- marianbuda
- OP
- 89 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Vectra 1993 TC4EE1
- Maramures
marianbuda
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
Materiale necessare : - 3m fir de cupru litat de 2.5
- 3m tub protectie pentru conductoare electrice
- un buton din dezmembrarii care sa se poata monta sub butoanele de la caldura
- 2 papuci mici ( ex. papuc cum trebuie pe borna cea mai goasa de la o boxa )
Mod de lucru :
1 - se demonteaza portiera jos
2 - este nevoie de o masina de gaurit mica si un burghiu de 5, daca masina nu este prevazuta cu aer conditionat, veti avea un singur buton pe consola din mijloc, cel de la dezaburirea lunetei din spate
3 - scoateti butonul fals in locul caruia ve-ti monta butonul de la electroventilator, verificati in care loc v-or intra papuci de la buton, si gauriti incet ( cu simpt de raspundere )
4 - introduceti cele doua fire prin gaurile facute ( dar puneti papucii in prealabil pe ele)
5 - cum portiera este demontata, daca va uitati bine izolatia fonica este suprapusa chiar in partea superioara o scoateti pe cea care merge spre podul pedalier de sub celalata (indepartata doar )
6 - trageti vasul de expansiune de la racire intr-o parte si veti vedea un fel de garnitura prin care ies niste fire
7 - scoateti garnitura aceea afara din locas
8 - fie cu un cuter sau un fier, surubelnita incalzita pe aragaz, faceti o gaura in ea dar nu mai mare decat tubul protector pentru conductoare pe care il aveti , dar cu grija sa nu ajunga la instalatia care trece prin acea garnitura
9 - introduceti tubul protector pentru conductoare prin acea gaura
10 - introduceti butonul in locasul lui, dar intai punetii papucii , legati cele doua fire cu banda izolatoare la capat , puneti umpic de vazelina pe ele si bagatile in tub, trageti tubul cat va trebuie in interior .
11 - puneti la loc garnitura
12 - in partea stanga cum te uiti la motor, pe radiator se vede termocupla are o mufa cu trei fire
13 - scoateti mufa afara
14 - luati in fir mai scurt si puneti intre contactele de la mufa, si verificati punand firul intre doi papuci care treapta porneste ( treapta 1 sau treapta doi)
15 dupa ce ati identificat firele va hotarati care treapta o legati si prin buton, sectionati firele si le legati cu papuci sau cu sir de cleme electrice ), izolati totul .
Nu se modifica nimic termocupla va porni ea singura cand trebuie, dar este o masura suplimentara pentru motor ca sa nu il prajesti .
EX: Eu am montat butonul pe treapta doi, in cazul in care o pornesc si opresc motorul electroventilatorul se opreste automat . Deci nu ramane alimentat si dupa oprirea motorului, dar cand ai pus din nou contactul daca nu l-ai oprit din buton veti auzii ca porneste .
O sa revin si cu niste poze, sper sa va fie de folos .
- 3m tub protectie pentru conductoare electrice
- un buton din dezmembrarii care sa se poata monta sub butoanele de la caldura
- 2 papuci mici ( ex. papuc cum trebuie pe borna cea mai goasa de la o boxa )
Mod de lucru :
1 - se demonteaza portiera jos
2 - este nevoie de o masina de gaurit mica si un burghiu de 5, daca masina nu este prevazuta cu aer conditionat, veti avea un singur buton pe consola din mijloc, cel de la dezaburirea lunetei din spate
3 - scoateti butonul fals in locul caruia ve-ti monta butonul de la electroventilator, verificati in care loc v-or intra papuci de la buton, si gauriti incet ( cu simpt de raspundere )
4 - introduceti cele doua fire prin gaurile facute ( dar puneti papucii in prealabil pe ele)
5 - cum portiera este demontata, daca va uitati bine izolatia fonica este suprapusa chiar in partea superioara o scoateti pe cea care merge spre podul pedalier de sub celalata (indepartata doar )
6 - trageti vasul de expansiune de la racire intr-o parte si veti vedea un fel de garnitura prin care ies niste fire
7 - scoateti garnitura aceea afara din locas
8 - fie cu un cuter sau un fier, surubelnita incalzita pe aragaz, faceti o gaura in ea dar nu mai mare decat tubul protector pentru conductoare pe care il aveti , dar cu grija sa nu ajunga la instalatia care trece prin acea garnitura
9 - introduceti tubul protector pentru conductoare prin acea gaura
10 - introduceti butonul in locasul lui, dar intai punetii papucii , legati cele doua fire cu banda izolatoare la capat , puneti umpic de vazelina pe ele si bagatile in tub, trageti tubul cat va trebuie in interior .
11 - puneti la loc garnitura
12 - in partea stanga cum te uiti la motor, pe radiator se vede termocupla are o mufa cu trei fire
13 - scoateti mufa afara
14 - luati in fir mai scurt si puneti intre contactele de la mufa, si verificati punand firul intre doi papuci care treapta porneste ( treapta 1 sau treapta doi)
15 dupa ce ati identificat firele va hotarati care treapta o legati si prin buton, sectionati firele si le legati cu papuci sau cu sir de cleme electrice ), izolati totul .
Nu se modifica nimic termocupla va porni ea singura cand trebuie, dar este o masura suplimentara pentru motor ca sa nu il prajesti .
EX: Eu am montat butonul pe treapta doi, in cazul in care o pornesc si opresc motorul electroventilatorul se opreste automat . Deci nu ramane alimentat si dupa oprirea motorului, dar cand ai pus din nou contactul daca nu l-ai oprit din buton veti auzii ca porneste .
O sa revin si cu niste poze, sper sa va fie de folos .
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marianbuda
- OP
- 89 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Vectra 1993 TC4EE1
- Maramures
marianbuda
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Eu as face asta cu ajutorul unui releu, in special treapta de viteza mare!
Practic pui un releu in locul termocuplei, iar termocupla o muti pe comanda releului, adica intre bobina releui si 12V. Cealalta borna a bobinei merge la masa. Intrerupatorul de comanda
Fire groase trebuie doar pe partea de forta, adica intre baterie,contactele releului si ventilator. Restul pot fi mai subtiri, doar sa fie suficient de rezistente mecanic.
Nu ma rugati sa fac schema. Daca nu pricepeti din ce am scris inseamna ca mai bine lasati instalatia asa cum este.
Practic pui un releu in locul termocuplei, iar termocupla o muti pe comanda releului, adica intre bobina releui si 12V. Cealalta borna a bobinei merge la masa. Intrerupatorul de comanda
Fire groase trebuie doar pe partea de forta, adica intre baterie,contactele releului si ventilator. Restul pot fi mai subtiri, doar sa fie suficient de rezistente mecanic.
Nu ma rugati sa fac schema. Daca nu pricepeti din ce am scris inseamna ca mai bine lasati instalatia asa cum este.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Racirea acestui motor functioneaza foarte bine asa cum este conceputa din fabrica, daca :
- radiatorul principal este cel original si nu are celule obturate
- sigurantele de la ventilatoare nu sunt arse
- ambele ventilatoare nu sunt blocate sau mai rau, defecte
- termocupla functioneaza corect, pe toate vitezele
- busonul de la vasul de expansiune tine sistemul de racire sub presiune si deschide supapa doar la suprapresiune
- paletii din pompa de apa sunt in stare buna si pompa isi face treaba
- termoflotul este in stare buna
- agentul de racire motor este compus din antigel cu silicati (verde/albastru) 40-45% si apa demineralizata 60-55%, total 6.8l
- intercooler-ul nu are in interior o gramada de mazga (ulei cu praf)
- uleiul motor este unul 5w40, fiind mai subtire acesta circula mai repede prin motor si raceste cuzinetii + pistoanele mai bine
- radiatorul principal este cel original si nu are celule obturate
- sigurantele de la ventilatoare nu sunt arse
- ambele ventilatoare nu sunt blocate sau mai rau, defecte
- termocupla functioneaza corect, pe toate vitezele
- busonul de la vasul de expansiune tine sistemul de racire sub presiune si deschide supapa doar la suprapresiune
- paletii din pompa de apa sunt in stare buna si pompa isi face treaba
- termoflotul este in stare buna
- agentul de racire motor este compus din antigel cu silicati (verde/albastru) 40-45% si apa demineralizata 60-55%, total 6.8l
- intercooler-ul nu are in interior o gramada de mazga (ulei cu praf)
- uleiul motor este unul 5w40, fiind mai subtire acesta circula mai repede prin motor si raceste cuzinetii + pistoanele mai bine
- marianbuda
- OP
- 89 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Vectra 1993 TC4EE1
- Maramures
marianbuda
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
Nici eu nu am probleme cu racirea, dar am facut acest mod de pornire a termocuplei pentru siguranta in cazul in care chiar nu da randament termocupla . Eu am legat firele direct la mufa de la termocupla, deci este trecut si prin releu, nu s-a modificat sistemul de la termocupla deloc, doar ca ii pot inchide eu din interior contactele pentru treapata doi . Si cum a zis colegul de mai sus sistemul de racire trebuie sa fie curat , pompa de apa sa functioneze corect ( mentionez ca de vre-o luna i-am schimbat si pompa de apa ) .