jockolino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2011
- Mesaj Privat
- mishu2000
- **
- 187 mesaje
- din 20 Sep 2008
- Omega 1997 x20xev
- Bucuresti
mishu2000
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
jockolino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2011
- Mesaj Privat
- mishu2000
- **
- 187 mesaje
- din 20 Sep 2008
- Omega 1997 x20xev
- Bucuresti
mishu2000
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
jockolino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2011
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Motorase servo fata/spate,toate montate pe angrenajul de inchidere,comandate de centrala de inchidere.Centrala este in spatele capacului de pe stalpul picioare pasager.O cutie neagra cu una sau doua mufe ,functie de model.Verifici/cureti mufele.Fiind in acea pozitie,uneuri mai transpira si mai oxideaza contactii.Motorasele se dau jos daca vrei sa le verifici/schimbi,cu tot angrenajul de inchidere.Pe laterala usii ,in jurul fantei inchizatoare,ai 3 suruburi cu cap tors.Demontezi in prealabil fata usii,eiberezi apoi angrenajul de parghiile actionare/sigurante(sunt fixate cu niste sigurante de plastic pe care le rotesti ca sa eliberezi parghiile)desurubezi cele 3 suruburi tors de pe laterala,apoi scoti mufa si cauti pozitia de extragere a angrenajului(cam greu,are o pozitie anume,dar o gasesti)Boala motoraselor este interna,au o actionare de culisare cu cremaliera-melc, care se cam ...duce/toceste,si nu mai face cursa completa.Daca totusi uneori se deschid toate,alteori niciuna(nu ai dat detalii complete,daca se deschid 3,una nu,de exemplu,sau la care actionare face figuri,deschidere din comanda radio,sau din cheie in portiera)in spatele clapetei de deschidere portiera,sub butucul cheii,mai ai un contact triplu.De acolo primeste comanda centrala prin invartirea cheii,sau se face programarea geamurilor la ridicarea lor prin actionarea inchiderii.Posibil si acel contact sa nu lucreze normal,sau sa fie oxidat.O alta cauza a problemelor la inchidere,mai rar insa,ar fi cablajul,sau mufele dintre portiera si caroserie,intrerupt partial/contact oxidat.Trebuie sa o iei pas cu pas...
stefan112
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dambovita
- Masina: Omega 1997 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 758 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 758
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
pt sa mai adaug un pont, daca stiti ca inchiderea centralizata face figuri sa nu se inchid toate usile astfel existand riscul ca o usa sa ramana deschisa apasati de doua (2) ori pe butonul de inchidere de pe cheie si se va inchide si cea care nu se inchidea, este un fel de blocaj, doarece nici nu poti apoi sa iesi din masina tragand de butoanele de pe usa.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Daca nu se inchide din motive mecanice ,(cel mai des intalnit... din pacate) poti sa apesi pe "inchis" pana ti se umfla degetul,ca tot nu o sa se inchida.Cand incepe sa faca figuri inchiderea,categoric ai ori o problema mecanica(melcul nu mai angreneaza cremaliera servo/motorasului tot timpul,ori angreneaza partial ),ori o problema la instalatia electrica(cablaj intrerupt,mufe cu contacti oxidati,etc).Apasarea inca o data a inchiderii intradevar blocheaza centralizarea,si este similara cu inchiderea din cheie urmata de inca o cursa pana la capat pe inchis si mentinerea cheii in acea pozitie.Se va mai auzi inca un "click" al inchiderii,moment in care se blocheaza servo/motorasele.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Actuatorul electro/mecanic:
Motoras,cremaliera,culisanta,electro-switch
"caruciorul" culisantei :
Culisanta si "buba" cea mai frecvent intalnita(caz iremediabil),se rup aripioarele laterale de "angrenare"si atunci nu-si mai face cursa completa ,sau o face alegoric...
Scuze pentru calitatea ... lipsita cu desavarsire a imaginilor,nu observasem ca manjisem lentila cu vaselina..
Motoras,cremaliera,culisanta,electro-switch
"caruciorul" culisantei :
Culisanta si "buba" cea mai frecvent intalnita(caz iremediabil),se rup aripioarele laterale de "angrenare"si atunci nu-si mai face cursa completa ,sau o face alegoric...
Scuze pentru calitatea ... lipsita cu desavarsire a imaginilor,nu observasem ca manjisem lentila cu vaselina..
jockolino
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2011
- Mesaj Privat
boby40
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2012
- Mesaj Privat
Si eu am mecanism la fel ca cel din imaginile de mai sus la usa de la sofer la Opel Omega B din 1998 si totusi nu e nimic tocit in interior si precizez ca este un plastic foarte dur,deci in consecinta nu se prea uzeaza,dar doresc un raspuns ptr ca in cazul meu doar inchide dar nu si deschide usa,in schimb celelalte 3 usi functioneaza normal.Daca cineva a mai patit nebunia asta,va rog sa mi spuneti si mie care e solutia de rezolvare.Va multumesc!
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am detaliat mai sus.Pare ca este integru,dar plasticul este afectat.Daca face doar o "cursa",atunci sigur este angrenajul cu problema.Motorasul este alimentat pe aceleasi fire,schimbarea sensului cursei se face prin inversarea polaritatii la alimentare,ori nu are cum sa-ti vina pe un sens curent si pe cel inversat nu,mai ales ca ceilalti actuatori lucreaza.
- aharpa
- **
- 113 mesaje
- din 13 Dec 2007
- Omega 1999 X25DT
- Bistrita-Nasaud
aharpa
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Omega 1999 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2007
- Mesaj Privat
In prima poza expusa de micky001 lipseste un element foarte important: un cauciuc in forma de con care este chiar pe varf, sta intre tija cremalierei si suportul cel negru ,care are rol important in functionarea actuatorului.Verifica sa nu fie rupt si sa fie elastic, functioneaza ca un arc tinand tija in sus. Daca asta este ok problema sunt cele doua switch-uri din actuator,, verifica contactele NO si NC cand inchid, deschid , cu ohmetrul trebuie sa fie "0' clar altfel apare o rezistenta ceea ce face ca centrala sa interpreteze gresit semnalele.La mine asa s-a intamplat: cauciucul a fost sarit de pe suport si switch-urile au fost uzate (mai clar contactele lor, avand o rezistenta de ~1k) le-am schimbat si totul functioneaza normal. tin sa precizez ca actuatoarele fara acel cauciuc nu functioneaza corect, deci atentie la amanunte.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Cauciucul ala "armonica",este o protectie efectiva,sa nu-ti intre praf in interiorul angrenajului;nu are nici un rol mecanic,gen "sa-ti tina tija sus".Poate sa fie rupt,sau lipsa,nu-ti influenteaza cu nimic functionarea actuatorului,crede-ma.Ma lovesc de tipul asta de actuatoare de peste 10 ani.Boala cea mai frecventa a actuatoarelor este ruperea aripioarelor de retinere/angrenare a caruciorului tijei,lipsa ei este ..."vizibila" in ultima poza,golul acela din mijloc,partea de sus.In penultima poza,se vede clema ,mijloc jos.Simptoma este ,clasic:se aude actuatorul ca lucreaza,dar nu angreneaza tija,ori o angreneaza alegoric,cand si cand.Mai rar motoras ars,ori contacti oxidati,si tot atat de rar switch-ul comanda.Alteori,functionarea defectuoasa ,ori ...lipsa,se datoreaza circuitului intrerupt,in cablajul dintre usa si mufa din stalp.
Centrala nu interpreteaza semnale.Centrala primeste comenzi si trimite impulsuri,temporizate,prin balastare de polaritate.Prin acel switch,centrala primeste comanda, la actionarea manuala a actuatorului,trimitand la randul ei ,catre restul actuatorelor executarea respectivei comenzi.Mai exact,cand ridici manual siguranta,sau o cobori,switch-ul acela trimite comanda catre centrala sa execute aceeasi comanda si celelalte actuatoare.In paralel,aceleasi comenzi sunt date si de switc-urile de pe butucul cheii portiera sofer,la actionarea cheii.
Centrala nu interpreteaza semnale.Centrala primeste comenzi si trimite impulsuri,temporizate,prin balastare de polaritate.Prin acel switch,centrala primeste comanda, la actionarea manuala a actuatorului,trimitand la randul ei ,catre restul actuatorelor executarea respectivei comenzi.Mai exact,cand ridici manual siguranta,sau o cobori,switch-ul acela trimite comanda catre centrala sa execute aceeasi comanda si celelalte actuatoare.In paralel,aceleasi comenzi sunt date si de switc-urile de pe butucul cheii portiera sofer,la actionarea cheii.
- deleted-11331
- ***
- 758 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 758
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat