Asa, acum sa va spun ce simptome prezenta masina:
-pornea foarte usor chiar si dimineata la rece, doar ca se auzeau niste batai cand si cand cu intermitenta, care am concluzionat eu ca erau de la injectoare si nu din pompa cum am crezut initial;
-in mers in treapta I si II nu se pute accelera usor sau decelera, apareau niste smuncituri puternice oricit de fin calcai pedala de acceleratie si nu puteai decelera pana nu luai piciorul de tot de pe pedala;
-in gol cu masina oprita nu puteai accelera usor si turatia sa creasca liniar, oricat de fin accelerai turatia sarea de 2200rpm si nu o putei tine din pedala pe plaja 1500-1800rpm;
-la acceleratii puternice peste 3500rpm scotea fum negru de innegrea asfaltul in dreptul tobei de esapament, iar consumul de motorina se marise cu 1-2 litri;
-la schimbarea treptelor de viteza motorul nu decelera instant ci cu o intarziere de 1-2 secunde.
Pana acum simptomele corespund leit cu cele pe care le prezinta Zafirica mea care a fost tare harnicuta in viata ei dar acum mai are si ea toane ca na... a ajuns mare cucoana si ii place sa fie dichisita; doar ca a mea are momente cand nu mai trage deloc parca nu s-ar alimenta si uneori scoate fum alb dar mult si urat rau.
Asadar am purces la demontarea pompei colegului (pe a mea am s-o operez montata pe masina) care a venit cu ea in brate si dupa ce m-am apucat de ea am gasit in partea din fata, sub capul hidraulic, in locul unde vine montat acel electroventil o pata de rugina, cateva picaturi de apa si sita care ingradeste supapa electroventilului era plina de mizerie si gunoaie, incat cu greu mai trecea prin ea motorina. In partea laterala unde se monteaza pistonasul de avans era iar rugina si un pic de apa, iar pistonasul era blocat pe pozitia impins de tot (pozitie de debit minim) si nu puteam scoate inelul galetilor. Am facut eu o cruce lunga ca na era dracul batran
si dupa ce am bagat in inelul galetilor (are 2 gaurele) 2 tije si am miscat de el prin rotire s-a miscat si pistonasul dar de rotit nu se rotea ca sa pot scoate inelul. Ma rog am aprins eu o tigara si l-am tamaiat pe drac si dupa multe insistente si injuraturi fierbinti i-am zis Iesi drace ca aduc ciocanul
dar sa nu credeti ca el s-a si speriat si a iesit asa usor; a trebuit sa ma mai innaduse vreo jumatate de ora pana cand in sfarsit s-a rotit pistonasul si in sfarsit a iesit inelul galetilor. Acesta (inelul) era intact, fara uzuri, dar pistonasul avea urme de rugina iar gaurelele lui le-am suflat cu aer comprimat, la fel am procedat cu toate orificiile. Pompa nu avea piesa de antrenare a capului hidraulic rupta (o sa o numim de acum incolo cruciulita) si nici capul hidraulic nu era uzat.
Am purces deci la curatat cu atentie, la inlaturat urmele de rugina cu smirghel fin de 600, la spalat cu motorina, la desfundat site si suflat cu aer comprimat, apoi am montat la loc pistonasul si inelul si am verificat cum lucreaza; dupa ce m-am declarat multumit am remontat totul la loc si cam in asta a constat operatia de reparatie, care daca o faceati la un service specializat va costa 500euro.
Maine o monteaza colegul pe masina si dupa ce dau si eu cu ea o tura, deseara va spun rezultatul (desi eu stiu ca nu are cum sa nu mearga ca una noua).
Curaj domnilor care aveti simtomele descrise ca se poate rezolva si inca ieftin nu trebuie sa dati o caruta de bani la niste destepti de doi lei care cica se numesc pompagii; in realitate sunt doar niste excroci care vor sa va mulga de bani, trimiteti-i sa-si mulga mamele care i-au facut nu pe noi fratilor ca nu prea avem nevoie de ei.
Pentru cei care nu mai au rabdare sa pun poze si se apuca de treaba sa stiti ca eu va stau la dispozitie in orice problema! Si va doresc Succes