- URAGAN
- OP
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- pocris
- **
- 261 mesaje
- din 14 Oct 2010
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
pocris
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
Avocat.net a scris:Cartea de salvare la bord este un document A4 care contine informatii referitoare la pozitionarea airbag-urilor, a rezervoarelor de combustibil, a acumulatorului, a punctelor adecvate de taiere in vederea prevenirii generatoarelor de gaz aferente airbag-urilor, etc.
Aceste date tehnice ajuta pompierii salvatori in operatiunile de descarcerare si asigura scaderea timpului de raspuns si, totodata, cresterea numarului persoanelor salvate cu pana la 30%, arata Inspectoratul General pentru Situatii de urgenta intr-un comunicat de presa publicat pe pagina sa de internet.
In caz de accident, cu ajutorul cartii de salvare la bord, salvatorii vor sti cum sa actioneze si vor putea scoate victimele din masina intr-un timp mult mai scurt, accesul personalului medical pentru acordarea primului ajutor fiind de asemenea facilitat.
Cartea de salvare se poate descarca gratuit de pe internet.
Soferii au acum posibilitatea sa descarce gratuit de pe internet acest document, de la urmatoarea adresa.
Ei nu trebuie decat sa aleaga cartea de salvare a propriului autoturism, sa o imprime color pe o foaie simpla de hartie si sa o pastreze, impaturita, in parasolarul din dreptul conducatorului auto, pentru a fi cat mai accesibila echipajelor de interventie.
Totodata, este foarte important ca soferii sa indice prezenta “Cartii de Salvare la Bord” prin fixarea unui autocolant in interiorul parbrizului, pe partea stanga (fie in coltul din stanga in partea de sus, fie in coltul stanga din partea de jos), fie in spatele oglinzii retrovizoare.
Mai multe detalii despre aplicarea acestui autocolant puteti regasi aici, unde puteti vedea si unele exemple de autocolante fabricate de cateva cluburi automobilistice din Germania.
Aceste date tehnice ajuta pompierii salvatori in operatiunile de descarcerare si asigura scaderea timpului de raspuns si, totodata, cresterea numarului persoanelor salvate cu pana la 30%, arata Inspectoratul General pentru Situatii de urgenta intr-un comunicat de presa publicat pe pagina sa de internet.
In caz de accident, cu ajutorul cartii de salvare la bord, salvatorii vor sti cum sa actioneze si vor putea scoate victimele din masina intr-un timp mult mai scurt, accesul personalului medical pentru acordarea primului ajutor fiind de asemenea facilitat.
Cartea de salvare se poate descarca gratuit de pe internet.
Soferii au acum posibilitatea sa descarce gratuit de pe internet acest document, de la urmatoarea adresa.
Ei nu trebuie decat sa aleaga cartea de salvare a propriului autoturism, sa o imprime color pe o foaie simpla de hartie si sa o pastreze, impaturita, in parasolarul din dreptul conducatorului auto, pentru a fi cat mai accesibila echipajelor de interventie.
Totodata, este foarte important ca soferii sa indice prezenta “Cartii de Salvare la Bord” prin fixarea unui autocolant in interiorul parbrizului, pe partea stanga (fie in coltul din stanga in partea de sus, fie in coltul stanga din partea de jos), fie in spatele oglinzii retrovizoare.
Mai multe detalii despre aplicarea acestui autocolant puteti regasi aici, unde puteti vedea si unele exemple de autocolante fabricate de cateva cluburi automobilistice din Germania.
asa arata "cartea de salvare la bord" pentru Astra G
ma gandesc si la o varianta pt sticker... dar nu prea am timp acum...
PS: merita oare facut sticky?
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- URAGAN
- OP
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
probabil aceste carti sunt utile da nu in masina
eu unu nu am unde sa o tin ,,,,impaturita, in parasolarul din dreptul conducatorului auto,, ca nu exista un asemenea loc si doamne fereste de accident ca hartia aia numai acolo nu o sa stea
cum zicea si @gyzmo, mai degraba ar trebui ca cei de la descarcerare sa aiba aceste carti sa le studieze periodic, astfel ca atunci cand trebuie sa intervina sa stie ce trebuie sa faca
decat sa le ti prin masina sau stikere lipite pe nu stiu unde ca ei doar de asta nu au timp cand ajung la un accident, sa caute stikerul sau o foaie a4
eu unu nu am unde sa o tin ,,,,impaturita, in parasolarul din dreptul conducatorului auto,, ca nu exista un asemenea loc si doamne fereste de accident ca hartia aia numai acolo nu o sa stea
cum zicea si @gyzmo, mai degraba ar trebui ca cei de la descarcerare sa aiba aceste carti sa le studieze periodic, astfel ca atunci cand trebuie sa intervina sa stie ce trebuie sa faca
decat sa le ti prin masina sau stikere lipite pe nu stiu unde ca ei doar de asta nu au timp cand ajung la un accident, sa caute stikerul sau o foaie a4
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- mircea.dilita
- *
- 5 mesaje
- din 02 Feb 2016
- Astra 2004 17tdci
- Covasna
mircea.dilita
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2004 17tdci
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2016
- Mesaj Privat
- mircea.dilita
- *
- 5 mesaje
- din 02 Feb 2016
- Astra 2004 17tdci
- Covasna
mircea.dilita
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2004 17tdci
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2016
- Mesaj Privat
http://www.ifz-berlin.de/re...all_astra_g_7.pdf
rãspund tot eu pânã la urmã am dat de ea.
mai sus linkul, poate mai are cineva nevoie
rãspund tot eu pânã la urmã am dat de ea.
mai sus linkul, poate mai are cineva nevoie
- URAGAN
- OP
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Asta e o alta prostie, cand masina este acordeon cu portiere blocate mai intra aia sa caute cartea de salvare ?
Ei trebuie sa stie, adicatilea ISU.
La fel este si cu primul ajutor, degeaba esti bine intentionat, nu ai pregatire medicala si mai rau faci.
Oricum masinile mai noi la poc deschid toate usile, pornesc avariile, aprind lumina habitaclu, taie alimentarea cu carburant, au capse pirotehnice pe baterie sau baterii. Da, stiu unii si buni nu papagali, au gasit doua baterii dar a treia de negasit. Deci scoase doua baterii si lumini, avarii tot mergeau.
Ei trebuie sa stie, adicatilea ISU.
La fel este si cu primul ajutor, degeaba esti bine intentionat, nu ai pregatire medicala si mai rau faci.
Oricum masinile mai noi la poc deschid toate usile, pornesc avariile, aprind lumina habitaclu, taie alimentarea cu carburant, au capse pirotehnice pe baterie sau baterii. Da, stiu unii si buni nu papagali, au gasit doua baterii dar a treia de negasit. Deci scoase doua baterii si lumini, avarii tot mergeau.
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Mai oameni buni, duceti si voi mai departe o discutie fara sa ganditi si fara sa va documentati cat de putin.
1. NU exista obligatia legala de a avea la parasolar acea fisa numita pompos "crte de salvare".
2. NU exista obligatia legala de a afisa acel sticker pe parbriz.
3. NU exista nicio sanctiune legala pentru cei care nu detin fisa si stickerul respectiv.
Ce se intampla in fapt. Exista o initiativa, nobila de altfel, ca producatorii de auto, sa aduca la cunostinta organismelor nationale de interventie in caz de urgenta (omologii ISU din Romania) aceste detalii tehnice, pentru a ajuta la interventii. Unii dintre producatorii de auto, au pus la dispozitia autoritatilor aplicatii mobile si chiar tablete cu ajutorul carora, in timpul deplasarii la eveniment, "pompierii" (sa le spunem asa) sa se poata documenta in privinta masinii la care trebuie sa intervina. Cum spuneam, initiativa laudabila.
ACR a preluat ideea si a lansat propriul proiect pe baza acestor "carti de salvare".
Doar ca ei propun ca fiecare sofer sa isi tipareasca acea "carte de salvare" si sa o puna la parasolar. Niic rau nici pana acum. Doar ca subversiv, ideea ajunge la public nu ca o recomandare a ACR ci ca o obligativitate legala, lucru care nu este adevarat.
Mai mult, ACR a inventat si acel sticker care sa marcheze locul in care fiecare sofer isi pastreaza "cartea de salvare". Evident, stickerul acela are sigla ACR. Din acest motiv, eu cred ca toata aceasta poveste este o "manevra" de marketing.
Concluzii:
Toti cei care distribuie in continuare ideea acestui proiect pretinzand ca promoveaza o initiativa legala, dau apa la moara ACR si implicit proiectului lor de marketing. Gratuit.
Personal sunt dezamagit de toti aceia care distribuie aceasta idee fara a se documenta catusi de putin. Avem la indemana suficiente surse de informatii pentru a ne documenta.
Avand in vedere toate cele de mai sus, rog moderatorii forumului sa inchida acest topic. Multumesc.
1. NU exista obligatia legala de a avea la parasolar acea fisa numita pompos "crte de salvare".
2. NU exista obligatia legala de a afisa acel sticker pe parbriz.
3. NU exista nicio sanctiune legala pentru cei care nu detin fisa si stickerul respectiv.
Ce se intampla in fapt. Exista o initiativa, nobila de altfel, ca producatorii de auto, sa aduca la cunostinta organismelor nationale de interventie in caz de urgenta (omologii ISU din Romania) aceste detalii tehnice, pentru a ajuta la interventii. Unii dintre producatorii de auto, au pus la dispozitia autoritatilor aplicatii mobile si chiar tablete cu ajutorul carora, in timpul deplasarii la eveniment, "pompierii" (sa le spunem asa) sa se poata documenta in privinta masinii la care trebuie sa intervina. Cum spuneam, initiativa laudabila.
ACR a preluat ideea si a lansat propriul proiect pe baza acestor "carti de salvare".
Doar ca ei propun ca fiecare sofer sa isi tipareasca acea "carte de salvare" si sa o puna la parasolar. Niic rau nici pana acum. Doar ca subversiv, ideea ajunge la public nu ca o recomandare a ACR ci ca o obligativitate legala, lucru care nu este adevarat.
Mai mult, ACR a inventat si acel sticker care sa marcheze locul in care fiecare sofer isi pastreaza "cartea de salvare". Evident, stickerul acela are sigla ACR. Din acest motiv, eu cred ca toata aceasta poveste este o "manevra" de marketing.
Concluzii:
Toti cei care distribuie in continuare ideea acestui proiect pretinzand ca promoveaza o initiativa legala, dau apa la moara ACR si implicit proiectului lor de marketing. Gratuit.
Personal sunt dezamagit de toti aceia care distribuie aceasta idee fara a se documenta catusi de putin. Avem la indemana suficiente surse de informatii pentru a ne documenta.
Avand in vedere toate cele de mai sus, rog moderatorii forumului sa inchida acest topic. Multumesc.