Dum 27 Mai, 2012 11:10 am
Eu le-am prins cu nituri mai solide,nituri care se folosesc la ford pentru prins barele de protectie, au un cap mare tip saiba ;daca vrei o sa ma uit la dimensini la nituri; si am pus si portbagaj pe ele si nu misca deloc. Cand desfaci capacele de la bare au doua locasuri unde vin suruburile din plafon,pui barele pe masina,cu capacele luate jos,pe sina de plastic si vezi ca garniturile de la capete au o forma care se potriveste exact dupa forma masinii,9 cm pana la capatul plafonului,dai gaura cu masina de gaurit prin locasurie pentru suruburi prin plafon doar in dublura deasupra,cand ai simtit ca a trecut prin prima tabla te opresti ,introduci nitul cu ap de nituit,nituiesti si se fixeaza ca poti sa misiti masina daca tragi de ele.Daca nu ai habar te duci la un atelier si in 10 minute te rezolva.Unii o sa spuna ca nu prezinta siguranta si nu poti sa pui greutate pe portbagaj dar fa o proba si o sa vezi .Oricum greutate mare nu se pune in lada sus,eu o foloseam ,ai mult pentr materiale cu volum,haine etc. Si daca nu folosesti cutie barela schimba aspectul masinii.Bafta.AM mai adaugat ceva.
Mod de intrebuintare al sistemelor de cutii portbagaj si bare transversale portbagaj pentru o siguranta optima
In functie de dimensiune si calitatea constructiei, un sistem de cutii portbagaj (cutie + bare transversale portbagaj) se pot incarca cu 50 pana la maxim 80 de kg (valabil doar pentru cutiile de peste 500 de litri). Ca si masa, o cutie de portbagaj poate cantari intre 15 si 25 de kg, iar pentru bare transversale portbagaj cca. 5 kg. Aceste mase suplimentare si locul lor de amplasament pot afecta centrul de greutate au autoturismului si implicit manevrabilitatea acestuia. Cu sistemul de cutii portbagaj montat (cutie + bare transversale portbagaj), un autoturism va frana pe o distanta mai mare si se va inclina mai mult in curbe, drept urmare viteza va trebui adaptata la noul mod de comportament al autoturismului. Vantul lateral se va face simtit mai puternic, iar in conditii de iarna (zapada, gheata) viteza de rulare va trebui semnificativ redusa pentru a evita situatii periculoase. Toate aceste modificari de comportament al autoturismului sunt direct proportionale cu viteza de mers. De aceea, marii producatori de cutii portbagaj nu recomanda depasirea vitezei de 130 km/h. Un alt factor de care trebuie tinut cont cand sistemul de cutii portbagaj este montat pe vehicul este ca: greutatea totala (greutate incarcatura + greutate cutie + greutate sistem de bare transversale) sa nu depaseasca sarcina acceptabila pe care o indica producatorul autoturismului.