Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Masina din semnatura (care e in posesia mea de 2 luni si un pic) are urmatoarea problema. Daca de exemplu stau pe loc, pornesc motorul,iau viraj sg-dr, merge usor si in acelasi timp simt cum progresiv merge tot mai greu pana ajung sa mearga extrem de greu volanul(asta la relanti). Daca accelerez isi da drumul imediat. Mentionez ca problema asta nu o am doar la pornire...am patit de exemplu in mers cand am vrut sa iau un viraj si masina era scoasa din viteza (era la relanti) si in timp ce viram am simtit cum s-a ingreunat directia. E groaznic cand te ia prin surprindere in astfel de situatzii. E destul de neplacut mai ales la parcari pentru ca daca vreau sa virez pe loc trebuie sa tot dau spritzuri la acceleratzie. Are cineva idee ce-ar putea fi? Lichidul de servo e la nivel dar are culoare maronie. Am mai citit pe forum despre alte probleme cu servodirectia dar nu am gasit pe nimeni care sa aiba aceeasi problema ca mine. La viraje maxime nu scoate nici un zgomot. Merge perfect dar cand nu e turat motorul efectul servo parca "se consuma". Multzam anticipat...
Skip ads

  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Controleaza cureaua de la servo.Stefy_726.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
incearca sa cauti prin topicuri posturile lui trami.
la publicitate are si un topic cu servodirectii (parca adresa e servodirectii.com)
e unul din putinii care posteaza rar dar foarte la obiect.
in mod cert ar putea sa-ti dea niste sfaturi bune.
vioursu a avut o problema chiar mai grava si a rezolvat-o f. elegant/ieftin cu ajutorul lui..
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
eu am pati acelasi lucru ca si tine, adik la viraje mergea fff greu, apoi isi dadea drumul.dar am constatat ca nu mai aveam lichid la servo.dupa ce am completat, nu am mai avut probleme.dar daca tu ai si lichidul la nivel, nu mai stiu Sad
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cureaua de accesorii nu e cumva mai slaba ? nu scartaie ?
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Nu scartzaie absolut nimic...am vorbit si cu trami si i-am prezentat problema (pe messenger) si mi-a zis ca banuieste ca e pompa...nu asigura destul debit la relanti dar cica ar fi o chestie sa schimb si eu lichidul ca doar nu e scump si poate am noroc si merge.Multzam mult tuturor
  • trami

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2005

  • Mesaj Privat
A fost o situatie similara la un VW Sharan cand inlocuirea uleiului servo n-a rezolvat problema deoarece statorul pompei era prea uzat (prezenta urme adanci, in trepte), pierderea de debit era semnificativa. Caseta de Sharan are capacitate mare si nevoie de cel putin 6 l/min la relanti. Cea de Vectra, cca 4 l/min.
Ca o remarca generala, pompele de servodirectie sunt pompe cu palete culisante in rotor, debitul este proportional cu turatia lor. Un acelasi tip de pompa poate deservi casete cu capacitati diferite, debitul lor se jongleaza prin montarea de fulii cu diverse diametre.
  • Marian79

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 C16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
La Astra mea , servodirectia merge greu fata de Vectra. Am condus si alta masina (vectra 93) si fata de astra mea (1993) volanul se misca mai greu. Ce sa fie ?
Sa fie tot pompa ?
Caseta de directie am inlocuit-o curand ! Dar si cu caseta veche tot greoi mergea volanu.
  • trami

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2005

  • Mesaj Privat
@zafirul: multumesc pentru aprecieri.
@Marian79: ce Astra ai? Astra G are pompa electrica cu roti dintate, de obicei problemele nu le da pompa in sine, ci motorasul.
Ceea ce am spus mai sus e valabil pentru pompele mecanice antrenate prin fulie si curea (Astra F, etc).
  • geluadi2000

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Alba iulia
  • Masina: Insignia 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2005

  • Mesaj Privat
daca ma poate ajuta careva sa imi spuna la a mea masina ce tip de servodirectie am?
  • Marian79

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 C16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
trami a scris:@zafirul: multumesc pentru aprecieri.
@Marian79: ce Astra ai? Astra G are pompa electrica cu roti dintate, de obicei problemele nu le da pompa in sine, ci motorasul.
Ceea ce am spus mai sus e valabil pentru pompele mecanice antrenate prin fulie si curea (Astra F, etc).


ASTRA F 1,6i ( 1993 ) - benzina
  • trami

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2005

  • Mesaj Privat
@geluadi2000: este o servodirectie hidraulica, poate fi fabricatie Saginaw sau ZF. Pentru casete, vezi diferentze aici

@Marian79: s-ar putea sa fie din cauza pompei, dar nu exclud din calcul nici caseta avind in vedere faptul ca provine din dezmembrari, deci neverificata pe dinauntru. E posibil sa aiba segmentii uzati, asta se chiama ''pierdere interna''. La caseta de dinainte ai avut o ''pierdere externa''.
  • Marian79

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 C16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
[quote="trami@Marian79: s-ar putea sa fie din cauza pompei, dar nu exclud din calcul nici caseta avind in vedere faptul ca provine din dezmembrari, deci neverificata pe dinauntru. E posibil sa aiba segmentii uzati, asta se chiama ''pierdere interna''. La caseta de dinainte ai avut o ''pierdere externa''.[/quote]

Nu cred ca e din caseta de directie. Mai degraba pompa. Si cu vechea caseta mergea tot la fel.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@ Trami

Nu te supara dar am si eu o curiozitate : in cazul meu s-au dus semeringurile de la ceseta de directie si imi pierde ulei de servo . deocamdata pierde f. putin .
Toata lumea ( inclusiv doua reprezentante auto ) mi-au zis ca nu se reconditioneaza casetele de directie pt. ca sunt elemente de siguranta si nimeni nu poate da garantie ..
1 . Tu cum le poti reconditiona in cazul in carein Romania nu poate nimeni?
2 . De ce mi s-or fi dus caseta in conditiile in care fac o exploatare mai mult decat corecta per ansamblu masinii ?
  • Marian79

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 C16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
una din marile probleme ale firmelor de service este ca nu ii intereseaza sa repare caseta de directie. Cel mai bine te pune pe tine sa iti cumperi alta, sau sa cumperi de la ei; asa muncesc si ei mai putin si iti ia aceeasi bani ( cat mai multi ). Ca asa e in Romania
  • trami

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2005

  • Mesaj Privat
@bertone

chiar si in conditii de exploatare normala simeringurile se duc, ele sunt componente din cauciuc si au o durata de viata mai mica decat caseta in sine, de aceea reparatia unei casete este o operatie obisnuita chiar daca se face asupra unui element de siguranta a masinii. Etrierele sunt si ele elemente de siguranta si se repara. Reprezentantele ar fi trebuit sa te informeze ca exista casete noi si reconditionate, sunt sigur ca si ele le monteaza.
Garantie dau pentru ca sunt obligat sa dau si e normal ca orice reparatie sa fie acoperita de garantie, cumparatorul trebuie sa stie pentru ce plateste. De ce in Romania nu da nimeni garantie? Daca ar fi sa ma iau dupa ceea ce am vazut in casetele care mi-au venit la reparat dupa ce au fost ''reparate'' de altii in Ro, as spune ca da, asa lucrare n-au cum s-o garanteze. Totusi, nu cred ca nu da nimeni garantie in Ro.
  • trami

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2005

  • Mesaj Privat
@Marian79

reparatia unei casete nu e problema atelierelor auto, ele apeleaza la reconditionatori, indiferent daca e vorba de o caseta, o planetara, o turbosuflanta, o chiulasa, etc. Fiecare are treaba lui de facut, aici asa este si vad ca in ro este la fel.
  • trami

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2005

  • Mesaj Privat
bertone a scris:@ Trami
2 . De ce mi s-or fi dus caseta in conditiile in care fac o exploatare mai mult decat corecta per ansamblu masinii ?

nu intentionat, chiar am uitat sa mai punctez inca un amanunt pe care il consider de retinut. O caseta se mai poate duce in urma inlocuirii bieletelor de catre mecanici care lucreaza murdar sau fara sa puna burdufe noi, curate inauntru. Un burduf crapat, spart sau murdar cu firicele de nisip, poate duce la zgarierea sau chiar formarea unor pete de rugina pe cremaliera pe partile unde lucreaza simeringurile (mai ales in partea dreapta, care e mult mai expusa la murdarie). Am vazut si cazuri cand s-a pus mocsul pe cremaliera ca sa tina contra la desfiletare/infiletare bielete. Am vazut cazuri de burdufe pline ochi cu vaselina - contrar indicat pentru ca vaselina in exces impiedica trecerea aerului dintr-un burduf in altul, un burduf nu trebuie sa se suga si altul sa se umfle pentru ca vor fi ciupite de bielete la cap de cursa. Pentru asta cremalierele sunt gaurite pe dinauntru ca teava de pusca sau cele doua burdufe sunt unite printr-un tub extern casetei (cazul Corsa B, GOLF II-III, Saab 900, Ford fiesta mondeo ka, Peugeot 206, etc)
Nu vreau sa generalizez, sunt mecanici si Mecanici, atit in RO cit si in IT.
  • virus100b

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
O problema asemanatoare am si eu. Se scurge pe sub burdiful stang sis e umezeste tija bieletei de directie. Se poate schimba usor simeringul (simeringurile)sau trebuie demontata caseta de pe masina?
  • trami

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Simeringurile se pot schimba numai dupa ce-ai desfacut caseta in bucati, altfel n-ai acces la ele. Neaparat trebuie demontata de pe masina.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR