frana in acelasi timp , in momentul impactului am ridicat piciorul de pe frana , practic daca nu ridicam piciorul de pe frana, deoarece , fiind lovit in usa-spate , masina a scapat de sub control , iar in momentul calcarii franei masina se poate rasturna . Din impactul cu cel care nu a acordat prioritate am fost proiectat inapoi pe sensul meu de mers , datorita faptului ca m-a luat de spatele masinii aceasta automat a tras spre dreapta intrand intr-un alt autoturism aflat parcat regulamentar .
Dar in cazul tau , si spun aici o parere , daca nu ai loc da eviti prin stanga , nu intra niciodata prin dreapta , pentru ca , sa luam logic , dreapta inseamna trotuar , inseamna masini parcate si altele , tragand dreapta de volan , automat masina ta o lovesti oricum , mai lovesti si alti nevinovati si gandeste-te ca , daca impactul e ceva mai puternic , si un om se afla langa masina parcata , probabil isi verifica pneurile , impingi masina si-l strivesti pe omul nevinovat.
Eu stiu asa , ce m-a invatat instructorul si la legislatie : in cazul unui pericol de accident fara sansa de evitare , sau dupa caz acrosare a altor autoturisme aflate pe partea dreapta a carosabilului , iei volanul ferm in mana , mentii directia , franezi cat este posibil si eventual te rogi sa nu patesti nimic atat tu cat si cel vinovat , caci constiinta ta va ramane marcata in cazul uni deces , chiar daca este decedat cel vinovat.
Pe viitor , incearca sa te gandesti mai intai la tine , apoi la restul , pentru ca in cazul de fata masina ta iesea avariata in orice fel ai fi virat , doar ata ca , asigurarea acopera doar daca soferul respectiv are un impact cu tine.
Si , inca un sfat sper ... asigurarea ta le rezolva problemele celor avariati (fiind parcati) si in caz ca ai si casco la masina iti refaci si masina ta.Mi se pare cel mai ok punct sa asiguri masina cu casco , pentru ca asa esti protejat chiar daca tu produci greseala . Acum fiti multumiti ca nu s-a intamplat mai rau , uite cum imi spune acum toata lumea , masina ti-o face asigurarea nu-i problema , fiarele se stramba se schimba si cu asta basta , fii fericit ca esti intreg si nu ai patit nimic si pe viitor sa fie invatare de minte, si sa speram ca nu o sa mai fie cazul sa se intample asa ceva.
Sper ca ti-am fost cu ceva de folos , asta este dar viata merge inainte si cu bune si cu rele .
- victor_n
- ***
- 979 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
victor_n
- Mesaje scrise: 979
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
matrix007
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
- kosfunny
- **
- 270 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
matrix007
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
Revin cu informatii noi.
In Octombrie 2013 am primit solutia: "Admite in parte acþiunea. Obligã pârâta cãtre reclamant la plata sumei de 13.709,89 lei reprezentând contravaloarea reparatiilor pentru vehiculul marca Volkswagen, serie sasiu xxxxxxxxxxxxxxx si la plata dobanzii legale de la momentul platii pana la rambursare , de catre parata. Respinge cererea privind cel de-al doilea capat de cerere. Obliga parata, catre reclamant la plata sumei de 1300 lei, chetuieli de judecata, reprezentand onorariu avocat. Obliga parata, catre reclamant la plata sumei totale de 938,59 lei, chetuieli de judecata, reprezentand : 933,59 lei taxa de timbru judiciar si 5 lei taxa de timbru". Al doilea capat de cerere se referea la contravaloarea unui alternator nou, intrucat din cel vechi a sarit o mica bucata din carcasa in momentul impactului, fiind totusi functional.
Binenteles ca Astra a facut recurs.
In luna curenta (Februarie) 2014 am primit solutia la recurs: "Respinge recursul ca nefondat. Obligã recurenta sã plãteascã intimatului suma de 500 lei, cu titlu de cheltuieli de judecatã în recurs. Irevocabilã."
Acum citesc prin presa ca Astra ar fi in faliment. Vad totusi ca in continuare incheie asigurari.
matrix007
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
matrix007
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
- kosfunny
- **
- 270 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat