Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am o nemultumire legata de franele de pe masina mea, nu tin asa cum tin pe zafira sau fabie ( comparativ cu aceste masini), mai exact, la franare, totul pare in regula cu pedala, opune o oarecare rezistenta dar parca nu are fermitate in franare, daca apas mai tare, cu forta, simt un prag dur si se aude un mic PAC dupa care pedala nu mai coboara, acel prag se simte cam pe la jumatatea cursei pedalei, adica, am desfacut etrierii fata si am bagat pistonasele in etrier pana la maxim, am montat totul la loc si cand am facut pedala sa revina pistonasele in pozitie normala de functionare pedala avea cursa aproape dubla fata de momentul in care pistonasele ajung la disc si pedala se opreste cam la jumatatea cursei.

Simptomele sunt cam asa, cand franez, trebuie sa apas brusc si cu putere pe pedala pentru a simti ca ma opresc, daca apas normal ca la zafira de exemplu la care simti ca te opresti, la mine franarea este foarte slaba. Daca franez dur si cu putere de vre-o 2 ori, urmatoarele franari sunt cat de cat bune. Intrebarea mea ar fi cam de ce se opreste pedala in acel prag si nu apare senzatia aceea cum ca cu cat apesi mai tare pe pedala, cu atat franeaza mai bine si se opresc rotile (abs).

Nu cred ca am aer pe instalatie, indiferent de cate pedale fac inainte de a frana, rezultatul este la fel, pedala nu este elastica ca atunci cand ai aer pe instalatie, la prima vedere, simtire, pedala pare sa fie in regula ca la oricare alta masina care franeaza corect dar nu-si face treaba cum trebuie, am schimbat discurile fata-spate, placutele de frana dar rezultatul este acelasi. Lichidul de frana are cel putin 4 ani de cand nu a fost schimbat.
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut Radovan_eu . Lichidul de frana isi pierde proprietatile dupa 2 ani. Lichidul de frana de obicei ''preia'' umiditatea din aer, de aceea trebuie tinut in sistem etans. Cu siguranta ai particule de apa in lichid. Exista tester pentru asa ceva. Se foloseste lichid de frana DOT4. Pedala are cursa lunga si elastica.
-Cauza: -exista aer in instalatie, -prea putin lichid de frana in rezervor, -lichid de frana necorespunzator
-Remediu: -se schimba lichidul de frana, -se aeriseste sistemul de franare
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
posibil sa ai dreptate dar pedala este ferma, adica e ca la oricare alta masina care franeaza bine doar ca la mine nu-si face treaba eficient, la fabie sigur lichidul are cel putin 3 ani si nu am astfel de probleme. Ma gandesc la sistemul ABS sa nu fie ceva probleme cu toate ca intra in functie la nevoie.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
alte pareri?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Radovan_eu a scris:posibil sa ai dreptate dar pedala este ferma, adica e ca la oricare alta masina care franeaza bine doar ca la mine nu-si face treaba eficient, la fabie sigur lichidul are cel putin 3 ani si nu am astfel de probleme. Ma gandesc la sistemul ABS sa nu fie ceva probleme cu toate ca intra in functie la nevoie.


Radovan_eu ,daca in bord nu ai martorul aprins de ABS inseamana ca,...ori ai becul ars, ori ABS-ul functioneaza in parametri. Mai ales ca tu ai specificat ca ''intra'' cand trebuie. Gaseste un loc ferit, fara ''public'' si mergi in linie dreapta cu 50km/h si franeaza brusc. Vezi daca iti intra ABS-ul sau daca ti se aprinde martorul sistemului.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Becul de la ABS se aprinde la contact si se stinge la pornirea motorului, ABS-ul intra in functiune la franari in functie de carosabil. Frana este eficienta pentru putin timp dupa ce bruschez frana de vre-o 2 ori, atunci chiar simt ca franeaza corect, in timp revine la starea anormala in care se afla si acum. Pedala este la fel si cand franeaza bine si cand nu.

Nu pun la indoiala ce spui tu ci doar vreau sa mai aflu si alte pareri. Multumesc ptr raspuns.
  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Verifica grosimea discurilor de frana (scrie in manual cota minima). Uzura placutelor de frana, reglajul tamburilor de frana (daca ai tamburi pe spate si nu discuri). Toate aceste lucruri sunt direct raspunzatoare de eficienta franarii. Deasemenea, ce placute de frana ai? Este stiut faptul ca placutele de frana AM (after market) nu sunt la fel de eficiente ca o placuta originala.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
discurile sunt foarte bune, ce ma deranjeaza este pragul acela dur pe care il simt la o anumita apasare a pedalei, pur si simplu se simte ca si cum ai apasa pe o bordura, e dur si fix.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Incarca de test portbagajul cu greutate mare sau ia 3 barbati in spate si fa si asa un test. Vezi daca se imbunatateste franarea si daca se mai simte acel prag la franare. Parca franele astea de Vectra B au ABS cu EBD (in functie de incarcarea puntii spate), ia verifica cum franeaza incarcata pe puntea de spate.

Ieri mi-am schimbat si eu lichidul de frana ca ex-proprietarii din Austria nu au schimbat nimik la ea (nici macar curelele care erau inca originale la 170.000km), asa ca dupa schimbare distributie, filtre, ulei, curatat sistemul de racire al motorului complet cu sare de lamaie si apa, radiatorul cu detartrant, antigel+termostat nou, etc... am ajuns si la schimbarea lichidului de frana.
Zis si facut, e foarte simplu am suspendat masina pe elevator si am desfacut un pic cat sa picure lichidul din frana la toate cele 4 roti, cand ajungea la jumatate in borcan completam. Sa nu uit, a iesit negru in seringa cu care initial am tras tot ce era in rezervorul din plastic, apoi am completat cu lichid nou si am dat drumul apoi pe la toate cele 4 aerisitoare... dar si la cele din fata a iesit tot negru initial. Am 'plimbat' prin tot circuitul 750ml lichid de frana nou, apoi am inchis aerisitoarele si gata.
A doua zi am verificat franele si nu am vazut nicio imbunatatire sesizabila la franarea normala... dar de dimineata am fost pus in situatia de a da 'panicat' in frane si masina s-a oprit foarte repede, chiar daca eu aveam impresia ca nu am frane bune ca pe VW Bora unde la o mica apasare te arunca in cap (insa daca apasai mai tare intra ABS-ul si te duceai... o gramada cu frana in blana, mi s-a parut cam aiurea frana asta de la VW). Deci uite ca la mine a meritat sa schimb lichidul de frana, ai nevoie de 400ml pentru tot circuitul asa ca schimba-l si tu, eu am dat 38lei pe 1l Motorex DOT4.

Urmatorul pe lista (si ultimul sper eu sa fie) este schimbarea cu totul a lichidului din instalatia de servo ca cine stie ce serpi si balauri mai sunt si acolo. Mai demult am desfacut si busonul la cutia de viteze sa verific uleiul din cutie, dar uleiul arata ca nou si era la nivel deci macar cu asta m-am scos.

Ce pot sa zic, ne luam masina SH si vrem sa ne bazam pe ea si sa si mearga inca ceva ani, avem destul de lucru pana o aducem in parametri.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:am dat drumul apoi pe la toate cele 4 aerisitoare...


Pai la pompa de ambreiaj nu ai facut aerisirea? Mi-am schimbat toate placutele frana TRW = 165 LEI, am cumparat un litru de lichid frana Dot 4 - ATE = 27 lei si urmeaza sa-l schimb dar nu stiu unde este aerisitorul ambreiajului.

Vectra B nu are regulator de presiune pe spate, aceasta functie a regulatorului este indeplinita printre altele de sistemul ABS.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu asta inteleg prin EBD, frana autoreglabila in functie de incarcarea pe roata.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am pus azi testerul si pe modulul ABS imi apare ca pe roata stanga fata am rotatie de 11km/h, masina stationa in momentul diagnozei. Cand miscam masina fata spate se modificau valorile si la celelalte roti, cand stationam, doar roata stg fata avea semnal ca si cum s-ar fi deplasat masina. Banuiesc ca nu este ceva normal. Azi a inceput sa tina frana din ce in ce mai bine, chiar nu se compara placutele actuale cu cele vechi.


  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
De atunci, ai gasit pana la urma unde este aerisitorul ambreiajului ?

Pentru ca eu intre timp am dat in alte probleme cu franele. Am reconditionat alternatorul si a trebuit demontata si pompa de vacuum de pe acesta. Dupa reparatie, nu imediat ci dupa un timp sa zicem 30zile mi-a aparut si mie un prag la apasarea franei, ceva de genul cum ca frana uneori este tare, alteori mai putin tare. Cand este tare daca nu o apesi serios nu simti ca se opreste masina. Ce naiba s-a putut intampla ? Nu stiu ce sa mai cred, sa fie pe cale sa cedeze acum (dupa 200.000km cat are ea) pompa de vacuum ? Placutele nu le-am schimbat, au deja la mine 35.000km de uzura prin oras de la momentul cand am adus masina din Austria. Totusi azi am fost la verificare, franele au iesit ok pe tester-ul lor, pe fata si pe spate.

Daca are cineva o poza reala cu senzorul de uzura placute de frana la Vectra B rog sa o puna aici, eu daca tot mi-am demontat zilele astea bordul m-am gandit sa pun becuri in bord si in TID acolo unde lipseau si dupa pornire hopa... becul de placute de frana uzate aprins in TID. Azi la testarea franelor s-a uitat omul care mi-a facut verificarea pe interiorul rotilor din spate/fata si nu a gasit niciun fir de senzor, sa fie senzor doar pe rotile din fata si doar pe partea exterioara a etrierului ? Cum de s-a aprins becul in TID (de mentionat ca TID-ul este schimbat de mine, este de pe o Vectra B 1999 motor Y20DTH, a mea fiind 1.7TD din 1997, totusi nu inteleg cum de s-a aprins becul, inclin sa cred ca am totusi undeva un senzor de uzura placute).

Am scris deja o gramada aici, dar functia 'cautare' era in mentenanta la momentul cand am postat aici si deja am cautat printre ultimele 10 pagini de topic de Vectra B pana am dat de acest topic care are o legatura cu franele de Vectra B. Colegul @Radovan_eu sper sa nu se supere pe mine ca am facut un fel de hijacking pe postul asta care este al lui si care e pe o problema privind franele de la masina proprie.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va salut. Senzor placute frana Vectra B si pozitionarea lui.

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@ksper

Foarte multumesc, maine ma duc sa schimb bucsile de la bara antiruliu pe spate care am vazut azi in service ca sunt singurele care bat dupa 35.000km de drumuri exclusiv prin oras pe Romania, astfel ca obligatoriu acum ca am si poza o sa verific dupa demontarea rotiilor fata daca am si eu acest senzor pe etrier.

Daca totusi nu-l am si becul e aprins din alte cauze, nu-mi mai ramane decat sa scot becul din soclu.

Inca o data, stima.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
verifica si nivelul de lichid de frana din borcan si mai ale pune o diagnoza pe masina ca e cel mai sigur...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am masurat uzura de pe discurile fata, din 24mm cat are un disc ventilat nou, uzura discului pe interior e la ambele 2.3mm iar uzura discului pe exterior este 1.3mm respectiv 1.7mm. Daca facem un calcul deja la ambele discuri sunt inafara grosimii minime admise de fabricant adica 21mm. Placutele pe fata sunt si ele la limita pe o parte si sub limita admisa pe cealalta parte a masinii, deci asta este una din cauzele pentru care in general simt ca nu ma opresc suficient de repede. Va trebui sa-mi caut discuri+placute si sa le schimb. Pe spate sunt discuri pline si nu par prea uzate nici discurile, nici sabotii. In bord am 200.000km si inclin sa cred ca discurile sunt cele originale ale masinii.

In ceea ce priveste senzorii de uzura placute frana, acestia lipsesc cu desavarsire. Nu-mi mai ramane decat sa mai desfac o data bordul sa scot becul pentru martorul de placute uzate ce-mi sta aprins in TID, sper sa reusesc sa-l scot si daca-l demontez partial (doar aeratoarele si masca de pe partea dreapta).
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cauta pe forum discuri si placute EBC, nu ca fac reclama dar eu am din 2009 pe masina si sunt super OK si am facut peste 60.000km de atunci pana acum si sa vi la o intalnire sa ti le arat...
  • olandezu

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ceau eu cand dau in frana foarte tare sau am vitesa mare si dau in frana tarea in licare becul ABS e normal?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca iti intra ABS-ul este normal daca nu iti intra ABS-ul doar licare atunci ceva nu este in regula...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR