- catalin_tl
- OP
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am postat mai demult "Vectra 1992 - C20NE detonatii in aspiratie la accelerari". Ei bine :
Dupa lupte seculare care au durat cativa ani, vineri, 13.10.2006, am gasit pe cineva (intr-un service desigur) care mi-a luat masina la puricat cu laptop-ul. Dupa nici 10 de minute mi-a dat raspunsul....standard dealtfel la multi dupa testul facut. Din punct de vedere electronic (senzori, parametri, alte date din calculator pentru tipul masinii si a calculatorului de injectie) totul era OK.
Pe scurt... mi-a scos apoi pe rand bujiile (vizual - bujia de la 2 era putin mai innegrita) si apoi ,in functionare, fisele de la bujii pentru verificare. Concluzia seaca...fise cu probleme - fisa centrala si fisa de la cilindrul 2. Am comandat un set complet Bosch de fise si acum parca am alta masina.
Setul de fise Bosch m-a costat 120 RON, iar testul cu calculatorul 40 RON.
Am luat fisele vechi, inlocuite, si le-am masurat cu un ohmetru bun rezistenta electrica. Rezultatele au fost :
Fisa centrala ~ 100 Ko (mult prea mare fata de cat ar fi trebuit sa fie) ;
Fisa de la cilindrul 1 ~ 8 Kohmi (normal);
Fisa de la cilindrul 2 ~ 300 Kohmi (mult mai mare decat val.normala);
Fisa de la cilindrul 3 ~ 6 Kohmi (normal);
Fisa de la cilindrul 4 ~ 4 Kohmi (normal);
Mentionez ca motorul functiona chiar si asa, dar cu simptomele nasoale pe care le-am tot descris (dat in nas si detonatii). Valorile masurate erau cu ceva zecimale, dar am zis eu ca nu sunt asa importante si intereseaza valorile la fisa centrala si la cilindrul 2 care evident sunt mult mai mari decat celelalte. Oricum, dupa calculele mele, raportand rezistenta electrica la lungimea fiselor mi-au rezultat valori normale aproximative cuprinse intre 110 si 120 ohmi pe centimetru (rezistivitatea electrica).
Imi cer scuze pentru povestea cam lunga, dar din camaraderie pentru toti posesorii OPEL am considerat ca este corect sa dau informatiile complete, asa cum le-am perceput si eu. (Oi mai fi scris si ceva trasnai da' asta e).
Cu drag si sa ne intalnim cu bine pe soselele patriei si nu numai.
Am postat mai demult "Vectra 1992 - C20NE detonatii in aspiratie la accelerari". Ei bine :
Dupa lupte seculare care au durat cativa ani, vineri, 13.10.2006, am gasit pe cineva (intr-un service desigur) care mi-a luat masina la puricat cu laptop-ul. Dupa nici 10 de minute mi-a dat raspunsul....standard dealtfel la multi dupa testul facut. Din punct de vedere electronic (senzori, parametri, alte date din calculator pentru tipul masinii si a calculatorului de injectie) totul era OK.
Pe scurt... mi-a scos apoi pe rand bujiile (vizual - bujia de la 2 era putin mai innegrita) si apoi ,in functionare, fisele de la bujii pentru verificare. Concluzia seaca...fise cu probleme - fisa centrala si fisa de la cilindrul 2. Am comandat un set complet Bosch de fise si acum parca am alta masina.
Setul de fise Bosch m-a costat 120 RON, iar testul cu calculatorul 40 RON.
Am luat fisele vechi, inlocuite, si le-am masurat cu un ohmetru bun rezistenta electrica. Rezultatele au fost :
Fisa centrala ~ 100 Ko (mult prea mare fata de cat ar fi trebuit sa fie) ;
Fisa de la cilindrul 1 ~ 8 Kohmi (normal);
Fisa de la cilindrul 2 ~ 300 Kohmi (mult mai mare decat val.normala);
Fisa de la cilindrul 3 ~ 6 Kohmi (normal);
Fisa de la cilindrul 4 ~ 4 Kohmi (normal);
Mentionez ca motorul functiona chiar si asa, dar cu simptomele nasoale pe care le-am tot descris (dat in nas si detonatii). Valorile masurate erau cu ceva zecimale, dar am zis eu ca nu sunt asa importante si intereseaza valorile la fisa centrala si la cilindrul 2 care evident sunt mult mai mari decat celelalte. Oricum, dupa calculele mele, raportand rezistenta electrica la lungimea fiselor mi-au rezultat valori normale aproximative cuprinse intre 110 si 120 ohmi pe centimetru (rezistivitatea electrica).
Imi cer scuze pentru povestea cam lunga, dar din camaraderie pentru toti posesorii OPEL am considerat ca este corect sa dau informatiile complete, asa cum le-am perceput si eu. (Oi mai fi scris si ceva trasnai da' asta e).
Cu drag si sa ne intalnim cu bine pe soselele patriei si nu numai.
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- banica.alex
- *
- 7 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Bucharest
banica.alex
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucharest
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
rivo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2004
- Mesaj Privat
- banica.alex
- *
- 7 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Bucharest
banica.alex
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucharest
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Popi3
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2006
- Mesaj Privat
- catalin_tl
- OP
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- **
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- catalin_tl
- OP
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut !
Pentru "wwwcvro" : Intr-adevar, daca este rece (oricum este foarte rece dimineata) motorul inca mai are tendinta usoara de a "da in nas", fara a mai detona insa. Prin inlocuirea fiselor am rezolvat cam 75-80 % din problema. Ieri am inlocuit si bujiile sa vad ce se mai intampla. Mare lucru nu s-a simtit. Nu stiu cum e la tine la pornirile la rece, ma refer la turatie, insa la mine porneste direct la turatia de ralanti si nu se tureaza mai sus de 1000 rpm, cat de frig ar fi afara. Poate de asta si datu-n nas dimineata. Cu toate astea acum imi tine foarte bine ralantiul. Dupa ce functioneaza cam 2-3 minute merge parca mai bine.
Este posibil, masina avand varsta de 14 ani, sa fi imbatranit bobina de inductie ??! Am sa caut sa imprumut sau sa cumpar una ieftina sh sa ma lamuresc si mai scriu dupa aceea.
O zi buna tuturor!
Pentru "wwwcvro" : Intr-adevar, daca este rece (oricum este foarte rece dimineata) motorul inca mai are tendinta usoara de a "da in nas", fara a mai detona insa. Prin inlocuirea fiselor am rezolvat cam 75-80 % din problema. Ieri am inlocuit si bujiile sa vad ce se mai intampla. Mare lucru nu s-a simtit. Nu stiu cum e la tine la pornirile la rece, ma refer la turatie, insa la mine porneste direct la turatia de ralanti si nu se tureaza mai sus de 1000 rpm, cat de frig ar fi afara. Poate de asta si datu-n nas dimineata. Cu toate astea acum imi tine foarte bine ralantiul. Dupa ce functioneaza cam 2-3 minute merge parca mai bine.
Este posibil, masina avand varsta de 14 ani, sa fi imbatranit bobina de inductie ??! Am sa caut sa imprumut sau sa cumpar una ieftina sh sa ma lamuresc si mai scriu dupa aceea.
O zi buna tuturor!
- banica.alex
- *
- 7 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Bucharest
banica.alex
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucharest
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
axl666
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
ma alatur si eu cu o problema asemanatoare cu cea prezentata, singura diferenta fiind masina. Pe scurt, este vb. de un Astra G, Motor 1.7 dti, an 2002, care are cam aceleasi simptome, in sensul ca pe la anumite viteze, in general de la 100 km/h in sus se ineaca, si apoi se accelereaza. Oricum chestia e cam enervanta ca te mai bagi si tu intr-o depasire si te trezesti ca incepe motorul sa se inece. Face exact cum facea Dacia 1310 cand motorul era rece si incercai sa o accelerezi brusc (numai ca eu nu accelerez brusc Opelul). Am alimentat cu motorina OMV Sprint Diesel. Chiar ca nu nu imi dau seama ce o fi. Sa fie motorina proasta calitativ? Ma cam indoiesc.
Astept un sfat din partea voastra,
Numai bine,
Astept un sfat din partea voastra,
Numai bine,
- Operabilus
- ***
- 786 mesaje
- din 20 Sep 2006
- Cluj
Operabilus
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2006
- Mesaj Privat
axl666
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Ma gandesc si eu ca nu e de la motorina, desi cand am alimentat de la MOL nu a mai facut asa. E posibil sa fie atunci ceva de la partea electronica a masinii. Habar nu am....
Stie cineva vreun service unde se poate face un test computerizat, mai ieftin, nu ca cel din Vitan? Poate ma desluseste ce si cum.
Multumesc anticipat de raspuns
Stie cineva vreun service unde se poate face un test computerizat, mai ieftin, nu ca cel din Vitan? Poate ma desluseste ce si cum.
Multumesc anticipat de raspuns