- vasilezahan
- OP
- 5 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Vectra 1996
- Alba
vasilezahan
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
Vectra 1996 1.7TD,de cateva zile,in mers,se aprinde ABS in bord ,toate indicatoarele din bord cad pe pozitia 0,inclusiv turometrul si cel care indica viteza,nu mai indica nimic ,nici unul iar in timp ce acestea nu functioneaza,am abservat pe intuneric cum lumina farurilor creste in intensitate puternic.Cand indicatoarele incep sa-si revina,concomitent,palpaie led-ul de la incarcare care se opreste cand indicatoarele si-au revenit complet.Precizez ca n-am observat,desi am urmarit ,ca acest lucru sa aiba vreo legatura cu vreo actiune asupra vreunei comenzi,pur si simplu se intampla aleator .Am mai observat si influenta asupra motorului in mers adica,cand incepe fenomenul,care poate dura 1 sec sau cateva minute,motorul are o fractiune de sec de poticneala,se simte ca o zvacnitura foarte scurta,la fel cand pornesc ceasurile sa functioneze.Mentionez ca n-am avut nici o interventie recenta la masina.Multumesc anticipat celor care ma vor ajuta!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mie mi-a picat puntea de diode din alternator, si imi amintesc ca inainte de acest eveniment am avut 2-3 zile cand turometrul din bord mi-a cazut la zero si acolo a ramas. Am oprit, am dat cheie, a mers, apoi dupa o vreme din nou am ramas fara indicatorul de turatie.
Parerea mea e ca ai bornele slabite pe baterie, sau o sa te lase alternatorul de pe masina.
Bateria e buna, sau ? Intreb pentru ca daca bateria e muci si alternatorul nu mai incarca o perioada, electrovalva de pe pompa de injectie se inchide si motorul da sa moara in mers, sau chiar se opreste.
Parerea mea e ca ai bornele slabite pe baterie, sau o sa te lase alternatorul de pe masina.
Bateria e buna, sau ? Intreb pentru ca daca bateria e muci si alternatorul nu mai incarca o perioada, electrovalva de pe pompa de injectie se inchide si motorul da sa moara in mers, sau chiar se opreste.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- vasilezahan
- OP
- 5 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Vectra 1996
- Alba
vasilezahan
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- vasilezahan
- OP
- 5 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Vectra 1996
- Alba
vasilezahan
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
motorul e isuzu,si parca a zis mecanicul ceva de hitachi la alternator,normal ar trebui sa fie,nu?sincer ,nu stiu cati amperi are alternatorul ca ,desi ma pricep si eu cat-de-cat nu l-am vazut demontat,si-i pus acolo dedesubt rau de-ti trebuie canal sa-l poti da jos.Am fost intrebat un prieten electronist si mi-a spus ca nu dauneaza ca-i bateria asa mare,dar,ar fi logic sa se forteze daca alt. are sub 100 A,asa-i?Nu pricep ce legatura are ABS-ul cu toata treaba asta,de se aprinde.!?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- vasilezahan
- OP
- 5 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Vectra 1996
- Alba
vasilezahan
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
nu am A/C ,iar ABS se aprinde cand motorul merge si ceasurile cad.Poate ca bateria e putin slabita dar reuseste sa porneasca motorul(si e diesel).Culmea e ca ceasurile nu o iau razna imediat dupa pornire cand bateria s-a slabit deoarece a pornit motorul ci dupa minute bune de mers.Am citit pe forum ca ,cei care au mai avut probleme asemanatoare cu ceasurile,nu le mergea trapa ,ventilatorul;la mine merge ventilatorul (aeroterma sau cum sa-i zic,caldura din masina)Azi am bagat de seama ca nu functioneaza nici geamurile electrice cand cad ceasurile.Chiar m-au bagat in ceata!Multumesc!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
claug
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1998 2.0DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris: deci alternatorul tau e de 75Amp si incarca greu o baterie de peste 70Amp.
Informatie eronata,falsa...! Pentru a putea intelege oricine,argumentez printr-o speta foarte cunoscuta,respectiv,anticul tractor U650,avea alternator de 50A,si incarca o baterie de 150Ah,situatie ce s-a derulat pe o perioada de zeci de ani... O baterie(75Ah) corect incarcata,"cere" curent,mult sub posibilitatile unui alternator de 75A.
- troleu76
- **
- 183 mesaje
- din 22 Jan 2012
- Astra 2001 z16xe
- Bucuresti
troleu76
- Mesaje scrise: 183
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
ia schimba bateria,asa de proba,sa vezi ca nu mai face
si la mine porneste OK dar cateva secunde sta aprins ABS-ul,si acele din bord se misca parca a dat geru peste ele,zilele asta am pus de proba o alta baterie,am mers cateva zile cu ia si surpriza nu sa mai miscat nici un ac,la pornire si ABS-ul se stinge inainte sa pornesc motoru,
trebuie sa dau bateria inapoi si eu sa mi cumpar o baterie noua,chiar daca cu bateria mea masina porneste bine
si la mine porneste OK dar cateva secunde sta aprins ABS-ul,si acele din bord se misca parca a dat geru peste ele,zilele asta am pus de proba o alta baterie,am mers cateva zile cu ia si surpriza nu sa mai miscat nici un ac,la pornire si ABS-ul se stinge inainte sa pornesc motoru,
trebuie sa dau bateria inapoi si eu sa mi cumpar o baterie noua,chiar daca cu bateria mea masina porneste bine
- troleu76
- **
- 183 mesaje
- din 22 Jan 2012
- Astra 2001 z16xe
- Bucuresti
troleu76
- Mesaje scrise: 183
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
ahappyuser a scris: deci alternatorul tau e de 75Amp si incarca greu o baterie de peste 70Amp.
Informatie eronata,falsa...! Pentru a putea intelege oricine,argumentez printr-o speta foarte cunoscuta,respectiv,anticul tractor U650,avea alternator de 50A,si incarca o baterie de 150Ah,situatie ce s-a derulat pe o perioada de zeci de ani... O baterie(75Ah) corect incarcata,"cere" curent,mult sub posibilitatile unui alternator de 75A.Cred ca ai uitat sa spui si care era timpul necesar incarcarii bateriei de 150A/h la tractorul respectiv, care probabil era de cateva ore (de tras, in turatie) prin brazda.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Rolul alternatorului consta in a face incarcare de baterie,de completare,nu de profunzime.Incarcarile de profunzime(critice),se fac pe surse de inarcare(redresoare,statii,etc).Stiut fiind faptul ca reglajul incarcarii se face doar in tensiune,timpul de incarcare(completare) este acelasi,necontind puterea alternatorului.Un alternator subdimensionat se va incalzi excesiv,culminind cu arderea acestuia.In speta precizata de tine(tractor),alternatoarele aveau viata lunga,deci...
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
...deci, devine clar ca tractoarele porneau usor iar alternatoarele trebuiau sa faca doar completare la curentul consumat cu pornirea din baterie. Si cel mai probabil eram inca in anii comunismului, unde totul mergea struna nu existau probleme de niciun fel ca totul era planificat si se intampla intocmai.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ai luat-o oarecum la modul personal desi nu e cazul, chiar am prins anii comunismului unde totul era planificat asa cum am scris mai sus in spirit de gluma. Eu am vrut sa subliniez ca in realitate nu e chiar asa, adica cazul ideal cand tractorul U-650 pornea mereu usor/din prima astfel ca dupa ce porneai cu chiu cu vai pe urma trebuia sa continui cu tractorul in brazda sa-ti faci hectarul si iti ramanea doar sa te bazezi pe alternator ca isi va face treaba si incarca complet bateria.
Personal am ghicit care e potentialul tau si apreciez la modul real interventiile pe forum, defapt consider ca cu totii avem de castigat cand cineva vorbeste prin prisma experientei (dar care 'culmea' zici ca tot ce scrie e direct decupat din manual, iar asta uneori deranjeaza... dar deh, asa a fost intotdeauna in orice domeniu - manualul e lege si de obicei chiar nu greseste).
Personal am ghicit care e potentialul tau si apreciez la modul real interventiile pe forum, defapt consider ca cu totii avem de castigat cand cineva vorbeste prin prisma experientei (dar care 'culmea' zici ca tot ce scrie e direct decupat din manual, iar asta uneori deranjeaza... dar deh, asa a fost intotdeauna in orice domeniu - manualul e lege si de obicei chiar nu greseste).