butiup
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Harghita
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut baieti, am o intrebare legata de bujii, multa lume mi-a sugerat sa pun bujii NGK ca cica se pun din fabrica, ulterior in AutoData am vazut ca scrie Bosch. Cele luate sunt NGK cu 2 poli care ziceau ca sunt pentru motor 1.6 16V. Masina porneste OK, merge OK. Am cumparat masina de 1 luna si bujiile inca nu le schimbasem. Erau bujii MG iar la una deja pe partea alba deja avea un inel maroniu si deja era vizibil inca la una. Erau tot cu 2 poli, iar bujiile nu mai erau rosii caramizii ci trageau spre alb.
Ce-mi recomandati? Sa le si schimb cu Bosch sau mai folosescte cineva bujii NGK? Zafira A fabricatie 2002 motor Z16XE - 1.6 16v, model Elegance. Masina adusa din Germania.
Ce-mi recomandati? Sa le si schimb cu Bosch sau mai folosescte cineva bujii NGK? Zafira A fabricatie 2002 motor Z16XE - 1.6 16v, model Elegance. Masina adusa din Germania.
ionut28
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
butiup
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Harghita
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2011
- Mesaj Privat
- jan.zafira
- *
- 4 mesaje
- din 19 Nov 2011
- Zafira 2001 z16xe
- Brasov
jan.zafira
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2011
- Mesaj Privat
butiup a scris:Salut baieti, am o intrebare legata de bujii, multa lume mi-a sugerat sa pun bujii NGK ca cica se pun din fabrica, ulterior in AutoData am vazut ca scrie Bosch. Cele luate sunt NGK cu 2 poli care ziceau ca sunt pentru motor 1.6 16V. Masina porneste OK, merge OK. Am cumparat masina de 1 luna si bujiile inca nu le schimbasem. Erau bujii MG iar la una deja pe partea alba deja avea un inel maroniu si deja era vizibil inca la una. Erau tot cu 2 poli, iar bujiile nu mai erau rosii caramizii ci trageau spre alb.
Ce-mi recomandati? Sa le si schimb cu Bosch sau mai folosescte cineva bujii NGK? Zafira A fabricatie 2002 motor Z16XE - 1.6 16v, model Elegance. Masina adusa din Germania.
Ce-mi recomandati? Sa le si schimb cu Bosch sau mai folosescte cineva bujii NGK? Zafira A fabricatie 2002 motor Z16XE - 1.6 16v, model Elegance. Masina adusa din Germania.
eu am ngk si merg brici.am pus si gpl pe ea
- cristi_ilie
- **
- 279 mesaje
- din 06 Jul 2007
- Astra 2012 A17dtr
- Vrancea
cristi_ilie
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2012 A17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Problema cu bujiile e destul de complexa .... in primul rand trebuie sa fie ceea ce este recomandat inclusiv nr de electrozi iar unele cu alta cifra termica pot cauza mers diferit al motorului,performante si consum noxe....etc. Ce este greu de hotarat este ce marca sa folosesti stiind ca piata abunda de contrafaceri si cea mai piratata e si cea mai celebra adica Bosch, Beru erau prea scumpe ....ca raport calitate pret cel mai bine se tineau NGK-urile spun asta pentru ca am schimbat pana acum cel putin o roaba de bujii si cam asa au stat lucrurile.
butiup
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Harghita
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2011
- Mesaj Privat
Se pare ca ori imi aduce cineva din Germania bujii GM originale sau Bosch, aveam puse GM, asa a fost in Germania cu bujii GM. sau raman la NGK, ieftine si astea mi-au fost recomandate in mai toate magazinele din zona pentru Opeluri cu motor de 1.6 16v. Merge OK masina, porneste OK, relanti stabil samd. Deci ziceti sa ma feresc de Bosch de pe la noi . Oricum o sa incerc sa-mi fac rost de GM direct din Germania su ulei GM tot din Germania. Pacat ca nu pot aduce si benzina tot de acolo . Aici toate-s proaste si la acelasi pret. Pui benzina 95, dupa aceea la urmatoarea alimentare pui de 100 si nici o diferenta. Cam asa sta treaba la noi, doar pretul difera, nu si calitatea.
- dorinelulopelist
- *
- 19 mesaje
- din 05 Jun 2011
- Zafira 2002 z16xe
- Cluj
dorinelulopelist
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
katto
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2011
- Mesaj Privat
Salut
Eu am pus Bosch FLR8DCU cum scrie si in TIS2000 , a mers bine pana am bagat un drum de 650 Km si mi-a facut figuri dupa vreo 400 Km , am avut testerul cu mine , am avut 3 erori ,
Insuficienta combustibil
Rateu cil 3
Rateu la mai multi cilindri .
Bujii aratau normal caramiziu deschis , dar pana la urma am schimbat bujia da la cil 3 cu un NGK mai uzat ce l-am gasit prin porbagaj schimbat la altii .
Si surpriza a mer perfect iapoi adica 650 Km
Apoi cand am ajuns acasa am pus NGK si merge bine .
Am citit pe undeva ca Bosh nu sunt pentru drumuri lungi
Eu am pus Bosch FLR8DCU cum scrie si in TIS2000 , a mers bine pana am bagat un drum de 650 Km si mi-a facut figuri dupa vreo 400 Km , am avut testerul cu mine , am avut 3 erori ,
Insuficienta combustibil
Rateu cil 3
Rateu la mai multi cilindri .
Bujii aratau normal caramiziu deschis , dar pana la urma am schimbat bujia da la cil 3 cu un NGK mai uzat ce l-am gasit prin porbagaj schimbat la altii .
Si surpriza a mer perfect iapoi adica 650 Km
Apoi cand am ajuns acasa am pus NGK si merge bine .
Am citit pe undeva ca Bosh nu sunt pentru drumuri lungi
butiup
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Harghita
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2011
- Mesaj Privat
Ce chestie, nu sunt pentru drumuri lungi, si eu am vazut ca in AutoData e codul scris de tine, momentan ma apropii de 10 000 km cu bujii NGK si am facut si drumuri mai lungi, adica 600 km, dar fara probleme si nici consum mare nu am avut, la drum lung cu 5 persoane am avut consum de 6.7 l/100 km. Si am avut si viteze pe la 140-160 km/h. Nu sute de km dar am mai forjat-o. Ma gandeam sa bag GPL dar nu merg anual doar 15000 km asa ca mi-au spus ca nu merita investitia. Am inteles ca in caz de GPL ai nevoie de alt tip de bujii si ar cam trebui schimbat alternator si inca ceva.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Eficienta unei bujii si anduranta depid si de motorul pe care a fost pusa....adica temperatura de functionare,imbogatirea amestecului,cifra octanica a combustibilului folosit,uzura .....asa ca multe conditii trebuiesc indeplinite simultan de aceea se obtin rezultate diferite pe motoare diferite dar cu bujii identice....si nu in ultimul rand provenienta piesei ,originala,turcia sau vapor...etc chiar daca are acelasi ambalaj.
Rezultatele optime pot fi atinse totusi indeplinid cat ami multe conditii din cele stiute ....exclusiv cu piese conforme codului prescris de producatorul motorului.
P.S. interpretare de culoare a electrodului (dupa un drum lung) ALB - GRI DESCHIS ....temperatura ridicata de ardere,combustibil insuficient,combustibil neconform .... ori nelipsitul aditiv minune care ridica temperatura de ardere si distruge inclusiv bujiile.
Rezultatele optime pot fi atinse totusi indeplinid cat ami multe conditii din cele stiute ....exclusiv cu piese conforme codului prescris de producatorul motorului.
P.S. interpretare de culoare a electrodului (dupa un drum lung) ALB - GRI DESCHIS ....temperatura ridicata de ardere,combustibil insuficient,combustibil neconform .... ori nelipsitul aditiv minune care ridica temperatura de ardere si distruge inclusiv bujiile.
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
posesoarea [ruda-doamna],a vazut imediat diferenta.cu toate ca e incepatoare si are 4000 km intr-un an cu masina.,,fuge mai repede ,, fara discutie si curios ca de la mine la ea e distanta numa de vreo cateva sute de metri.bine,ea isi cunoaste masina mai bine
din ce am observat preturile pleaca de la 9 lei /per bujie ! si merge la 15 bosch,17 ngk,23 beru si final 41-46 eix-urile.[cica,garantat 60.000 km nu ai probleleme cu ele]
din ce am observat preturile pleaca de la 9 lei /per bujie ! si merge la 15 bosch,17 ngk,23 beru si final 41-46 eix-urile.[cica,garantat 60.000 km nu ai probleleme cu ele]
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
muadmari
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 W0L0TGF75220393
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
butiup
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Harghita
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2011
- Mesaj Privat
A scris cineva ca foloseste NGK si are GPL pe ea. Si eu iti recomand NGK, am incetisor 30000 cu ele si nici o problema. Nu sunt scumpe, daca face figuri din careva motive le schimbi, dae eu zic ca n-o sa ai probleme, Sa iei cu 2 poli, eventual poti sa te bagi pe dinalea cu 4 poli tot NGK daca sunt, Bosch sigur gasesti.