- IULYAN _26
- OP
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Deschid aceasta discutie, in speranta obtinerii unei solutiii in rezolvarea unei probleme de la nivelul Twinportului , la un Astra G - Z 16 XEP.
In urma diagnosticarii , la reprezentanta, cu Tech 2 s-au descoperit urmatorele coduri de defect :
P1112 - Port Deactivation Solenoid Valve circuit open or Low Voltage;
P1112 - Port Deactivation Solenoid Valve Actuation Error ;
P112 - Port Deactivation Solenoid Valve Actuation Error at Low Temperatures.
Defectul apare numai cand pun contactul, si se aprinde martorul " masinuta cu cheita". Dupa ce pornesc motorul martorul se stinge , iar motorul fucntioneaza fara nici un fel de probleme.
Dupa ce sterg defectul cu Tech 2-ul, pot sa dau si comanda actuatori pe twinport. Odata defectul sters acesta nu mai apare timp de apoximativ o saptamana.
Am demontat twinportul piesa cu piesa, am verificat jocul in axul clapetilor, si nu este un joc demn de luat in seama. Am igienizat complet colectorul de admisie si clapetii si axul. Axul se misca foarte usor, asta si innainte de demontare. Am verificat cablajul , continuitate, scurt circuit la masa, si nu am descoperit nici o defectiune. Deasemenea nu am descoperit contact imperfect la nivelul conectorilor.
Banuiesc o defectiune la nivelul ECU. Nu sunt sigur totusi daca este defectiune la nivelul electrovanei de actionare twinport , sau defectiune de la nivelul ECU.
Va rog, daca ati avut un astfel de defect si l-ati rezolvat, sa imi dati si mie un sfat! Orice ajutor este bine venit !
Va multumesc anticipat, si astept sfaturile voastre !
Deschid aceasta discutie, in speranta obtinerii unei solutiii in rezolvarea unei probleme de la nivelul Twinportului , la un Astra G - Z 16 XEP.
In urma diagnosticarii , la reprezentanta, cu Tech 2 s-au descoperit urmatorele coduri de defect :
P1112 - Port Deactivation Solenoid Valve circuit open or Low Voltage;
P1112 - Port Deactivation Solenoid Valve Actuation Error ;
P112 - Port Deactivation Solenoid Valve Actuation Error at Low Temperatures.
Defectul apare numai cand pun contactul, si se aprinde martorul " masinuta cu cheita". Dupa ce pornesc motorul martorul se stinge , iar motorul fucntioneaza fara nici un fel de probleme.
Dupa ce sterg defectul cu Tech 2-ul, pot sa dau si comanda actuatori pe twinport. Odata defectul sters acesta nu mai apare timp de apoximativ o saptamana.
Am demontat twinportul piesa cu piesa, am verificat jocul in axul clapetilor, si nu este un joc demn de luat in seama. Am igienizat complet colectorul de admisie si clapetii si axul. Axul se misca foarte usor, asta si innainte de demontare. Am verificat cablajul , continuitate, scurt circuit la masa, si nu am descoperit nici o defectiune. Deasemenea nu am descoperit contact imperfect la nivelul conectorilor.
Banuiesc o defectiune la nivelul ECU. Nu sunt sigur totusi daca este defectiune la nivelul electrovanei de actionare twinport , sau defectiune de la nivelul ECU.
Va rog, daca ati avut un astfel de defect si l-ati rezolvat, sa imi dati si mie un sfat! Orice ajutor este bine venit !
Va multumesc anticipat, si astept sfaturile voastre !
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- IULYAN _26
- OP
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Daca este un defect al senzorului de pozitie, al potentiometrului , care ar fi rezolvarea? Am avut acest defect P1113, tensiune slaba pe potentiometrul twinport, si am rezolvat problema aplicand metoda ingenioasa a lui " Maiandrei", inseriind un rezistor de 680 Ohmi pe firul maro al conectorului potentiometrului. Astefel defectul a fost rezolvat si am rulat fara probleme aproximativ 10.000 km, cand deodata, a aparut acest nou defect!
Sa fie tot o problema de acolo, de la rezistor?
Multumesc si astept sfaturile voastre!
Daca este un defect al senzorului de pozitie, al potentiometrului , care ar fi rezolvarea? Am avut acest defect P1113, tensiune slaba pe potentiometrul twinport, si am rezolvat problema aplicand metoda ingenioasa a lui " Maiandrei", inseriind un rezistor de 680 Ohmi pe firul maro al conectorului potentiometrului. Astefel defectul a fost rezolvat si am rulat fara probleme aproximativ 10.000 km, cand deodata, a aparut acest nou defect!
Sa fie tot o problema de acolo, de la rezistor?
Multumesc si astept sfaturile voastre!
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- IULYAN _26
- OP
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Rezistenta este buna, nu este defecta ! Nu stiu ce sa mai zic ! Initial m-am gandit foarte serios ca este o defectiune a electronavei de actionare a twinport-ului, dar, acum cred ca nu electrovana este cauza. Spun asta, deoarece, din moment ce sterg defectul din E.C.U , electrovana lucreaza conform, atat cand dau comanda cu testerul pe ea, cat si atunci cand pun contactul sau il iau atunci cand opresc motorul - se aude zgomotul specific supapei vacuumatice.
Atunci cand intra defectul, electrovana nu mai lucreaza, nici din tester, si nici cand opresc motorul.
Sunt intr-o dilema, ori E.C.U, este cu defect si nu mai alimenteaza electrovana twinport, ori twinportul ......
Chiar nimeni nu a avut acest defect , si a reusit sa-l rezolve?
Multumesc.
Rezistenta este buna, nu este defecta ! Nu stiu ce sa mai zic ! Initial m-am gandit foarte serios ca este o defectiune a electronavei de actionare a twinport-ului, dar, acum cred ca nu electrovana este cauza. Spun asta, deoarece, din moment ce sterg defectul din E.C.U , electrovana lucreaza conform, atat cand dau comanda cu testerul pe ea, cat si atunci cand pun contactul sau il iau atunci cand opresc motorul - se aude zgomotul specific supapei vacuumatice.
Atunci cand intra defectul, electrovana nu mai lucreaza, nici din tester, si nici cand opresc motorul.
Sunt intr-o dilema, ori E.C.U, este cu defect si nu mai alimenteaza electrovana twinport, ori twinportul ......
Chiar nimeni nu a avut acest defect , si a reusit sa-l rezolve?
Multumesc.
- IULYAN _26
- OP
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- IULYAN _26
- OP
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
- deleted-64217
- **
- 54 mesaje
- din 17 Jun 2011
deleted-64217
- Mesaje scrise: 54
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salut! A m avut si eu aceasta problema si am rezolvat-o prin schimbarea twinport-ului , l-am gasit in dezmemmbrari la un pret f. convenabil,300ron.Mentionez ca metoda cu rezistorul nu a mers la mine si nu e obligatoriu sa mearga si nici la tine,oricum, acolo e vorba de o supapa de vacuum la capatul clapetelor ,care le deschide si le inchide,acea supapa se umple de praf si se uzeaza in timp,de aici si eroarea p1113. Am incercat si eu sa schimb mai intai potentiometrul rotativ de pe clapete,insa eroarea nu e din cauza lui ci din cauza acelei supape,deci problema e mecanica si eu unul nu sunt de acord cu metoda cu rezistorul,e doar o pacaleala de moment a calculatorului,dupa care defectul poate reaparea.Daca vrei mai multe explicatii poti sa ma suni 0745426278,Numai bine!
- IULYAN _26
- OP
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut dany.c ,
Defectul pe care il am eu acum este P1112. Intr-adevar am avut si eu defectul P1113, cel cu eroare de pozitie potentiometru, si tensiune joasa alimentare potentiometru. La mine a mers metoda patentata de "maiandrei", cea cu rezistorul si pot sa spun ca functioneaza si acum. Nu se mai aprinde in mers martorul de eroare, tensiunea pe twinport este cea prescrisa, in functie de sarcina motor, semn ca twinportul lucreaza.
Felul in care se manifesta la mine acest defect P1112, este ca, la anumite intervale de timp, si numai LA PUNEREA CONTACTULUI , intra acest defect concomitent cu aprinderea martorului masinuta cu cheita. Imediat ce pornesc motorul defectul intra in " not present " iar martorul din bord se stinge si totul functioneaza. Desfac mufa de la electrovana, ii dau cu spray de contacte, o repozitionez, sterg defectul si o perioada de timp nu mai sunt probleme. Dar asta nu intotdeauna merge. Cateodata intra defectul imediat ce il sterg.
Nu stiu ce sa fie, sincer ...... contact imperfect in mufa acolo .... dar am prins mufa bine si cu colier chiar sa stea nemiscata....
Cred ca pana la urma o sa iau un twinport. Dar unu de la dezmembrari e loterie... ca poate sa fie la fel de obosit ca si cel al meu....
Multumesc de raspuns, si poate cunosti pe cineva care are un twinport bun...
Defectul pe care il am eu acum este P1112. Intr-adevar am avut si eu defectul P1113, cel cu eroare de pozitie potentiometru, si tensiune joasa alimentare potentiometru. La mine a mers metoda patentata de "maiandrei", cea cu rezistorul si pot sa spun ca functioneaza si acum. Nu se mai aprinde in mers martorul de eroare, tensiunea pe twinport este cea prescrisa, in functie de sarcina motor, semn ca twinportul lucreaza.
Felul in care se manifesta la mine acest defect P1112, este ca, la anumite intervale de timp, si numai LA PUNEREA CONTACTULUI , intra acest defect concomitent cu aprinderea martorului masinuta cu cheita. Imediat ce pornesc motorul defectul intra in " not present " iar martorul din bord se stinge si totul functioneaza. Desfac mufa de la electrovana, ii dau cu spray de contacte, o repozitionez, sterg defectul si o perioada de timp nu mai sunt probleme. Dar asta nu intotdeauna merge. Cateodata intra defectul imediat ce il sterg.
Nu stiu ce sa fie, sincer ...... contact imperfect in mufa acolo .... dar am prins mufa bine si cu colier chiar sa stea nemiscata....
Cred ca pana la urma o sa iau un twinport. Dar unu de la dezmembrari e loterie... ca poate sa fie la fel de obosit ca si cel al meu....
Multumesc de raspuns, si poate cunosti pe cineva care are un twinport bun...
- deleted-64217
- **
- 54 mesaje
- din 17 Jun 2011
deleted-64217
- Mesaje scrise: 54
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2011
- Mesaj Privat
Ai dreptate ca varianta dezmembrari e o loterie,dar cand am aflat pretul unui twinport nou m-a cam luat cu friguri,la reprezentatnta cereau 30mil, iar in alte magazine l-am gasit cu 23 mil ,cel mai ieftin; eu l-am luat de pe un vauxhall proaspat adus din Anglia si vreau sa spun ca arata destul de bine ,desi nu era curatat si au trecut 6 luni de atunci si nicio problema.Ar fi ok daca a-i gasi si tu unul tot de pe o masina de afara,acolo nu au praful de la noi ,benzina are o alta calitate etc.La tine mai sunt de verificat niste lucruri inainte sa-ti iei o alta piesa si nu da vina pe ecu,ca e putin probabil sa fie de la el,mai intai verifica partea mecanica daca in momentul in care accelerezi levierul se m isca,apoi cand iei piciorul de pe acceleratie el trebuie sa revina inapoi;dar pt. asta ai nevoie de inca o persoana care sa accelereze.La mine se misca de vreo 4-5 ori apoi ramanea intepenit;in ceea ce priveste potentiometrul ,nu am auzit la nimeni sa fie vreo problema cu el,eu am cumparat unul nou-80 lei ,dar nu a fost de la el.Multa bafta!
- IULYAN _26
- OP
- 24 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Astra 2004 z16xep
- Galati
IULYAN _26
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat
Intr-adevar, nu stiu ce sa spun, ideea cu ECU, a fost doar o ipoteza. Nici eu nu as da vina pe el 100%. Acum sunt convins ca tot din twinport este problema. Am demontat colectorul de admisie de pe chiulasa, l-am desfacut bucata cu bucata, l-am verificat, l-am igienizat etc..... Am mers 7-8 luni fara probleme , dupa interventia cu rezistorul pe firul maro, de masa, al potentiometrului. Asa am mai gasit si eu twinport la 5 milioane de pe o masina din 2007, cu vreo 120 de mii de km, si mi-a fost teama sa-l iau. Acum sa vad, daca mai tin masina poate gasesc sa iau unu nou. Oricum am segmentat si motorul..... asta mai ramane....regret ca nu am luat un z18xe, cel mai fiabil motor pe benzina de la opel, din punctul meu de vedere.
Multumesc pt sfaturi si tinem legatura! Numai bine!
Multumesc pt sfaturi si tinem legatura! Numai bine!
- xgender8k
- **
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
Blestemat sa fie twinportul asta, mie mi s-au rupt capetele de la clapete care se prind de tija de vacuum.
Nu am gasut separat nici clapete, nici set vacuum, doar admisie noua cu tot si aia la 80 de milioane (8000ron) la orice service si la reprezentanta.
Am aplicat clasica metoda de la sfanta dacie si le-am legat capetele cu sarma de gaurile la tija.
Acum am un furtunas rupt de la vacuum si nu stiu unde duce ca nu am gasit nici o ruptura in alt furtunas sau vreo gaura prin vecinatate ca sa pot sa il lipesc inapoi. Si scapa presiune vacuumu prin furtunasul asta.
Cea mai proasta chestie a fost utulizarea tehnologiei twinport, decat atata bataie de cap ma lipseama de 8 valve intr-o clipa.
Maine ma duc la service la EDS sa vad poate stiu cei de acolo unde trebuie lipit furtunasul.
Nu am gasut separat nici clapete, nici set vacuum, doar admisie noua cu tot si aia la 80 de milioane (8000ron) la orice service si la reprezentanta.
Am aplicat clasica metoda de la sfanta dacie si le-am legat capetele cu sarma de gaurile la tija.
Acum am un furtunas rupt de la vacuum si nu stiu unde duce ca nu am gasit nici o ruptura in alt furtunas sau vreo gaura prin vecinatate ca sa pot sa il lipesc inapoi. Si scapa presiune vacuumu prin furtunasul asta.
Cea mai proasta chestie a fost utulizarea tehnologiei twinport, decat atata bataie de cap ma lipseama de 8 valve intr-o clipa.
Maine ma duc la service la EDS sa vad poate stiu cei de acolo unde trebuie lipit furtunasul.
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
BayernM
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut
am montat o instalatie GPL pe motot si Dorel de la firma de montaj a montat injectoarele pe galleria de admisie chiar langa clapete si nu le mai da voie sa se miste. nu se simte diferenta la mersul motorului nici pe benzina nici pe gaz si nici nu am becuri aprinse in bord...
o alta nelamurire pe care o am e pozitia clapetelor de aer de la twin cand motorul este oprit asta fiind pozitia in care au ramas dupa montarea injectoarelor GPL
am montat o instalatie GPL pe motot si Dorel de la firma de montaj a montat injectoarele pe galleria de admisie chiar langa clapete si nu le mai da voie sa se miste. nu se simte diferenta la mersul motorului nici pe benzina nici pe gaz si nici nu am becuri aprinse in bord...
o alta nelamurire pe care o am e pozitia clapetelor de aer de la twin cand motorul este oprit asta fiind pozitia in care au ramas dupa montarea injectoarelor GPL
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
BayernM
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat