Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

am speranta ca acest material,va ajuta cat mai multi posesori de Opel :





Multumiri lui nyky85 si lui ebz77.
Skip ads

  • Leevy

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2009

  • Mesaj Privat
aia nu e presa poti spune dispozitiv dar ideea e ok. bravo tie
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da corect ,ai perfecta dreptate, dar titlurile sunt limitate la cuvinte putine si nu am gasit o formulare cat mai corecta,asa este,in rest mersi frumos.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Felicitari. Uite asa se scuteste banul din buzunarul nostru. Ca idee...am observat ca ati facut ''doua'' prese pentru motoare diferite, intradevar cu dimensiuni diferite la suruburile de prindere ale bobonei. De ce nu ati facut ''o singura'' tija(dispozitiv) cu mai multe gauri pe dimensiunile diferitelor bobine. Pentru a''curata'' de praf si mizerii zonele de lucru se putea folosi si un minicompresor pentru roti. Oricum, inca odata felicitari pentru tutorial, dar si pentru rabdare.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru aprecieri,nu am folosit mai multe gauri pe un singur profil,deoarece acel profil nu era dintr-un material suficient de dur,el fiind din aluminiu si atunci rezistenta lui scade,se poate folosi cu succes un profil dintr-un material mai dur si atunci se poate face o singura presa de extractie,recomand ca acel profil sa fie in L sau dreptunghiular dar in acest caz suruburile ar trebui folosite si cu o saiba.Cat despre compresor da,aveam si din ala,dar mai mult zgomot si apoi ,am vrut sa-l vedem pe ebz dand la pompa. Very Happy


  • Ion constantin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Dispozitivul prezentat aici poate fi filosit doar de secialisti care au experienta si au mana sigura. Aceste tutoriale sunt citite si de neinitiati in ale motoarelor, novici ca mine care nu au experienta si dexteritatea de a trage uniform ,constant si egal de ambele capete ale modulului in acelas timp si poate crapa sau rupe modulul bobinelor. Pentru acesti incepatori doresc sa prezint si eu un alt dispozitiv ,mai simplu si mai sigur.
Vom folosi materiale care se gasesc cu usurinta in orice gospodarie. (puteti folosi lemn, metal, textolit sau orice alt material doriti)
1). Se iau 2 scandurele din lemn cu dimensiunile: L = 160 mm, l = 60 mm, h = 15 mm.
2). Se da cate o gaura de trecere, la mijlocul fiecarei scanduri.de fi = 9 mm
3). Se iau 2 suruburi de m8 la care se taie capul surubului, (hexagonul) sau o tija de fier de fi 8mm filetata pe toata lungimea cu M8. Fiecare surub sa aiba o lungime de = 60 -/-70 mm.
4). Se cumpara 2 buc piulite fluture de M8, care se monteaza la un capat al tijei filetate de M8,( sau se pot folosi si piulite simple de M8 care vor fi actionate cu o cheie de 13)
5). Se mai iau alte 2 scandurele cu dimensiunile: L = 210 mm, l = 60 mm, h = 15 mm., care vor fi puse pe carcasa chiuloasei ,paralel cu modulul bobinelor.
Pe aceste scanduri se pun traversal de modulul bobinelor primele scandurele care au cate o gaura la mijloc , astfel ca gaura din scandura sa fie in dreptul gaurii din modul. (se va forma un dreptunghi din cele 4 scandurele)
6). Cele doua suruburi cu cate o piulita fluture pe fiecare se trece prin gaura din scandurica si se infileteaza in gaurile din modul. ATENTIE ! NU SE INSURUBEAZA PREA MULT SURUBURILE IN MODUL, ci doar 5-//- 6 ganguri. Optional, pentru mai mare siguranta se poate pune cate o piulita M8, ca opritor pe fiecare surub ca sa nu se insurubeze prea mult in modul.
7).Pentru inceput se strang piulitele fluture cu mana pana se apropie de scandurelele traversale.
Cool. Pentru a extrage modulul din chiuloasa puneti cate o mana pe cate o piulita fluture.
9). Cu ambele maini deodata rasuciti cate o jumatate de tura In sensul acelor ceasornicului (infiletare) si astfel suruburile incep sa urce in sus in acelas timp si cu aceleas numar de ganguri, tragand modulul in sus, extragand-ul de pe bujii.
Avantajul este ca se poate folosi la ori ce distanta a gaurilor din modul si extragerea se face uniform si in acelasi timp de la ambele capete.
Deasemenea sprijinul pe carcasa chiuloasei se face pe o suprafata mare, si daca doriti puteti lipi pe suprafata de contact a scandurelelor pasla, postav, finet sau ce doriti, pentru a nu zgaria capacul.
  • Ion constantin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Pe piata sunt papuci auto tip ,,mama” si tip ,,tata”. Daca se ia un papuc auto tip ,,mama” si un papuc tip ,,tata” si se cositoresc intre ei in zona in care se pune firul. Astfel va rezulta un papuc multiplu cu un capat ,,mama” si la celalalt capat ,,tata&#8221

;

Pentru a verifica un releu se procedeaza astfel:
1). Se scoate releul care trebuie verificat din soclu .
2). In soclu se introduce cate un papuc cu partea ,,mama” in soclu.
3). Iar in partea ,,tata” a acestor papuci se infige releul, care va fi suspendat
De acesti papuci se vor cositori fire.
4). Pe papucii care alimenteaza bobina se cositoreste cate un fir .
5). Pe aceste 2 fire se va pune un led inseriat cu o rezistenta de circa 470 -/- 500 ohmi
!( Atentie cand cositoriti ledul respectati polaritatea ledului cu polaritatea curentului din fire)!
6). Verificati cu un bec de 12V sau un voltmetru pe care din papucii care duc la contactele releului aveti permanent 12V.(deci intrarea tensiunii in releu)
7). Pe celalalt fir (deci iesirea tensiunii din releu) se cositoreste un fir cu un led si cu o rezistenta de circa 470 -/- 500 ohmi,iar la celalalt picior al rezistentei se cositoreste un fir cu un papuc tip crocodil cu care se pune rezistenta la masa.



Functionare
La aparitia tensiunii pe piciarele releului de la bobina, ledul se va aprinde, deci releul este alimentat .
Daca si al doilea led se aprinde inseamna ca releul lucreaza corect.
Daca nu se aprinde ledul se inlocuieste releul respectiv
  • Ion constantin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua , cer scuze ca nu am fost mai atent cand am explicat montarea releului:
2). In soclu se introduce cate un papuc cu partea ,,tata” .
3). Iar in partea ,,mama” a acestor papuci se infige releul, care va fi suspendat
Este o greseala de exprimate dar practica te invata cum sa montezi releul prin intremediul acestor papuci .Inca odata scuze.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR