- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
Imediat dupa pornire imi coboara usor la 900rpm ceea ce cred ca e normal motorul e galagios e rece si cu 10w-40 dar merge bine.
la sec 57 cand turez pe la 3000 imi vibreaza ceva in zona distributiei cred ca e capacul , dupa ce se incazeste motorul si degaja caldura nu mai face posibil sa se inmoaie putin plasticul
Asa trebuie sa lucreze EVAP ul ? la fel si aici inca vibreaza plasticul ala ...
in acest clip se observa cum functioneaza motorul la relanti cand a coborat la 750rpm "merge in valuri"
e normal acest sunet cand turez .. sau e posibil sa traga ceva aer pe undeva..
dupa ce pun furtunul la loc se observa cum incepe sa mearga "in valuri" si cand strang de el putin si trage aer pe langa mere rotund e posibil sa fie bulita sau in fundata acea piesa ?
Ultima modificare făcută de pit90 la Sam 10 Mar, 2012 4:53 pm, modificat de 12 ori în total
la sec 57 cand turez pe la 3000 imi vibreaza ceva in zona distributiei cred ca e capacul , dupa ce se incazeste motorul si degaja caldura nu mai face posibil sa se inmoaie putin plasticul
Asa trebuie sa lucreze EVAP ul ? la fel si aici inca vibreaza plasticul ala ...
in acest clip se observa cum functioneaza motorul la relanti cand a coborat la 750rpm "merge in valuri"
e normal acest sunet cand turez .. sau e posibil sa traga ceva aer pe undeva..
dupa ce pun furtunul la loc se observa cum incepe sa mearga "in valuri" si cand strang de el putin si trage aer pe langa mere rotund e posibil sa fie bulita sau in fundata acea piesa ?
Ultima modificare făcută de pit90 la Sam 10 Mar, 2012 4:53 pm, modificat de 12 ori în total
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
la IAC (supapa de relantiu) te-ai uitat?
furtunasul ala de vacuum controleaza regulatorul ala in functie de vacuumul creat in galeria de aspiratie.. astfel diferenta de presiune intre galeria de admisie si cea din instalatia de benzina este constanta.. ECU comanda numai timpii de injectie..
ai putea scoate afara regulatorul ala si vazut cum lucreaza (are o membrana si un arc).. la fel ai putea sufla in furtunas sa nu fie infundat...
furtunasul ala de vacuum controleaza regulatorul ala in functie de vacuumul creat in galeria de aspiratie.. astfel diferenta de presiune intre galeria de admisie si cea din instalatia de benzina este constanta.. ECU comanda numai timpii de injectie..
ai putea scoate afara regulatorul ala si vazut cum lucreaza (are o membrana si un arc).. la fel ai putea sufla in furtunas sa nu fie infundat...
- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
la IAC m am uitat , l am curatat l am bagat cu pistonasul compresat am scos borna de la baterie si am pus o la loc dupa care am tinut putin contactul si l-a reglat Ecu din nou in prima faza nu am scos borna bateriei ecu stiind deja valoarea pt iac si nu l ai mai reglat la relanti acesta fiind compresat aveam relanti la 2500 de ture dupa faza cu borna si contactul mi l-a reglat si e ok . deci cred ca iac-ul e ok am curat si orificiul prin care ajunge aer sub clapeta nu cred ca i de la iac dupa cum se vede si in clip la prima pornire sta la 1500 si coboara la 900rpm deci cred ca si face treaba
la 750 incep problemele , in mers daca scot pe liber si roata se invarte tot la 900 rpm si merge ok motorul.
furtunasul nu e infundat cu el scos motorul trage aer care ajunge prin furtun sub clapeta si se tureaza putin mai mult de 750rpm si motorul incepe sa mearga normal , am citit tot pe aici pe forum ca daca ar fi bulit regulatorul de presiune ar trebui sa am probleme cu pornirea presiune mica in rampa ceea ce la mine nu e cazul porneste bine
la 750 incep problemele , in mers daca scot pe liber si roata se invarte tot la 900 rpm si merge ok motorul.
furtunasul nu e infundat cu el scos motorul trage aer care ajunge prin furtun sub clapeta si se tureaza putin mai mult de 750rpm si motorul incepe sa mearga normal , am citit tot pe aici pe forum ca daca ar fi bulit regulatorul de presiune ar trebui sa am probleme cu pornirea presiune mica in rampa ceea ce la mine nu e cazul porneste bine
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
multumesc colegilor pentru ajutorul acordat!
egr ul l am curatat si l am verificat inainte de al curata la bornele bateriei pinu 1 si 5 park si mergea usor , nu a fost nicio diferenta cu el curatat sau cum era , se prezenta bine circula usor pistonul.
Am pus masina pe tester op-com multumesc coleguli matei_vn si in afara de 2 ori care le am creat eu in timp ce mergea masina am scos mufa de la senzorul de aer cel de dupa filtru de aer si cel de la Map mi s-a aprins check engine atunci dupa ce le am pus la loc a disparut dar ele au ramas stocate
posibil sa fie ECT (senzor temp apa) sa aiba depuneri mizerie pe el si sa faca asa ? se poate curata ? sau trebuie altul
senzorul temp aer l am scos pare ok , dupa ce s a sters eroarea de la el mai sus mentionata am mers cu masina conectata la tester si nu a mai aparut...
egr ul l am curatat si l am verificat inainte de al curata la bornele bateriei pinu 1 si 5 park si mergea usor , nu a fost nicio diferenta cu el curatat sau cum era , se prezenta bine circula usor pistonul.
Am pus masina pe tester op-com multumesc coleguli matei_vn si in afara de 2 ori care le am creat eu in timp ce mergea masina am scos mufa de la senzorul de aer cel de dupa filtru de aer si cel de la Map mi s-a aprins check engine atunci dupa ce le am pus la loc a disparut dar ele au ramas stocate
posibil sa fie ECT (senzor temp apa) sa aiba depuneri mizerie pe el si sa faca asa ? se poate curata ? sau trebuie altul
senzorul temp aer l am scos pare ok , dupa ce s a sters eroarea de la el mai sus mentionata am mers cu masina conectata la tester si nu a mai aparut...
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
am aruncat un ochi pe topicul acela andrei dar la mine trage bine masina , porneste la prima cheie , urca in ture fara probleme , am testat ieri si varianta ta fara cureaua de accesorii respectiv alternator si tot la fel face...
ce am observat nou e ca se aude cum ar trage pe undeva aer continuu in zona furtunului de vacuum cel care bine in regulator si de acolo sub clapeta nush daca e norma o sa pun si clipul , se aude continuu si la aceeasi intensitate nu stiu ce sa zic dar daca treagea pe acolo aer ar trebui sa stea mai turat putin , am miscat de furtune pe acolo nu se schimba sunetul ala de tras aer continuu
in secunda 21 se observa acel sunet
ce am observat nou e ca se aude cum ar trage pe undeva aer continuu in zona furtunului de vacuum cel care bine in regulator si de acolo sub clapeta nush daca e norma o sa pun si clipul , se aude continuu si la aceeasi intensitate nu stiu ce sa zic dar daca treagea pe acolo aer ar trebui sa stea mai turat putin , am miscat de furtune pe acolo nu se schimba sunetul ala de tras aer continuu
in secunda 21 se observa acel sunet
- ionutadrian
- **
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
@pit90 aceleasi probleme le am si eu...la fel la fel merge si al meu .... problema pleaca de la canistra de vapori benzina, la care s-au spart sitele din ea si carbunele activ cu care este umpluta s-a dus in electrovalva ce face legatura cu rezervorul si Egr prin vacuum. Pe furtunele de vacuum daca le vei curata vei observa ca sunt niste granule mici negre, acelea au provenit din aceea canistra...si de aici numai probleme....EGR si corp clapeta murdare, IAC...valva. incearca sa vezi dupa ce opresti masina sa desfaci busonul de la rezervor sa vezi daca face presiune sau vacuum, trebuie sa se auda....mai mult ca sigur...pe mine m-au ajutat baietii de aici de pe clubopel buzau , maxx, gabiopel mi-au fost de mare ajutor...
- ionutadrian
- **
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
- ionutadrian
- **
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
eu nu am avut timp sa ma apuc de a mea sa ma uit exact sa vad...mi-ai spus baietii de treaba asta...si iti spun ca face la fel ca la tine....stiu doar ca e sub aripa din dreapta fata si pe ea este o electrovalva...ii spune "tank ventil"
uite aici un link unde se mai vorbeste de treaba asta iti arata cum sa o repari
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=86075
uite aici un link unde se mai vorbeste de treaba asta iti arata cum sa o repari
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=86075
- pit90
- OP
- 104 mesaje
- din 04 Sep 2011
- Astra 1998 x16xel
- Vrancea
pit90
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2011
- Mesaj Privat
multumesc e ajutor , dar daca te uiti la al 2 lea clip pus de mine aia e electrovalva pe autodata am gasit o EVAP la relanti ia sta inchisa si deci nu are treaba cu mersul motorului , daca vorbim de acelasi lucru , din acea electrovalva furtunul ajunge clapeta in momentul cand turez incepe sa inchida si sa deschida iar cand e turat tare nu se mai aude cred ca e deschis la maxim ... la 2000 rpm o aud ca in clipu doi cum lucreaza...