- DarkAvenger183
- OP
- 12 mesaje
- din 27 Aug 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
DarkAvenger183
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
-Cand dau cheie peste sunetul normal de la demaror de mai aude un zgomot metalic, de genul ca si cum s-ar freca/lovi 2 table/obiecte metalice. Zgomotul incepe sa se auda inaintea pornirii motorului. Am deschis capota, si am scultat de unde vine: din partea dreapta a motorului (partea opusa cu distributia). Odata pornit motorul nu se mai aude nici un zgomot. Am tras frana de mana si am lasat ambreajul sa se subtureze motorul pana s-a oprit. Nu s-a auzit acel zogomot nici cand a fost la turatii mai jose decat relantiul (aprox la 400..500 rpm s-a oprit).
- Un al 2-lea efect ce l-am observat, pointerii(acele) din intrumentul de bord pentru turometru si vitezometru s-au dus sub zona de 0 in timp ce se auzea acel zogomot.
-Am masurat tensiunea de pe baterie
motor oprit: 12.45V
motor pornit la relanti fara consumatori: 14.8V
motor pornit la relanti cu lumini aprinse: 14.2V
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- DarkAvenger183
- OP
- 12 mesaje
- din 27 Aug 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
DarkAvenger183
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- DarkAvenger183
- OP
- 12 mesaje
- din 27 Aug 2010
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
DarkAvenger183
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
Operatiunea de reconditionare se poate face destul de usor acasa, nu necesita sucule/indemanare/materiale deosebite. M-am gandit sa descriu cam ce si cum trebuie facut.
Necesar scule: Torx 15 si 20; cheie de 8mm; cheie tubulata de 10mm; ciocan; lemn
Materiale necesare: 300 ml motorina , 100 ml alcool izopropilic sau spirt sanitar, 1 foaie de smirglu fin vaselina, carpa de bumbac, ziare.
Eu am procedat astfel:
- Am curata colectorul rotorului, interiorul statorului, suportul de perii si solenoidul (alcolul izopopilic recomandabil, spirt daca nu).
- Am curatat vaselina intarita din cutia de viteze (reductor) din interiorul lui ( cu motorina);
- Am lubrefiat din nou partile mecanice (bucsa de rotor, rotile dintate, furca de bendix si asamblu cu pinionul de angrenare);
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Inlocuirea bucsei se poate face astfel:
-Se pune carcasa superiora pe ceva plan, se aseaza o cheie tubulara de 10mm pe bucsa si se bata usor. Busa veche se va depresa si va iesi.
-Se incalzeste (la aragaz) zona in care trebuie punsa noua bucsa, apoi se aseaza noua bucsa plan pe lacas, se pune o bucata de lemn peste ea (fund de lemn ) si se bate peste fundul de lemn cu atentie ca bucsa sa intre drept. (in mod normal la cald merge f bine ca ii mai dilatata gaura in care se bate bucsa)
- Curatarea canalelor din colectorul statorului se face cu un obiect acscutit (vf de cutit), apoi se foloseste smirgl fin (granulatie 800) pentru netezirea (pe cat posibil) a santurilor.
Se reasambleaza electromotorul EXCEPTIE capacul din spate
Inlocuitea periilor:
- Periile noi au intre 16 si 17mm. Gradul maxim de uzura: 9mm
-Se pune garnitura de caucuic de la stator, si suportul de perii la locul lor de unde au fost demontate.
-Se strand piulitele ce inchid asamblul din spate FARA carcasa. Astfel suportul de perii va sta fix in pozitia lui normala, dar avem access la perii.
- Se pune arcul de perii (fara peri), partea din spate peste pinten… se impinge pana face « click ».
- Ridica « piciorul » arcului si se face spatiu sa intre peria pe canal, apoi se pune dielectricul , apoi pune « piciorul » arcului inapoi
- Se destrang piulitele si se pune capacul din spate la loc.
*nota:
Pentru o mai buna etansare, am folosit silon negru la asmblarea capacului din fata de reductor, si a statorului de reductor.
Am uitilizat Loctite anti desfiletare la prinderea suruburilor. Se poate si fara solutie antidesfiletare, unii mai foloseau super glue in scopul acesta.
- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 28 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2010
- Mesaj Privat