Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am postat mai demult "Vectra 1992 - C20NE detonatii in aspiratie la accelerari". Ei bine :
Dupa lupte seculare care au durat cativa ani, vineri, 13.10.2006, am gasit pe cineva (intr-un service desigur) care mi-a luat masina la puricat cu laptop-ul. Dupa nici 10 de minute mi-a dat raspunsul....standard dealtfel la multi dupa testul facut. Din punct de vedere electronic (senzori, parametri, alte date din calculator pentru tipul masinii si a calculatorului de injectie) totul era OK.
Pe scurt... mi-a scos apoi pe rand bujiile (vizual - bujia de la 2 era putin mai innegrita) si apoi ,in functionare, fisele de la bujii pentru verificare. Concluzia seaca...fise cu probleme Embarassed - fisa centrala si fisa de la cilindrul 2. Am comandat un set complet Bosch de fise si acum parca am alta masina.
Setul de fise Bosch m-a costat 120 RON, iar testul cu calculatorul 40 RON.
Am luat fisele vechi, inlocuite, si le-am masurat cu un ohmetru bun rezistenta electrica. Rezultatele au fost :
Fisa centrala ~ 100 Ko Shocked (mult prea mare fata de cat ar fi trebuit sa fie) ;
Fisa de la cilindrul 1 ~ 8 Kohmi (normal);
Fisa de la cilindrul 2 ~ 300 Kohmi Shocked (mult mai mare decat val.normala);
Fisa de la cilindrul 3 ~ 6 Kohmi (normal);
Fisa de la cilindrul 4 ~ 4 Kohmi (normal);

Mentionez ca motorul functiona chiar si asa, dar cu simptomele nasoale pe care le-am tot descris (dat in nas si detonatii). Valorile masurate erau cu ceva zecimale, dar am zis eu ca nu sunt asa importante si intereseaza valorile la fisa centrala si la cilindrul 2 care evident sunt mult mai mari decat celelalte. Oricum, dupa calculele mele, raportand rezistenta electrica la lungimea fiselor mi-au rezultat valori normale aproximative cuprinse intre 110 si 120 ohmi pe centimetru (rezistivitatea electrica).

Imi cer scuze pentru povestea cam lunga, dar din camaraderie pentru toti posesorii OPEL am considerat ca este corect sa dau informatiile complete, asa cum le-am perceput si eu. (Oi mai fi scris si ceva trasnai da' asta e).

Cu drag si sa ne intalnim cu bine pe soselele patriei si nu numai.
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Bine ca ai rezolvat. Oricum trebuie stiut ca fisele sunt considerate consumabile.
  • banica.alex

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
aceeasi problema am si yo la Vectra mea .. si tocmai ce am aflat weekend-ul asta ca trebuie sa-i schimb fisele .. din cate am inteles pierde si f mult curent si se duce si bateria mult mai repede ...
  • rivo

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2004

  • Mesaj Privat
de unde ai luat fisele ?..eu nu am gasit decat Spark (sau ceva de genu) la 1.600.000 ...si s-au dovedit a nu fi prea bune ..

thx
  • banica.alex

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
buna intrebare .. tinand cont ca zilele astea trebuie sa le schimb si yo
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
au am luat fish Beru de la bennet auto. Dar incercati la eduard33 ca are si el.

fise bujii:
-bosh - 130 lei
-beru - 255 lei
-tesla - 83 lei
  • Popi3

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salut, aceleasi probleme pot fi si din cauza bobinei?Stie cineva cam cat costa una?
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nu sunt din Bucuresti ci din Tulcea. Am luat setul de fise Bosch de la SC Cormar SRL Tulcea cu 118 RON. Tot in service-ul acestei societati l-am gasit pe Dan, cel cu laptop-ul, fiind primul mecanic care mi-a dat direct solutia corecta. O zi buna tuturor !
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salutare.
Dupa schimbarea fiselor nu mai da in nas deloc deloc?
La ceva timp dupa ce am schimbat fisele (Champion) mi-a reaparut problema cu datul in nas la o apasare mai brusca a acceleratiei.
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut !
Pentru "wwwcvro" : Intr-adevar, daca este rece (oricum este foarte rece dimineata) motorul inca mai are tendinta usoara de a "da in nas", fara a mai detona insa. Prin inlocuirea fiselor am rezolvat cam 75-80 % din problema. Ieri am inlocuit si bujiile sa vad ce se mai intampla. Mare lucru nu s-a simtit. Nu stiu cum e la tine la pornirile la rece, ma refer la turatie, insa la mine porneste direct la turatia de ralanti si nu se tureaza mai sus de 1000 rpm, cat de frig ar fi afara. Poate de asta si datu-n nas dimineata. Cu toate astea acum imi tine foarte bine ralantiul. Dupa ce functioneaza cam 2-3 minute merge parca mai bine.
Este posibil, masina avand varsta de 14 ani, sa fi imbatranit bobina de inductie ??! Am sa caut sa imprumut sau sa cumpar una ieftina sh sa ma lamuresc si mai scriu dupa aceea.
O zi buna tuturor!
  • banica.alex

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucharest
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
mi'am schimbat si yo fisele la bujii ... masina merge impecabil acum ...
  • axl666

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ma alatur si eu cu o problema asemanatoare cu cea prezentata, singura diferenta fiind masina. Pe scurt, este vb. de un Astra G, Motor 1.7 dti, an 2002, care are cam aceleasi simptome, in sensul ca pe la anumite viteze, in general de la 100 km/h in sus se ineaca, si apoi se accelereaza. Oricum chestia e cam enervanta ca te mai bagi si tu intr-o depasire si te trezesti ca incepe motorul sa se inece. Face exact cum facea Dacia 1310 cand motorul era rece si incercai sa o accelerezi brusc (numai ca eu nu accelerez brusc Opelul). Am alimentat cu motorina OMV Sprint Diesel. Chiar ca nu nu imi dau seama ce o fi. Sa fie motorina proasta calitativ? Ma cam indoiesc.

Astept un sfat din partea voastra,

Numai bine,
  • Operabilus

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Sprint diesel de la OMV papã si a mea, dar nu face 'indigestii' de genul asta Confused
  • axl666

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ma gandesc si eu ca nu e de la motorina, desi cand am alimentat de la MOL nu a mai facut asa. E posibil sa fie atunci ceva de la partea electronica a masinii. Habar nu am.... Sad
Stie cineva vreun service unde se poate face un test computerizat, mai ieftin, nu ca cel din Vitan? Poate ma desluseste ce si cum.

Multumesc anticipat de raspuns
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR