Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La momentul cand mi-am cumparat masina din Austria (proprietar persoana fizica) aveam 166.000km in bord.

De atunci am parcurs 34.000km pe Romania, perioada in care am schimbat urmatoarele :

- dupa 3.000km de la achizitie am schimbat curea distributie,intinzator,rola ghidaj,curele transmisie 3buc, pompa apa
- am facut 1 flush de ulei si 4 schimburi de ulei motor (10w40, 5w40, 0w40, 5w40) cu filtrele de ulei,motorina,aer,polen aferente
- conducta de clima de joasa pierdea freon era sudata si avea un por, am schimbat-o si am adaugat freon+ulei compresor
- am spalat radiatorul cu detartrant de obiecte sanitare si tot circuitul de racire cu sare de lamaie 10%, apoi am pus 2.5l antigel nou cu silicati + 4l apa demineralizata
- am schimbat tot lichidul de frana din circuitul de frana, apoi am aerisit franele
- mi-a cedat pompa de servodirectie si am reconditionat-o complet, asa ca am schimbat si uleiul de servodirectie
- am schimbat discuri+placute frana noi pe fata (pe spate e ok, discurile sunt groase si placutele au uzura medie)

In opinia mea au mai ramas de facut urmatoarele :
- de curatat sorbul din rezervorul de motorina (operatie care o voi face in acest weekend).
- de curatat intercooler-ul in interior cu motorina (operatie care o voi face in acest weekend).
- de completat sau schimbat uleiul din cutia de viteze.

Acum 1 an si jumatate am ridicat pe cric roata de pe partea cutiei ca sa verific nivelul uleiului din cutie si apoi am scos afara busonul lateral indicator de nivel - imediat a curs afara un ulei curat rosu inchis la culoare, dar pana am insurubat eu la loc busonul am pierdut cam 200ml de ulei din cutie.

Avand in vedere ca acum uleiul de cutie are deja un rulaj de 200.000km (pe motor diesel, turatii pana in 3.000rpm), intrebarea mea ar fi urmatoarea 'Ce sa fac in ceea ce priveste uleiul din cutia de viteze ?'

(1) sa completez cei 200ml cu ulei de cutie rosu (am deja cumparat 1l ulei de cutie original pentru Vectra B)
(2) sa bag un 250ml aditiv Metabond pentru ulei de cutii de transmisie
(3) sa schimb uleiul din cutie (sa-l scot afara prin aspiratie, apoi sa bag 1.7l ulei GM original de Vectra B)
(4) sa nu fac nimic si sa merg in continuare asa... si pana cand ? (am facut deja 25.000km fara sa completez cei 200ml care i-am pierdut, cutia se comporta normal intra in viteze foarte usor, mai putin in viteza de mers-inapoi unde uneori nu-mi intra din prima).

M-am tot gandit cum ar fi mai bine sa procedez si deocamdata am ales optiunea (2)

Rog colegii care au mai facut acest pas, sau cei ce au experienta necesara si stiu ce trebuie facut - sa vina cu o opinie proprie, am rugamintea doar sa si argumentati de ce ar trebui sa procedez astfel.

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

  • Gatica

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea este sa completezi pana la nivel cu ulei original. Gandeste-te ca masina ta a fost facuta in vremurile cand cutia de viteze se schimba o data cu masina. Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba uleiul daca pe magnet ai span, pune GM 19 40 182
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfat, banuiesc ca magnet ar trebui sa fie busonul de evacuare ? Pentru ca modelul asta de cutie se pare ca nu are buson de evacuare, iar daca vreau sa scurg tot uleiul va trebui sa desfac capacul din partea de jos a cutiei si care e etansat pe garnitura sau silicon. Si cand vine vorba de etansare, intotdeauna am emotii daca nu cumva dupa o perioada de timp/km incepe sa curga. Am scut motor care imbraca foarte bine masina pe dedesupt si daca curge, cred ca o sa-mi dau seama prea tarziu ca am ramas fara ulei in cutie.

Din postarile tale anterioare care au in general abordari tehnice detaliate am dedus ca te ocupi de reconditionat motoare, asa ca intreb cu interes daca cunosti vre-un caz in care Metabond GT a avut efecte negative dupa adaugarea in uleiul din cutie ? Am vazut ca, in particular pentru acest produs, are un certificat care atesta ca nu are efecte negative daca este adaugat in ulei de transmisie. Sincer, imi era cel mai simplu asa... sa bag un aditiv care sa tina inca 'nnn.nnn' km pana se termina cutia fizic (daca se termina).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu pune aditivi in ulei, indiferent ca e cutie sau motor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR