vasi 74
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2011
- Mesaj Privat
- Deutzuq
- **
- 177 mesaje
- din 19 Jul 2009
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
Deutzuq
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2009
- Mesaj Privat
vasi 74
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2011
- Mesaj Privat
- Deutzuq
- **
- 177 mesaje
- din 19 Jul 2009
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
Deutzuq
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2009
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
probleme pot fi multe, si nu prea e normal sa ai 90 in treapta a 5-a la 3000ture.
da mai multe date despre masina, si cel mai bine ar fi sa postezi in subforumul masinii tale (Astra G), caci acolo sunt oameni mult mai avizati.
Oricum, in general, lumea recomanda in cazul asta o vizita la tester pentru diagnostic.
AI vre-un bec aprins pe bord? Uneori, samsarii, scot becurile din bord pentru a ascunde probleme ale masinii, din asta e bine, ca atunci cand pui contactul sa observi aprinderea becurilor, stingerea lor pe rand (unele) si a tuturor dupa pornirea motorului.
Dupa cum ziceam, probleme pot fi multe, dar far amai multe detalii, nu te poate ajuta nimeni.
Incearca testul Pseudo-agrafa, sa vezi daca ai vre-o eroare stoca in ECU.
uite aici exact cum se face: https://www.clubopel.com/vie...p?p=230735#230735
Pune mana si incearca, teoretic ar trebui sa mearga fara probleme. Oricum, eu zic sa rogi un moderator sa mute topicul la Astra G, sau sa-l inchida si tu sa deschizi altul acolo (sau mai intai sa cauti, caci s-ar putea sa se mai fi discutat) si cand revii, sa mentionezi mai multe, gen erori pe bord, kilometri masina, probleme (merge asa pana la 90km/h fara fum, troncanit, galacie, frumos si rotund?), daca merg becurile si daca ai gasit erori.
Pot fi multe, poate fi turbo-ul (dar se manifesta, si e ft puturoasa mereu), paote fi EGR infundat, poate fi injectia, pot fi foarte multe....
Ultima modificare făcută de scorpio18 la Mar 26 Apr, 2011 4:26 pm
da mai multe date despre masina, si cel mai bine ar fi sa postezi in subforumul masinii tale (Astra G), caci acolo sunt oameni mult mai avizati.
Oricum, in general, lumea recomanda in cazul asta o vizita la tester pentru diagnostic.
AI vre-un bec aprins pe bord? Uneori, samsarii, scot becurile din bord pentru a ascunde probleme ale masinii, din asta e bine, ca atunci cand pui contactul sa observi aprinderea becurilor, stingerea lor pe rand (unele) si a tuturor dupa pornirea motorului.
Dupa cum ziceam, probleme pot fi multe, dar far amai multe detalii, nu te poate ajuta nimeni.
Incearca testul Pseudo-agrafa, sa vezi daca ai vre-o eroare stoca in ECU.
uite aici exact cum se face: https://www.clubopel.com/vie...p?p=230735#230735
Pune mana si incearca, teoretic ar trebui sa mearga fara probleme. Oricum, eu zic sa rogi un moderator sa mute topicul la Astra G, sau sa-l inchida si tu sa deschizi altul acolo (sau mai intai sa cauti, caci s-ar putea sa se mai fi discutat) si cand revii, sa mentionezi mai multe, gen erori pe bord, kilometri masina, probleme (merge asa pana la 90km/h fara fum, troncanit, galacie, frumos si rotund?), daca merg becurile si daca ai gasit erori.
Pot fi multe, poate fi turbo-ul (dar se manifesta, si e ft puturoasa mereu), paote fi EGR infundat, poate fi injectia, pot fi foarte multe....
Ultima modificare făcută de scorpio18 la Mar 26 Apr, 2011 4:26 pm
vasi 74
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2011
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
pai atunci fa testul in linkul de la mine, apoi dai o cautare pe forum (foloseste cause cautare (caci foloseste google pentru cautare) si e mai buna decat cautare forumului.
Daca nu mananca ulei, nu mananca lichid de racire (si nici nu are lichidul ulei in el), eu as sugera sa te uiti mai intai la EGR, caci asta se infunda mereu de la posirca la care ii zicem motorina in romania. Eu am avut foarte mari batai de cap din cauza EGR-ului la 2 masini, si inca mai am. oricum, fa testul, caci ala te va ajuta sa localizezi problema.
Masina se infige cu curaj, sau e lenesa?
Daca nu mananca ulei, nu mananca lichid de racire (si nici nu are lichidul ulei in el), eu as sugera sa te uiti mai intai la EGR, caci asta se infunda mereu de la posirca la care ii zicem motorina in romania. Eu am avut foarte mari batai de cap din cauza EGR-ului la 2 masini, si inca mai am. oricum, fa testul, caci ala te va ajuta sa localizezi problema.
Masina se infige cu curaj, sau e lenesa?
vasi 74
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2011
- Mesaj Privat
- Mentos
- **
- 210 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2001 y17dt
- Cluj
Mentos
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,207 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
fratilor, eu zic ca pana nu face o citire a erorilor, ne dam cu parerea.
Turbina in general (dupa ce imi aduc aminte de la 2.0DTH-ul lui tata si z13DT-ul meu) la opel intra pe la 1800-2000 de ture. si se observa destul de usor cand nu merge turbina, caci intre 2000 si 2500 de ture, nu se simte nici o accelerare (asta facea la mine).
Turbina s-ar putea sa mearga, dar daca ai eroare, aia probabil iti zice cam care e problema.
Fa testul, dureaza cateva minute, si apoi vino si zi ce erori ai, si ai sa primesti raspunsuri.
Turbina in general (dupa ce imi aduc aminte de la 2.0DTH-ul lui tata si z13DT-ul meu) la opel intra pe la 1800-2000 de ture. si se observa destul de usor cand nu merge turbina, caci intre 2000 si 2500 de ture, nu se simte nici o accelerare (asta facea la mine).
Turbina s-ar putea sa mearga, dar daca ai eroare, aia probabil iti zice cam care e problema.
Fa testul, dureaza cateva minute, si apoi vino si zi ce erori ai, si ai sa primesti raspunsuri.
- krashy22
- ****
- 1,207 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
de unde pana unde ati ajuns la concluzie ca ar avea probleme la turbina ?
Turbina nu modifica rotatiile motorului la o anumita viteza .
Poate este normal sa fi asa, asta depinde fff mult de codul cutiei de viteze pe care il afla la tester .
Eu de exemplu la tigra la 3000rpm am cam 100/h, deci depinde fff mult de tipul de cutie care s-a pus pe masina respectiva .
Turbina nu modifica rotatiile motorului la o anumita viteza .
Poate este normal sa fi asa, asta depinde fff mult de codul cutiei de viteze pe care il afla la tester .
Eu de exemplu la tigra la 3000rpm am cam 100/h, deci depinde fff mult de tipul de cutie care s-a pus pe masina respectiva .
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
eu nu inteleg alt lucru, de unde si pana unde sariti voi cu gura ca e cutia de viteza.
Omul are martor aprins pe bord, deci ceva la motor nu merge bine, si voi veniti ca e cutia de viteza? Pot fi multe, si da, poate fi si turbina, fara codurile de eroare si mai multe detalii despre cum merge motorul, ne dam cu parerea total aiurea.
Pot sa zic si eu ca i-a ramas un sabot pe spate blocat, si merg rotile infranate, voi nu aveti cum sa doveti ca eu zic prostii, pana nu stim care e eroarea.
Cum Dumnezeului ati ajuns voi sa credeti ca e cutia schimbata e departe de mine.
Cat despre turbina, nu am zis nimic de modificat turatiile, am zis doar ca fara turbina, 2000 sau 2500 e aproape aceasi viteza, eu unu cat am avut westgate-ul blocat (vreo 30km) nu aveam putere, in acelasi timp poate fi si EGR-ul, din nou problema intampinata de mine, unde EGR-ul se gripa si cand urcam o panta din a 4-a ajungeam in a 2-a, caci nu avea motorul putere sa urce.
Pot fi multe probleme simple, gen debitmetru, egr, westgate, electrovalva vacum, furtunuri fisurate, admisie colmatata, intercooler spart, turbina gripata, si alte mai grele gen injectoare, distributie sarita (asta e aproape imposibil), cutie de viteza bulita.
Haideti sa nu ne mai dam cu parerea, caci nu ajungem nicaieri, iar daca vasi vrea un raspuns cat mai sigur trebuie sa dea mai mult.
Si eu am problema cu a mea, si am fost de vreo 4 ori la tester si nimeni nu reuseste sa ghiceasca ce are, si am cerut sfaturi la oameni (le-am dat toate informatiile care am putut sa le dau), si am inceput sa o iau prin eliminare, si deja se vad rezultatele, insa eu n-am nici o eroare stocata. Cred ca vasi vrea prea mult pentru cat a zis.
Vasi, citeste erorile (ti-am arata mai sus link unde inveti cum se face) si zi cum se manifesta motorul, face galagie, trepideaza, bate, nu sta la relanti, scoate fum (alb/alb-albastru/negru), mananca ulei, mananca lichid de racire, intra ulei in lichidul de racire.
Omul are martor aprins pe bord, deci ceva la motor nu merge bine, si voi veniti ca e cutia de viteza? Pot fi multe, si da, poate fi si turbina, fara codurile de eroare si mai multe detalii despre cum merge motorul, ne dam cu parerea total aiurea.
Pot sa zic si eu ca i-a ramas un sabot pe spate blocat, si merg rotile infranate, voi nu aveti cum sa doveti ca eu zic prostii, pana nu stim care e eroarea.
Cum Dumnezeului ati ajuns voi sa credeti ca e cutia schimbata e departe de mine.
Cat despre turbina, nu am zis nimic de modificat turatiile, am zis doar ca fara turbina, 2000 sau 2500 e aproape aceasi viteza, eu unu cat am avut westgate-ul blocat (vreo 30km) nu aveam putere, in acelasi timp poate fi si EGR-ul, din nou problema intampinata de mine, unde EGR-ul se gripa si cand urcam o panta din a 4-a ajungeam in a 2-a, caci nu avea motorul putere sa urce.
Pot fi multe probleme simple, gen debitmetru, egr, westgate, electrovalva vacum, furtunuri fisurate, admisie colmatata, intercooler spart, turbina gripata, si alte mai grele gen injectoare, distributie sarita (asta e aproape imposibil), cutie de viteza bulita.
Haideti sa nu ne mai dam cu parerea, caci nu ajungem nicaieri, iar daca vasi vrea un raspuns cat mai sigur trebuie sa dea mai mult.
Si eu am problema cu a mea, si am fost de vreo 4 ori la tester si nimeni nu reuseste sa ghiceasca ce are, si am cerut sfaturi la oameni (le-am dat toate informatiile care am putut sa le dau), si am inceput sa o iau prin eliminare, si deja se vad rezultatele, insa eu n-am nici o eroare stocata. Cred ca vasi vrea prea mult pentru cat a zis.
Vasi, citeste erorile (ti-am arata mai sus link unde inveti cum se face) si zi cum se manifesta motorul, face galagie, trepideaza, bate, nu sta la relanti, scoate fum (alb/alb-albastru/negru), mananca ulei, mananca lichid de racire, intra ulei in lichidul de racire.
- krashy22
- ****
- 1,207 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
in primul rand Vasi 74 a intrebat daca e normal ca la 3000rpm sa aiba 90km/h
M-am referit strict la intrebarea asta !
Motoru daca ajunge la 3000rpm in a 5-a poate sa aiba turbina rupta-n doua, egr-ul sa fie blocat,sa nu aiba vacuum deloc in instalatie, debitmetru poate sa fie tras cu totu in admisie ca tot 90km/h o sa aiba .Nicio eroare in bord nu o sa influenteze rapoartele cutiei de viteze, poate doar daca ii patineaza ambreiajul
in al doilea rand, daca omu are eroare in bord sa se duca la tester sa vada despre ce este vb si daca tot ajunge la tester poate sa afle si ce tip de cutie s-a pus ma masina lui .
o seara buna !
M-am referit strict la intrebarea asta !
Motoru daca ajunge la 3000rpm in a 5-a poate sa aiba turbina rupta-n doua, egr-ul sa fie blocat,sa nu aiba vacuum deloc in instalatie, debitmetru poate sa fie tras cu totu in admisie ca tot 90km/h o sa aiba .Nicio eroare in bord nu o sa influenteze rapoartele cutiei de viteze, poate doar daca ii patineaza ambreiajul
in al doilea rand, daca omu are eroare in bord sa se duca la tester sa vada despre ce este vb si daca tot ajunge la tester poate sa afle si ce tip de cutie s-a pus ma masina lui .
o seara buna !
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
deci tu zici ca puterea e strict dependenta doar de turatie si nu are nici o legatura cu turbina sau EGR-ul. Si atunci te intreb, de ce Dumnezeului au mai pus boii aia (producatorii auto) turbina pe masinile diesel (ca EGR-ul e pus pentru EURO), ca sa ne ia noua bani mai multi si sa aiba ce repara mai mult. Eu cu EGR-ul blocat ajungea la 3000RPm si cand schimbam in treapta inferioara cadea pe 1500RPM (de ce nu stiu, dar asta imi facea). Iar taica-miu cand a ajut EGR_ul blocat si debitmetru stricat nu mai trecea de 120 (si sunt 99% sigur ca masina era turata la maxim).
Degeaba motorul se invarte cu 5000RPM daca nu are putere (care depinde de eficienta arderii si a transmisiei pe tot traseul, aici intrand transferare energiei din ardere in momentul pistoanelor si transferul din momentul volantei in cutia de viteze, sunt multe dar astea sunt cele mai mari).
Dupa logica ta, indiferent daca motorul e de 1.3 de 1.7 sau 2.2 disel sau echivalentele pe motorina, daca le punem aceasi cutie de viteze, ele vor atinge toate aceasi viteza la 4000RPM, iar diferenta de putere intre motoare (dau exemplu motorul de 2.0 de pe diesel care are 3 categorii de putere 100, 130 si 150 cp (parca) si sunt in cea mai mare masure identice si ar trebui sa aiba aceasi cutie de viteza).
Eu zic sa mai intrebi vre-un profesor de fizica sau pe cineva care se pricepe mai bine (gen maiandrei) si vezi parerea lor.
Conform spuselor tale, tot ce trebuie eu sa fac e sa pun mana si sa adaptez o cutie de viteza de la un bertone 2.0 benzina la motorul meu si as putea fugi cu 150km/h (sau cu cat fuge un bertone la 3000ture) iar motorul meu nu ar avea nici o problema. Ar trebui sa le zici celor de la opel, asa ar face numai cutii de viteza super smechere (car ese gasesc pe motoarele mari) si le-ar pune pe motoare de 1l benzina si 1.3 diesel (ca sa aiba consumul mic) si toata lumea ar zburda.
Degeaba motorul se invarte cu 5000RPM daca nu are putere (care depinde de eficienta arderii si a transmisiei pe tot traseul, aici intrand transferare energiei din ardere in momentul pistoanelor si transferul din momentul volantei in cutia de viteze, sunt multe dar astea sunt cele mai mari).
Dupa logica ta, indiferent daca motorul e de 1.3 de 1.7 sau 2.2 disel sau echivalentele pe motorina, daca le punem aceasi cutie de viteze, ele vor atinge toate aceasi viteza la 4000RPM, iar diferenta de putere intre motoare (dau exemplu motorul de 2.0 de pe diesel care are 3 categorii de putere 100, 130 si 150 cp (parca) si sunt in cea mai mare masure identice si ar trebui sa aiba aceasi cutie de viteza).
Eu zic sa mai intrebi vre-un profesor de fizica sau pe cineva care se pricepe mai bine (gen maiandrei) si vezi parerea lor.
Conform spuselor tale, tot ce trebuie eu sa fac e sa pun mana si sa adaptez o cutie de viteza de la un bertone 2.0 benzina la motorul meu si as putea fugi cu 150km/h (sau cu cat fuge un bertone la 3000ture) iar motorul meu nu ar avea nici o problema. Ar trebui sa le zici celor de la opel, asa ar face numai cutii de viteza super smechere (car ese gasesc pe motoarele mari) si le-ar pune pe motoare de 1l benzina si 1.3 diesel (ca sa aiba consumul mic) si toata lumea ar zburda.
- Mentos
- **
- 210 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2001 y17dt
- Cluj
Mentos
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
mentos, zic din nou, daca conteaza numai turatia, inseamna ca daca as reusi sa adaptez o cutie de viteza de pe motorul de 1.7 pe motorul de 1.3 (la masina mea) ar trebui sa pot merge mai repede nu? adica lin a 5-a la 3500ture ar trebui sa am mai mult de 130km/h, echivalentul motorului de 1.7.
NU CONTEAZA TURATIA. CONTEAZA PUTEREA MOTORULUI SI CUPLUL (care e dependent de putere). Cuplul da acceleratia motorului iar puterea da viteza maxima.
Din ce stiu eu, motorul ala are vreo 90cai cand merge cum trebuie. Daca turbina nu merge, sau egr-ul e blocat, motorul nu mai face arderea complet si eficient, si se pierde din puterea ce reiese din ardere, automat ce se transfera la pistoane si prin restul transmisie, la roti.
Voi vorbiti numai prostii si in necunostinta de cauza.
Eu v-am dat exemplu dupa logica voastra, dar voi ziceti ca nici asa nu e bine.
INDIFERENT DE CE CUTIE DE VITEZA AI, daca motorul nu merge cu trebuie, exercita mai putina putere, si se tureaza mai mult pentru aceasi putere.
Io nu stiu cum mergi tu cu motorul tau, dar motorul meu vede foarte des (cand e cald) 3000RPM, iar pe autostrada ajunge pana la 4000RPM. Iar omu a zis deja ca are 1.7 diesel din 99. Nu vad ce e gresit sa ai 3000RPM la o benzina sau la un diesel. Ce e rau e sa ai 3000RPM si 90km/h in a 5-a.
Din nou zic, haideti sa lasam ghicirile, eu va promit ca daca cand omul repara motorul zice ca la 3000RPM in a 5-a mai are tot 90km/h eu va dau la fiecare cate o bere. Daca nu, as vrea niste scuze, dar pana atunci, haideti sa primim codurile de eroare de la el.
si poti citi aici: http://en.wikipedia.org/wik...ue#Machine_torque si daca intelegi tot si mai vrei sa ma contrazici, eu ma opresc. Ti-as da link in romana, dar nu e explicat mai nimic. Cutia de viteze este doar un multiplicator de cuplu, si pe masura ce ai mai mult cuplu poti trage mai mult (gen masina), dar cuplul este dependent de putere. Dar un motor fara turbo, sau cu alte chestii mergand prost, nefacand ardererea completa nu da aceasi puterea.
Si mai explicati-mi de ce Dumnezeului se mai pun turbine daca nu conteaza puterea motorului ci doar cutia de viteze si cat de repede se invarte volanta?
NU CONTEAZA TURATIA. CONTEAZA PUTEREA MOTORULUI SI CUPLUL (care e dependent de putere). Cuplul da acceleratia motorului iar puterea da viteza maxima.
Din ce stiu eu, motorul ala are vreo 90cai cand merge cum trebuie. Daca turbina nu merge, sau egr-ul e blocat, motorul nu mai face arderea complet si eficient, si se pierde din puterea ce reiese din ardere, automat ce se transfera la pistoane si prin restul transmisie, la roti.
Voi vorbiti numai prostii si in necunostinta de cauza.
Eu v-am dat exemplu dupa logica voastra, dar voi ziceti ca nici asa nu e bine.
INDIFERENT DE CE CUTIE DE VITEZA AI, daca motorul nu merge cu trebuie, exercita mai putina putere, si se tureaza mai mult pentru aceasi putere.
Io nu stiu cum mergi tu cu motorul tau, dar motorul meu vede foarte des (cand e cald) 3000RPM, iar pe autostrada ajunge pana la 4000RPM. Iar omu a zis deja ca are 1.7 diesel din 99. Nu vad ce e gresit sa ai 3000RPM la o benzina sau la un diesel. Ce e rau e sa ai 3000RPM si 90km/h in a 5-a.
Din nou zic, haideti sa lasam ghicirile, eu va promit ca daca cand omul repara motorul zice ca la 3000RPM in a 5-a mai are tot 90km/h eu va dau la fiecare cate o bere. Daca nu, as vrea niste scuze, dar pana atunci, haideti sa primim codurile de eroare de la el.
si poti citi aici: http://en.wikipedia.org/wik...ue#Machine_torque si daca intelegi tot si mai vrei sa ma contrazici, eu ma opresc. Ti-as da link in romana, dar nu e explicat mai nimic. Cutia de viteze este doar un multiplicator de cuplu, si pe masura ce ai mai mult cuplu poti trage mai mult (gen masina), dar cuplul este dependent de putere. Dar un motor fara turbo, sau cu alte chestii mergand prost, nefacand ardererea completa nu da aceasi puterea.
Si mai explicati-mi de ce Dumnezeului se mai pun turbine daca nu conteaza puterea motorului ci doar cutia de viteze si cat de repede se invarte volanta?
- Mentos
- **
- 210 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2001 y17dt
- Cluj
Mentos
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Tu trebuie sa intelegi ca la aceeasi turatie ai aceeasi viteza, indiferent de puterea motorului. Daca motorul are puterea sa ajunga la turatia respectiva in viteza respectiva vei avea aceeasi viteza si la motorul de 10 cai putere si la cel de 500.
Alta treaba, motoarele diesel pana in 200 de cai sa zicem, au cam aceeasi lungime a trepetelor si in nici un caz nu vezi gasi o cutie pusa pe un motor diesel care sa aiba 3000 de ture la 90 in viteza 5-a de unde si remarca mea cu motorul pe benzina.
Exercita mai putina putere dar nu se tureaza mai mult, poate in alta viteza
Alta treaba, motoarele diesel pana in 200 de cai sa zicem, au cam aceeasi lungime a trepetelor si in nici un caz nu vezi gasi o cutie pusa pe un motor diesel care sa aiba 3000 de ture la 90 in viteza 5-a de unde si remarca mea cu motorul pe benzina.
INDIFERENT DE CE CUTIE DE VITEZA AI, daca motorul nu merge cu trebuie, exercita mai putina putere, si se tureaza mai mult pentru aceasi putere.
Exercita mai putina putere dar nu se tureaza mai mult, poate in alta viteza
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
@scorpio mai usurel. mai citeste, mai documenteza-te si abia apoi scrie ca turatia la o anumita viteza se poate modifica modificand anumiti parametri. nici nu am stat sa citesc tot ce ai scris. nu e prima oara cand dai sfaturi aiurea.mai sunt care nu se pricep si mai rau ii incurci.
treaba e simpla rau. rapoartele cutiei dau turatia la o anumita viteza.
@initiator nu e normalca la nici un diesel sa ai 3000 ture la 90km/ora. banuiala mea e ca ai cutie de benzinar.si una scurta pe deasupra.
asta daca nu iti patineaza ambreiajul.
treaba e simpla rau. rapoartele cutiei dau turatia la o anumita viteza.
@initiator nu e normalca la nici un diesel sa ai 3000 ture la 90km/ora. banuiala mea e ca ai cutie de benzinar.si una scurta pe deasupra.
asta daca nu iti patineaza ambreiajul.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
da, vreau sa-mi cer scuze lui mentos si krashy, si chair le datorez o bere cand ajung la vara acasa Mii de scuze, m-am regandit si voi aveti dreptate, caci cutia amplifica cuplul, dar tot trebuie un cuplu mai mare... Anyhow, aveti dreptate, ori e schimbata cutia ori e ceva stricat pe traseul transmisiei si se pierde din moment.
Mariane, ce sfaturi gresite am mai dat? La urma urmei aici lumea isi da cu parerea, si invatam cu totii cate ceva.
dar din nou intreb, de ce toti ziceti direct ca e schimbata cutia atata timp cat omul are o eroare in bord si nu a zis cum se manifesta motorul?
Mariane, ce sfaturi gresite am mai dat? La urma urmei aici lumea isi da cu parerea, si invatam cu totii cate ceva.
dar din nou intreb, de ce toti ziceti direct ca e schimbata cutia atata timp cat omul are o eroare in bord si nu a zis cum se manifesta motorul?