B35VUP
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
Putini sunt cei care vor intelege care-i problema cu filmuletul asta.
Dar,
exista o lege nescrisa in tehnologie care spune ca, un lucru revolutionar introdus pe o etapa
face cat 10 lucruri revolutionare ingramadite intr-una singura.
Nemtii stiu asta chiar foarte bine.
Sper sa nu fiu inteles gresit, apreciez ingeniozitatea inginerilor francezi chiar foarte mult
insa nu sunt dispus sa fiu pilot de incercari pe banii mei.
Sau altfel spus ma astept la o gramada de bube la acest motor in varianta actuala v1.0
insa in varianta v3.0 ar putea fi o bijuterie.
Reactii?
- RaduAL
- **
- 352 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Bucuresti
RaduAL
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Sa inteleg ca cei de la Renault au dezvoltat un motor in 3 cilindri de 900cmc?
Daca vrei sa afli parerea mea despre acest lucru iti pot spune ca este un motor conceput pentru modelele mici de oras, cum e Clio, cu scopul reducerii emisiilor si a consumului, un motor pentru care se vor plati taxe mici si care se va vinde cu miile in tara noastra datorita pretului.
Nu inteleg care este de fapt scopul acestui topic? Sa ne dam cu parerea despre noul motor Renault sau sa aflam ca tu, in baza unui filmulet de prezentare, te-ai decis sa nu iti achizitionezi in veci masina facuta de francezi. Poate nu faci parte din target-ul lor.
Numai bine
Daca vrei sa afli parerea mea despre acest lucru iti pot spune ca este un motor conceput pentru modelele mici de oras, cum e Clio, cu scopul reducerii emisiilor si a consumului, un motor pentru care se vor plati taxe mici si care se va vinde cu miile in tara noastra datorita pretului.
Nu inteleg care este de fapt scopul acestui topic? Sa ne dam cu parerea despre noul motor Renault sau sa aflam ca tu, in baza unui filmulet de prezentare, te-ai decis sa nu iti achizitionezi in veci masina facuta de francezi. Poate nu faci parte din target-ul lor.
Numai bine
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
cred ca colegul @B35VUP
se refera la faptul ca francezi astia au incercat sa stranga prea multa tehnologie intr-un motor de ,,drujba,, si ma refer la Variable Valve Timing (VVT), sistemul Stop & Start , recuperare a energiei de frânare, o pompa de ulei variabilã , thermomanagement , ºi un efect de rostogolire mare (pentru ardere rapidã, stabilã),
si cred ca aici este defapt problema de mai sus intretinerea si fiabilitatea acestui motor
se refera la faptul ca francezi astia au incercat sa stranga prea multa tehnologie intr-un motor de ,,drujba,, si ma refer la Variable Valve Timing (VVT), sistemul Stop & Start , recuperare a energiei de frânare, o pompa de ulei variabilã , thermomanagement , ºi un efect de rostogolire mare (pentru ardere rapidã, stabilã),
si cred ca aici este defapt problema de mai sus intretinerea si fiabilitatea acestui motor
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
In Europa taxele si etc sunt calculate la cilindree. In consecinta exista un trend de a se produce motoare mici.
Acum drept e ca un motor mic o sa se chinuie cu o caroserie mare, asa ca, folosindu-se diverse tehnologii, se incearca fie eficientizarea motorului (sa nu uitam ca randamentul unui motor cu combustie interna e destul de mic, deci e de unde imbunatati) fie supraalimentarea lui. Ori se', ori se', da' sa ii creasca puterea, sa nu trebuiasca sa iti cari bagajele cu spatele, cand dai de o panta...
Din filmuletul de prezentare nu mi s-a parut nimic deosebit la motorul asta. E acelasi motor pe care il stim toti, la baza, functioneaza pe acelasi principiu. E, ca i-au mai facut un cot la admisie, ca au timing variabil la valve, ca i-or fi pus magneti pe conducta de alimentare, or fi facut crestaturi pe chiulasa si alte alea... tot acelasi motor ramane.
Si da, eu fac parte dintre cei multi care nu au priceput care e buba cu filmul asta. De fapt nu am prea priceput rolul topicului, insa sper ca al nostru coleg b35vup sa ne lumineze...
Acum drept e ca un motor mic o sa se chinuie cu o caroserie mare, asa ca, folosindu-se diverse tehnologii, se incearca fie eficientizarea motorului (sa nu uitam ca randamentul unui motor cu combustie interna e destul de mic, deci e de unde imbunatati) fie supraalimentarea lui. Ori se', ori se', da' sa ii creasca puterea, sa nu trebuiasca sa iti cari bagajele cu spatele, cand dai de o panta...
Din filmuletul de prezentare nu mi s-a parut nimic deosebit la motorul asta. E acelasi motor pe care il stim toti, la baza, functioneaza pe acelasi principiu. E, ca i-au mai facut un cot la admisie, ca au timing variabil la valve, ca i-or fi pus magneti pe conducta de alimentare, or fi facut crestaturi pe chiulasa si alte alea... tot acelasi motor ramane.
Si da, eu fac parte dintre cei multi care nu au priceput care e buba cu filmul asta. De fapt nu am prea priceput rolul topicului, insa sper ca al nostru coleg b35vup sa ne lumineze...
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
1.Motor mic=masina mica.La ce bun pentru persoanele de peste 180cm inaltime.Poate media Europeana e in scadere.Dar eu raman o persoana care nu prea are loc intr-o masina de asemenea dimensiuni.
2.Motor mic = plaje de turatii mai mari = Motorul moare mai repede.NU cred ca o sa reziste fara investitie majora mai mult de 1000.000km.Stiu ca nu o sa tin o masina atata timp.Dar nu toata lumea i-si va permite sa o cumpere de noua.
Pe bancul de probe orice rezista mai mult.
3.Motor mic = nimic nou.
4.Distributie pe lant = nimic nou
5.-50%,-30%,-25% fata de cat?
2.Motor mic = plaje de turatii mai mari = Motorul moare mai repede.NU cred ca o sa reziste fara investitie majora mai mult de 1000.000km.Stiu ca nu o sa tin o masina atata timp.Dar nu toata lumea i-si va permite sa o cumpere de noua.
Pe bancul de probe orice rezista mai mult.
3.Motor mic = nimic nou.
4.Distributie pe lant = nimic nou
5.-50%,-30%,-25% fata de cat?
- Cristy_13
- ***
- 764 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
- RaduAL
- **
- 352 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Bucuresti
RaduAL
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Ai dreptate, motor mic=masina mica= Ford Focus 1.0 EcoBoost sau si mai mica Skoda Octavia 1.2 TSI, etc
In ceea ce priveste fiabilitatea, asta ramane de vazut, mai ales dupa ce vedem pretul lui. Daca tine 100.000 Km fara reparatii serioase si costa 5-6000 euro, eu zic ca merita chiar daca te duci la piata cu ea si la servici.
In ceea ce priveste fiabilitatea, asta ramane de vazut, mai ales dupa ce vedem pretul lui. Daca tine 100.000 Km fara reparatii serioase si costa 5-6000 euro, eu zic ca merita chiar daca te duci la piata cu ea si la servici.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
B35VUP
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
B35VUP
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu acum va spun o perere din punctul de vedere al unui sofer de symbol cu motor 1.5 dci 85 cp
timp de 3 ani eu si sotia mea am condus masina de servici a sotiei
masina a fost cumparata (in leasing de catre firma la care era angajata sotia) cu 4 km in bord (cat au frecat-o astia in reprezentanta sau la spalatorie)
dupa 2 ani si 45.000 de km, timp in care masina a facut absolut toate reviziile (la fiecare 10.000 de km) in reprezentantele din Galati sau Braila (pe cheltuiala firmei, deci doar cu piese de origine, ulei recomandat, etc) masina a picat testul ITP (facut tot la reprezentanta) din cauza uzurii la bucse
acum ma intreb eu, aceasta masina poate fi considerata fiabila?
eu zic clar NU...
si ca sa nu va mai zic, in 3 ani si vreo 2 luni cand masina a fost predata, in bord avea putin peste 67000 de km (deci nu s-a mers foarte mult)
1. incepuse sa bata ceva la ambreiaj (ulterior mi-am dat seama ca era volanta, dupa ce am luat opel-ul si se comporta la fel, insa pe asta l-am luat SH si cu problema asta)
2. avea o bataie puternica in volan de la 50 de km in sus (cu rotile echilibrate la reprezentanta, anvelope noi puse pe jantele originale ale masinii)... cand erai la volan ziceai ca ai parkinson. pribabil coloana de directie dusa
3. ardea becurile de faza scurta intr-o veselie (1-2 pe luna, le schimbam la fel la reprezentanta)
4. la 2 ani si vreo saptamana de la cumparare am ramas cu maneta de la schimbator in mana ( da, a iesit din nuca respectiva, schimbat toata chestia aia la reprezentanta cu alts nous pe cheltuiala firmei)
dupa schimbare cand bagai in marche-arriere ziceai ca ai autobuz de-ala comunist, caraia in draci...
am mers la reprezentanta, astia au tras concluzia ca ar fi ceva de la ambreiaj...
conducerea firmei nu a vrut sa mai repare si aceasta chestie...
nu-i bai, am mers asa cu masina (nu era a noastra)
5. portbagajul se deschidea cand vroia el (adica la 2-3-4 apasari pe buton, aleatoriu, inca de cand era masina noua)
acum nu contest, poate nu stiu eu sa conduc, poate nu stie sotia, poate nefiind masina noastra am abuzat putin de ea insa eu ma intreb masinile astea care au sute de mii de km pe taximetrie de ce se comporta mult mai bine?
aici nu ma refer la masinile scumpe (mertz sau altele) ci la cele accesibile tuturor (Opel, VW, Ford)
pentru ca renault face niste tigai de masini...
gata, am facut ditamai postu insa am vrut sa va zic ce am patit cu o "masina"...
in vecii vecilor nu voi mai cumpara renault sau alta masina de origine frantuzeasca...
timp de 3 ani eu si sotia mea am condus masina de servici a sotiei
masina a fost cumparata (in leasing de catre firma la care era angajata sotia) cu 4 km in bord (cat au frecat-o astia in reprezentanta sau la spalatorie)
dupa 2 ani si 45.000 de km, timp in care masina a facut absolut toate reviziile (la fiecare 10.000 de km) in reprezentantele din Galati sau Braila (pe cheltuiala firmei, deci doar cu piese de origine, ulei recomandat, etc) masina a picat testul ITP (facut tot la reprezentanta) din cauza uzurii la bucse
acum ma intreb eu, aceasta masina poate fi considerata fiabila?
eu zic clar NU...
si ca sa nu va mai zic, in 3 ani si vreo 2 luni cand masina a fost predata, in bord avea putin peste 67000 de km (deci nu s-a mers foarte mult)
1. incepuse sa bata ceva la ambreiaj (ulterior mi-am dat seama ca era volanta, dupa ce am luat opel-ul si se comporta la fel, insa pe asta l-am luat SH si cu problema asta)
2. avea o bataie puternica in volan de la 50 de km in sus (cu rotile echilibrate la reprezentanta, anvelope noi puse pe jantele originale ale masinii)... cand erai la volan ziceai ca ai parkinson. pribabil coloana de directie dusa
3. ardea becurile de faza scurta intr-o veselie (1-2 pe luna, le schimbam la fel la reprezentanta)
4. la 2 ani si vreo saptamana de la cumparare am ramas cu maneta de la schimbator in mana ( da, a iesit din nuca respectiva, schimbat toata chestia aia la reprezentanta cu alts nous pe cheltuiala firmei)
dupa schimbare cand bagai in marche-arriere ziceai ca ai autobuz de-ala comunist, caraia in draci...
am mers la reprezentanta, astia au tras concluzia ca ar fi ceva de la ambreiaj...
conducerea firmei nu a vrut sa mai repare si aceasta chestie...
nu-i bai, am mers asa cu masina (nu era a noastra)
5. portbagajul se deschidea cand vroia el (adica la 2-3-4 apasari pe buton, aleatoriu, inca de cand era masina noua)
acum nu contest, poate nu stiu eu sa conduc, poate nu stie sotia, poate nefiind masina noastra am abuzat putin de ea insa eu ma intreb masinile astea care au sute de mii de km pe taximetrie de ce se comporta mult mai bine?
aici nu ma refer la masinile scumpe (mertz sau altele) ci la cele accesibile tuturor (Opel, VW, Ford)
pentru ca renault face niste tigai de masini...
gata, am facut ditamai postu insa am vrut sa va zic ce am patit cu o "masina"...
in vecii vecilor nu voi mai cumpara renault sau alta masina de origine frantuzeasca...
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Americanii faceau masini cu motoare peste 3 litri. Cand voiau mai mult, mareau capacitatea motorului. Au venit japonezii si europenii cu motoare care lor l-i se pareau jucarii si le dadeau bataie la monstrii americani.
Ford deja a inceput sa produca motoare Ecoboost de 1 litru in trei cilindri cu puteri de 100 si 125 CP. Aceste motoare deja au inceput sa inlocuiasca aspiratele de 1,4 si 1,6 litri. Garantia acestor motoare este data de Ford in aceleasi conditii ca si pentru celelalte motoare comercializate. Mai mult, chiar am citit ca Ford urmeaza sa scoata 170 CP din motorisca asta.
Tehnologia avanseaza, conceptiile.....mai greu.
Ford deja a inceput sa produca motoare Ecoboost de 1 litru in trei cilindri cu puteri de 100 si 125 CP. Aceste motoare deja au inceput sa inlocuiasca aspiratele de 1,4 si 1,6 litri. Garantia acestor motoare este data de Ford in aceleasi conditii ca si pentru celelalte motoare comercializate. Mai mult, chiar am citit ca Ford urmeaza sa scoata 170 CP din motorisca asta.
Tehnologia avanseaza, conceptiile.....mai greu.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
La un motor din care se vrea putere mare, blocul motor din aluminiu devine din start o problema. Exemplu ar fi motorul de 2.0 tdi de la VW (cel de 140 cp), motor care s-a dovedit extrem de problematic. Sa nu mai punem la socoteala faptul ca blocul motorului prezentat mai sus e de dimensiuni mult mai reduse...
opelfreack- Suspendat
- 9 mesaje
- din 24 Mar 2012
- Maramures
opelfreack- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2012
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- adriandaco
- **
- 52 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2007 z19dt
- Maramures
adriandaco
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Thor_
- **
- 118 mesaje
- din 01 Jan 2011
- Corsa 2001
- Prahova
Thor_
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
Ca posesor de frantuzoaica( a doua masina franceza pe care o detin) si de nemtoaica pot sa spun ca asta e un mit la noi in Romania ca masinile frantuzesti sunt scumpe la intretinere. Nu sunt mai scumpe sau mai ieftine fata de o masina din aceeasi clasa, pur si simplu in tara asta nu gasesti destui mecanici buni care sa stie cu ce sa mananca marcile frantuzesti si de aici porneste discutia, da o masina poate sa devina scumpa la intretinere,nu neaparat frantuzoaica sau nemtoaica, in momentul in care schimbi piese aiurea la sfatul "mecanicilor" si la sfarsit constati ca nu asta e problema normal ca zici ca e scumpa la intretinere. Din fericire in ultimii ani odata cu expansiunea forumurilor auto gasesti in afara de informatii utile si linkuri catre diferiti mecanici care chiar se pricep si fac treaba buna.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
N-o sa-mi iau niciodata o prostioara de-asta decat daca am nevoie sa merg cu ea strict in oras. De asemenea pe plan indelungat nu am de gand sa achizitionez o masina frantuzeasca. Legat de costuri, in unele cazuri frantuzestile sunt mai scumpe la intretinere nejustificat decat alte masini. Exemplu concret; eram in service cu a mea ca sa umblu pe la suspensie, iar pe elevator langa a mea era un 307 1.6hdi la care se schimba kitul de ambreiaj. Preturile la volanta variau intre 2400ron si 3700ron.
Legat de ce s-a scris mai sus. Intr-adevar, tehnologia avanseaza, conceptiile mai greu, dar fizica ramane aceeasi. Ni se iau ochii cu puteri de sute de cai din motoare mici, dar putini stiu cum functioneaza un motor termic. Intr-adevar aceste motorase dezvolta puterea prezentata, dar sus in ture si pe o plaja mica de turatii, fapt ce inseamna o solicitare mai mare, deci o fiabilitate mai scazuta.
Adi G.
N-o sa-mi iau niciodata o prostioara de-asta decat daca am nevoie sa merg cu ea strict in oras. De asemenea pe plan indelungat nu am de gand sa achizitionez o masina frantuzeasca. Legat de costuri, in unele cazuri frantuzestile sunt mai scumpe la intretinere nejustificat decat alte masini. Exemplu concret; eram in service cu a mea ca sa umblu pe la suspensie, iar pe elevator langa a mea era un 307 1.6hdi la care se schimba kitul de ambreiaj. Preturile la volanta variau intre 2400ron si 3700ron.
Legat de ce s-a scris mai sus. Intr-adevar, tehnologia avanseaza, conceptiile mai greu, dar fizica ramane aceeasi. Ni se iau ochii cu puteri de sute de cai din motoare mici, dar putini stiu cum functioneaza un motor termic. Intr-adevar aceste motorase dezvolta puterea prezentata, dar sus in ture si pe o plaja mica de turatii, fapt ce inseamna o solicitare mai mare, deci o fiabilitate mai scazuta.
Adi G.