- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
alecsstan
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10978
Cind da caldura am sa pun si osciloscop/multimetru, poze si am sa termin postul.
Care vrea sa scoata sonda sa o faca la rece.
Nu insistati cu tot felul de apa tare, acid, vitriol, spray 2+2 ca o stricati definitiv.
Cind da caldura am sa pun si osciloscop/multimetru, poze si am sa termin postul.
Care vrea sa scoata sonda sa o faca la rece.
Nu insistati cu tot felul de apa tare, acid, vitriol, spray 2+2 ca o stricati definitiv.
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
- enderacing
- *
- 14 mesaje
- din 21 Mai 2007
- Astra 2002 z16xe
enderacing
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salutare!
De mult timp mergeam cu ,,check engine" aprins in bord. Stiam de la tester ca eroarea se
datoreaza sondei lambda 2 , cea de dupa catalizator.
Am schimbat aceasta sonda si eroarea din bord tot nu a disparut imediat.A trebuit sa pun
iar testerul pe ea si sa anulez eroarea : ,,Sonda lambda 2 bank 1".Abia dupa stergerea erorii
a disparut complet.
Intrebare : de ce nu a disparut complet eroarea de cum am schimbat sonda ?
Sa nu fie de la sonda si sa o fi schimbat degeaba ?!
De mult timp mergeam cu ,,check engine" aprins in bord. Stiam de la tester ca eroarea se
datoreaza sondei lambda 2 , cea de dupa catalizator.
Am schimbat aceasta sonda si eroarea din bord tot nu a disparut imediat.A trebuit sa pun
iar testerul pe ea si sa anulez eroarea : ,,Sonda lambda 2 bank 1".Abia dupa stergerea erorii
a disparut complet.
Intrebare : de ce nu a disparut complet eroarea de cum am schimbat sonda ?
Sa nu fie de la sonda si sa o fi schimbat degeaba ?!
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca sapi nitel pe forum vei avea surpriza sa descoperi ca DTC-urile (codurile de eroare) nu dispar asa, prin metamorfoza sau ca urmare a fortei gravitationale .Chiar daca se inlatura cauza, codul de eroare ramane stocat (la tester va aparea, eventual, marcat ca fiind "not present") pana cand sunt sterse. Cu tester-ul, sau se mai vehiculeaza o metoda cu luatul bornei de pe baterie un anumit interval de timp
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
@Je stiu ca aceste coduri nu se sterg decat la tester.Am incercat si cu scosul bornei si nu a mers.Necazul meu ca aceasta sonda a inceput acum o luna cand s-a aprins becul asta de check engine.La tester a aparut eroarea ,,sonda lambda 2 bank 1".Programul folosit este Tech2,la service nu acasa ca nu am interfata. Atunci a sters eroarea , dar dupa aprox. 300 de km a reaparut in timp ce mergeam absolut normal , nu eram in forja iar viteza era undeva la 90,100 km/h.Becul s-a stins singur dupa un anumit timp , sa zic ca am facut acel numar de porniri de 30 , dupa care se stinge singur.
Apoi s-a reaprins iar cand mergeam normal.M-am bagat sub ea si am mai miscat firele pe la sonda lambda , iar cand am dat la cheie becul ,,check" s-a stins.
De aici am dedus eu ca am un contact imperfect in sonda pentru ca ar fi fost prea mare coincidenta sa fac cele 30 de porniri dupa care se stinge singur (asta daca nu s-a mai inregistrat iar vreo eroare).Coincidenta ? Nu prea cred.
Dupa un timp becul iar s-a aprins.Am mai mers asa cam 2000 km si am schimbat azi sonda dar becul nu s-a stins imediat.
Nu mai stiu ce sa cred:
1. Daca sonda era defecta de ce nu s-a stins imediat becul cand am montat-o pe asta noua ?
2. Daca as avea un fir intrerupt intre mufa si calculator atunci nu s-a fi stins becul , ci ar fi continuat sa se aprinda din nou.
Ceva sugestii ?
Apoi s-a reaprins iar cand mergeam normal.M-am bagat sub ea si am mai miscat firele pe la sonda lambda , iar cand am dat la cheie becul ,,check" s-a stins.
De aici am dedus eu ca am un contact imperfect in sonda pentru ca ar fi fost prea mare coincidenta sa fac cele 30 de porniri dupa care se stinge singur (asta daca nu s-a mai inregistrat iar vreo eroare).Coincidenta ? Nu prea cred.
Dupa un timp becul iar s-a aprins.Am mai mers asa cam 2000 km si am schimbat azi sonda dar becul nu s-a stins imediat.
Nu mai stiu ce sa cred:
1. Daca sonda era defecta de ce nu s-a stins imediat becul cand am montat-o pe asta noua ?
2. Daca as avea un fir intrerupt intre mufa si calculator atunci nu s-a fi stins becul , ci ar fi continuat sa se aprinda din nou.
Ceva sugestii ?
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Zice-se ca becul ala nu se stinge/aprinde chiar asa usor. De exemplu, eu am facut un test de debitmetru (scos mufa) acum cateva luni, am pornit masina de vreo 3 ori dupa ce am scos mufa, si am facut ~100 km, pana sa se aprinda becul. Dupa ce am pus mufa la loc, nu s-a stins imediat, si dupa cateva porniri.
Cred ca asta ar da o explicatie la ambele intrebari...
Cred ca asta ar da o explicatie la ambele intrebari...
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Deci este posibil sa nu fi eliminat eroarea ?
Cum as putea sa vad mai in detaliu ce se ascunde in spatele erorii asteia ,,sonda lambda 2 bank 1" ? Ca mecanicul de la service nu stia.
Daca a existat o eroare temporara de 1,2 sec atunci se aprinde becul ?
Am desfacut-taiat cu bomfaierul sonda scoasa afara.Am facut practic o disectie incercand sa
nu distrug nimic prin taiere.Am taiat ,,ogiva" ce intra in galerie.Nu avea depuneri , fantele nu erau obturate.In interior am descoperit o ,,bentita" - dreptunghi mic (2x5 mm) dintr-un material alb seamana ca o creta.Cred ca este substanta reactiva.Dar nu am vazut rezistenta de incalzire a sondei.
Am taiat si cealalt parte, pe unde intra firele si acolo are un izolator de portelan in care prin intermediul unor papucei electrici intra cele 4 fire .Totul arata extrem de normal.
Cum as putea sa vad mai in detaliu ce se ascunde in spatele erorii asteia ,,sonda lambda 2 bank 1" ? Ca mecanicul de la service nu stia.
Daca a existat o eroare temporara de 1,2 sec atunci se aprinde becul ?
Am desfacut-taiat cu bomfaierul sonda scoasa afara.Am facut practic o disectie incercand sa
nu distrug nimic prin taiere.Am taiat ,,ogiva" ce intra in galerie.Nu avea depuneri , fantele nu erau obturate.In interior am descoperit o ,,bentita" - dreptunghi mic (2x5 mm) dintr-un material alb seamana ca o creta.Cred ca este substanta reactiva.Dar nu am vazut rezistenta de incalzire a sondei.
Am taiat si cealalt parte, pe unde intra firele si acolo are un izolator de portelan in care prin intermediul unor papucei electrici intra cele 4 fire .Totul arata extrem de normal.
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ddf nu ai citit in urma, am dat o trimitere :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10978
Pini 1 si 2 fire albe, rezistenta de incalzire......
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10978
Pini 1 si 2 fire albe, rezistenta de incalzire......
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
boca
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Giorno del Borno
- *
- 19 mesaje
- din 02 Jan 2008
- Astra 1993 c16nz
- Cluj
Giorno del Borno
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2008
- Mesaj Privat
- alex_t
- **
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
aveti idee daca sonda lambda e aceeasi la c20ne si c20xe?(ca si parametrii, nu ca si forma)
la masina din semnatura motorul initial a fost un c20ne, iar fostul proprietar l-a schimbat. totusi am un consum destul de mare (15l/100 in oras, 9l/100 exterior). ma gandesc ca dupa transplant nu ar fi schimbat si sonda => consum mare
mentionez ca motorul functioneaza corect, fara intreruperi, sau orice alt fel de probleme. nu se aprinde nici un martor in bord, si de asemenea acum 2 sapt cand am fost la tester nu avea nici o eroare.
la masina din semnatura motorul initial a fost un c20ne, iar fostul proprietar l-a schimbat. totusi am un consum destul de mare (15l/100 in oras, 9l/100 exterior). ma gandesc ca dupa transplant nu ar fi schimbat si sonda => consum mare
mentionez ca motorul functioneaza corect, fara intreruperi, sau orice alt fel de probleme. nu se aprinde nici un martor in bord, si de asemenea acum 2 sapt cand am fost la tester nu avea nici o eroare.
- nashu_lucian
- **
- 445 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 445
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- denisCT
- ****
- 1,408 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,408
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
La Z16XEP chiar mi se pare ca merge mai bine cu becul galben aprins.Asa cum am citit pe aici se pare ca citeste niste valori prestabilite si le ignora pe cele prost-citite.Eventual cica e mai bine sa fie scoasa mufa decat sa ramana cuplata.
Eu mi-am montat o sonda universala ieftina dar acum am valori de 1 . xxx Volti. Multumesc pe aceasta cale lui @1.7dtiEdition pentru diagnoza facuta.
Adica o valoare total aiurea . Insa NU SE MAI aprinde nimica in bord. Am in schimb o manifestare ciudata cand ajung la 160 Km/h sau 5000 rpm se taie o fractiune de secunda injectia ca si cum as intalni o rafala de vant apoi continua sa urce in viteze si chiar ajunge la v maxima.
Se prea poate sa fie de la sonda asta.In primavara o sa o deconectez si o sa fac o tura pe autostrada sa vad dc. mai face .Sa nu fie si vreun defect mecanic : debit insuficient de la pompa etc.
Eu mi-am montat o sonda universala ieftina dar acum am valori de 1 . xxx Volti. Multumesc pe aceasta cale lui @1.7dtiEdition pentru diagnoza facuta.
Adica o valoare total aiurea . Insa NU SE MAI aprinde nimica in bord. Am in schimb o manifestare ciudata cand ajung la 160 Km/h sau 5000 rpm se taie o fractiune de secunda injectia ca si cum as intalni o rafala de vant apoi continua sa urce in viteze si chiar ajunge la v maxima.
Se prea poate sa fie de la sonda asta.In primavara o sa o deconectez si o sa fac o tura pe autostrada sa vad dc. mai face .Sa nu fie si vreun defect mecanic : debit insuficient de la pompa etc.