- danplesoiu1968
- OP
- 10 mesaje
- din 02 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Buzau
danplesoiu1968
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2009
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- danplesoiu1968
- OP
- 10 mesaje
- din 02 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Buzau
danplesoiu1968
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2009
- Mesaj Privat
La cineva care are un atelier. Ar mai fi de verificat bobina. Nu mi-am permis sa dau 350 de lei si sa ramin cu ea in cazul in care nu-i ea vinovata. Se pare ca ea ar fi vinovata, dar nu sigur. Luni o sa merg undeva in service si poate o dibuim, ca nu o fi avion si si ala se repara.
La noi e vremea urita, si nu putem iesi din oras mai ales la stanga. Asa ca va trebui sa mai astept 1-2 zile.
La noi e vremea urita, si nu putem iesi din oras mai ales la stanga. Asa ca va trebui sa mai astept 1-2 zile.
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- **
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Asa e, Z16SE nu are debitmetru. Fa si un test de coduri de eroare cu metoda "pseudoagrafa" despre care gasesti pe club cum se face. Ar trebui sa ai cod de eroare 0300, 0301 - 0304 (misfire) daca aprinderea nu functioneaza bine. Asta ca fapt divers pt ca inveti si cum se face si nu mai dai bani pe testere.
Ai incercat sa schimbi bujiile? Macar verifica-le vizual sa nu fie crapate, sa aiba distanta corespunzatoare intre electrozi (la Bosh 1.0 mm, la NGK 0.8mm) sau poti sa le testezi daca dau scanteie cel mai simplu cu un motoferastrau (scoti fisa si o pui pe bujia de verificat avand grija sa faca bine masa si tragi de sfoara).
Daca bujiile sunt OK, verifica apoi fisele la cu ohmetrul (fisele ar trebui sa aiba undeva intre 1 si 2 K (kiloohmi) din cate imi amintesc. Daca toate sunt ok atunci la relanti scoate pe rand cate o fisa si vezi care bujie/fisa nu lucreaza bine (aceea care daca atunci cand scoti fisa nu se schimba mersul motorului care ar trebui sa mearga mai rau) dar asta pentru timp foarte scurt deoarece nu este recomandat sa faci asa pentru ca risti sa deteriorezi catalizatorul. Totodata, fiecare fisa cand este aproape de bijie trebuie sa dea scanteie. Atentie! Operatiunea asta de a scoate fisele in timpul mersului poate sa aiba ca rezultat o eroare cu unul din codurile de mai sus si implicit aprinderea martorului in bord care se stinge luand borna de pe baterie cateva minute dar eroarea ramane stocata.
Daca si bujiile si fisele sunt OK dar nu ai scanteie pe un piston sau daua atunci e babina. Daca totul e OK si uda toate bujiile atunci poti verifica cu un tester timpii de aprindere. De regula de vina sunt bujiile. Bafta!
Ai incercat sa schimbi bujiile? Macar verifica-le vizual sa nu fie crapate, sa aiba distanta corespunzatoare intre electrozi (la Bosh 1.0 mm, la NGK 0.8mm) sau poti sa le testezi daca dau scanteie cel mai simplu cu un motoferastrau (scoti fisa si o pui pe bujia de verificat avand grija sa faca bine masa si tragi de sfoara).
Daca bujiile sunt OK, verifica apoi fisele la cu ohmetrul (fisele ar trebui sa aiba undeva intre 1 si 2 K (kiloohmi) din cate imi amintesc. Daca toate sunt ok atunci la relanti scoate pe rand cate o fisa si vezi care bujie/fisa nu lucreaza bine (aceea care daca atunci cand scoti fisa nu se schimba mersul motorului care ar trebui sa mearga mai rau) dar asta pentru timp foarte scurt deoarece nu este recomandat sa faci asa pentru ca risti sa deteriorezi catalizatorul. Totodata, fiecare fisa cand este aproape de bijie trebuie sa dea scanteie. Atentie! Operatiunea asta de a scoate fisele in timpul mersului poate sa aiba ca rezultat o eroare cu unul din codurile de mai sus si implicit aprinderea martorului in bord care se stinge luand borna de pe baterie cateva minute dar eroarea ramane stocata.
Daca si bujiile si fisele sunt OK dar nu ai scanteie pe un piston sau daua atunci e babina. Daca totul e OK si uda toate bujiile atunci poti verifica cu un tester timpii de aprindere. De regula de vina sunt bujiile. Bafta!
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
daca spui ca nici pe GPL nu merge atunci in mod aproape sigur e vorba de bobina,functionarea pe Gpl inplicind decit aprinderea ,restul fiind oprite(injectia de benzina) de obicei tipul de bobina de pe motorul tau ,are doua infasurari primare (doua bobine in acelasi corp) din fiecare iesind cite doua fise la bujii daca una din ele nu merge ar trebuii sa nu-ti mearga ,1+4,sau 2+3
- danplesoiu1968
- OP
- 10 mesaje
- din 02 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Buzau
danplesoiu1968
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2009
- Mesaj Privat
Multumesc mult pentru sfaturile primite. Azi am reusit sa ajung cu ea (masina) in alt service. Le-am spus ce s-a verificat la atelier ca sa nu mai muncim degeaba. Ei au verificat in plus EGR care era inghetat (pistonasul) si am incercat sa o pornim fara EGR si a pornit la sfert de cheie. Cind am montat EGR-ul la loc s-a oprit. Au concluzionat ca totusi ar fi catalizatorul infundat si l-am spart, operatiune ce a dus la functionarea motorului.
- George Pelesca
- **
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Asta nu inseamna neaparat ca ai rezolvat problema. Catalizatorul nu are voie sa se infunde daca aprinderea si implicit arderea functioneaza normal. O sa ai probleme la ITP cand nu o sa-ti corespunda noxele. Motorul nu se opreste din cauza EGR-ului care se manifesta prin smucituri la turatie relativ constanta. Poti sa-i scoti mufa si nu o sa mai apara smucituri dar o sa ai martor aprins in bord.
- danplesoiu1968
- OP
- 10 mesaje
- din 02 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Buzau
danplesoiu1968
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2009
- Mesaj Privat
Masina mea are 235000 km si banuiesc ca si deteriorarea interioara a catalizatorului era de asteptat. Ca si alte piese si acesta are o durata de functionare.
In ceea ce priveste ITP-ul sa fim seriosi....Stiu ca nu se opreste din cauza EGR-ului, dar se facea evacuarea gazelor arse prin orificiul de la EGR. Cind il puneam la loc se astupa orificiul si nu mai era evacuare (catalizatorul fiind infundat).
In ceea ce priveste ITP-ul sa fim seriosi....Stiu ca nu se opreste din cauza EGR-ului, dar se facea evacuarea gazelor arse prin orificiul de la EGR. Cind il puneam la loc se astupa orificiul si nu mai era evacuare (catalizatorul fiind infundat).
- George Pelesca
- **
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Bine ca ai rezolvat intr-un fel sau altul. Daca inca nu ai eroare pe sonda lambda 2, este foarte posibil ca o sa apara. Daca esti interesat, auzisem mai demult ca ar exista un dispozitiv cre se monteaza pe galerie (montare prin gaurirea galeriei) si care imita catalizatorul ca sa pacaleasca sonda lambda. Este totusi cam scump daca nu ma insel pentru ca teoretic ar trebui sa aiba ceva platina in el si majoritatea nu au si dai si banii degeaba pe el deci mare atentie. Sonda cred ca se poate pacali si din soft deoarece instalatia GPL are senzor doar pe prima sonda si nu apar erori. Mai intreaba daca ai probleme. Numai bine!