- deleted-4518
- OP
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua si bine v-am (re)gasit.
Cum sta treaba....
Vad GTS-ul, imi place, il cumpar, ies din oras (cam greu ca era f aglomerat) cu ea, temperatura motorului undeva intre 95 - 80 C. Fac plinul, resetez BC sa vad ce consum scoate, o pun la drum intins 130-150Km/h, turatie relativ constanta, temperatura o ia la vale... ajunge ca si cum motorul ar fi rece... "ce racire buna are...zic io". Ceva mai tarziu apare masinuta galbena cu cheie pe ea. Dispare dupa aprox. 1 min. Ma apuc de urcat muntii, temperatura apei urca pe la 90 si ceva, incepe sa scada, iar urca, ma rog... Incep coborarea muntilor... frana de motor ... temperatura scade la min. ... apare masinuta cu cheita... iar apare, iar dispare, pana la iasi cred ca m-a disperat de vreo 20 de ori. Nu din prima mi-am dat seama ca ar putea fi de la temperatura apei, am banuit pe drum, mai ales ca nu apare ca o regula cand temperatura scade la min. Cateodata apare doar cand scade sub 80 C...
Ma programez la tester, citim codurile, si din 4 buc, 2 sunt cele din titlu (restul 2 erau legate de pilot automat si de ESP, ele nici nu au mai aparut ulterior, pilotul si ESP functionand fara probleme).
Stergem codurile de eroare, plec acasa, si o incerc in tot felul... ies din iasi cu motorul incalzit, la drum lung scade temperatura, apare masina cu cheita. Dispare dupa cateva minute. Cu toate ca temperatura era la min., am dat clima pe Hi si am selectat doar gurile de ventilatie frontale, venea un aer destul de cald, spre fierbinte. Ma dau la ea, turatii ridicate, mers foarte agresiv, nu trece de 80C. Nici nu mai apare masinuta enervanta in bord.
A doua zi plec la drum. In 50 Km, temperatura apei s-a ridicat 1 liniuta peste min. Intru in iasi, in 5-7 Km circulati in trafic destul de aglomerat, temperatura la 90 si ceva peste. Intra ventilatorul, scade pe la 85-87. Ajung la destinatie, turez motorul la ralanti, trece temperatura de 90, ridic capota, ventilatorul in functie.
Citim codurile de eroare, aceleasi 2 buc din titlu. Acuma stau si ma intreb de la ce o fi, ca ceva este.... am inteles ca ar exista un modul de control al ventilatorului , ar mai fi niste senzori, si ar mai fi demn de luat in calcul si termostatul...
Ca sa nu ma apuc sa arunc cu banii prin service-uri si alte alea, ma intreb poate cineva s-a mai intalnit cu o problema similara, sau a mai avut de a face cu aceste simptome.
Mentionez ca motorul a fost spalat, vanzatorul confirmandu-mi acest lucru.
Cateodata, un sfat face mai mult decat reparatia in sine ... motiv pentru care va multumesc anticipat.
Cum sta treaba....
Vad GTS-ul, imi place, il cumpar, ies din oras (cam greu ca era f aglomerat) cu ea, temperatura motorului undeva intre 95 - 80 C. Fac plinul, resetez BC sa vad ce consum scoate, o pun la drum intins 130-150Km/h, turatie relativ constanta, temperatura o ia la vale... ajunge ca si cum motorul ar fi rece... "ce racire buna are...zic io". Ceva mai tarziu apare masinuta galbena cu cheie pe ea. Dispare dupa aprox. 1 min. Ma apuc de urcat muntii, temperatura apei urca pe la 90 si ceva, incepe sa scada, iar urca, ma rog... Incep coborarea muntilor... frana de motor ... temperatura scade la min. ... apare masinuta cu cheita... iar apare, iar dispare, pana la iasi cred ca m-a disperat de vreo 20 de ori. Nu din prima mi-am dat seama ca ar putea fi de la temperatura apei, am banuit pe drum, mai ales ca nu apare ca o regula cand temperatura scade la min. Cateodata apare doar cand scade sub 80 C...
Ma programez la tester, citim codurile, si din 4 buc, 2 sunt cele din titlu (restul 2 erau legate de pilot automat si de ESP, ele nici nu au mai aparut ulterior, pilotul si ESP functionand fara probleme).
Stergem codurile de eroare, plec acasa, si o incerc in tot felul... ies din iasi cu motorul incalzit, la drum lung scade temperatura, apare masina cu cheita. Dispare dupa cateva minute. Cu toate ca temperatura era la min., am dat clima pe Hi si am selectat doar gurile de ventilatie frontale, venea un aer destul de cald, spre fierbinte. Ma dau la ea, turatii ridicate, mers foarte agresiv, nu trece de 80C. Nici nu mai apare masinuta enervanta in bord.
A doua zi plec la drum. In 50 Km, temperatura apei s-a ridicat 1 liniuta peste min. Intru in iasi, in 5-7 Km circulati in trafic destul de aglomerat, temperatura la 90 si ceva peste. Intra ventilatorul, scade pe la 85-87. Ajung la destinatie, turez motorul la ralanti, trece temperatura de 90, ridic capota, ventilatorul in functie.
Citim codurile de eroare, aceleasi 2 buc din titlu. Acuma stau si ma intreb de la ce o fi, ca ceva este.... am inteles ca ar exista un modul de control al ventilatorului , ar mai fi niste senzori, si ar mai fi demn de luat in calcul si termostatul...
Ca sa nu ma apuc sa arunc cu banii prin service-uri si alte alea, ma intreb poate cineva s-a mai intalnit cu o problema similara, sau a mai avut de a face cu aceste simptome.
Mentionez ca motorul a fost spalat, vanzatorul confirmandu-mi acest lucru.
Cateodata, un sfat face mai mult decat reparatia in sine ... motiv pentru care va multumesc anticipat.
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- deleted-4518
- OP
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
Probabil....
Am mai facut azi o proba. Am mers cu masina 2 Km, indicatorul la temperatura nu s-a miscat deloc, am probat furtunul care iese din termostat (cred) si intra in partea de sus a radiatorului, si era cald. La fel si antigelul din vasul de expansiune. La fel si radiatorul.
Sa ma gandesc serios la termostat? Si daca da, ce or fi insemnand astea?
P1481 Fan Relay 1 Circuit High C-34
P1481 Fan Relay 1 Signal Low / Open Circuit C-34
P1482 Fan Relay 2 Circuit High C-34
P1482 Fan Relay 2 Signal Low / Open Circuit C-34
Grrrr
Am mai facut azi o proba. Am mers cu masina 2 Km, indicatorul la temperatura nu s-a miscat deloc, am probat furtunul care iese din termostat (cred) si intra in partea de sus a radiatorului, si era cald. La fel si antigelul din vasul de expansiune. La fel si radiatorul.
Sa ma gandesc serios la termostat? Si daca da, ce or fi insemnand astea?
P1481 Fan Relay 1 Circuit High C-34
P1481 Fan Relay 1 Signal Low / Open Circuit C-34
P1482 Fan Relay 2 Circuit High C-34
P1482 Fan Relay 2 Signal Low / Open Circuit C-34
Grrrr
vivalldi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2006
- Mesaj Privat
misu_imv75 a scris:Termostatul probabil este blocat in pozitie intredeschis , de aia la drum intins iti scade temperatura( ai circulatie continua prin radiator ) si in trafic iti creste peste normal ( nu trece debit suficient prin termostat )
Spune-mi te rog, pozitia termostatului se poate modifica manual ? (banuiesc ca nu, dar incerc si eu) .
Mersi.
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Si la fostul meu Z18XE picase termostatul .
In oras era ok , cum ieseam toamna - iarna pica temperatura pe la 30 de grade orice ii faceam . In rest racirea masinii de ventilator se facea corespunzator , nu erau probleme . Bineanteles ca masina nu mai baga caldura la drum.
Schimbat termostatul rezolvat problema
In oras era ok , cum ieseam toamna - iarna pica temperatura pe la 30 de grade orice ii faceam . In rest racirea masinii de ventilator se facea corespunzator , nu erau probleme . Bineanteles ca masina nu mai baga caldura la drum.
Schimbat termostatul rezolvat problema
- deleted-4518
- OP
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
- nydu2007
- **
- 240 mesaje
- din 20 Apr 2007
- GIURGIU
nydu2007
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: GIURGIU
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2007
- Mesaj Privat
- nydu2007
- **
- 240 mesaje
- din 20 Apr 2007
- GIURGIU
nydu2007
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: GIURGIU
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2007
- Mesaj Privat
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-4518
- OP
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
- deleted-4518
- OP
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da.
Deci, schimbat termostatul odata cu distributia si antigelul. Termostat am pus FACET (175 RON).
La schimbarea distributiei, am reusit sa faultez CAMSHAFT SENSOR (era scoapta izolatia aia de pe cablu si s-a dus toata), rezultand un oaresicare scurtcircuit. De aci au aparut erori gen: CHECK ENGINE aprins, masina cu cheita in odometru, martor ESP aprins in bord, pilotul automat nu mai functiona, si cand temperatura ajungea pe la 90C masina se accelera balbait intre 1500 si 2500 rpm, moment in care pedala de acceleratie devenea nefunctionala.
Ieri am schimbat senzorul, au disparut toate erorile semnalizate in bord, cu exceptia CHECK ENGINE (care mi-a facut o surpriza placuta stingandu-se azi dimineata) si masina pare sa functioneze normal (am dus-o pe la 90 si ceva grade si a intrat ventilatorul, a scazut sub 90, s-a oprit ventilatorul).
Ramane de vazut cand o pun la un drum intins cum se comporta temperatura, moment in care voi sti sigur daca termostatul isi face treaba.
O zi buna va doresc.
Deci, schimbat termostatul odata cu distributia si antigelul. Termostat am pus FACET (175 RON).
La schimbarea distributiei, am reusit sa faultez CAMSHAFT SENSOR (era scoapta izolatia aia de pe cablu si s-a dus toata), rezultand un oaresicare scurtcircuit. De aci au aparut erori gen: CHECK ENGINE aprins, masina cu cheita in odometru, martor ESP aprins in bord, pilotul automat nu mai functiona, si cand temperatura ajungea pe la 90C masina se accelera balbait intre 1500 si 2500 rpm, moment in care pedala de acceleratie devenea nefunctionala.
Ieri am schimbat senzorul, au disparut toate erorile semnalizate in bord, cu exceptia CHECK ENGINE (care mi-a facut o surpriza placuta stingandu-se azi dimineata) si masina pare sa functioneze normal (am dus-o pe la 90 si ceva grade si a intrat ventilatorul, a scazut sub 90, s-a oprit ventilatorul).
Ramane de vazut cand o pun la un drum intins cum se comporta temperatura, moment in care voi sti sigur daca termostatul isi face treaba.
O zi buna va doresc.
- deleted-4518
- OP
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
- deleted-4518
- OP
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
"Reinvii" acest topic pentru a posta rezolvarea problemei cu codurile de eroare si masina cu cheita, in speranta ca pe viitor va ajuta pe careva...
Intrucat dupa schimbarea termostatului masina cu cheita s-a cumintit o bucata de vreme dupa care a aparut mult mai obraznica, codurile de eroare memorate fiind P1481, P1482, P1483 aparute aleatoriu, am schimbat "Cooling fan control module" (amplasat pe radiator) si la o saptamana de atunci si vreo 300 Km in toate regimurile de mers masina cu cheita nu a mai aparut, ceea ce ma face sa cred ca asta a fost buba.
Intrucat dupa schimbarea termostatului masina cu cheita s-a cumintit o bucata de vreme dupa care a aparut mult mai obraznica, codurile de eroare memorate fiind P1481, P1482, P1483 aparute aleatoriu, am schimbat "Cooling fan control module" (amplasat pe radiator) si la o saptamana de atunci si vreo 300 Km in toate regimurile de mers masina cu cheita nu a mai aparut, ceea ce ma face sa cred ca asta a fost buba.
- RolyB
- **
- 133 mesaje
- din 09 Aug 2006
- Galati
RolyB
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
Am un prieten care si-a cumparat un Astra G Z16SE din 2003.
I s-a aprins martorul cu cheita si erorile citite sunt :
P1482 - Fan Relay 2 Signal Low / Open Circuit
(04) - Present
P1483 - Fan Relay 3 Signal Low / Open Circuit
(04) - Present
P1481 - Fan Relay 1 Signal Low / Open Circuit
(04) - Present
Ma puteti ajuta cu un sfat pentru rezolvarea problemei?Multumesc anticipat!
Am un prieten care si-a cumparat un Astra G Z16SE din 2003.
I s-a aprins martorul cu cheita si erorile citite sunt :
P1482 - Fan Relay 2 Signal Low / Open Circuit
(04) - Present
P1483 - Fan Relay 3 Signal Low / Open Circuit
(04) - Present
P1481 - Fan Relay 1 Signal Low / Open Circuit
(04) - Present
Ma puteti ajuta cu un sfat pentru rezolvarea problemei?Multumesc anticipat!
bimmer54
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- dumiter
- **
- 397 mesaje
- din 28 Nov 2011
- Astra 2002 z16se
- Arad
dumiter
- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2011
- Mesaj Privat
buna am si eu o problema asemanatoare!am mers cu masina cca 40 Km acul la apa nu mi-a trecut nicidecum peste 80 iar cand am pornit caldura pe 2 acul a inceput sa coboare pana la liniuta a -2-a si de acolo nu mai urca pana opream caldura.
sa fie probleme cu termostatul?sau alceva?astept parerile voastre!
mentionez ca masina este un astra g din 2002.
Multumesc.
sa fie probleme cu termostatul?sau alceva?astept parerile voastre!
mentionez ca masina este un astra g din 2002.
Multumesc.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
LUCIAN80
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat