Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • ionut81_bro

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.

Am 3 probleme la Opel Astra G Caravan 2.0 DTH (Y20DTH la 101CP):

Pb 1 --- Am obsevat in ultimele 2 saptamani ca pe podeaua Opelului meu capitonajul si covorasul textil de la pasagerul fata este umed de cate ori il conduc. Inainte de astea 3 sapt era umed doar capitonajul si covorasul textil de la la sofer.
Sapt trecuta a condus (pe distanta de 220 km) sotia mea, iar eu am stat langa ea in fata si am simtit de 2 ori (odata pe la 70 Km si a 2 oara pe la 140km) cate 1-2 picaturi de apa (cred eu, pt ca nu aveau culoare si miros) atunci cand negocia virajele in viteza si din scurt.
Cand ne-am oprit am verificat de unde veneau picaturile si am constatat pipaind ca pe sub bord (sau pe interiorul bordului) unde se imbina cu consola centrala (la picioarele pasagerului fata) era un pic de umezeala.
La intoarcere am condus eu si acelasi lucru a simtit si sotia mea pe locul pasagerului fata, asa cum am descris mai sus.

Eu presupun ca picaturile care umezesc podeaua sunt de la instalatia de AC, mai precis de la tevile metalice care trec prin consola centrala sau bord si care in contact cu aerul cald din masina fac condens!

Nu am avut inspiratia sa ma uit sub masina sa vad daca se face o "balta" de apa de la AC asa cum fac alte masini. Poate este rupt/infundat/lipsa furtunul prin care este eliminat condensul din instalatia AC!

Pb2 --- Dupa ce turatia motorului (Y20DTH - 101CP) trece de 2000 rot/min pana la turatia maxima se aude un huruit infundat si incepe sa vibreze toata caroseria masinii. Acest huruit este mai putin perceptibil/deranjant cand masina ruleaza cu orice viteza decat in stationare.
Intre 1500 si 2000 rot/min motorul trage asa de frumos (mers si/sau stationare) de zici ca este nou, dupa 2000 rpm ma doare inima cand il aud cum huruie, mai ales cand vreau sa merg cu 100-120 km/h pe europeana.

Pb3 --- La drumul de 440km dus-intors (o treime din drum am mers prin localitati si restul de 2 treimi pe europeana cu 100-110km/h constant) mi-a rezultat (nu am computer de bord) un consum de 6l/100km.
Motorul a fost turat intre 1200 si 2000 rot/min.

Care sunt consumurile (urban/mediu/extraurban) date de producator pt acest motor?
Dar voua cat va consuma? Aveti vreun stil de conducere prin care puteti sa faceti motorul sa consume mai putin?

Ce sugestii/sfaturi/rezolvari imi puteti da la aceste probleme???
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
problema 1- posibil oringurile de la calorifer.scade nivelul de antigel in vasul de expansiune?
vezi aici postul lui pichu https://www.clubopel.com/vie...ifer&start=40
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Vezi nu cumva ai infundata scurgerea de la AC? si condensul se duce in interior. Antigelul miroase urit de obicei.
  • ZRM

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
uruitul posibil sa fie de la turbina pt ca turbina intra de la 2000 rot in sus, deci consulta un mecanic si repede pt ca este scumpa si o poti uza definitiv, iar pt prima problema verifica furtunul de scurgere a condensului si daca este in regula vezi ca ai niste gauri de scurgere in habitaclu motor situate chiar in capetele grilei ( masca plastic) de la stergatoare si daca ai mizerie (frunze uscate praf etc) acele gauri sint infudate apa intra in masina si de aici umezeala, picturi
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
1- scurgerea de la clima este infundata/obturata si la curbe poate sa dea pe afara ( aceeasi problema si la mine)
2- huruitul nu stiu de unde provine dar vibratia poate intervenii in momentul in care mergi cu motorul subturat, adica esti in viteza a patra sau a cincea si incerci sa fortezi acceleratia. Din cate mi-am dat seama la motorul asta ii place turatia de 2500 sau peste. Pe la 1500-1800 intra Turbo (poate huruie turbina)
3- nu stiu cum ai reusit sa mergi cu y20dth cu 1200 de ture ca la mine cad oglinzile cand sunt sub 1500 si de aceea vitezele le schimb la cel putin 2500 de ture. In ce priveste consumul, 6l este este un consum mediu dat de producator. Consumul, in conditii de exploatare normala, variaza intre 5,2(extraurban) si 7,5(intraurban).
  • ionut81_bro

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
La Pb-1 m-am uitat atat eu cat si sotia mea sub masina si am observat de fiecare data cand era pornit ACul ca facea o mica "balta", asa deci voi exclude posibilitatea de a avea furtunul de scurgere a condensului infundat. Smile
Poate este crapata vreo teava de la AC sau de la furtunul de scurgere a condensului sub bord? Question
Nivelul de antigel nu l-am masurat dar am vazut ca este peste minim tot timpul si lichidul care ma picurat nu avea miros, culoare si nu era nici lipicios, deci nu era antigel. Smile

la Pb-2 huruitul si vibratiile incep de la 2000 rpm pana in zona rosie. I-ar eu adaptez foarte bine viteza masinii cu turatia motorului si treapta de viteza. Spre exemplu la 50km/h sunt in treapta 3 la 1700rpm, daca dau treapta 4 la 50km/h am 1200rpm si tremura toata masina pt ca-i subturat motorul.
Si eu cred ca este turbina, care trebuie curatata. Sau este altceva?
  • ionut81_bro

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
stie cineva la cati Km se fac reviziile la masina mea Opel Astra G Caravan 2.0 DTH 101CP din 2002?
vivat Opel
  • Fialdo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
1. Privind scurgerile de lichid in masina: exista in comert o solutie de lipit cu suspensii de cupru in ea, care se pune in vasul lichidului de racire (masina si lichidul trebuie sa fie reci), se porneste masina si se incalzeste motorul pana la temperatura standard de functionare (80 grade)....
2. verifica filtrele (motorina, aer, ulei)
3. incearca sa cureti EGR-ul
4. verifica si furtunasele de aer sa nu fie vreo unul crapat sa prinzi aer fals
5. se recomanda ca la noi in tara schimbul de ulei si filtre (toate 4) sa se faca la max. 15.000 km
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@fialdo solutia minune de lipit e o mare porcarie.citeste pe forum ce au patit altii cu solutii minunate.

nu bagati tampenii in radiatoare,fac mai mult rau decat bine.
  • ZRM

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sint in totalitate de acord cu marian_sro, sa bagi tot felul de prafuri, solutii minune sau mai stiu eu este total gresit pt ca risti sa infunzi fagurii radiatorului si sa ai in continuare aceeasi problema.
stiu acest lucru pt ca am clienti carora le-am schimbat radiatoarele pt ca aveau un por sau gindit sa puna "solutiile minune" inloc sa incerce sa repare si au cheltuit mult mai mult dupa aceea, aceste "solutii minune" afectind si alte componente ale instalatiei de racire, deci NU INCERCATI
  • Fialdo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:@fialdo solutia minune de lipit e o mare porcarie.citeste pe forum ce au patit altii cu solutii minunate.

nu bagati tampenii in radiatoare,fac mai mult rau decat bine.



Este bine inteles o solutie de compromis. Ca sa desfaci si sa umbli pe sub bord, sa vezi unde anume este problema la instalatia de incalzire cred ca este cam greu...
Sfatul l-am dat din experienta. Un prieten a avut o astfel de problema anul trecut si a folosit in final aceasta solutie...Este multumit si in prezent. Trebuie insa inainte de a folosi acea solutie sa citesti cu atentie instructiunile si sa le respecti.....
  • Ionut08

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2006 Z17DHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut
Acum 2 zile am schimbat filtru de aer si astazi am mers vreo 30km si cand am ajuns acasa mam uitat pe pres si era o pata era umed care sa fie problema ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR