- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,223 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,223
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
Nemti au inceput sa treaca turbina la consumabile...are si ea o durata de viata la fel ca si motorul...datorita turatilor mari si neschimbarii la timp a filtrului de aer pot duce la moartea acesteia...orice pietricica ce trece de filtrul de aer si ajunge in turbina pot duce la dezechilibrarea acesteie si in final la ruperea paletilor si blocarea ei...variantele sunt multe dar daca ai sa schimbi toate la timpul lor(ulei filtre) ai sa o duci la maximul ei de folosinta..
- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
@aco_008 Prin stil de condus inadecvat te referi la subturat? Si fluieratul acela nu este distinct turbosuflantelor atunci cand intra in functiune la o anumita turatie?
@Ciprinhio Toate au o anumita durata de viata. Varianta cu pietricica suna cam urat, dar nu stiu care e probabilitatea sa se intample.
@Ciprinhio Toate au o anumita durata de viata. Varianta cu pietricica suna cam urat, dar nu stiu care e probabilitatea sa se intample.
- aco_008
- ******
- 4,223 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,223
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Orice turbo are un sunet aparte, insa acesta este foarte diferit atunci cand incepe sa dea semne de oboseala.
Ma refer la mersul subturat, care nu e atat de daunator de unul singur, problemele apar cand se accelereaza puternic de la o turatie prea mica si se forteaza turbina. Ma refer de asemenea la folosirea unui regim de turatie prea mare cat timp motorul este rece. etc etc
Ma refer la mersul subturat, care nu e atat de daunator de unul singur, problemele apar cand se accelereaza puternic de la o turatie prea mica si se forteaza turbina. Ma refer de asemenea la folosirea unui regim de turatie prea mare cat timp motorul este rece. etc etc
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
adevarat...
turbinele de generatie mai veche (exp. cea de la motorul y20dth) au un sunet frumos de la 1800-1900 rpm in sus, acel fluierat placut care creste progresiv odata cu turatiile. exista si turbine mai noi, care nu prea se aud mai deloc. toate, cand crapa, ori crapa treptat, adica fluieratul se ingroasa si devine mai puternic, gen sunet metalic, ori crapa o data si gata, masina merge ca tractorul.
cat despre condusul inadecvat, in principiu mersul subturat e o problema, dar nu acest tip de mers ca atare. poti merge frumos si 2 km in treapta a treia cu 1700 rpm, dar sa mergi asa, constant, iar cand vrei sa accelerezi, reduci in treapta II, nu o calci tare pentru a lua viteza. acest tip de condus distruge turbina. altfel, daca vei cauta pe forum vei gasi fel si fel de topicuri. unii spun ca atunci cand parchezi masina dupa un drum mai serios trebuie sa lasi masina pornita inca 3-4 min, altii spun altele... pana la urma un lucru e clar, turbosuflanta are si ea o durata de viata pe care cei mai multi o scurtam prin modul de condus si ulei prost.
bafta!
turbinele de generatie mai veche (exp. cea de la motorul y20dth) au un sunet frumos de la 1800-1900 rpm in sus, acel fluierat placut care creste progresiv odata cu turatiile. exista si turbine mai noi, care nu prea se aud mai deloc. toate, cand crapa, ori crapa treptat, adica fluieratul se ingroasa si devine mai puternic, gen sunet metalic, ori crapa o data si gata, masina merge ca tractorul.
cat despre condusul inadecvat, in principiu mersul subturat e o problema, dar nu acest tip de mers ca atare. poti merge frumos si 2 km in treapta a treia cu 1700 rpm, dar sa mergi asa, constant, iar cand vrei sa accelerezi, reduci in treapta II, nu o calci tare pentru a lua viteza. acest tip de condus distruge turbina. altfel, daca vei cauta pe forum vei gasi fel si fel de topicuri. unii spun ca atunci cand parchezi masina dupa un drum mai serios trebuie sa lasi masina pornita inca 3-4 min, altii spun altele... pana la urma un lucru e clar, turbosuflanta are si ea o durata de viata pe care cei mai multi o scurtam prin modul de condus si ulei prost.
bafta!
- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
- marius.cr7
- **
- 55 mesaje
- din 22 Jul 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Dambovita
marius.cr7
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
gandestete la un filtru vechi care ajunge sa se rupa hartia si sa treaca ceva prin el...eu am refacut turbina la masina mea,,,si cel care mi-a refacut-o la bucuresti a spus ca 80% din cazuri sunt datorate filtrului de aer care nu e schimbat la timp....de curiozitate o turbina executa 150000de rot pe minut in sarcina maxma poate mai mult...sa ajunga ceva pe palele ei sa o descentreze putin sau chiar sa rupa dintr-o pala...e gata..incepemoartea ei..
- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nmu
- OP
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Sibiu
nmu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
pai... cum asta depinde de modul in care conduce fiecare masina, nu prea ai mari garantii. ideea e ca la reconditionare, iti inlocuieste "miezul" piesei. paleti, ax, etc.... deci, din cea veche mai ramane practic doar carcasa.... acum, cu ce fel de piese le i nlocuiesc pe cele vechi, nu stiu. dar stiu oameni care au facut treaba asta si n-au avut probleme apoi.
- aco_008
- ******
- 4,223 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,223
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,212 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,212
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat