Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Imediat dupa pornire imi coboara usor la 900rpm ceea ce cred ca e normal motorul e galagios e rece si cu 10w-40 dar merge bine.
la sec 57 cand turez pe la 3000 imi vibreaza ceva in zona distributiei cred ca e capacul , dupa ce se incazeste motorul si degaja caldura nu mai face posibil sa se inmoaie putin plasticul


Asa trebuie sa lucreze EVAP ul ? la fel si aici inca vibreaza plasticul ala ...


in acest clip se observa cum functioneaza motorul la relanti cand a coborat la 750rpm "merge in valuri"


e normal acest sunet cand turez .. sau e posibil sa traga ceva aer pe undeva..


dupa ce pun furtunul la loc se observa cum incepe sa mearga "in valuri" si cand strang de el putin si trage aer pe langa mere rotund e posibil sa fie bulita sau in fundata acea piesa ?



Ultima modificare făcută de pit90 la Sam 10 Mar, 2012 4:53 pm, modificat de 12 ori în total
Skip ads

  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 411
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Este regulatorul de presiune de pe rampa de injectoare si ce scoti este furtun de vacum.
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
e posibil sa fie infundat , ai vazut in ultimul clip la sec 16 cand strag de el si trage aer pe langa merge mai bine motorul cum el pus ''merge in valuri''
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
e posibil sa am prea mica presiunea in rampa si de aceea sa faca asa la relanti cand e la 750rpm? cum functioneaza acest regulator? incerc sa aflu daca e de la el.. nu prea ma pricep vreau sa invat
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
chiar nimeni .. de la ce poate sa mearga asa la relanti am curat egr clapeta iac senzor acceleratie bujiile au 15k sunt bosch
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
la IAC (supapa de relantiu) te-ai uitat?
furtunasul ala de vacuum controleaza regulatorul ala in functie de vacuumul creat in galeria de aspiratie.. astfel diferenta de presiune intre galeria de admisie si cea din instalatia de benzina este constanta.. ECU comanda numai timpii de injectie..
ai putea scoate afara regulatorul ala si vazut cum lucreaza (are o membrana si un arc).. la fel ai putea sufla in furtunas sa nu fie infundat...
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
la IAC m am uitat , l am curatat l am bagat cu pistonasul compresat am scos borna de la baterie si am pus o la loc dupa care am tinut putin contactul si l-a reglat Ecu din nou in prima faza nu am scos borna bateriei ecu stiind deja valoarea pt iac si nu l ai mai reglat la relanti acesta fiind compresat aveam relanti la 2500 de ture dupa faza cu borna si contactul mi l-a reglat si e ok . deci cred ca iac-ul e ok am curat si orificiul prin care ajunge aer sub clapeta nu cred ca i de la iac dupa cum se vede si in clip la prima pornire sta la 1500 si coboara la 900rpm deci cred ca si face treaba
la 750 incep problemele , in mers daca scot pe liber si roata se invarte tot la 900 rpm si merge ok motorul.

furtunasul nu e infundat cu el scos motorul trage aer care ajunge prin furtun sub clapeta si se tureaza putin mai mult de 750rpm si motorul incepe sa mearga normal , am citit tot pe aici pe forum ca daca ar fi bulit regulatorul de presiune ar trebui sa am probleme cu pornirea presiune mica in rampa ceea ce la mine nu e cazul porneste bine
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,064
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
zgomotul este dat de alternator sau ceva role iar turatia aia instabila incearca debimetrul sa nu traga aer fals.Fara o testare e mai greu de ghicit, asa poate fi senzorul de aer sau apa, sau ax came , etc
  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 411
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
X16XEL nu are debitmetru , eu as suspecta valva EGR ramasa pe deschis.
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,064
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
pai am mers pe premiza ca EGR a verificat .Am vrut sa zic admisie mai sus......
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
multumesc colegilor pentru ajutorul acordat!

egr ul l am curatat si l am verificat inainte de al curata la bornele bateriei pinu 1 si 5 park si mergea usor , nu a fost nicio diferenta cu el curatat sau cum era , se prezenta bine circula usor pistonul.

Am pus masina pe tester op-com multumesc coleguli matei_vn si in afara de 2 ori care le am creat eu in timp ce mergea masina am scos mufa de la senzorul de aer cel de dupa filtru de aer si cel de la Map mi s-a aprins check engine atunci dupa ce le am pus la loc a disparut dar ele au ramas stocate

posibil sa fie ECT (senzor temp apa) sa aiba depuneri mizerie pe el si sa faca asa ? se poate curata ? sau trebuie altul

senzorul temp aer l am scos pare ok , dupa ce s a sters eroarea de la el mai sus mentionata am mers cu masina conectata la tester si nu a mai aparut...
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,064
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Suspectez ceva mecanic daca pe electric nu apare nimic la tester
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,064
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
am aruncat un ochi pe topicul acela andrei dar la mine trage bine masina , porneste la prima cheie , urca in ture fara probleme , am testat ieri si varianta ta fara cureaua de accesorii respectiv alternator si tot la fel face...
ce am observat nou e ca se aude cum ar trage pe undeva aer continuu in zona furtunului de vacuum cel care bine in regulator si de acolo sub clapeta nush daca e norma o sa pun si clipul , se aude continuu si la aceeasi intensitate nu stiu ce sa zic dar daca treagea pe acolo aer ar trebui sa stea mai turat putin , am miscat de furtune pe acolo nu se schimba sunetul ala de tras aer continuu


in secunda 21 se observa acel sunet

  • ionutadrian

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@pit90 aceleasi probleme le am si eu...la fel la fel merge si al meu .... problema pleaca de la canistra de vapori benzina, la care s-au spart sitele din ea si carbunele activ cu care este umpluta s-a dus in electrovalva ce face legatura cu rezervorul si Egr prin vacuum. Pe furtunele de vacuum daca le vei curata vei observa ca sunt niste granule mici negre, acelea au provenit din aceea canistra...si de aici numai probleme....EGR si corp clapeta murdare, IAC...valva. incearca sa vezi dupa ce opresti masina sa desfaci busonul de la rezervor sa vezi daca face presiune sau vacuum, trebuie sa se auda....mai mult ca sigur...pe mine m-au ajutat baietii de aici de pe clubopel buzau , maxx, gabiopel mi-au fost de mare ajutor...
  • ionutadrian

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2010

  • Mesaj Privat
din ce va d eu in clipuri asta e Z16XE nu X16XEL...in fine e acceasi treaba...cansitra o gasesti sub aripa dreapta fata...
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
e x16xel arata la fel ca z16xe , e x16xel pe astra g ! da mi mai multe detalii de acea canistra si acea valva asa trebuie sa functioneze
mentionez ca ceea valva merge doar cand turez putin pana 1500-2000 de ture

furtunul de la aceasta valva intra in corpul clapeta
  • ionutadrian

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2010

  • Mesaj Privat
eu nu am avut timp sa ma apuc de a mea sa ma uit exact sa vad...mi-ai spus baietii de treaba asta...si iti spun ca face la fel ca la tine....stiu doar ca e sub aripa din dreapta fata si pe ea este o electrovalva...ii spune "tank ventil"
uite aici un link unde se mai vorbeste de treaba asta iti arata cum sa o repari
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=86075
  • pit90

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
multumesc e ajutor , dar daca te uiti la al 2 lea clip pus de mine aia e electrovalva pe autodata am gasit o EVAP la relanti ia sta inchisa si deci nu are treaba cu mersul motorului , daca vorbim de acelasi lucru , din acea electrovalva furtunul ajunge clapeta in momentul cand turez incepe sa inchida si sa deschida iar cand e turat tare nu se mai aude cred ca e deschis la maxim ... la 2000 rpm o aud ca in clipu doi cum lucreaza...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR