- Florin_
- OP
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
Ma intereseaza cam la ce valoare s-ar putea "invarti" costul de curatare a valvei EGR....si cel mai important puteti sa imi recomandati in Cluj un mecanic care se pricepe la ce am eu nevoie?
Multumesc! 😊
P.S. in momentul in care apas acceleratia masina reactioneaza dupa o fractiune de secunda si "zvacneste". Au loc unele zvacnituri si in momentul in care iau brusc piciorul de pe acceleratie!. De asemenea nu trage grozav de bine si motorul nu suna intotdeauna perfect rotund
TCM
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2006
- Mesaj Privat
- sirblue
- **
- 160 mesaje
- din 04 Aug 2006
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
sirblue
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Detalii: https://www.clubopel.com/vie...highlight=cum+egr
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
La cea electronica presupun ca e un pic mai complicat, inca nu am dat de una daia. Dar tot o chestie simpla trebuie sa fie.....curaj sa ai 😃
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca aflati ceva aici in Cluj, dati un semnal sa vedem ce se poate face!
Multumesc!
- sirblue
- **
- 160 mesaje
- din 04 Aug 2006
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
sirblue
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Va intreb pe voi, cei care stiti mai multe despre motoare, e legat acest fapt doar de calitatea benzinei (si ma refer la schimbarea simtita de mine) si are legatura cu o posibila imbacsire a valvei EGR sau de ceva problemuta la injectie?
Scuze poate ca nu am fost prea clar sau poate ca am intrebat aiurea...dar cred ca mai sunt multi ca mine.... 😶
Merci si salutari tuturor!
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 374 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 374
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
silman
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2006
- Mesaj Privat
Mie mi s-a aprins cheita cu masina (masina nu mai tragea, o panta pe care o urcam cu a 3-a abia am urcat-o cu a 1-a) si m-am dus la service. Era blocata supapa, culisa foarte greu cred ca era ramasa deschis (se bloca cand se incalzea motorul). Au curatat-o cu spray fara sa o demonteze, s-a deblocat dar nu s-a rezolvat erorarea. Au dat comenzi de pe calculator ca sa o testeze si nu a reactionat. Mi-au zis ca s-a fortat din cauza supapei (care era blocata) si s-a ars. Chiar asa? E un electromagnet, nu e motor. Acasa, am pornit motorul fara capacul de la mecanism si am vazu ca facea ceva miscari. Deci arsa nu e. Asa ca ajuns acasa am demontat-o sa o curat bine ca poate poate...
Sa-ti spun in linii mari cum am procedat eu :
1- am scos si am obturat (pe rand si ajutat de cineva ca sa nu pierd apa) cele 2 furtunele de la instalatia de racire care sunt conectate la EGR
2- am desfacut cele 2 suruburi cu cheie torx
3- cu miscari usoare de rasucire am tras usor EGR-ul din locasul din galeria de admisie - atentie la cablul de alimentare
4- am scos mufa de alimentare (m-am ajutat de o surubelnita subtire ca sa scot piedica)
5- si asa ramai in mana cu ansamblul de valva EGR care e compusa dintr-un electromagnet care actioneaza printr-o parghie semicirculara o supa
Am scos capacul de plastic de la mecanismul cu parghie si am curatat toata funinginea.
Ce am constatat dupa curatare:
- in pozitie inchisa (pozitia normala), supapa nu sta trasa complet asa ca nu inchide perfect
- supapa are joc (transversal) in ghidaj - poate din cauza era plin de funingine si in compartimentul parghiei
- dupa montare pe motor si pornire se aude un suierat subtire (un fasait), banuiesc ca pe la ghidajul supapei.
Concluzie: martorul tot se aprinde, masina nu trage si are detonatii daca apas tare pe acceleratie. Asa ca acum caut la second-uri valva EGR ca una noua ma rupe (16 mil) si dupa cum am citit pe aici poate sa nu rezolve 😢
Si am mai patit ceva. Am scos capacul de plastic de la mecanism sa vad cum actioneaza cu motorul pornit si de cateva ori s-a rotit parghia in sens invers si a iesit din locasul in care angrena supapa. (o fi normal asta? capacul pus nu i-ar fi permis) Am readus-o manual pe pozitie si am pus capacul la loc.
- jE
- *******
- 8,414 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,414
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 374 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 374
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@G.i.M.: Nu am desfacut-o niciodata. Eu am principiul ca daca o piesa nu face probleme, nu umblu la ea. Din experienta am invatat ca dusmanul binelui este mai binele.
- G.i.M.
- **
- 374 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 374
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
silman
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2006
- Mesaj Privat
@G.I.M, daca ai valva ca cea din prima poza, gasesti suruburile torx chiar langa racordurile de apa. Se vad bine in poza, mai ales cel din stanga. Cel din dreapta e obturat putin de furtunul de apa. Demontare e foarte usoara (atat ca se pierde putina apa dar daca te misti repede si obturezi furtunurile, e neglijabila). Daca dai capacul de plastic care e prins pe motoras (cu motorul oprit), poti sa incerci culisarea supapei. Daca merge foarte usor poate ca nu e nevoie sa o cureti.
Dar atentie si la uzura mecanica a supapei. La mine, asa cum am spus, am gasit ca supapa nu inchide bine si din cauza aste e nefunctionala. (Ma intreb cati km o avea pe real de a ajuns la asa uzura).
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@G.i.M.: Te-am contactat pe YMess, dar vad ca nu ai mai intrat. Ai mesaj acolo.
silman
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am gasit la un parc de dezmembrari o valva EGR fara partea electronica (capacul in care intra firele). Partea mecanica (supapa si parghia de actionare) erau bune. Supapa inchidea perfect si nu avea joc de loc. Am pus partea electronica de la mine, am montat ... et voila... s-a stins cheita de la bord.
Concluzia: la curatare sa se verifice si uzura supapei (cel putin la modelul din prima poza - Y20DTH). Daca nu inchide perfect si/sau are jocuri mari trebuie neaparat schimbata.
Multumesc tuturor celor care au postat informatii utile despre valva EGR.
P.S. Daca se scoate capacul de la Inlet Manifold (galeria de admisie) se poate vedea supapa asa cum scrie @ldivora si se poate inspecta (murdarie + joc) fara demontare.
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat