Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • Stoian Silviu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am cautat pe forum insa nu reusesc sa gasesc un raspuns, asa ca va rog sa ma ajutati.
Am o Zafira din 2001 cu motor Y20DTH si AC. Am facut un drum la iarba verde (cald, frumos afara) am dat drumul si la AC un pic sa mai racoresc atmosfera iar cand am oprit, ventilatoarele de racire au refuzat sa se mai opreasca. Stiu ca ele mai merg pana scade temperatura antigelului insa la mine acum nu le mai opresc decat daca scot borna la baterie. A doua zi cand pornesc masina (deci cred ca lichidul se raceste destul) cand pun borna ventilatoarele pornesc. Ce sa verific ? M-am uitat la releul ventilatorului din blocul din compartimentul motorului dar nu era blocat (am doar 2 relee acolo m-am uitat la ambele). In bord imi arata temperatura minima si creste in mers deci nu cred nici ca senzorul de temp. (daca are asa ceva) este defect. Are legatura si cu AC-ul dar nu stiu ce sa verific.
Va multumesc pentru orice sfat.
Skip ads

  • Brook

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
vezi in fata coolerelor , pe bara ai un senzor.Poate a iesit din lacas.Vre-o eroare pe bord ai?
  • Stoian Silviu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ce masoara acel senzor ? o sa il verific. in bord nu imi da nici o eroare
  • geodani70

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2010

  • Mesaj Privat
probleme pot face de genul asta din cauza senzorului aflat pe radiatorul de la ac,calculatorul de ac ,mufe,nu se poate exclude vre-un fir rebel etc,in general in situatia in care esti nu ai decat sa-i faci un test cauzele fiind multiple,daca erai mai aproape iti rezolvam problema,stima
  • Stoian Silviu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2008

  • Mesaj Privat
deocamdata i-am scos siguranta ventilatoarelor si merg cu ochii pe indicatorul temperaturii. stie cineva daca comanda de pornire a ventilatoarelor se da printr-un releu sau direct din calculator ? Voiam sa verific releul sa nu fie blocat, insa nu il gasesc in locul specificat in manualul de intretinere
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca in cazul tau este vorba de Engine Cooling Module (ECM) care este responsabil de pornirea ambelor ventilatoare. Daca ar fi functionat ventilatoarele doar pana opreai motorul, ar fi fost senzorul de presiune freon montat pe radiatorul de AC, dar nu e cazul tau.
ECM se afla sub aripa stanga fata in spatele farului. Ai suferit vreun impact in zona aia cumva? Oricum ar fi trebuie diagnosticata masina de un cunoscator. In cel mai rau caz schimbi ECM care nu ar trebui sa depaseasca 200 ron la dezmembrari.
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,589
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@Stoian Silviu cel mai probabil senzorul de pe radiatorul de racire s-a blocat.I-a unu imprumut si probeaza pentru a fi sigur.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Senzorul este alimentat doar cand motorul functioneaza sau contactul este pus.
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,589
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@cornel_02 vorbesti serios sau din plictiseala?De fapt senzorul ala(termocupla) doar comanda pornirea sau oprirea ventilatorului,dar nu aici este problema colegului.
Se intampla de multe ori cand este cald afara sa opresti motorul,scoti cheia din contact,mergi sa bei o cafea sau ce ai pofta si ventilatorul inca mai functioneaza 2-3-5...minute.
Asta se intampla in mod normal. Wink
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Sunt si plictisit dar vorbesc si serios. Atunci cand dupa oprire ventilatoarele raman in functiune, comanda este data si de temperatura antigelului. Poate semnalul de temperatura antigel ajunge eronat la ECM. Cum iti explici atunci ca dimineata cand colegul pune borna la baterie pornesc din nou. Incearca sa scoti mufa si ai sa intelegi exact ce vreau sa zic, eu am facut-o.
Bineinteles exista posibilitatea sa ma insel. Nu contradictia este scopul meu desi din ea se nasc marile idei.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Iar senzorul este de presiune freon si are 3 fire subtiri care merg direct in ECM. Nu e termocupla. Tu vorbesti de benzinare iar colegul are diessel. In ECM sunt releele ce actioneaza ambele ventilatoare in functie de temperatura antigel si presiune freon.
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,589
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cornel_02 a scris:Iar senzorul este de presiune freon si are 3 fire subtiri care merg direct in ECM. Nu e termocupla. Tu vorbesti de benzinare iar colegul are diessel. In ECM sunt releele ce actioneaza ambele ventilatoare in functie de temperatura antigel si presiune freon.

Colegu`,indiferent de motorizare,senzorul de temperatura exista....el i-a temperatura lichidului.Apoi rellele isi fac treaba mai departe....

Pentru a evita postarea succesiva,timp de 60 de minute poti sa folosesti butonul MODIFICA pentru a-ti edita mesajul.
  • Stoian Silviu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2008

  • Mesaj Privat
de ce in bord imi arata temperatura corect ? la pornirea motorului este la limita minima, apoi, in mers, creste si scade in functie de termostat. Daca era defect senzorul de temperatura nu trebuia sa imi arate undeva peste 90 grade in bord la punerea contactului ? eu suspectez totusi un releu comandat de HACM (ramas blocat ?), m-am mai documentat azi putin, iar maine o sa ma uit sub aripa unde este situata smecheria asta. sper sa nu fie chiar tot ECM (HACM-ul) asta defect. Oricum multumesc pentru interes
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Semnalut de la senzorul de temperatura antigel, situat pe motor (nu pe radiator), furnizaeaza informatii si pentru ECU si pentru instrumente si pentru ECM. E posibil ca la ECM sa nu mai ajunga acest semnal. Odata pornit motorul temperatura trebuie sa stea fix la 87 grade nu sa creasca si sa scada.
Sau, cum am mai zis, e posibil ca ECM sa fie defect. Mai exista posibilitatea cablajelor aferente defecte (intrerupte/scurtcircuitate).
  • craetos

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2009

  • Mesaj Privat
eu am avut si eu problema asta, insa la mine porneau ventilatoarele cand puneam contactul, si se opreau cand opream masina luam contactul si il puneam din nou. eu insa aveam un scurt in ECU, dar pe langa problema ventilatoarelor, tot din ECU, nu mi se deschidea nici clapeta de acceleratie si masina mergea foarte rau
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Pentru @CapellaCt:

"Colegu`",

Faci confuzie intre 3 lucruri distincte si total diferite:

1). senzor temperatura antigel care este situat pe motor, am scris mai sus ce face

2). senzor presiune freon - se gaseste pe radiatorul de AC. Cu ajutorul lui se poate citi cu testerul presiunea de freon. Este un traductor presiune-tensiune.

3). termocupla care se monteaza pe radiatorul de antigel (un fel de dublu termostat) si care la motorul Y20DTH nu exista. Aceasta exista la motorizarile mai vechi si la benzinare.


CapellaCt a scris:
cornel_02 a scris:Iar senzorul este de presiune freon si are 3 fire subtiri care merg direct in ECM. Nu e termocupla. Tu vorbesti de benzinare iar colegul are diessel. In ECM sunt releele ce actioneaza ambele ventilatoare in functie de temperatura antigel si presiune freon.

Colegu`,indiferent de motorizare,senzorul de temperatura exista....el i-a temperatura lichidului.Apoi rellele isi fac treaba mai departe....


Nu a zis nimeni ca nu ar exista senzor temperatura antigel.

Verifica in TIS.
Intamplarea face sa fiu bine documentat in domeniul asta.
  • Stoian Silviu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cornel, deci :
1. y20dth nu are termocupla, problema nu poate fi din cauza ei
2. senzorul presiune freon - daca era defect tinea ventilatoarele pornite doar cu contactul pus, nu ?
3. senzorul temperatura antigel sunt mai mult ca sigur ca functioneaza, pentru ca imi indica in bord, imi arata cum creste temperatura iar la atingerea temperaturii optime indicatorul nu fluctueaza prea tare ci doar se observa ca functioneaza (si termostatul si senzorul).
Baiul cred ca e din ECM insa nu cunosc detalii despre acesta. Releele comandate de acesta pot fi schimbate sau sunt parte integranta din el ?
Daca era o problema majora a ECU sau ECM nu trebuia sa apara o eroare in bord (la mine nu apare) ?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,557
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Releele sunt parte integrata din ECM, DAR se pot inlocui (acesta nu este capsulat, are capacul prins cu suruburi torx).
Am fost si eu intr-o situatie de genul cand aveam ECU dat jos de pe masina si am pus contactul, ventilatoarele au pornit si s-au oprit dupa vreo 10 minute. Au mers la viteza maxima (Stage 5).
Verifica daca ECM-ul primeste comanda din ECU.


La ce viteza merg ventilatoarele? (Power stage).
Verifica tensiunile fata de masa pe pinii 1,2,4,6,20 de pe mufa X64 (Mufa care duce spre ventilatoare). daca pe pinul 6 ai jumate din tensiunea de alimentare, sau diferente fata de celalalt pin ai un releu blocat in ECM.
Normal pe toti acesti pini trebuie sa iti dea 0V fata de masa.
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,589
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cornel_02 a scris:
3). termocupla care se monteaza pe radiatorul de antigel (un fel de dublu termostat) si care la motorul Y20DTH nu exista. Aceasta exista la motorizarile mai vechi si la benzinare.

Eu m-am referit strict la senzorul citat de mai sus.²Recunosc si regret fapta² Razz ,nu am stiut ca la Y20DTH nu exista.
Legat de expresia
cornel_02 a scris:
"Colegu`",

Nu vad de ce ti-a picat aiurea(altfel nu o citai).....ops,pardon de off-topic,sa lasam colegul sa-si rezolve/lamureasca problema.
  • Stoian Silviu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2008

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat de la sine. Cred ca era un releu blocat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR