- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Mr.hat a scris:Adik sa inteleg ca dupa aprox 10 min temperatura tre` sa fie la 90 de grade ??? si dc nu se intampla acest lucru ii bai ? la mine iarna ajunge la 90 de grade ffffff rar si asta numai cand prind aglomeratie mare in centrul orasului
*
Exact si ai norocul ca termostatul se blocheaza (statistic) in 90 % din cazuri in pozitia "deschis" ca altfel ai fi prajit motorul...
Nu stiu daca acest blocaj este "calculat" sa se strice in pozitia "deschis" dar stiu ca este una din bolile fregvente la Opel, astfel ca multe garaje il schimba "preventiv" la anumite operatii mai mari care necesita demontarea motorului in zona respectiva (ca si la mine, schimbarea curelei de distrib. spre cinstea lor montajul mi s-a facut fara manopera suplimentara -am intrebat- caci "oricum am demontat")
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:Si eu am observat ca motorul pe care il am pe masian noua (diesel) se incalzeste mai greu fata de cel pe care aveam pe masina veche (benzina), insa la motorul diesel, temperatura variaza mult mai putin, indiferent de mers in aglomeratie, in forta, etc.
*
Nu exista nici un argument plauzibil la aceasta chestie...
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:
*
Nu exista nici un argument plauzibil la aceasta chestie...
sandumbogdan a scris:Si eu am observat ca motorul pe care il am pe masian noua (diesel) se incalzeste mai greu fata de cel pe care aveam pe masina veche (benzina), insa la motorul diesel, temperatura variaza mult mai putin, indiferent de mers in aglomeratie, in forta, etc.
*
Nu exista nici un argument plauzibil la aceasta chestie...
nu stiu cum e la benzina, ca nu am avut, dar la dieselul meu acul, odata ce a ajuns la 90, acolo sta, vara sau iarna. chiar si in aglomeratie, vara, urca mai putin de 1 grad (la ochiometrru).
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Slick a scris:Cum se verifica termostatul pe masina ?
*
Se pune la fiert impreuna cu 2-3 morcovi, patrunjel si un termometru... si se citeste temperatura indicata cand acesta incepe sa se deschida.
Daca nu esti pretentios, legumele poti sa nu le pui...
Ultima modificare facuta de sorin666 la Mar 14 Dec, 2004 3:23 pm
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Slick a scris:Citez... "pe masina"... Pun masina intr-un ceaun mare cu morcovi si alte legume ? Stiu metoda asta de-asta am intrebat "pe masina"
*
Nu prea ai cum, dacat (aproximativ) daca indicatiile termometrului cresc rapid si se stabilizeaza pe la 90 °
Dar in general nu e greu de demontat...
Al mau a costat 26 de Euro, asa ca nu va mai zgarciti (cei care aveti simptomele de mei sus) si schimbati-l, daca nu veti da mai mult de atat in Internet Cafe, discutand
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Si la mine se comporta fix la fel cum zice Slick. Cineva mi-a spus ca daca aeroterma face cald cum trebuie (si cu asta n-am probleme) nu are nimic termostatul.
Cat despre schimbatul termostatului nu e vorba de 26 de EURO, ci de cum lucreaza cei de la service-urile noastre (din toata RO). Mai bine ma lipsesc.
Cat despre schimbatul termostatului nu e vorba de 26 de EURO, ci de cum lucreaza cei de la service-urile noastre (din toata RO). Mai bine ma lipsesc.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
dieselul pierde mai putina caldura ca otto si trebuie sa fie si in sarcina sa se incalzeasca ...
se poate masura temperatura apei pe masina sa vezi cat de calibrat e indicatorul. problema e ca nu prea poti sa vezi cand se inchide/deschide termostatul. operatia in sine se poate face cand schimb lichidul de racire si nu numai.
se poate masura temperatura apei pe masina sa vezi cat de calibrat e indicatorul. problema e ca nu prea poti sa vezi cand se inchide/deschide termostatul. operatia in sine se poate face cand schimb lichidul de racire si nu numai.
Mishu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2004
- Mesaj Privat
eu a scris:Si la mine se comporta fix la fel cum zice Slick. Cineva mi-a spus ca daca aeroterma face cald cum trebuie (si cu asta n-am probleme) nu are nimic termostatul.
Cat despre schimbatul termostatului nu e vorba de 26 de EURO, ci de cum lucreaza cei de la service-urile noastre (din toata RO). Mai bine ma lipsesc.
mdah...corect...tot timpu' incearca sa te fure astia la service daca nu cunosti pe nimeni cat de cat
Cat despre schimbatul termostatului nu e vorba de 26 de EURO, ci de cum lucreaza cei de la service-urile noastre (din toata RO). Mai bine ma lipsesc.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
chiciuc a scris:dieselul pierde mai putina caldura ca otto si trebuie sa fie si in sarcina sa se incalzeasca ...
se poate masura temperatura apei pe masina sa vezi cat de calibrat e indicatorul. problema e ca nu prea poti sa vezi cand se inchide/deschide termostatul. operatia in sine se poate face cand schimb lichidul de racire si nu numai.
se poate masura temperatura apei pe masina sa vezi cat de calibrat e indicatorul. problema e ca nu prea poti sa vezi cand se inchide/deschide termostatul. operatia in sine se poate face cand schimb lichidul de racire si nu numai.
*
De ce ar pierde mai multa caldura, asa ca asa vrea muschii sai sau pentru ca legile fizice variaza in functie de tipul de alimentare
Argumenteaza (si tine minte ca nu sunt cofeter de meserie... )
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Eu nu stiu de ce se intampla acest lucru, insa si la motoarele de la wv pe motorina, si la opel, si la fiat, am observat ca temperatura la apa sta fix (80 sau 90 grade, depinde de motor), indiferent daca e de mers in aglomeratie puternica in oras sau la viteze f. ridicate. La un motor pe benzina creste putin temperatura la apa la viteze mari si in aglomeratie puternica in oras de multe ori mai porneste si ventilatorul chiar.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:Eu nu stiu de ce se intampla acest lucru, insa si la motoarele de la wv pe motorina, si la opel, si la fiat, am observat ca temperatura la apa sta fix (80 sau 90 grade, depinde de motor), indiferent daca e de mers in aglomeratie puternica in oras sau la viteze f. ridicate. La un motor pe benzina creste putin temperatura la apa la viteze mari si in aglomeratie puternica in oras de multe ori mai porneste si ventilatorul chiar.
*
Da, asta inseamna ca regulatorul de temperatura (termostatul) este mai bine conceput, nu ca cantitatea de caldura de evacuat nu variaza... Oricum, termostatul (impreuna cu pompa de apa la motoarele pe benzina si ulei la cele pe motorina) constituie unul din "punctele negre" specifice marcii...
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Am fost la service si in sfarsit m-am lamurit. Atat timp cat aeroterma baga caldura (si asta constant) motorul are temperatura de lucru necesara si corecta. Nu conteaza indicatorul de la apa decat daca arata peste normal, sau daca nu intra ventilatorul, atunci termostatul este stricat.
Daca acul de la temperatura sta jos, inseamna doar ca racirea se face bine.
Totusi, daca creste consumul simtitor, e posibil sa fie probleme cu temperatura de lucru a motorului.
Cei care au Vectra A pot sa stea linistiti. Asa trebuie sa se comporte iarna, mai ales daca faceti drumuri scurte prin oras.
Daca acul de la temperatura sta jos, inseamna doar ca racirea se face bine.
Totusi, daca creste consumul simtitor, e posibil sa fie probleme cu temperatura de lucru a motorului.
Cei care au Vectra A pot sa stea linistiti. Asa trebuie sa se comporte iarna, mai ales daca faceti drumuri scurte prin oras.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Pai stai asa ca nu e tocmai corect ce spun ei.
Daca de exemplu termostatul ramane deschis, racirea functioneaza tot timpul mentinand motorul rece mult timp -> uzura.
Cat timp motorul nu este la temperatura optima racirea NU trebuie sa functioneze deloc, motorul avand nevoie sa se incalzeasca in perioada asta...
Daca de exemplu termostatul ramane deschis, racirea functioneaza tot timpul mentinand motorul rece mult timp -> uzura.
Cat timp motorul nu este la temperatura optima racirea NU trebuie sa functioneze deloc, motorul avand nevoie sa se incalzeasca in perioada asta...
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
eu a scris:Pai, daca baga cald in masina, e la temperatura optima
gresit ! Ce inseamna cald ? 40 grade? daca baga aer de 40 grade motorul are vreo 50 maxim 60 adica nu la temperatura optima. Temperatura optima e pe la 85-90 grade. Ia fa tu diferenta intre caldul care il baga dupa 5 minute si caldul care il baga dula 25 minute cand te frige aerul daca dai la maxim...