crista68
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu urmatoarea problema: nu reusesc sa obtin o echilibrare corespunzatoare a jantelor din aliaj. Cred ca toata problema este totusi din echilibrare. De fiecare data cand schimb jantele din aliaj cu cele de tabla, totul este perfect. Evident, problema cu care ma confrunt este vibratia volanului in intervalul 110-130 km/h si numai cu jantele din aliaj ! Credeti ca ar putea sa fie alta cauza decat o echilibrare corecta? Am verificat si inelele de centrare ale jantelor din aliaj si par a fi in regula, adica fara joc pe butuc. Am echilibrat de 2 ori in locuri diferite si totul a fost in regula initial doar pt. cateva sute de km, dupa care vibratiile au reaparut in volan. Pare incredibil si inexplicabil pt. mine. Ce parere aveti? Dati-mi, va rog, un sfat! Sunt sigur ca masina este perfecta(bucse, rulmenti, pivoti etc.) atata timp cat de fiecare data cu jantele de tabla volanul este "beton", fara nici cea mai mica vibratie indiferent de viteza cu care rulez.
crista68
29.12.2011
Am si eu urmatoarea problema: nu reusesc sa obtin o echilibrare corespunzatoare a jantelor din aliaj. Cred ca toata problema este totusi din echilibrare. De fiecare data cand schimb jantele din aliaj cu cele de tabla, totul este perfect. Evident, problema cu care ma confrunt este vibratia volanului in intervalul 110-130 km/h si numai cu jantele din aliaj ! Credeti ca ar putea sa fie alta cauza decat o echilibrare corecta? Am verificat si inelele de centrare ale jantelor din aliaj si par a fi in regula, adica fara joc pe butuc. Am echilibrat de 2 ori in locuri diferite si totul a fost in regula initial doar pt. cateva sute de km, dupa care vibratiile au reaparut in volan. Pare incredibil si inexplicabil pt. mine. Ce parere aveti? Dati-mi, va rog, un sfat! Sunt sigur ca masina este perfecta(bucse, rulmenti, pivoti etc.) atata timp cat de fiecare data cu jantele de tabla volanul este "beton", fara nici cea mai mica vibratie indiferent de viteza cu care rulez.
crista68
29.12.2011
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
Cand pui jantele de tabla pui si aceleasi cauciucuri? Poate sunt gumele de vina, nu jantele. Cord rupt, tocire neuniforma. Daca ar fi asa ar trebui sa se auda si un huruit in mers. Daca totul e perfect cu jante de tabla, aceleasi cauciucuri si articulatie buna a masinii e clar ca din jantele de aliaj e pbl. Ar trebui sa le roluiesti (indrepti), cred ca de aici ar putea fi.
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
O alta cauza a vibratiilor aparute dupa cateva sute de km de la echilibrarea jantelor ar putea fi si prezoanele. Ai incercat sa mai strangi prezoanele in momentul in care ai vazut ca-ti vibreaza masina? Posibil ca acestea sa nu fie bune, ele au un con care strange pe janta, de asemenea au lungimi diferite, parerea mea este sa le verifici daca sunt corespunzatoare cu tipul de janta pe care il ai.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am patit si eu o chestie asemanatoare, doar ca la mine nu puteam sa trec peste 130km/h cu jantele de tabla si cele de aliaj. Am fost sa le echilibrez in 3 locuri, nu am reusit in 18luni sa le echilibrez corect, credeam ca de vina e planetara dreapta care e lunga si are o contragreutate, sau discurile, sau capacele de la rotile de iarna, sau tampon motor, sau 'mama masii', s.am.d.
Ei bine, am auzit ca una din Vulcanizarile din oras si-a cumparat o masina de echilibrat noua, la momentul respectiv o aveau de 3 saptamani, hopa fuguta cu jantele de tabla, echilibrare, surpriza mare - nicio vibratie. N-am umblat la directie si erau defapt aceleasi jenti si aceleasi cauciucuri de iarna trecuta.
Bineinteles ca am dat fuga si cu cele de aliaj la echilibrat, am luat si jantele de pe a doua masina si am echilibrat jenti de 100lei. Macar stiu ca sunt corect echilibrate acum.
Morala povestii, nu se face Metrologia la aparatele de echilibrat din Vulcanizari, doar se da spaga pentru a mai avea un an Metrologie valabila. Si apoi tragem noi cei care mergem la echilibrat, pe aparat totul ok, pe teren altceva.
Ei bine, am auzit ca una din Vulcanizarile din oras si-a cumparat o masina de echilibrat noua, la momentul respectiv o aveau de 3 saptamani, hopa fuguta cu jantele de tabla, echilibrare, surpriza mare - nicio vibratie. N-am umblat la directie si erau defapt aceleasi jenti si aceleasi cauciucuri de iarna trecuta.
Bineinteles ca am dat fuga si cu cele de aliaj la echilibrat, am luat si jantele de pe a doua masina si am echilibrat jenti de 100lei. Macar stiu ca sunt corect echilibrate acum.
Morala povestii, nu se face Metrologia la aparatele de echilibrat din Vulcanizari, doar se da spaga pentru a mai avea un an Metrologie valabila. Si apoi tragem noi cei care mergem la echilibrat, pe aparat totul ok, pe teren altceva.