flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
Acum o saptamana am cumparat o corsa c motor z10xe an 2003 106000km.De vreo 4 zile sotia a facut cativa km (vreo 20)si la un moment dat s-a aprins becul la ulei.
A lasat-o 2 ore sa se raceasca si a venit inapoi acasa (vreo 16 km)dar nu s-a mai aprins becul.Abia azi am avut timp sa fac ceva verificari.Uleiul era la nivel(l-am verificat cand am cumparato)iar dupa cartea service are 8000 km dar a fost schimbat in iulie 2010.
Am scos sonda de ulei am pus un manometru si am pornit motorul.La cald la relanti arata 0,4-0,5 bar iar in turatie urca pana aproape de 2 bar. Am oprit motorul si dupa cateva minute am zis sa desfac filtrul de ulei sa vad daca e cu gaura sau nu (cum am citit pe forum)dar cand l-am scos m-am speriat,era imbacsit cu o pilitura alba metalica.Am pus un magnet si se lua pe magnet.
Sa fie pompa de ulei?
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Daca uleiul a fost schimbat ultima oara in 2010 recomand sa faci un schimb.Schimbul de ulei se face la maxim 15000km sau la an ,depinde care vine primul.
flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
NU trebuie sa fie pilitura in filtru !
Din pacate se pare ca vanzatorul a tras teapa. Motorul trebuie desfacut si vazut de unde apare acea pilitura care sta pe magnet. Cuzineti clar nu sunt magnetici, semicuzinetii iar nu, pompa e din doua pinioane care stau in carcasa de aluminiu (capac distributie) cu capac de tabla. Cand are putin ulei 'crapa' capacul distributie dar pinioanele fiind de otel rezista. Presiune ulei trebuie sa fie 1,5 indiferent de turatie motor ca de aia are regulator presiune ulei.
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
-metalul prin frecare se magnetizeaza;
-multe piese din motor se freaca(segmenti,camere de ardere,axa cu came)
-prin frecare piesele de metal se uzeaza(de aici apare pilitura)
Motorul acela este destul de mic deci a mers destul de forjat.
Acuma partea a doua.Masina are facut ultimul schimb de ulei cu un an si jumatate in urma,asta conform cartii de service care cu totii stim ca poate fi masluita.Deci cine stie cand a fost schimbat ultima oara,daca a fost schimbat vreodata.
Deci dupa cine stie cati ani de utilizare nu credeti ca acea pilitura este de la piesele din motor care s-au uzat dealungul timpului?
Daca schimbul de ulei nu a fost facut la schimb ma gandesc filtrul oare cand a fost schimbat ultima oara?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
-piesele din motor nu se freaca decat daca ramai fara ulei sau presiune ulei
-pilitura nu apare la motor, metalul 'uzat' este foarte fin si nu il vezi sa crapi
Filtrul de ulei se face bucatele daca nu este schimbat.
Motorul ala sigur a avut ceva si acum trage altul linie...daca e groasa treaba atunci 500euro si altul, cand o fi de facuta distributia ramane de vazut.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
-piesele din motor nu se freaca decat daca ramai fara ulei sau presiune ulei
-pilitura nu apare la motor, metalul 'uzat' este foarte fin si nu il vezi sa crapi
Filtrul de ulei se face bucatele daca nu este schimbat.
Motorul ala sigur a avut ceva si acum trage altul linie...daca e groasa treaba atunci 500euro si altul, cand o fi de facuta distributia ramane de vazut.
Asta inseamna ca ori a mers putin timp fara ulei (cazul fericit) ori a mers mult timp si a puscat motorul, fiind reparat cu minimum de piese necesar. Ma intreb daca RAR-ul a putut citi seria de pe motor ... 🙄
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
Fiindca nu pot suporta gandul ca masina are probleme azi m-am apucat de desfacut.Am dat jos capacul de la culbutori si baia de ulei dar nu am gasit nimic suspect.Bobina este noua iar distributia se vede ca a fost schimbata lantul nu misca deloc iar patinele sunt noi.Uleiul era contaminat si el cu pilitura.Sorbul de la pompa nu avea depuneri iar pe canalele de la pompa nu era nici un pic de pilitura.Am scos fulia de la vibrochen si am invartit de pompa de ulei,merge usor.Am demontat si capacele de la biele si am dus un cuzinet la un mecanic care a zis ca are un pic de uzura dar nu exagerat.Preventiv am cumparat un set de cuzineti de biela.Nu am gasit uzuri, jocuri si alceva de unde sa provina pilitura.Am pus o tava sub motor si am turna motorina pe deasupra pana s-a spalat dupa care am suflat cu aer.Am spalat si celelalte piese si am trecut al montat.Am pus cuzineti noi si garnituri noi filtru ulei nou si am bagat ulei am montat manometrul dupa care am pornit.La rece la relanti 4 bar iar in turatie 6 bar.Am lasat motorul sa se incalzeasca , in momentul cand a pornit termocupla manometrul arata 1,4 bar
flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
flo75
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
csourcero
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
la inceput mi se aprindea bec rosu in bord ce indica probleme ulei , miam bagato pe tester si nu mia aratat nici o problema , uleiu era la nivel si totul parea in regula...
La schimbul de ulei mio aparut putina pilitura in filtru de ulei ... dar am fost la un mecanic prostanac si mia zis ca nu stie de la ce ii exact dar daca motoru trage bine nu ar trebui sa fie nici o problema...
Urmatorul simptom a fost pierdere de ulei ( semeringuri puscate )
si acum am dat baia de ulei jos .... cuzinetii axiali mior picat in baia de ulei.... maine astept raspuns de la un mecanic sa vad cat mar costa pagubele .... in cel mai rau caz mia spus sa ma astept la 3000 RON
Cu toate problemele vreau sa spun ca motorul era silentios... Nu batea , nu se chinuia ... nimic
Asa ca iti spun prieteneste ai grija.... eu am neglijat problema si acum ma costa urat
Mecanicul mia spus ca problema asta apare de la supraturarea motorului... Iar de ai incolo ma las de liniute si alte cele
PS: am sa va spun maine cat mau costat liniutele
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
csourcero
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
csourcero
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2012
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,648 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,648
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- adysoferul
- *
- 1 mesaje
- din 08 Dec 2014
- Corsa 2001
- Bucuresti
adysoferul
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2014
- Mesaj Privat