mishu_rnr
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2009
- Mesaj Privat
Salut!
Am un opel astra G 2001 z16se.
In ultima vreme mi se aprinde motorasul cu steluta (racire motor) moment in care pornesc ambele electoventilatoare. Am AC manual nu am clima.
Am pus sonda obd pe masina si am gasit ca problema ar fi de la senzorul de presiune ac. Am verificat vizual senzorul si nu avea nimic. m-am gandit sa verific si mufele de la calculatorul de racire(am avut un accident recent si m-a lovit unu exact in bara pe partea dreapta in dreptul calculatorului) mufele pareau in regula insa m-am gandit sa ma uit si in calculator si supriza am un pin intrerupt in calculator.
am scos calculatorul de tot si eroarea a disparut .. un lucru foarte ciudat.
Pana voi gasi eu un electronist bun pentru a lipi acel pin in calculator ma gandesc sa merg fara calculator.
acum intrebarea ramane la riscuri ma expun mergand cu calculatorul scos? va mai porni electroventilatorul de la radiatorul de apa la 90 de grade? exsita riscul sa se strice ECU?
ms frummos!
Am un opel astra G 2001 z16se.
In ultima vreme mi se aprinde motorasul cu steluta (racire motor) moment in care pornesc ambele electoventilatoare. Am AC manual nu am clima.
Am pus sonda obd pe masina si am gasit ca problema ar fi de la senzorul de presiune ac. Am verificat vizual senzorul si nu avea nimic. m-am gandit sa verific si mufele de la calculatorul de racire(am avut un accident recent si m-a lovit unu exact in bara pe partea dreapta in dreptul calculatorului) mufele pareau in regula insa m-am gandit sa ma uit si in calculator si supriza am un pin intrerupt in calculator.
am scos calculatorul de tot si eroarea a disparut .. un lucru foarte ciudat.
Pana voi gasi eu un electronist bun pentru a lipi acel pin in calculator ma gandesc sa merg fara calculator.
acum intrebarea ramane la riscuri ma expun mergand cu calculatorul scos? va mai porni electroventilatorul de la radiatorul de apa la 90 de grade? exsita riscul sa se strice ECU?
ms frummos!
- realcriss
- **
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
mishu_rnr
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2009
- Mesaj Privat
Ideea e ca in momentul in care am pornit masina fara ECM nu am avut nici o eroare in bord. Din cate am inteles doar masinile cu AC sau Clima au ECM. Acum daca nu am ECM ma gandesc ca nu va porni electroventilatorul de la radiatorul de AC, dar cel de la radiatorul de apa va porni sigur, clar ECU vede temperatura apei si va trimite comanda de pornire electroventilator si fara ECM nu?
- realcriss
- **
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
Uite schema ca sa pricepi mai bine cum functioneaza sistemul de racire; in chenarele rosii sunt electoventilatoarele (pt AC si pt lichid de racire), in chenarul verde ai ECM-ul, iar in chenarul albastru... prin pinii respectivi ECU trimite informatii la ECM, dupa cum observi ECU nu comunica direct cu electroventilatoarele, deci ECU de unul singur nu poate sa porneasca electoventilatorul de apa.
ECU trimite informatii la ECM care la randul lui inchide/deschide releele responsabile cu electroventilatoarele.
In momentul de fata daca ai scos ECM-ul ai ambele mufe "in aer", electroventilatoarele nu au cum sa primeasca curent, circuitul este intrerupt de lipsa ECM-ului.
La masinile care nu au AC schema este total diferita: nu mai exista mufele pt ECM, (circuitul nu mai este intrerupt in acel loc), ECU comunica cu doua relee (din cutia neagra cu relee ) care inchid/deschid circuitul
In concluzie, la cat costa un ECM (100-200lei) nu incerca sa mergi fara el, incearca sa il repari pe asta (daca spui ca are doar un pin rupt) sau cumpara altul
ECU trimite informatii la ECM care la randul lui inchide/deschide releele responsabile cu electroventilatoarele.
In momentul de fata daca ai scos ECM-ul ai ambele mufe "in aer", electroventilatoarele nu au cum sa primeasca curent, circuitul este intrerupt de lipsa ECM-ului.
La masinile care nu au AC schema este total diferita: nu mai exista mufele pt ECM, (circuitul nu mai este intrerupt in acel loc), ECU comunica cu doua relee (din cutia neagra cu relee ) care inchid/deschid circuitul
In concluzie, la cat costa un ECM (100-200lei) nu incerca sa mergi fara el, incearca sa il repari pe asta (daca spui ca are doar un pin rupt) sau cumpara altul
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat