- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Pai daca la temperaturi de 0 grade sau chiar sub(afara), motorul urca pana la 85-90 de grade, atunci termostatul deschide tarziu si asta nu e bine (poate sa fiarba). Cel putin asta a fost explicatia celor de la service.
M-am gandit ca au dreptate, pt ca la mine iarna, ventilatorul intra in fuctiune la aprox. 60 de grade (pe cand vara la 92).
M-am gandit ca au dreptate, pt ca la mine iarna, ventilatorul intra in fuctiune la aprox. 60 de grade (pe cand vara la 92).
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
eu a scris:Pai daca la temperaturi de 0 grade sau chiar sub(afara), motorul urca pana la 85-90 de grade, atunci termostatul deschide tarziu si asta nu e bine (poate sa fiarba). Cel putin asta a fost explicatia celor de la service.
M-am gandit ca au dreptate, pt ca la mine iarna, ventilatorul intra in fuctiune la aprox. 60 de grade (pe cand vara la 92).
M-am gandit ca au dreptate, pt ca la mine iarna, ventilatorul intra in fuctiune la aprox. 60 de grade (pe cand vara la 92).
nu inteleg ce spui. De ce sa porneasca ventilatorul mai devreme iarna ? cand ar trebui sa fie exact invers.
De ce sa deschida tarziu termostatul cand e frig afara ? nu inteleg..
In fine nu sunt documentat 100% pe tema asta... Astept si eu parerea celor mai cunoscatori in domeniu...
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Cred ca am uitat sa precizez ceva si de aceea nu ai inteles, scuze...
Ei bine, eu vorbeam de temperatura la care ajunge apa (valorile de 60 resp 92 erau de la indicatorul de temp de la apa).
Cand e frig afara si motorul merge la, sa zicem, 95 de grade, apa ajunge doar la 60, ca e frig afara, dar termostatul deschide si raceste.
Vara, e altceva, fiind cald afara. Urca si temp la apa mai mult si deschide "teoretic" mai tarziu, adica in momentul in care temp la apa e mai mare, dar la motor temp. e aceeasi ca iarna.
Ei bine, eu vorbeam de temperatura la care ajunge apa (valorile de 60 resp 92 erau de la indicatorul de temp de la apa).
Cand e frig afara si motorul merge la, sa zicem, 95 de grade, apa ajunge doar la 60, ca e frig afara, dar termostatul deschide si raceste.
Vara, e altceva, fiind cald afara. Urca si temp la apa mai mult si deschide "teoretic" mai tarziu, adica in momentul in care temp la apa e mai mare, dar la motor temp. e aceeasi ca iarna.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Cei de la service-ul unde ai fost tu ori sunt prosti, ori le-a fost lene sa-ti repare ceva.
Atata iarna cat si vara, pe pamant sau pe luna, temperatura de functionare a motoarelor este de 80-90 grade, si asta vezi pe indicatorul din bord, pt. asta a fost facut, altfel puneau un bec in cazul in care se supraincalzea, si temperatura motorului iti ziceau sa o verifici cu mana la duzele de incalzire.
La toate masinile cu care am mers, inclusiv dacii, la toate, temperatura apei trebuie sa urce la mijlocul indicatorului, chiar si la -20 grade afara. Irna ce-i drept, urca mai greu, dar tot urca.
Eu iti recoman ca pana cand temperatura apei ajunge macar la 70-80 grade sa nu ii dai acceleratii puternice si prelungite, turatii prea mari dar nici prea mici pt. ca il vei uza mult mai puternic.
Atata iarna cat si vara, pe pamant sau pe luna, temperatura de functionare a motoarelor este de 80-90 grade, si asta vezi pe indicatorul din bord, pt. asta a fost facut, altfel puneau un bec in cazul in care se supraincalzea, si temperatura motorului iti ziceau sa o verifici cu mana la duzele de incalzire.
La toate masinile cu care am mers, inclusiv dacii, la toate, temperatura apei trebuie sa urce la mijlocul indicatorului, chiar si la -20 grade afara. Irna ce-i drept, urca mai greu, dar tot urca.
Eu iti recoman ca pana cand temperatura apei ajunge macar la 70-80 grade sa nu ii dai acceleratii puternice si prelungite, turatii prea mari dar nici prea mici pt. ca il vei uza mult mai puternic.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
eu a scris:Pai daca la temperaturi de 0 grade sau chiar sub(afara), motorul urca pana la 85-90 de grade, atunci termostatul deschide tarziu si asta nu e bine (poate sa fiarba). Cel putin asta a fost explicatia celor de la service.
M-am gandit ca au dreptate, pt ca la mine iarna, ventilatorul intra in fuctiune la aprox. 60 de grade (pe cand vara la 92).
M-am gandit ca au dreptate, pt ca la mine iarna, ventilatorul intra in fuctiune la aprox. 60 de grade (pe cand vara la 92).
*
Du-te la un service cu oameni competenti...
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Am schimbat termostatul acu' o saptamana la Vectra A, C16NZ, din '92. Nu sesizez nici o diferentza la temperatura afishata pe bord, la ceas. Creshte progresiv pina la ~80 shi p'orma sta putzin peste sau la prima linie alba (jumate intre rece shi 90). Am pus de 92 grade. Pompa de apa merge bine. Pe furtunul care vine de la capac chiuloasa la carcasa injector am gasit (shi curatzat) colmatare tipica de mers in regim de temp. scazuta - un fel de spuma galbuie. Nu consuma ulei, am motor bun, nu scapa compresia pe langa segmentzi.Termocupla merga corect. Nu cred ca e o regula la Vectra A, se poate sa fie altceva.
- Mateiux
- **
- 158 mesaje
- din 01 Mai 2004
- Corsa 2006 Z14XE
- Hunedoara
Mateiux
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2006 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2004
- Mesaj Privat
La mine e ceva total atipic si nu intzeleg de ce acum iarna cand e ffff frig imi creste temp motorului mai repede si imi sta mai sus acu decat vara nu cu mult cam 1-2 grade. deasemenea am ajuns cu motorul la 100 de grade de mai multe ori decat vara in situatii similare, la 98 imi deschide termostatu' si scade rapid la normal.
De ce ???
Poate fi de la valva AGR am intzeles ca are efect si asupra temperarurii motorului???
De ce ???
Poate fi de la valva AGR am intzeles ca are efect si asupra temperarurii motorului???
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:
chiciuc a scris:De ce ar pierde mai multa caldura, asa ca asa vrea muschii sai sau pentru ca legile fizice variaza in functie de tipul de alimentare
Argumenteaza (si tine minte ca nu sunt cofeter de meserie... )
Argumenteaza (si tine minte ca nu sunt cofeter de meserie... )
Am uitat sa raspund la asta
Nu stiu cum e cu fizica , dar la modelele diesel este introdus un incalzitor electric...
Ultima modificare facuta de chiciuc la Joi 23 Dec, 2004 4:21 pm
- MadCow
- **
- 286 mesaje
- din 29 Mai 2004
- Astra 2006 Z20LEH
- Iasi
MadCow
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z20LEH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2004
- Mesaj Privat
la mine se incalzeste foarte greu. De obicei stau dimineata 5 minute si o las sa se incalzeasca dupa care plec. Cam in 1-2 km abia se ridica deasupra liniei albastre si imi trebuie 10-15 min de mers ca sa ajunga intre linia albastra si cea de 90 (e posibil ca termostatul sa fie blocat pe deschis si apa sa faca circuit complet?)
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
daniel34
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2004
- Mesaj Privat
Referitor la temperatura de lucru a motorului C20NE, dupa socoteala mea merge mereu constant (fie vara, sau iarna) cam la 80-82 de grade (conform indicatorului meu din bord).
Acul aratator este mereu asezat intre linia albastra si linia lui 90.
Iarna se incalzeste destul de repede (cam intr-un KM), de aceea tind sa cred ca totul la acest capitol functioneaza corect.
Acul aratator este mereu asezat intre linia albastra si linia lui 90.
Iarna se incalzeste destul de repede (cam intr-un KM), de aceea tind sa cred ca totul la acest capitol functioneaza corect.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
am venit azi de la Bucuresti si pot sa declar ca termostatul meu isi face de cap - e in concediu. tot drumul nu a trecut de 80 grade il pap mama lui sa plece fara cerere
Ce trebuie sa fac ceva indicatii, ca nu vreau sa pierd antigelul ca tocmai l-am schimbat (sunt suparat, ca ma gandeam ca poate face probleme pompa de apa dar pe termostat l-am trecut cu vederea ca ii facem o verificare cand am schimbat antigelul)
Ce trebuie sa fac ceva indicatii, ca nu vreau sa pierd antigelul ca tocmai l-am schimbat (sunt suparat, ca ma gandeam ca poate face probleme pompa de apa dar pe termostat l-am trecut cu vederea ca ii facem o verificare cand am schimbat antigelul)
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
chiciuc a scris:am venit azi de la Bucuresti si pot sa declar ca termostatul meu isi face de cap - e in concediu. tot drumul nu a trecut de 80 grade il pap mama lui sa plece fara cerere
Ce trebuie sa fac ceva indicatii, ca nu vreau sa pierd antigelul ca tocmai l-am schimbat (sunt suparat, ca ma gandeam ca poate face probleme pompa de apa dar pe termostat l-am trecut cu vederea ca ii facem o verificare cand am schimbat antigelul)
Ce trebuie sa fac ceva indicatii, ca nu vreau sa pierd antigelul ca tocmai l-am schimbat (sunt suparat, ca ma gandeam ca poate face probleme pompa de apa dar pe termostat l-am trecut cu vederea ca ii facem o verificare cand am schimbat antigelul)
Stai linistit... daca e foarte frig afara si ai caldura data tare se incalzeste foarte greu... La mine in conditiile astea sta putin peste 80 grade (normal sta la 85). Mai urca atunci cand merg cu viteza mare dar scade cand merg relaxat la 80-82 grade (pe indicatorul de bord).
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
pai ce sa spun ca nu prea a fost frig vineri...
pe autostrada am alegat-o 120-140, dar mama lui, s-a mai ridicat ceva cand am iesit de pe autostrada... dar parca nu-mi place nici cum papa motorina... am mers craiova-bucuresti, ce am mai circulat prin craiova, prin bucuresti (733 km si 51 litri) a iesit in consum de 6.9 (7 ce mai) cam mult si pentru 500 (craiova-buc dus intors ) pe afara ...
ma gandesc ca poate e ceva miezerie pe acolo care il tine deschis sau poate s-a belit ?
oricum trebuie sa ii fac o verificare ... indicatii ?
pe autostrada am alegat-o 120-140, dar mama lui, s-a mai ridicat ceva cand am iesit de pe autostrada... dar parca nu-mi place nici cum papa motorina... am mers craiova-bucuresti, ce am mai circulat prin craiova, prin bucuresti (733 km si 51 litri) a iesit in consum de 6.9 (7 ce mai) cam mult si pentru 500 (craiova-buc dus intors ) pe afara ...
ma gandesc ca poate e ceva miezerie pe acolo care il tine deschis sau poate s-a belit ?
oricum trebuie sa ii fac o verificare ... indicatii ?
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
Eu nu am apucat caldura cu a mea, dar de 3 saptamani de cand o am (e si primul diesel din istoria mea de sofer), am observat ca : motorul se incalzeste mult mai greu ca la benzina (cca 15-20min), ajunge la 90 grade si sta fix bat acolo, nu se misca un grad in + sau in -, indiferent daca mergi in aglomeratie, sau pe autostrada cu 180km/h ; in plus, am mai observat ca se si raceste foarte greu motorul : dupa 30-60 min dupa ce am oprit motorul, cand o pornesc, baga caldura din prima.
La benzinare, comportamentul e total altfel.
La benzinare, comportamentul e total altfel.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
deci sa ma ajut ...
temp de deschidere pt termostat la x20dtl si x20dth este de ~92 grade.
la x20dtl termostatul e incorporat in suport (deci se schimba cu suport cu tot) pret 1700000 (35 euro fara tva - la opel - fiind piesa originala banui ca au pretul cel mai bun, la magazin estimat 2 mil se stie exact cand vine piesa). Solutie intermediara ar fi instalarea unui termostat pe furtunul care se duce la radiator. Dupa termostat pleaca 3 furtune (radiator, incalzire interior -banui- si unu nu stiu). Cine vrea sa faca treaba ca la carte trebuie sa puna pe fiecare un termostat. Doar 2 sunt suficient de groase pt a tine cate un termostat.
la x20dth se pare ca se poate schimba numai termostatul ~ 350k lei.
Cum se verfica pe masina termostatul ? Se porneste masina, se lasa putin pana indicatorul iese din zona albastra si verifica radiatorul daca e cald.
temp de deschidere pt termostat la x20dtl si x20dth este de ~92 grade.
la x20dtl termostatul e incorporat in suport (deci se schimba cu suport cu tot) pret 1700000 (35 euro fara tva - la opel - fiind piesa originala banui ca au pretul cel mai bun, la magazin estimat 2 mil se stie exact cand vine piesa). Solutie intermediara ar fi instalarea unui termostat pe furtunul care se duce la radiator. Dupa termostat pleaca 3 furtune (radiator, incalzire interior -banui- si unu nu stiu). Cine vrea sa faca treaba ca la carte trebuie sa puna pe fiecare un termostat. Doar 2 sunt suficient de groase pt a tine cate un termostat.
la x20dth se pare ca se poate schimba numai termostatul ~ 350k lei.
Cum se verfica pe masina termostatul ? Se porneste masina, se lasa putin pana indicatorul iese din zona albastra si verifica radiatorul daca e cald.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
La 35 de Euro nu se mai pune problema de solutii "intermediare" care pot sa-ti faca varza motorul... pui unul nou si gata...
Cat despre pusul pe furtun... nu il agreez, un termostat face legatura in mod continuu intre DOUA circuite de racire ( "ala micu", adica plimba apa din motor din chiulasa la baza cilindrilor, si "ala mare" cuprinzand si radiatorul, in mod continuu si incercand sa pastreze temperatura fluidului de racire cat mai constanta) ori unul pus pe furtun nu poate avea decat un rol "ON/OFF"...
Cat despre pusul pe furtun... nu il agreez, un termostat face legatura in mod continuu intre DOUA circuite de racire ( "ala micu", adica plimba apa din motor din chiulasa la baza cilindrilor, si "ala mare" cuprinzand si radiatorul, in mod continuu si incercand sa pastreze temperatura fluidului de racire cat mai constanta) ori unul pus pe furtun nu poate avea decat un rol "ON/OFF"...
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
hmm, 35 euro in mioritica e mai mult de jumatate din salariu minim... dar aici nu e vorba de asta...
sunt deci 3 circuite dupa termostat
- radiatorul - rol de racire (de asta nu vorbim sunt lucrurile clare)
- caloriferul intern - rol de incalzire habitaclu (asta in prima faza il punem pe rece si il scoatem din ecuatie)
- si ala de care zici tu (nu pot sa te contrazic) - cand e motorul rece pe circuitul asta avem lichid rece, si pe masura ce motorul se incalzeste se incalzeste si el (da nu e o temp constanta, dar are loc si o trecere brusca de la 10 grade la 92 cand se deschide termostatul). Sigur are un rol, ca altfel nu era pus. Un rol poate sa fie sa se incalzeasca motorul mai repede si se sunteaza anumite zone ale motorului.
trebuie vazut cum e in spate poate ca nici nu e dupa termostat... poate sa verifice cineva care are un 20dtl. sa spuna imi spuna daca se incalzeste inainte de a se deschide termostatul
sunt deci 3 circuite dupa termostat
- radiatorul - rol de racire (de asta nu vorbim sunt lucrurile clare)
- caloriferul intern - rol de incalzire habitaclu (asta in prima faza il punem pe rece si il scoatem din ecuatie)
- si ala de care zici tu (nu pot sa te contrazic) - cand e motorul rece pe circuitul asta avem lichid rece, si pe masura ce motorul se incalzeste se incalzeste si el (da nu e o temp constanta, dar are loc si o trecere brusca de la 10 grade la 92 cand se deschide termostatul). Sigur are un rol, ca altfel nu era pus. Un rol poate sa fie sa se incalzeasca motorul mai repede si se sunteaza anumite zone ale motorului.
trebuie vazut cum e in spate poate ca nici nu e dupa termostat... poate sa verifice cineva care are un 20dtl. sa spuna imi spuna daca se incalzeste inainte de a se deschide termostatul