gabmar
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2012
- Mesaj Privat
Va salut,
am un Opel Zafira diesel din 2001 , motor y20tdi pe care l-am segementat acum cateva zile (daca va fi nevoie detaliez de ce ) iar dupa segmentare masina scoate fum albastrui la rece (dimineata la prima cheie sau dupa ce masina sta cu motorul oprit vreo 4-5 ore)
Mentiuni :
-am doar 300 km de cand am segmenat-o ( nu stiu daca conteaza)
-la pornirea la rece masina merge parca in 3 , tremura din toate incheieturile iar dupa cateva minute isi revine si ramane doar fumul
-dupa 5 km nu mai am nici un fir de fum dar se aprinde check engine in bord si imi scade puterea masinii -nu o mai pot tura; uneori se inchide check-ul in mers si se aprinde iar cand scad la turatie mica; dupa ce se inchide check-ul masina merge foarte bine
-dupa segmentare am facut testare la motor si nu avea nici o eroare
-am schimbat segmentii, un piston, curatat egr, admisie , spalat baie +chiloasa, inlocuit garnitura de chiloasa, garnitura distributie
PS: imi poate spune cineva un meserias bun pe Opel din Galati sau Braila
am un Opel Zafira diesel din 2001 , motor y20tdi pe care l-am segementat acum cateva zile (daca va fi nevoie detaliez de ce ) iar dupa segmentare masina scoate fum albastrui la rece (dimineata la prima cheie sau dupa ce masina sta cu motorul oprit vreo 4-5 ore)
Mentiuni :
-am doar 300 km de cand am segmenat-o ( nu stiu daca conteaza)
-la pornirea la rece masina merge parca in 3 , tremura din toate incheieturile iar dupa cateva minute isi revine si ramane doar fumul
-dupa 5 km nu mai am nici un fir de fum dar se aprinde check engine in bord si imi scade puterea masinii -nu o mai pot tura; uneori se inchide check-ul in mers si se aprinde iar cand scad la turatie mica; dupa ce se inchide check-ul masina merge foarte bine
-dupa segmentare am facut testare la motor si nu avea nici o eroare
-am schimbat segmentii, un piston, curatat egr, admisie , spalat baie +chiloasa, inlocuit garnitura de chiloasa, garnitura distributie
PS: imi poate spune cineva un meserias bun pe Opel din Galati sau Braila
gabmar
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2012
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
gabmar
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2012
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Urmareste consumul de ulei. Daca este ridicat, ceva a mers prost la segmentare. De obicei acest motor haleste ulei pe la turbina si nu il da afara cu fum albastrui.
Verifica si ce erori ai. Probabil se leaga de problema pornirii si a fumului.
X/Y20DTx e un motor unde segmentarea costa de obicei mai mult decat inlocuirea.
Verifica si ce erori ai. Probabil se leaga de problema pornirii si a fumului.
X/Y20DTx e un motor unde segmentarea costa de obicei mai mult decat inlocuirea.
gabmar
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2012
- Mesaj Privat
ok merci
la tester am gasit eroare P0400 - Egr pe care am sters-o; am scos furtunasele de vacum le-am verificat etanseitatea si de 2 zile de cand am facut miscarea nu mi se mai aprinde check-ul
Ramane in continuare problema cu fumul la pornire; ulei mi-a mancat sa zicem maxim 100 ml la 500 km parcursi pana acum.
Ca si un simptom nou motorul merge intrerupt pana se incalzeste
Daca ar fi de la injectoare acestea se pot curata cu solutie in motorina? Am inteles de la unii meseriasi ca injectoarele sunt mecanice si nu prea conteaza solutia in cazul lor, daca au cazut se inlocuiesc
la tester am gasit eroare P0400 - Egr pe care am sters-o; am scos furtunasele de vacum le-am verificat etanseitatea si de 2 zile de cand am facut miscarea nu mi se mai aprinde check-ul
Ramane in continuare problema cu fumul la pornire; ulei mi-a mancat sa zicem maxim 100 ml la 500 km parcursi pana acum.
Ca si un simptom nou motorul merge intrerupt pana se incalzeste
Daca ar fi de la injectoare acestea se pot curata cu solutie in motorina? Am inteles de la unii meseriasi ca injectoarele sunt mecanice si nu prea conteaza solutia in cazul lor, daca au cazut se inlocuiesc
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- lucian wmw
- **
- 115 mesaje
- din 03 Oct 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
lucian wmw
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2010
- Mesaj Privat
gabmar a scris:ok merci
la tester am gasit eroare P0400 - Egr pe care am sters-o; am scos furtunasele de vacum le-am verificat etanseitatea si de 2 zile de cand am facut miscarea nu mi se mai aprinde check-ul
Ramane in continuare problema cu fumul la pornire; ulei mi-a mancat sa zicem maxim 100 ml la 500 km parcursi pana acum.
Ca si un simptom nou motorul merge intrerupt pana se incalzeste
Daca ar fi de la injectoare acestea se pot curata cu solutie in motorina? Am inteles de la unii meseriasi ca injectoarele sunt mecanice si nu prea conteaza solutia in cazul lor, daca au cazut se inlocuiesc
la tester am gasit eroare P0400 - Egr pe care am sters-o; am scos furtunasele de vacum le-am verificat etanseitatea si de 2 zile de cand am facut miscarea nu mi se mai aprinde check-ul
Ramane in continuare problema cu fumul la pornire; ulei mi-a mancat sa zicem maxim 100 ml la 500 km parcursi pana acum.
Ca si un simptom nou motorul merge intrerupt pana se incalzeste
Daca ar fi de la injectoare acestea se pot curata cu solutie in motorina? Am inteles de la unii meseriasi ca injectoarele sunt mecanice si nu prea conteaza solutia in cazul lor, daca au cazut se inlocuiesc
Incearca cu winn's diesel system purge asa arata cutia eu mi-am curatat injectia ca aveam mizerie si multe...acum merge mai bine... spor!
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
se baga ambele furtune de la tur si retur in bidon si se lasa motorul sa mearga pe loc pana se consuma aproape tot lichidul dar atentie nu chiar tot sa nu ajungi sa ti se dezamorseze instalatia iar daca mai ramane putin de tot, desfaci capacul la filtrul de motorina si il pui acolo apoi inchizi totul etans si atentie cum inchizi capacul sa il strangi cu 8 Nm nu mai mult sau mai putin...
mai este tot de la wynn's un lichid de curatare care arata ca o doza de bere si care se baga in filtrul de motorina la schimbarea filtrului si cu care se face curatarea mai usor. depinde si cat de uzate sau murdare sunt injectoarele.
era bine daca inainte de a pune totul sus verificai injectoarele pe un stand sa vezi la cat deschid si mai ales cum pulverizeaza ca sa sti daca trebuie sau nu sa schimbi duzele de la injector ca sa nu mai umbli acum iar la distributie...
mai este tot de la wynn's un lichid de curatare care arata ca o doza de bere si care se baga in filtrul de motorina la schimbarea filtrului si cu care se face curatarea mai usor. depinde si cat de uzate sau murdare sunt injectoarele.
era bine daca inainte de a pune totul sus verificai injectoarele pe un stand sa vezi la cat deschid si mai ales cum pulverizeaza ca sa sti daca trebuie sau nu sa schimbi duzele de la injector ca sa nu mai umbli acum iar la distributie...
- gheorghe 0203
- *
- 5 mesaje
- din 18 Mar 2012
- Hunedoara
gheorghe 0203
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2012
- Mesaj Privat
- lucian wmw
- **
- 115 mesaje
- din 03 Oct 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
lucian wmw
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2010
- Mesaj Privat
[editat] a scris:Atentie cum il folositi!
Nu se toarna in rezervor!
''Lucian wmw ''te rog sa-i explici cum se foloseste.
Nu se toarna in rezervor!
''Lucian wmw ''te rog sa-i explici cum se foloseste.
Scuze domnule marius si gabmar .....scotii turul si returul de la filtrul de motorina si le bagii in bidon,turul ar fi bn sa fie incolor ca sa vezi cand nu mai ai solutie ... lasi masina sa mearga la relanti 15 -20 min mai o turezii in jur de 3000rpm 3-4 min iar o lasi in relanti si tot asa pana se termina.Spor!
gabmar
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- valentincriss
- *
- 28 mesaje
- din 15 Feb 2012
- Astra 2004
- Galati
valentincriss
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
colegu cu fumul, fii atent, in momentul in care ai la spate fum negru ca la cosul casei sau macar pe aproape e de la motorina de proasta calitate(ori are apa sau e de mult depozitata si si-a mai pierdut din calitati) sau de la egr care e nitel infundat, iar daca fumul da o tenta macar de albastrui e din cauza ca pe langa motorina iti papa si nitel ulei.
Ai spus ca la 500 km ai o pierdere de aproximativ 100ml, e cam mult si nu are voie, ori e de la segmentare defectuoasa sau ai vreo pierdere! Pt. a verifica sa nu ai vreo pierdere ridici pe doamna ta pe un elevetor sau o bagi pe o groapa si vezi ca in dreptul filtrului de ulei sa nu fie ulei care se scurge, caz in care ai garnitura de la racitorul de ulei dusa sau verifici la furtunul care duce in egr, ii desfaci colierul care il tine de egr(ca sa stii care e mai exact furtunul, vezi ca e cel mai gros si se intareste cand tii mana pe el si turezi peste 2000 motorul) si vezi daca ai scurgeri de ulei pe acolo, daca e doar nitel murdar de ulei ii dai pace ca asa e la toate "tractoarele" pe motorina, dar daca e ud bine si e si pe afara murdar la imbinari vezi de turbina ca pierde ulei si e pe duca! Deasemeni parca am citit ca ai umblat nitel mai bine prin motor, asa ca verifica etanseitatea pe la garnituri sa fie in regula! Cat priveste neregurile de turatie si asa mai departe, asta vom vorbi abia dupa ce descoperi acesti primi pasi! Succes!
Stai ca am mai citit nitel, daca tot ai umblat pe la motor, mai da 10ron si ia vreo 70cm de furtun retur injectoare si cu un patent care taie drept te apuci si le schimbi, nu te du la mecanic ca iti ia vreo 20-30ron, doar ai grija sa nu rupi teurile de imbinare si in acelasi timp sa le verifici cu limba si deasemeni ia si un filtru de motorina, nu din ala scump cum se bat mai toti cu pumnul in piept ca e doar de proba vezi ca gasesti si pe la 15-20ron si scimba-l cu tot cu cele 2 garnituri(eu de exemplu era sa imi desfaca pompa un "mecanic" din cauza garniturii de la surubul capacului de la filtru de motorina), spun toate astea caci se pare din povestea ta ca e o mica problema de alimentare/dezamorsare, la inceput cand e rece si cand o bagi nitel in sarcina!Inca o data succes si drumuri bune la fel si la toti colegii!
Ai spus ca la 500 km ai o pierdere de aproximativ 100ml, e cam mult si nu are voie, ori e de la segmentare defectuoasa sau ai vreo pierdere! Pt. a verifica sa nu ai vreo pierdere ridici pe doamna ta pe un elevetor sau o bagi pe o groapa si vezi ca in dreptul filtrului de ulei sa nu fie ulei care se scurge, caz in care ai garnitura de la racitorul de ulei dusa sau verifici la furtunul care duce in egr, ii desfaci colierul care il tine de egr(ca sa stii care e mai exact furtunul, vezi ca e cel mai gros si se intareste cand tii mana pe el si turezi peste 2000 motorul) si vezi daca ai scurgeri de ulei pe acolo, daca e doar nitel murdar de ulei ii dai pace ca asa e la toate "tractoarele" pe motorina, dar daca e ud bine si e si pe afara murdar la imbinari vezi de turbina ca pierde ulei si e pe duca! Deasemeni parca am citit ca ai umblat nitel mai bine prin motor, asa ca verifica etanseitatea pe la garnituri sa fie in regula! Cat priveste neregurile de turatie si asa mai departe, asta vom vorbi abia dupa ce descoperi acesti primi pasi! Succes!
Stai ca am mai citit nitel, daca tot ai umblat pe la motor, mai da 10ron si ia vreo 70cm de furtun retur injectoare si cu un patent care taie drept te apuci si le schimbi, nu te du la mecanic ca iti ia vreo 20-30ron, doar ai grija sa nu rupi teurile de imbinare si in acelasi timp sa le verifici cu limba si deasemeni ia si un filtru de motorina, nu din ala scump cum se bat mai toti cu pumnul in piept ca e doar de proba vezi ca gasesti si pe la 15-20ron si scimba-l cu tot cu cele 2 garnituri(eu de exemplu era sa imi desfaca pompa un "mecanic" din cauza garniturii de la surubul capacului de la filtru de motorina), spun toate astea caci se pare din povestea ta ca e o mica problema de alimentare/dezamorsare, la inceput cand e rece si cand o bagi nitel in sarcina!Inca o data succes si drumuri bune la fel si la toti colegii!
gabmar
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2012
- Mesaj Privat
Va salut!
Am curatat injectia cu solutia de mai sus pe un aparat de la Autouniversal Galati (tot Winns se numea) si din pacate nici o diferenta.
Intre timp am mai verificat bujii , releu de la bujii, Egr curatat din nou ...
Ce mai e de verificat?
Poate fi turbina? la tester imi da ca merge in parametri
Ce sa mai verific?
PS:
La ponirea la rece se intampla ceva interesant si anume daca ii dau cheie , iese fum albastru si in secunda 2 dupa ce am placat dupa loc nu mai am fum.
Daca stau cu masina la relanti mai mult pe loc imi scoate fum in continuu si dupa ce plec dupa loc imi scoate fum mai mult timp- il pierd dupa aprox 5 km
Am curatat injectia cu solutia de mai sus pe un aparat de la Autouniversal Galati (tot Winns se numea) si din pacate nici o diferenta.
Intre timp am mai verificat bujii , releu de la bujii, Egr curatat din nou ...
Ce mai e de verificat?
Poate fi turbina? la tester imi da ca merge in parametri
Ce sa mai verific?
PS:
La ponirea la rece se intampla ceva interesant si anume daca ii dau cheie , iese fum albastru si in secunda 2 dupa ce am placat dupa loc nu mai am fum.
Daca stau cu masina la relanti mai mult pe loc imi scoate fum in continuu si dupa ce plec dupa loc imi scoate fum mai mult timp- il pierd dupa aprox 5 km
gabmar
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2012
- Mesaj Privat